Ytong Lambda 450- 500- 550/ zateplená tehla

Ahojte, viem, že to tu je donekonečna omielané ale neviem sa rozhodnúť z čoho stavať či zo zateplenej tehly alebo ytongu lambda- pretože ma odhovárajú kvôli vysokej nasiakavosti, pokým nie je zateplený tak sú vlhké steny aj vo vnútri. Čo je na tom pravdy? Máte s tým skúsenosť? Existuje nejaká hydroizolačná omietka na nezateplené múry? Ak áno aký je predpoklad ceny za m2? Nie som stotožnená s EPS ani minerálnou takže najradšej by som išla len do hrubých múrov a tej omietky. Ak máte reálne skúsenosti prosím podeľte sa o ne aby som sa konečne vedela rozhodnúť. Veľmi pekne vám ďakujem. 🙂
Odpovedať
1
2
@chilim mozem sa len spytat preco nie si stotoznena s EPS alebo vatou?
Odpovedať
@chilim ved ak tam date sietku lepidlo a hlbkovy penetrak, uz ten vytvori aku taku nenasiakavu rovinu, plus na to este silikonova fasadna omietka a nemusite sa bat nasiakavosti. Osobne by som ale radsej isiel do tenkych nosnych murov a hrubej izolacie, je tam viac vyhod ak porovname tuto skladbu s vasou planovanou.
Odpovedať
@igor256 môžeš 😄 1. máme jeden 15 ročný dom a sú v tom eps už diery, oškreté atď. 2. chcela by som tehličkovú fasádu neviem aký je postup na nalepenie takejto fasády ale na eps sa asi nelepí 3. u každého druhého človeka čo má zateplené, sa kondenzuje voda na oknách a nie je to len o vetraní pretože vetrajú pravidelne 4. podľa mňa tie múry lepšie ´dýchajú´ako keď je na nich nalepených ešte 15 cm eps a je to zdravšie- viď. staré domy 5. dávam na svoj vnútorný pocit a nie som o tom presvedčená avšak ak mi dá niekto, kto má osobnú skúsenosť relevantné dôvody prečo áno tak nad tým pouvažujem 🙂 6. čo sa týka vykurovania tak áno reálne sa asi niečo ušetrí avšak nejdeme kúriť plynom a asi ani elektrikou 7. či bude alebo nebude dom zateplený klimatizáciu budeme mať v každom prípade takže názory, že sa ytong prehrieva ma extra nezaujímajú
Odpovedať
@chilim strasne sa mi paci veta " nie som stotoznena " ta ked nie si stotoznena ta neries chujoviny a stavaj co najlacnejsie a najekonockejsie !!! tenky mur a hrube zateplene !!! to ti snad povie 99 zo 100 stavitelov,
Odpovedať
@kavar abhoj, co je to tenjy mur? Mne odporucaju 300+150 EPS alebo 200 EPS
Odpovedať
@angel1 no ja so staval 25 cm mur a 20cm zateplenie a dostal som sa do A0, ale to neni o mure ani o somarinach s MS, ale o logickych vypoctoch a tvare budovy a o BD teste a inych prioritach, je to proste na dlho a tuna to aj tak nema cenu vysvetlovat, vsak tu je sami genius na stavanue domov !!!
Odpovedať
@chilim par veci k tomuto /diery v stene, tam bude problem niekde inde, nie v eps. /tehlickova fasada sa da nalepit aj na eps, pri dodrzani spravneho technologickeho postupu / kondenzacia vody na oknach je fakt zalezitost len vetrania. Je to zvysena vlhkost v dome, ktora kondenzuje na chladnych povrchoch. Trojsklo popripade rekuperacia / vetranie tento problem eliminuju. / u murov treba dosiahnut prave to, aby nedychali. Ked mur dycha, je to zle. Dostava sa do neho vlhkost, mur degraduje, taktiez sa vam z lambdy ytongu alebo zo zateplenej tehly z vnutra stane niekolkonasobne horsi izolant, prave kvoli obsiahnutej vlhkosti, cize ten priplatok za vyssiu lambdu su vyhodene peniaze. Daslia vec, to sa stane s tou vlhkostou v murive v zime? Ked na vnutornej strane bude dajme tomu 16 stupnov povrchova teplota a na vonkajsej bude mrznut? Rosny bod priamo v murive, to je jeden z dovodov, preco sa steny zatepluju, teda zvysenie lambdy steny a ochrana muriva pred rosnym bodom. Prirovnam to k vlhkemu / suchemu svetru v zime, co vas viac zohreje? /klimatizacia v kazdom pripade,ok, no v zateplenom by isla mozno na 20 percent vykonu v porovnani s nezateplenou stenou na ktoru priamo pecie slnko. V dnesnej dobe ale spravne navrhnuta novostavba sa nesmie prehrievat, treba vyberat materialy s dlhym fazovym posunom, no vo vasom pripade to je irelevantne, kedze ani mury nechcete zateplovat. Robit rekonstrukciu / stavbu na zaklade toho, ci s tym ste stotoznena alebo nie sa veru nevyplaca, pocity mozu vyt mylne, vypocty tiez, ale fyziku neobabrete.
Odpovedať
@chilim trosku som tusil, ze dovody budu podobne ako pises. 1. ano, EPS moze viac trpiet na povrchove poskodenie ako pevna tehla. 2. da sa nalepit 3. maju chyby v zatepleni 4. nie je to pravda 5. chapem, ale scasti vznikol na zaklade nespravnych informacii 6. ak sa bude kurit elektrinou tak si to velmi dobre rozmyslite. Pri kureni elektrinou napriamo (bez tepelneho cerpadla) je potrebne riesit kazdy detail zateplenia (pri hrubych muroch to moze byt problem) 7. nepocul som o tom, ze by sa ytong prehrieval (resp. viac ako tehla sendvic alebo hocico ine) Celkovo by som len povedal, ze ak to nemas vystudovane na VS alebo nemas technicke informacie o jednotlivych materialoch, moze byt riskantne riadit sa pocitmi, ale aj referenciami z praxe od ludi co byvaju alebo stavaju.
Odpovedať
@kemino moja rec, ale na druhej strane je to kazdeho osobne rozhodnutie, moje bolo, ze ani keby mi Ytong davali za darmo tak by som to nechcel!!! 1. je to neskutocne predrazeny stav. material, co si fakt dovolia iba hypotekary !!! porfix ma tie iste vlasrnosti za polku ceny a o polskych materialoch to je skoda pisat, ti su za 1/4 z ytongu a potom sa niekot tu cuduje, ze nepodporujeme slov. stav, ak ano podporovali by sme ho ked by bolo na urivni polskeho a kedze tehla 25 cm je o polku lacnejsia ako Ytong a o1/4 lacnejsia ako porfix tak je logicke, ze firmmy stavaju s tehly, a iba debilny develope padli na hlavu by staval s predrazeneho mat. , ci ??? snad to da rozumu !!!
Odpovedať
@kemino Ďakujem za vysvetlenie. Práve preto sa pýtam ostatných aj keď to tu veľa ´odborníkov´nevie pochopiť, že niekto sa napríklad nevyzná vo všetkých materiáloch a nemá s tým osobnú skúsenosť ani známych, ktorí by takto stavali. Ak sa smiem ešte spýtať čo by ste zvolili vy? Tehlu 38 + 20 zateplenie alebo porobetón 38 + 20 zateplenie alebo porpípade niečo iné načo by som sa mala orientovať? Vďaka
Odpovedať
@kavar No práve toto bol dôvod prečo sa vás tu pýtam čo by bolo vhodné... napísala som moju predstavu, vidím, že asi nie je správna a zaujímajú ma aj vaše skúsenosti... 100 ľudí 100 chutí, ja som zas nepočula dobré slovo na porfix. Avšak neviem či je to najlacnejšie a najekonomickejšie riešenie kupovať nejaký vyslovene lacný poľský materiál.
Odpovedať
@chilim stačí aj tehla 30 ako ti hore písali, nepotrebuješ zbytočne hrubý múr, dôležité je mať dostatočne hrubú izoláciu a dobre riešené detaily ako je napr. utesnenie otvorov- toto práve overuje BD test. Čo sa týka rosenia okien, nie je to z dôvodu zateplenia 😉 ale ďalších faktorov ako použitie teplého rámiku, správna montáž okien, vetranie atď.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@igor256 Vidím, že tieto stavebné materiály tu vždy rozpútajú vojnu 😄 avšak nemyslela som to v zlom, som rada za všetky reakcie aspoň mám nad čím uvažovať a vybrať si snáď ten správny materiál. Vtip je v tom, že mám VŠ vzdelanie na stavebnej stu ale nepracujem priamo na stavbách aby som vedela čo bude naozaj vhodné pre tú moju stavbu. Samozrejme technické listy si naštudujem ale každý ospevuje niečo iné, výrobcovia sa zaručujú za tú najvyššiu kvalitu a mňa len zaujímal názor ľudí, ktorí majú z toho postavené alebo stavajú. Nie vždy najdrahší materiál je najlepší a zasa šetriť už hneď od múrov mi príde zbytočné to si rovno môžem kúpiť dom na kľúč a tváriť sa, že pod tými omietkami je všetko na 100%
Odpovedať
@chilim 1. to nie je chyba EPS ale užívania... 2. lepí sa bez problému... 3. veľmi odvážne tvrdenie, ale bral by som s časti pri rekonštrukciách starších domov: nie je to ale chyba EPS ten za to nemôže... 4. kde presne má prosím tehla pľúca aby dýchala? neovládam anatómiu stavebných materiálov.... 5. dúfam, že aj u lekára dávaš na svoj vnútorný pocit... 6.hmm a aký je v tom rozdiel, či kúriš elektrinou , plynom alebo hocičím verzus potrebné množstvo media na vykurovanie?.... 7. no nezaujíma ťa toho viacej, čiže rozprávať o tom aký priestor ochladzujem a kolko energie na jeho ochladenie potrebujem je rovnako zbytočné... no a k veci a prvej otázke ak si robíš len prieskum a stavať ideš za 2 roky tak je to úplne zbytočné. No ak ideš reálne ťahať múry za mesiac tak rovnako lebo bu´d budeš čakať alebo zoberieš to čo práve majú stavebniny v ponuke, nakoľko ponuka je každý deň horšia a horšie.
Odpovedať
@chilim mozno to odo mna vyznelo ako nejaky utok, nemalo... Dom sa da postavit skoro z kazdeho bezneho materialu dobre. Len pri niektorych treba viac mysliet na detaily (co je niektorym stavbarom tazke vysvetlit). Niektore argumenty za tieto 500mm muriva maju zmysel, mna len zaujimali tie Tvoje, lebo castokrat ludia vyberaju na zaklade pocitov a nie racionalnych argumentov. Tie vojny za a proti vznikaju podla mna kvoli tomu, ze niekto na zaklade uplnej hluposti obhajuje jedno alebo druhe (pricom konkretna volba nemusi byt zla, len ten argument). Vedela by si mi na zaklade Tvojho VS vzdelania popisat ten fyzikalny jav dychania stien? Preco sa podla Teba rosia okna? Sice to znie asi ako take vyryvanie, no seriozne sa pytam, co mi na to povie clovek so stavebnou VS.
Odpovedať
@palo18 to čo som napísala sú veci, ktoré vidím ja...samozrejme ty ich vidíš zasa inak pretože máš iné skúsenosti/ znalosti. Nemá pľúca ale má inú priepustnosť (pórovitý materiál) ako esp nemusíš ovládať anatómiu stavebných materiálov stačí fyzika. Myslím si, že je dosť podstatný ekonomický rozdiel ako kúrim a plyn na dedine ani nemáme ale to je na inú tému. Robím si prieskum lebo ma to dosť zaujíma a nedám len na názor jedného projektanta... ak všetko pôjde rýchlo tak v lete by som mohla mať už stavebné povolenie... pri stúpajúcej cene materiálov a ich nedostatku by som si ich chcela nakúpiť čo najskôr.
Odpovedať
@chilim Ja by som vo vasom pripade volil cim tensi mur, ktory vam statik schvali. Je podla mna zbytocne stavat z tehly hrubky 38cm, ak zo statickeho hladiska splni tu istu sluzbu aj tehla hrubky 25cm napriklad. Ja sa na ytong/tehlu/rozne ine materialy pozeram iba z hladisky statiky, teda aby mur stal a udrzal strechu nad sebou. Tepelnoizolacne vlastnosti dosiahneme doplnenim izolacnych materialov - eps/vata atd. Je jasne ze ytong 38 + 20cm eps bude mat lepsie izolacne vlastnosti nez ytong 25+20cm eps, no opat by som siel do tensieho muru a ten rozdiel ceny ytongu (25vs38 ) by som investoval do hrubsej izolacie, cize napr 25 ytong + 25/30 eps a dosiahnete tym super skladbu ktora ma R cez 10 a taktiez sa nebude v lete prehrievat.
Odpovedať
@igor256 Nikde netvrdím, že je to vyslovene chyba eps alebo minerálky... keby staviam napríklad sebe a dodržím správny technologický postup vyhnem sa pravdepodobne roseniu okien ALE viď zateplené bytovky, novostavby kde majú na oknách kvapky jak keby im pršalo zvnútra...ok vetranie je riešenie ale povec mi kto vetrá tak aby sa tohto javu zbavil nadobro? Teraz tak laicky podľa mojich úvah/ domienok/ to čo som si naštudovala na internete- pórovité materiály majú nejakú priepustnosť a keď nato nalepíš izolant tak logicky mi z toho vyplýva, že tá vlhkosť napríklad zostáva vo vnútri domu a áno riešenie je zasa pravidelné vetranie.... keď si to zoberiem z druhej strany zas keby mi nato naprší zvonku asi je vlhkosť opäť v murive... (preto tá otázka na hydroizolačnú omietku) popravde ako som napísala vyššie nevyznám sa v týchto materiáloch tak tu nechcem mudrovať a práve to bol dôvod sa vás tu spýtať aké máte skúsenosti, čo odporúčate a podobne. A na VS sme sa o stavebných materiáloch učili asi jeden semester v prvom ročníku 😄 z toho sa moc čerpať nedá. Keby denne chodím po stavbách bola by táto téma zbytočná a urobila by som si úsudok na základe vlastných skúseností... takto sa spolieham na skúsenosti iných.
Odpovedať
@chilim spravne hovoris o porovitych materialoch, druha vec je co sa da na ne. Ak sa to uzavrie silikatovou omietkou, nejakym lepidlom alebo cimkolvek nepriepustnym, tak je jedno ake mas murivo. Chcem tym povedat, ze si mnohi daju tehlu s vatou (ci uz externe alebo plnenou) a tesia sa ako im dom dycha, ale omietku daju aka pride. Teda ked difuzne otvorena stavba tak treba aby bola celkovo difuzne otvorena. K tej vlhkosti tak cez steny jej prejde minimum. V tych bytovkach maju asi 2-skla. My mame tehlu 30 eps 20, trojskla, nemame rekuperaciu, niekedy nevetrame aj tyzden a skla sa napodiv nerosia, cuduj sa svete. Tou vyskou som nenarazal na konkretne technicke detaily ale skor na princip uvazovania, teda ze by vyska mala cloveka naucit pouzivat fakty a nie pocity a dojmy.
Odpovedať
@chilim nedaj na svoje dojmy, s týmto medzerami v oblasti stavebníctva narobíš kopu chýb a navyše drahých. Bytovky sa rosia ale prečo? Lebo kedysi sa nevetralo lebo tie okná tak zle tesnili že to bolo ako mikrovetranie. A zrazu tam dáš tesné okná a iba s dvojsklom bez teplého rámika a čuduj sa svete problém je na svete. Lebo nie je zabezpečená výmena vzduchu a vzduch sa obohacuje vlhkosťou z ľudskej činnosti ktorá zreaguje na chladnom skle (skondenzuje). Keby si mala pravdu s tým dýchaním resp. výmenou pár stenami ako významným faktorom, plesnela by predsa každá jedna kúpeľňa a to ako bez zvyšovania vlhkosti napr. sprchovaním, lebo veď v kúpeľni máš samé paronepriepustné materiály 😉
Odpovedať
@igor256 Dobre takže keď si to zosumarizujem a dám tehlu (porfix, ytong) ešte neviem stále k čomu sa prikloniť, nato 20 esp alebo mineralku, trojsklá a rekuperáciu vyhnem sa roseniu, náklady na vykurovanie a klimatizovanie budú optimálne a v konečnom dôsledku budem spokojná?
Odpovedať
@sousedekovci89 to je dôvod prečo sa vás tu pýtam popredu a nieže dám nejakú hlúposť do projektu a nakúpim zbytočne drahý a neefektívny materiál potom už bude na vyplakávanie neskoro...
Odpovedať
@chilim najlepším riešením je dať si spraviť projekt pričom zadefinuješ projektantovi očakávania a podľa tohto projektu to aj zrealizuješ. to ti v kombinácii s tebou vymenovaným v hrubých rysoch očakávané zabezpečí 🙂
Odpovedať
@chilim ano. Volil by som EPS, nie vatu, kedze vata je nasiakava a izolacny material sa musi udrziavat v co najsuchsiom stave - opat prirovanie vlhkeho a sucheho svetra v zime. Vata dokaze nasat vodu ako spongia, eps je nasiakavy max 5 percent. samozrejme ze vata na stene nebude nikdy mokra ako spongia, no predsalen nasaje tej vlhkosti viac nez eps, co razantne znizuje jej izolacne vlastnosti. S rekuperaciou ktora bezi 24/7 na najnizom vykone rosenie nehrozi, tam je skor problem so suchym vzduchom, aj to sa da vyriesit entalpickym vymennikom so spatnym ziskavanim vlkosti. Tenke steny, dostatocne hruba izolacia, rekuperacia su velmi dobra kombinacia. Niekedy je dokonca lepsie dat na juznu stranu dvojska, tie prepustia viac slnecneho ziarenia co sa v zime prejavi na nizsej potrebe vykurovania. Pozor ale davajte na presah strechy, treba ho naprojektovat tak, aby v lete, ked je slnko najvyssie, tienili cele okna a nedochadzalo tak k prehrievaniu interieru .. a zase v zime, ked je slnko nizsie, svietilo slnko do okien. To je z mojho pohladu velmi dolezita vec, na ktoru sa pri projektovani casto zabuda a v lete sa ludia zadebnuju zaluziami, lebo sa im prehrieva interier,
Odpovedať
@chilim tu je velmi dobra kalkulacka na presah strechy .. treba tam zadat zemepisnu sirku , rozmery okna, steny atd a nasimuluje vam to pod akym uhlom dopadaju slnecne luce na okno v roznych mesiacoch. https://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-...
Odpovedať
@kemino ooo super ďakujem
Odpovedať
@chilim ja proste neviem co je vhodne, pretoze kazdemu vyhovuje nieco ine !!! ale ak niekto chce stavat za lecne ta snad nebude stavat s Ytongu co je raz tak drahe ako porfix a 3x tak drahe ako tehla / moj nazor, lebo mna stal m2 muru 16,. eur !!! 25 cm hruby / tu raz jeden mudry clovek pred snad 20 rokmi napisal, ze iba debil postavi dom s hrubsej obvodovej steny ako 25cm a vola sa nejaky " mio 23 " ci ako no a jeho stal obvod mur ani nie 10,. eur a dom mu stoj bez problemov dokonca pod tatarami, a ani krb s kominom nema a nie nie je to zazrak ani ina dimenzia na slov., je to obyc. matematika, logicke myslenie a fyzikalne zakony zlucene do jednej jednoduchej roviny !!! zeby dakto nepotreboval krb pod tatrami je u mna genius, a kto ho potrebuje v poddunajskej nizine je proste .......
Odpovedať
@chilim tvrdenia @kemino o nasiakavosti minerálu ber s rezervou. Keby to bola pravda, netesnil by ani jeden dom zateplený MV avšak realita je taká, že je to zateplenie v pohode. Navyše vata nie je v zateplení priamo vystavená poveternostným podmienkam.
Odpovedať
@kavar ja nepotrebujem silou mocou predražený ytong ale nechcem ani nejaký poľský šmejd... kamarátka takto ´výhodne´ nakúpila a tie tvarovky sú nepresné, zle sa režú, tým pádom veľa odpadu a moc teda neušetrila... prikláňam sa k tehle, zateplenie si ešte naštudujem a s projektantom sa dohodnem na optimálnej hrúbke jedného aj druhého. Každý dom bude stáť ale otázka do kedy a aké budú konečné náklady na prevádzku 🙂
Odpovedať
@sousedekovci89 miesas tu tesnost stavby s tepelnou izolaciou, co nema ziaden suvis, vzduchotesna rovina sa dosahuje inymi sposobmi, nie tepelnou izolaciou, tak asi by s rezervou mali brat tvoje vyjadrenia, nie moje, ale respektujem aj tvoj nazor na vec , hoc nema hlavu ani patu
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?