Ako sa býva v dome z Ytong Lambda 375 bez zateplenia?

Zobraz úvodný príspevok
Profilova fotka
Ano, viem, tém o ytongu je veľa. Lenže mňa nezaujíma názor tých, ktorí stavali z niečoho iného - je logické, že budú preferovať to svoje. Zaujíma ma názor ľudí, ktorí si vybrali ytong lambda 375 bez zateplenia. Chcem počuť ich názory a ako sa im býva a tak. Ďakujem a nenadávajte na mňa veľa :) pekný dník
Odpovedať
@ladajaskva murivo tam nemuselo byť, mohli sme to navrhnúť bez neho
Odpovedať
Profilova fotka
Zas sa opýtam ako laik..Vychádza mi tu teda z toho,že či tehla,alebo porobetonmenšia hrúbka a hrubší izolant-zateplenie,tak hrúbka 250 /tehla +200 zateplenie/,a porobeton 300+250 zateplenie..Tu však mám otázku,či tenšie obvodové múry s hrubšou izoláciou sú aj dostatočne nosné..napr.udržia škridlovú strechu Bramac,alebo Euronit pri rozmere nášho domu 12,5 x 12,7 /poschodový/ďakujem
Odpovedať
@zuzhufka 30-ka určite. Najlepšie je, ak sa sa dom HNEĎ navrhuje na tenšie murivo, aby aj statický výpočet mohol potvrdiť jeho vhodnosť.
Odpovedať
Profilova fotka
V projekte máme POROTHERM 38 P+D,pevnosti P-10,+ fasádne izolačné dosky 50 mm..R=2,13 vyhovuje?asi nie,však?
Odpovedať
@zuzhufka Vôbec nie. R je určite väčšie, ako píšete. Študujem tie materiály.
Odpovedať
@zuzhufka Podľa výpočtu prekúrite ročne 14 284 kWh. To je v plyne 700 € ročne. Plus TUV v plyne asi 100 €. Plus elektrina a poplatky za elektromer a plynomer. V elektrine by ste len za kúrenie platili 1700 € ročne + TUV 240 € + varenie + ostatná el. + dvojtarif. elektromer. Skladba 38 + 5 cm je nevhodná aj z hľadiska rosného bodu - dochádza ku kondenzácii a niekedy sa to prejaví aj vlhnutím na osteniach okien a v rohoch. Asi ste to už u niekoho videli, kto buď nezateplil, alebo zateplil málo. To je prvé, čo mi udrelo do očí. Na dnes končím.
Odpovedať
Profilova fotka
ďakuje,ste zlatá,že ste do toho nazreli,do týž.už musíme urobiť konečné rozhodnutie plyn verzus elektrina..Ak by bola elektrina neuvažujeme o priamovýhrevnom,ale o ELAK kotli pri DD8 kombinácia podlahovka+radiátory..ďakujem..
Odpovedať
@zuzhufka ťá frustrácia z faktu, že v poslednej dobe sa fórum zvrhlo na prezentáciu pseudostavebných hrdinov je pochopiteľná. Myslím že 98% stavebníkov je konzervatívnych a reálne ich počínanie bude napriek snahe zopár jedincov presadiť svoje myšlienky o megaizolovanej a megaúspornej (ich) stavbe presne opačné. Prosto sa podriadia osvedčeným postupom a tradičným stavebným materiálom. Ona tá teória je síce vec dobrá ale zachádzať do postupov síce teoreticky potvrdených ale reálne na hraniciach ekonomickej únosnosti investorov sa chce málokomu. Myslím že jedným z mála dobrých radcov na fóre je blacksr hlavne preto, že ovláda umenie "polopatizmu" ale hlavne neprezentuje svoje názory ako jediné správne. K tvojej otázke ohľadne materiálu na stavbu. Mali sme rovnakú dilemu pred tromi rokmi. Nakoniec to bol značný rozdiel v cene v prospech tehly pre ktorý sme Ytong odmietli. Zatepľuje sa dnes už všetko, takže argumenty o Lambde idú už akosi do nenávratna. Nejaký centimeter navyše na izolácii totiž Lambdu prekoná a to hlavne ekonomicky. My sme stavali z tehly 37,5 a napriek tomu že trend je ztenšovať murivo a hrubšia izolácia, asi by som to aj tak nemenil. Síce mám múr s izoláciou 50cm ale zasa zvnútra sa na parapete udrží črepník aj všetka manželkina dekorácia a zvonka na to isté okno kohlíky s muškátmi :-)))) Izolácia 5o mm sa ale javí už neefektívna. Tá 100-ka by nebola na škodu, my ju máme a dá sa úplne v poho. Faktom je, že kotvenie izolácie do tehly je menšia tragédia ale dá sa prežiť. Koniec-koncov, pri lepení penou sme ju ani nemuseli robiť ale zasa tá povestná tradícia tak sme sa trochu potrápili. Tak asi toľko :-)
Odpovedať
@mio23 Mio, zase ides do extremov, ze ? Strecha je jedna vec, steny su druha vec. Ja mam v strope 32cm vlny, na stene mam lambdu s 15cm eps. Na poschodi mam chladnejsie ako na prizemi. Dole mam totiz viac okien. V lete rozhoduju okna, nie hrubka zateplenia. Je jedno ci mas na stene 8cm eps, 15cm, alebo 25cm. Podla realnych skusenosti co pisu ludia, mali vsetci pri BA vo vnutri 28C, ked vonku bolo v noci 24C a cez den 36C. Vyhravali ti, co maju vonkajsie tienenie okien. Dokonca rodicia, ktori nemaju vobec ziadne zateplenie, mali tiez rovnaku vnutornu teplotu. Dokonca by som povedal, ze v noci im ovela lepsie chladol dom. Rano a doobeda, mali vo vnutri prijemnejsiu teplotu. Zateplenie bohuzial brzdi nocne ochladzovanie ...
Odpovedať
@pivec Dobrý den. Nezbývá, než souhlasit. Ono jedna věc je snížení protupu tepla stěnou na minimum a druhá věc je nepustit do termosky teplo. A že nezateplený barák v noci chladne rychleji je pravdivá informace. Je to způsobeno právě absencí zateplení na venkovní ploše a při nočním větrání se do tepelné výměny zapojí dvojnásobná plocha. A to pozná abslutně každý, ale až po nastěhování a reálném prožití uvedené situace. Já to přehřívání a chlazení budu řešit asi dodatečnou instaklací klimatizace. A to mě celkem hodně se..e, protože mám novou fasádu a hlavní problém je vyřešit odtok kondenzátu. ( Že existují klimošky se odparem kond. vím, ale na těch pár dnů v roce se mě to jeví, jako zbytečně velká investice ). S pozdravem Laďa
Odpovedať
Profilova fotka
@zuzhufka nestavaj dom z hrubsieho muriva najlepsie viac ako 20cm. Ak hladas bielu tvarnicu tak KM beta ma tusim 17cm nosnu. To co si pisala ze nezateplena 375 alebo 420 az 450 je zle riesenie ktore ked zateplis co zateplit treba lebo to ma smiesne parametre tak budes mas zbytocne bruby mur. Napriklad tehla 40cm + polystyren 20cm ma tepelny odpor cca 9 a opacne ak urobis ze mur 20cm a polystyren 40cm tak tepelny odpor je 12,5 co je uz na pasivny dom a plus je to este aj lacnejsia stena ;-) ak to urobis z betonovych tvarnic. Rozumies.
Odpovedať
Profilova fotka
@pivec bavime sa o izolacii a strecha je rychlejsie chapajuci priklad a nema okno napr. Ale secko suvisi. Aj izolacia aj okna aj tienenie a aj akumulacia. Aj ked ja si myslim ze akumulacia sa moc preziva. Myslim si ze cim uspornejsi dom tak akumulacia sa ma zmensovat. Alebo na kazdy dom sa ma presne vypocitat. To prehrievanie sa tazko v chladnej noci zbavuje. Myslim si ze s akumulaciou netreba prehanat. Ale uvidime. Vo svojom dome ju planujem znizit na obvodovom murive. Ale to vidim ze o rok budu presne merania ako sa dom sprava. Budem mat prakticke ukazky.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@mio23 Mio, v tvojom pripade nema ziaden zmysel bavit sa o prehrievani. Ak si dobre pamatam, stavias niekde na severe. Tam sa ti dom nikdy prehrievat nebude. A ak ano, tak si urobil niekde chybu. O tych troch dnoch v roku, ked sa u vas dostane vonkajsia teplota nad 30C, nema ziaden zmysel uvazovat. Porovnat domy na severe a na juhu je uplna blbost, tvoje merania v lete budu velmi skreslujuce.
Odpovedať
Profilova fotka
@pivec Takto neber ma ze sa chcem hadat, ale je to na polemiovanie dobra tema ;-) sa mi paci :-p Este ma napadli taketo myslienky... neni trojsklo ako dvojsklo.. Dvojsklo horsie izoluje, ten dom by sa este viac podla mna naprehrieval... Myslim si ze velkost izolacie je v lete tiez dolezita, presne ako v zime.. Je to len inverzny priklad.. Uvazujem takto: Cim viac izolujem tym menej ti prenika smerom von v zime a tym menej smerom dnu v lete to je jasne. Ale v dome su aj tepelne zisky.. To zatial nechajme tak. Cim viac izolujem tym menej platim za kurenie, tym nizssi vykon na vykurenie domu mi treba... To iste plati ale aj opacne v lete.. Cim viac izolujem tym menej tepla mi vnikne zvonku dnu a tym nizsi vykon na ochladenie domu.. Verim ze ak by som si zapol klimu tak ten dom mensim vykonom ochladim. A teraz extrem lebo na extreme sa dobre chapu veci.. Ja mam dom z betonu.. Ak by som na nom nemal polystyren, iba hola stena tak by som tam urcite nemam 22 celzia ako mam teraz.. Ak by som mal 10cm neverim, ze by som mal stale 22celzia. U izolacii sa tiez berie do uvahy ako ,,zabranuje prehrievaniu domu,, - ako dlho trva prenikaniu tepla na druhu stranu izolacie.. Ved napriklad pri ceulozovej izolacii sa ako velka vyhoda berie fazovy posun.. Ceuloza ma tusim 13hodin a ak to mam laicky vysvetlit pre inych citatelov, alebo co si predstavujem je, ze ked vystartuje slnko na obzor aby nas upalilo alebo MNA ZA moje nazory :-D , tak cez ceulozovu izolaciu mu to trva 13 hodin kym na este len zacne niekto za nou upalovat.. Ale ono to nestihne lebo uz musi utekat inych upalovat.. Ale ak by ceuloza vedela ,,akumulovat teplo,, zo stratou 0 do 8hodin :-p :-D haha tak to by si pockalo na nasledujuci den a slnko by na upalilo prvou minutou lebo bariera by bola hned prelomena.. a Preto si myslim ze s akumulaciou vo vnutri netreba prehanat ak teplo prenikajuce trva vacsi cas ako nocny chlad. Sa to podla mna v lete sprava ako nasobic, ktory nam to spocita :-p
Odpovedať
Profilova fotka
@pivec To je otazne.. Aj napriek tomu, ze byvam na severe som si nerobil okna na juhu (robil ale plocha skiel dokopy je cca 2m2).. Co ale zase moze mat negativny vyznam u mna v zime ako u teba v lete.. Ale nema to ziaden vyznam ak mi phpp vypocet vysiel.. A myslim ze ze je dobre mat pokovene skla aj napriek ubytku svetla ktore je ale nie normalne citelne podla mna.. Pri okne necitim ze mi hreje tvar, ruky.. Zvonku na parapete mam +70celzia co musim nejako doriesit... Pokovene Skla dobre odrazaju, ako lupa ked pali.. Budem mat presne meracky. To je aj jedno riesit, zatial nazor.
Odpovedať
Profilova fotka
@pivec Teraz byvam v kamennom dome, hrubka muriva 60 - 80cm.. Mame 27celzia ked vyde slnko.. Kurenie v bojelri je tak debilne urobene ze ak sa mi urobi 27 tak termostat uz nevie ist na viac a nezopne mi to... Aj v poprade sa ti prehreje dom, a aj byt na 3 poschodi a byt celkom na najvyssom ani nehovorim..
Odpovedať
@mio23 Mio, trvam na svojom. Merania z tvojho domu v zime budu velmi zaujimave. Ale merania v lete budu skreslujuce. Ako som uz pisal, nemozes porovnavat dom na juhu a na severe. Neviem ake si mal presne teploty pocas tychto horucav, ale vzhladom ku geografickemu umiestneniu by si mal mat minimalne o 5C menej ako my tu na juhu. Vid teploty na shmu: http://www.shmu.sk/sk/?page=1&id=klim... Su tam viacere udaje, denne maxima, minima, denny priemer. Porovnaj Poprad a Bratislavu, Poprad je stabilne o minimalne 5C chladnejsi. Ja som mal vnutri rano 23-24C, vecer 27C. Tebe by teplota nemala vystupat nad 22C, pri velkosti mojich okien a pri hrubke mojej izolacie. Dalej ked porovnam udaje od ludi co byvaju pri BA, vsetci mali vo vnutri teploty nad 26C. Co ma ale velmi prekvapovalo, tak ti co maju 25cm eps na stene, 50cm v streche, rekuperaciu, zemny register, tak ti mali nad 28C. Jednoducho tieto technologie nefunguju, ked je 2 tyzdne v kuse teplota cez den nad 35C a v noci nad 20C. Nieco ziskali iba ti, co maju vonkajsie rolety alebo zaluzie. A ja mam iba vnutorne. Ja som vsak poctivo vetral celu noc, vsetky okna otvorene, pokial nebola v noci burka. Uhral som to na 27C aj s tou mojou 15kou eps. Dokazal som dom v noci ochladit o nejaky stupen dva nizsie ako ti co maju vzduchotechniku. Niektore technologie su fajn na zimu, ale v lete to nezabera. Snad jedine zamurovat tie okna.
Odpovedať
@pivec Práve tými oknami a ostatnými ziskmi sa EPD v lete "znevýhodňujú" a sú rizikové. Je to tým, že tieto domy nemajú od apríla do septembra takmer žiadnu stratu, ani v noci. Správny odhad, Mio mal v dme bez vnút. ziskov slabých 22°C. Solárne zisky stíhal pohlcovať betón. Podstatné je aj to, že teplota sa zvyšovala nie z interiérovej teploty, ale slnko mu vykurovalo dom z úplne nízkej teploty. Nie je ale pravda, že v lete izolácia nezaberá. Práveže zaberá. My sme mali štartovaciu teplotu 18°C - na takú sme kúril. Odvtedy slnko netienenými oknami pražilo a vytiahlo to na 29°C. Juh SR. Teraz je vonku zima, dom vetrám oknami, chcem ho ochladiť na 21°C. Zatemním okná počas nasledujúcich horúčav. Vetranie cez ZR malým objemom.
Odpovedať
@blacksr No to je tiez podstatny fakt. My sme horucavy startovali z 24C. Takze tazko sme mohli mat doma v juli 22C, kedze cely maj a jun sme si udrziavali 23-24C. A k tomu bezna prevadzka a vnutorne zisky. Ja som teraz schladil dom na 23C, to sa mi vlastne podarilo hned prvu noc zo stvrtka na piatok, co klesla teplota pod 20C. No a tuto teplotu si udrziavame, presli sme zase na zimne narazove vetranie. Tiez by som rad vychladil dom na 21C, co by nemal byt ziaden problem (v garazi uz mame 19C a to je len obcas otvorena), ale obavam, sa ze osadenstvo domu by mi to neakceptovalo. Vlastne uz aj tychto 23C sa javi dost chladno. Som zvedavavy na tvoje a miove skusenosti z prevadzky pasivneho domu. Ale skutocne zmysluplne informacie dostaneme aj ked sa tam naozaj nastahujete. Takto je letna prevadzka velmi, velmi skreslena. A len zdanlivo to vyzera, ze tych 40cm izolacie aj naozaj pomaha voci takym 15-20cm ...
Odpovedať
Profilova fotka
@pivec Kvoli teplu z juhu som neriesil okna lebo mi to prislo viac nevyhodne ako vyhodne co uz niektore najnovsie studie potvrdzuju. Mur ale nemam z plneho betonu ale duteho to je tiez rozdiel. Moje murivo bez vzduchovych medzier ma hrubku ako keby 9cm. Dom drzi 9cm beton rozlozeny na sirku 20cm. Mne tam pri uzavretom dome nema ako vojst teplo zvonku. Iba okna su najslabsi clanok ale izolacia je najsilnesi clanok urcite. Tepelny vpliv na celu fasadu je vacsi ako. Nutorny zisk. To si myslim.
Odpovedať
Profilova fotka
@pivec Ja inac neporovnavam dom na juhu a severe. Sme sa bavili o tom, ze izolacia je nepodstatna na prehrievanie... Ja som chcel len povedat ze je dolezita a uviedol som priklad zo strechou lebo tam najviac citis ze je malo izolacie... Je to najhlupsi ty si povedal ze extremny priklad.. Podkrovia su jeden velky upal s malou izolaciou.. Tak isto na murive.. ak mam tenku izolaciu tak z exterieru sa mi akumuluje do interieroveho muriva, a v lete je vonkajsi vykon podla mna neporovnatelne vacsi ako vnutorny zisk. Nestihas prevetravat atd.. Ale dolezite su aj okna atd.. to je jasne, ale aj izolacia.. Myslim si, ze este mam rezervy lebo strechu nemam uplne dokoncenu, tu teplotu +22 by som zrazil este nizsie.. Myslim si ze mam rezervy ;-) Ak to budem vecer prevetravat myslim ze to skor pevetram a cez den mi neskor prenikne teplo do vnutra vdaka hrubej izolacii a dvoma okienkami na juhu.. Odhad.. O rok uvidime ja sa ti priznam ked to nevyde, neboj nic ;-) a vo svojom albume mam aj grafy sem tam... Teraz testujem serverik online teploty.. Este cakam dalsie cidla a mozes kludne sledovat.
Odpovedať
@zuzhufka zdravim poslal som ti ip tam som to dufam dostatocne vysvetlil. @mio23 tak tepelny odpor je jedna vec a faktor faz. posunu je vec druha. Plati ze pokial nemas podkrovie zaizolovane tak tam zhoris. Mame dom kde su 3 poschodia na 2 poschodiach sa existuje - zije v lete tam je normalka na 2 poschodi asi 27 C. avsak ked clovek pride do podkrovia tak sa tam neda dychat nieto estes zit ale to i preto lebo slnecne luce preniknu stresnymi a tepelne zisky su take obrovske ze sa potom naakumuluju tehly v nutri ze sa nevyvetra ani do rana takze ked je 2 tyzdne prilis teplo tak je to katastrofa. vyhoda je ze zijem na severe na juhu by som uz zhorel :-D A vobec nesuhlasim s pivec ze hrubka na hrubke nezalezi podla mna zalezi a velmi avsak pokial mas vela okien na juh a nemas kvalitne tienenie tak su ti okna skor na skodu ako na uzitok.
Odpovedať
Profilova fotka
@fricko Som sa vyssie poplietol, ale niekde sa mi zdaloze som cital fazovy posun ceulozy 13hod (mozno pri vacsej hrubke).. Fazovy posun PHI je cas v hodinach za aky prekona napr exterierova letna teplota izolacny material do interieru.. Najhorsie na tom je mineralna vlna. Ceuloza 4,6 hodin trva kym teplo zvonku dorazi do interieru na murivo a zacne sa akumulovat Polystyren 0,9 hodin Mineralna vlna 0,6 hodin Cize ak vyde slnko a rozpali secko naookolo, tak cez polystyren mu trva 0.9 hodin kym prenikne do interieru a potom uz prudi nepretrzite.. Ak slnko zhasne tak dej sa ukonci... Ale nikde som sa v tej rychlosti nedopatral ze pri akej hrubke to je... Nepovedal by som ze polystyren 2cm vydrzi napor tepla zo slnka 0,9 hodin a ten isty cas tomu odolava aj 40cm polystyren.. A este neopor moze mat odlisny casovy interval ako klasicky polsytyren, preto neopor udajne odrava ucitu vlnovu dlzku spatne... Nie len ze tlmi ale aj odraza..
Odpovedať
@mio23 myslim ze to isto bude zavisiet aj od hrubky materialu. Podrobnejsie info o tom najdes v stavebnej fyzike skus tu http://www.vyskovica.sk/Predmety/Stav...
Odpovedať
Profilova fotka
aj ja som staval z lambdy 375 zateplil som
Odpovedať
@mio23 http://www.hofatex.eu/images/stories/... tu sa pise ze ten fazovy posun zavisi od hrubky materialu ale nie su tam hlbsie info
Odpovedať
@fricko Fázový posun závisí aj od hrúbky materiálu, ale predovšetkým od jeho tepelnej vodivosti a kapacity.
Odpovedať
@mio23 Tych 0.9hodiny sa mi vobec nezda. Sice uplne neviem co to cislo znamena. Ale pocit stupajuceho tepla sa u mna prejavoval az tak na 3-ti den. Resp. prvu noc, ked teplota neklesla pod 20C. Az vtedy som mal pocit prehrievania domu (ytong lambda+15cm eps)
Odpovedať
Profilova fotka
@pivec som to 2x vysvetlil, ved to je jednoduche pochopit. Daj do googla.
Odpovedať
@pivec Fázový posun Vašej steny je 18 hodín. Čiže teoreticky až po 18 hodinách za teplota zvýši / zníži o prvú desatinku °C, čo sa cítiť nedá.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?