Ahojte kurenari. Prislo chladnejsie pocasie, a chystame sa ho vo zdravy prezit v teple domova. Do sucasneho domu sme sa nastahovali v januari a kurenie sme neriesili, nejako to kurilo a my sme mali ine starosti. V lete sa spoliehalo nato, ze na zimu to nejako pojde a vyskytli sa problemy. Dom bol stavany svojpomocne od zakladu, clovek, ktory ho staval nemal evidentne velke znalosti tematiky kurenia a tak je kurenie uplacane, len aby bolo. Opisem moj problem, a moj navrh riesenia, chcel by som od vas nejake pripomienky a rady do zivota, pred tym ako sa pustim do prestavby. Opis kurenia. Ide o vodne podlahove kurenie, dvojpodlazny dom. Dva rozvadzace, jeden na prizemi, druhy v obytnom podkrovy. Kotol sa nachadza dole. Plocha kurenia dole cca 80m2, plocha hore okolo 65m2. Kazdi rozvadzac ma 4 okruhy. Jednoduchy rozvadzac, 4 modre ventili, 4 cervene prietokomeri, na privode a spiatocke motylik + automaticky odvzdusnovaci ventil. Kotol panther condens 25kko, stvorcestny ventil + 60l zasobnik vody. Cerpadielko asi 40w, lozisko v haji zelenom. Problem je nasledovny. Nemozne dosiahnut prietoky, aby podlahovka kurila. Termostat na 21.4C, zopne pri 21.2C 6-7 hodin huci kotol, kym teplota stupne na 21.8C kedy kotol vypina. Prietokomeri vycistene, stvorcestny ventil v poriadku, expanzka a tlak kotla v norme, okruhy preplachnute, napustena voda + inhibitor. Jedinym problemom ostava cerpadlo. Rozvadzace maju tak male skrine v otvoroch v stene, ze sa do nich nic viac nevzmesti. Potrebujem zvysit prietoky. Meral som termokamerou teploty po zopnuti kotla, a po urcitom case kurenia. Na podlahe je 6cm poter, 0.8 ker. dlazba, podlahe trva takmer hodinu, kym zacne byt citelne vlazna v okoli rozvadzaca, do podlahy ide 35C tich je tam okamzite, na spiatocke sa nedostanem na viac ako 23C voda vychladne v podlahe skorej ako prejde cely okruh. Kotol ide na minimalny vykon s coho vacsinou len tlaci cerpadlo aby mal co dohriat. Chcem sa preto spytat, ako vyriesit pridavne cerpadlo. Kotol je zavesny, pod nim su vyvody na hada do zasobnika a kurenie, vsetko je dalej zasekane v stene, zo steny trcia len kolena. Prilozim fotografiu. Nieco som otom cital a rozmyslal. Chcem sa spytat ako by ste to riesili vy. Ziadny kurenar nema v tomto obdoby volno aby som to mal s kym riesit. Pod kotol by som chcel umiestnit anuloid a kotol napojit priamo nan, dat vymenit sucasne cerpadlo v kotle. Za anuloid buchnut silne cerpadlo, ktore stym riadne pohne aby sa dokazala prehriat cela podlaha, nie len par m2 na zaciatku okruhov. Otazka znie, aky anuloid, ake silne cerpadlo, ako to umiestnit, ako cerpadlo spinat, ci nebude cerpadlo nicit stvorcestny ventil v kotle, a ci to bude mat zelany elekt. Ak sa najde niekto kto s tym pracuje a poradi, budem mu vdacny
@servismadmont pod doskovym vymennikom, to je aky vymennik, co sa tam deje? Bypass som skusal, zavrety, otvoreny, napol otvoreny, vysledok ziadny, trojcestny ventil nepusta do hada, boli by horuce trubky ktore idu na tuv, su studene
@dzamino Doskovy výmennik slúži na ohrev TÚV prietokovým spôsobom , nie do zásobníka ale priamo v kotli sa vyrába TUV . Ale teraz sa to nerieši lebo KKO verzia nemá doskový výmennik , len tojcestny prepínací ventil medzi kúrením a zásobníkom ...Treba opísať čo to robí zapne sa termostat kotol sa zapáli čo potom ? Trebalo by pozrieť stavové kódy , čo presne vtedy robí kotol keď sa vypne horák
@dzamino nemusis namerat na hadici vykurovania horucu vodu po zapaleni horaka v pripade ze ti skratuje cez bypass. ak sa da v diagnostike pozriet teploty vystupu a spiatocky tak to vies pozriet sam. vykurovaci okruh uz nejde cez ziadny dalsi vymenik ani filter, teda ak pozeram rovnaku schemu ako ty a kko kotol. ten maly filter by mal byt len pre vetvu TUV. nerozbehneme stavky ze ci cerpadlo, bypass, 3cestny ventil alebo nieco uplne ine?
tlakove straty v trubkach vypocet tu:
https://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-...
dT 20-6kw-275l/h ale nevieme aku mas tepelnu stratu, kazdopadne do cca 8kw tepelnej straty by si to mal zvladnut aj kotlovym cerpadlom utiahnut ( v pripade ze by si dal maximalny vykon cerpadla tak aj viac ale treba aj cerpadlo trosku setrit a nehnat ho na maximum. alebo zvysenim teploty vykurovacej vody za cenu znizenia ucinnosti. ale kam sa chces priblizit k 50C do podlahy?). preto si pozri pracovne charakteristiky k obom cerpadlam co mas ( uvidis ze ich charaktristika sa moc lisit nebude), vypocitas si prietoky a tlakove straty a ak ti to nebude stacit jednym cerpadlom tak spomenute upravy. uz chcem vidiet stastny koniec tohto pribehu.
@servismadmont zapne termostat, zapne sa obehove cerpadlo, v pripade ze posledne islo tuv, presunie sa trojcestny ventil. Kotor zapali, plny vykon, po dvoch troch sekundach stisi plamen na minimum a teplota vystupnej vody, podla displeja vystupa na 40 a kotol zhasne, drzi ho antiblokovacia ochrana, tie stavove kody pozrem, co sa tika teploty spiatocky, pozeram ju cez kod 96 priamo hodnotu od snimaca, je to 21-22°, nevraca sa horuca akoby sa mala vracat keby je skrat, drzal som trubku spiatocky priamo pod vymennikom, je studena
@dzamino ak ti nevadi kolisanie teploty tak cerpadlo 24/7 nepotrebujes, ak chces komfortnu ustalenu teplotu tak to bez toho to pojde dost komplikovane vyregulovat
@dzamino A keď sa vypne horák ako rýchlo sa ochladí tá voda podľa displeja? Poruchu ohľadom čidla na výstupe nevypisoval kotol ? Každopádne treba pozrieť stavový kód , čo vtedy robí kotol
@servismadmont mal som tu servisaka, vsetko je v poriadku, chyba je v kureni, mal som tu kurenara, chyba je v kotle, kurenie je dobre, pytal som si radu tu, namontoval som anuloid, nefunguje :-D
@rvs mam logicke myslenie, uz som par kureni riesil, nikdy nie kotol samotny, vzdy len rozvody, radiatory, bojlery. Logicky ma napada len to, ze pri kureni do podlahy voda skratka netecie aj ked zavrem bypass, dam cerpadlo na plno...netecie ani z kopca. Na vymenniku jedna trubka bleskovo horuca, druha studena, pod potlom trubky to iste, had na tuv studeny, takze ziadny skrat. Voda skratka necirkuluje...ale cirkuluje dost nato, aby kotol nevyhodil poruchu, skratka zohreje, vypne, a blokuje horak. Kotol podla servisneho manualu nema prietokomer, len poisku proti prehriatiu vymennika
@servismadmont
@servismadmont skusil som a sledoval som, kontrola ventilatora, kontrola cerpadla, zapalovanie, horak bezi, a nakoniec po asi pol minute S08 blokovanie horaka proti cyklovaniu. Prve 4 prebehnu bleskovo,
@dzamino s08-Beží anticyklovací čas po skončení vykurovania do systému. A symbol radiátora bliká naďalej ? To je dosť čudné lebo vykurovanie a požiadavka tepla sa ešte neskončilo
@servismadmont je to uplne normalne, pokial je maly prietok cez vymennik. Kotol zohreje na pozadovanu teplotu a kedze spiatockova voda ide tak pomali ze aj horak na minimum 6kW je vela, tak zhasne a bezi anticyklovaci program. Symbol radiatora blika dalej, blika stale az kym termostat nezrusi poziadavku na kurenie.
@dzamino však cez ten had vedľa kotla oveľa ľahšie otočí vodu , ako do podlahy ...Určite treba zavolať servizaka , treba byť pri kotli a odskúšať vsetko
@dzamino niečo tam bude mám takéto kotle , kde je zonova regulácia , požiadavku má len 1 izba kde sú 2 okruhy a kotol vie udržať plameň na malom výkone
@servismadmont tu udrzi plamen len ked dam vodu na 50° aj to ide horak na minimalny vykon, pomocne cerpadlo taha to malo co mu kotol poda a zvysok berie spiatocku z podlahy, vo vysledku sa neda dostat s teplotou vody viac ako 26-28 stupnov
@servismadmont uz niesom doma, fotku neurobim, ale anuloid je zapojeny spravne, podla navodu a kontrole kurenarom, supply a retourn vyrazene na plechovom obale sa nedaju nevsimnut :-) ked zastavim vyvody do podlahovky a pomocne cerpadlo necham vypnute, kedy kotol ma cirkulovat len medzi anuloidom a vymennikom, aj tak to nerobi dost rychlo, pri drzani tohto okruhu rukami mam pocit, ze voda sa netoci, ale pomali sunie. Tento problem mal kotol aj pred upravou, skratka netlacil. Chyba podlahovky nieje, vsetko je na svojom mieste a pomocne cerpadlo pri strednom vykone tlaci kubik za hodinu cez podlahu. Zastavena podlahovka a vyvody kotla na anuloide, sa da chapat ako skrat v obvode vody, teda kotol by mal pri plnom vykone precyrkulovat a ohriat objem vody v okruhu vymennik, trubky, anuloid, cerpadlo a zhasnut. Avsak kotol kuri najmensim vykonom, voda v trubkach sa ledva plazi a po spiatocku sa dostane tepla voda asi po pol minute. Bavime sa o objeme asi troch, kax styroch litrov.
@dzamino tak vtom prípade keď ani v anuolide nevie otočiť vodu , treba skontrolovať kotlove čerpadlo , vybrať trojecestny ventil , pozrieť sedlo vnútri a vyskúšať vonku či funguje dobre 3-cestny , a treba preplachnut výmennik v kotli s chémiou na nerezový vymennik cez čistiace čerpadlo
@servismadmont z trojcestneho ventilu mal servisak vybrany motorcek, ten vraj chodi dobre, no neznamenato ze nemoze byt trojcestny ventil ucpany. Ked som to zacinal riesit, tak v kureni bola voda doslova cierna a plna bordelu, vyberem ho, skontrolujem, vycistim a dam vediet. Co sa tyka samotneho vymenniku v kotle, keby je zly, tak ma problem ohrievat vodu, ale ohrieva rychlo, bol tiez otvoreny, aj spalovacia komora, tam vraj problem nieje, zavolam technika, druheho, nech sa venuje trojcestnemu ventilu a aj cerpadlu, lebo poslednu dobu zvykne skrkotat
@dzamino presne tak, uz nic ine tam nemoze byt. proste ked ide TUV musi ist aj maly UK okruh tak ako to mas teraz zapojene. a ked vravis ze TUV ide, tak bud uz len ten trojcestny prepinaci ventil alebo nieco na trase kotloveho UK okruhu medzi kolienkami v stene. zaseknuta mys v trubke.