Reklamácie v reťazcoch už "sprísnené" ?

Mám opakovanú skúsenosť, a nie len ja, že riešenie reklamácii v obchodných reťazcoch už vôbec nie je také bezproblémové, či jednoduché, ako donedávna. Už prestáva aj platiť systém: "výmena za nový výrobok bez akýchkoľvek slov"... Napr. dnes som bol v Lidli reklamovať 3-dňovú drážkovaciu frézku do muriva, ktorá mi zrazu prestala ísť. Zobrali, spísali reklamačný protokol, no a mám čakať 30-dní. 😒
Odpovedať
1
2
Profilova fotka
@petersd dalo sa to čakať. Veď už bolo verejne známe že spotrebný tovar, konkrétne hobby stroje fungovali ako bezplatná požičovňa a nekonečná výmena zdarma.
Odpovedať
@jankazb tak tak,este sa cudujem,ze to vydrzali tak dlho a ze sa im este oplatilo predavat takyto tovar...
Odpovedať
Ano je to tak…zistili ze ludia ich system zneuzivali, tak ho zmenili aby bol nadalej zarobkovy.
Odpovedať
Profilova fotka
@petersd a co akoze mali spravit? ved ked odislo, maju 30 dni na vyjadrenie.... ak by si to siel vratit, neposkodene, nepouzivane, original zabalene v krabici - isto by to vzali.
Odpovedať
Profilova fotka
@petersd a čo si čakal? veď to je normálne zákonné riešenie... to že doteraz boli tak milí a robili niečo nad rámec toho čo im prikazuje zákon bolo len ich rozhodnutie.... nie nejaký nárok zákazníka..
Odpovedať
Profilova fotka
S reklamaciou co mam skusenost to takto v lidli bolo zakazdym, aspon ked som aj pred par rokmi bol reklamovat srobovacku. Ale co sa tyka vymeny tovaru alebo vratenia, tak s tym problem nie je ziadny.
Odpovedať
@petersd snáď ste nemysleli že vám po 3 dňoch používania vrátia peniaze. 🙂 Ak sa pokazil tak ho musia do 30 dni opraviť/vymenit
Odpovedať
@zipsuliak Máš pravdu, nie je to žiaden "nárok zo strany zákazníka" a reťazce sa správajú (už) len tak, ako im to prikazuje zákon. Pozerám však na to širšie. Doteraz reťazce preukazovali svoje benefity pri reklamáciách, "nad rámec zákona" a tvorili si v akože meno, lákali zákazníka aj touto formou. Teraz, keď odrovnali mnohé naše drobné obchodíky, už konajú "len v medziach zákona". (a za chvíľu si už budeme aj dodržiavanie zákona vymáhať inými zákonmi)
Odpovedať
@petersd rok dozadu. Reklamovaná v Lidl uťahovačka Parkside. Prestala ísť. Tiež zobrali na reklamáciu na 30 dní. Vymenili motor.
Odpovedať
Profilova fotka
@petersd ty si ale mýliš vrátenie nepoužitého tovaru a reklamáciu.... reklamácie náradia odjakživa riešili normálnou 30 dennou lehotou...
Odpovedať
@zipsuliak nie je pravda. Niekedy to riešili tak, že som priniesol mixér, čo prestal ísť po dvoch týždňoch a hneď sa ma predavačka pýtala, či chcem iný kus, alebo vrátiť peniaze...
Odpovedať
@petersd Nekupujem hobby naradie, len profi. Ale celkovo nemozem nic zle na retazce povedat. Vratenie nepouziteho tovaru - no problem, dlha lehota. A reklamacie urcite neriesia horsie ako neretazce. Kdezto ked vojdem do neretazcoveho obchodu: - vacsinou uz pri vchode napis - tovar spat neberieme, nevymiename, nevraciame peniaze... a za tym 50x !!!! - v lepsom pripade len vymena za iny (raz das peniaze a si v prdeli), obskurne podmienky do 3 dni a pod, ked to prides vymenit, tak predavac oduty a hotovy porod. Z uvedenych dovodov uprednostnujem nakup v retazcoch, ak sa da. X krat som omylom kupil nieco nevhodne alebo nadmerne mnozstvo, bez problemov vratene, cena velakrat nizsia ako u garazistov, otvorene od nevidim do nevidim - chyba nieco v sobotu vecer, no problem..., nie komunisticke hodiny po-pi 8-16, ked som kapanek v praci. Nehovoriac o specialnej kategorii - stavebniny, kde ma uz fakt nebavi riesit dopyty a ponuky na kazdu blbost, alebo zjednavat ako na tureckom bazare, ked idem dokupit 2 tabule XPS, lebo minule som mal zlavu 30% a teraz teta za pokladnou podla nalady skusa 20% alebo este lepsie bez zlavy. Ked jej ukazem stary blok, tak naraz ide aj 30%. Nech idu do certa...
Odpovedať
Článok sa načítava...
@zipsuliak Nikto si nič nemýli !!! Bolo to tak, ako píše aj @megdesign . Ešte nie tak dávno som po viac ako polroku prišiel s pokazenou flexou, bez problémov ju zobrali a pri pokladni mi vyplatili peniaze. (Lidl) Mne súčasná situácia fakt pripadá ako nejaká nová spoločná "politika" všetkých reťazcov. Napr. teraz v zime ma obracali na reklamačnom v OBI, lebo tovar som reklamoval po nejakých cca 20 mesiacoch od kúpy. Doslova, že im sa to zdá podozrivé, nepochopiteľné a pod... (že som prišiel tesne pred koncom zaruč. doby) ... Normálne som mal byť podľa nich nejakým vinníkom či niečo podobné... Už sa mi dvíhal tlak... 😬
Odpovedať
@zefe Hobby - profi náradie?... Vieš, tak Ti poviem, aj to hobby musí niečo vydržať. Normálne, že na bežné použitie okolo domu. To mi pripadá podobne, ako keď som kedysi išiel reklamovať (vrátiť) vysávač za 55 €, s tým, lebo takmer vôbec nevýsaval. A predávač mi vraví, že "čo by som chcel za 50 -éčok? Že dobré vysávače štartujú od ceny 200 €." ... Nuž som mu na to povedal, že nech ten výrobok potom nenazývajú názvom "vysávač", a nech ho volajú trebárs "dekorácia do bytu"... Už som len čakal, že povie: "Čoooo?... A vy ste s ním vysával?... Veď to nie je na vysávanie... Sa nečudujte, že ste ho pokazil ... " 🙂
Odpovedať
@petersd 😄 😄 😄 "dekoracia do bytu" pobavil si ma 😄 😄 😄 Tak hobby flexa je potom dekoracia do garaze 😉 Hobby/profi je kazdeho volba, ale ako uz bolo spominane, zneuzivalo sa to, tak asi preto zmena. Cudujem sa, ze to neprislo skor.
Odpovedať
Profilova fotka
treba si uvedomit, ze myslia na seba, na svoje zisky, ked prisli na to, ze ludia to zneuzivaju, ze sa im to tak neoplati robit, tak jasne, ze pristupili k takymto zmenam, osobne s takym pristupom ako bol v lidli som sa nikde inde nestretol
Odpovedať
@petersd "Teraz, keď odrovnali mnohé naše drobné obchodíky, už konajú "len v medziach zákona". " Trefné.. A kto za to moze? 🙂 V LIDL som reklamoval len raz, myslim ze tu srobovacku. Odislo mi ale viac naradi, aj flexu/uhlovu brusku mali divnej kvality, triasol sa ten motor, zle sa s tym robilo, nepresne, to som nereklamoval ale zahodil. No ked som reklamoval tu srobovacku, to bolo 2 roky spat, tak mi to tiez vzali na 30 dni, vyriesili to ale skor, no jedna vec je ta, ze je to fair play voci zakaznikovi , ale ak to Slovaci zacnu hromadne zneuzivat, tak to nie je fair play zo strany zakaznikov (nehovorim ze tam zapadas, len vseobecne). Podla mna, ak to bude chybou tovaru, tak to opravia, vymenia kus za kus, mozno aj vratia peniaze.. Sysem ktory zijeme je komplikovany. LIDL v Cine zada zakazku na 1 milion kusov, tak jasne ze ma bezkonkurencnu vyhodu a zomelie drobnych miestnych vyrobcov.. Aj ti uz zadavaju zakazky do Ciny, mam aj vyrobky "Made in SK/CZ" ale to je vlastne len nalepka, vsetko ostatne na danom tovare je z Ciny. Tam sme si exportovali vyrobu, aby sme tu mali fiktivne CO2 neutral, co tam potom, ze v Cine je CO2-nezájem.
Odpovedať
@zefe "nie komunisticke hodiny po-pi 8-16, ked som kapanek v praci." Ale uvedomujes si, ze "od nevidim do nevidim" tam musi niekto pracovat, aby ta obsluzil, vsak? 🙂
Odpovedať
@dusantt ved ano, ale ten snad nerobi od nevidim do nevidim, ale na zmeny 😉 Kedysi davno som tiez pracoval.
Odpovedať
@petersd no zavinili sme si to my sami, zákazníci. Možno nie ja, možno nie ty, ale stalo sa národným folklórom takto riešiť bezplatne požičiavanie náradia na jednorazové práce. Tu vôbec nejde o konkurenčný boj.
Odpovedať
To vazne tu bola nejaka velka skupina ludi, co mala tu drzost ist do Lidla, kupit si tam naradie s tym, ze ho doma pouzili a potom ho tam doniest pouzite ako reklamaciu tym, nech im vratia 30 eur, ze sa to akoze pokazilo?! Neuveritelne. My sa tu nikdy nebudeme mat dobre a nikdy si tu nevybudujeme funkcny stat, ked tu ludia takto pri*****e rozmyslaju 😵‍💫
Odpovedať
Profilova fotka
@alabastrova keby len do lidla!!! Ludia to zneuzivaju aj pri alze 🤬🤬🙈 Slovensky narod ma bohuzial velku cast tupych sedlakov a jednoduchych chujov 🙈🤬 To su presne ti, ti co budu pindat na to ze velke retazce zozrali malych obchodnikov… ale zaroven budu brat, pouzivat a do 14 dni vracat tovar akoby sa nechumelilo… a nasledne pindat ked to ratazce zacnnu rusit 🙈🙈 Fakt sa to deje pri hocicom 🙈 ako fotograf som zazil uz aj medzi fotografmi idiotov co si z alzy objednaju kludne objektiv za 3000€ nafotia nanho zakazku a nasledne ho do 14 dni vratia 🙈🙈 a takemu idiotovi nevysvetlis ze to nieje spravne a ze normalne by mal zaplatit 50€ za prenajom objektivu na den z pozicovne… Este sa s tebou bude hadat ze sak ta zakonna lehota tam je na to 🙈🙈 neuvedomujuc si skutocnu pointu tej moznosti vratit (nepouzity) tovar do 14 dni 🙈
Odpovedať
Profilova fotka
@petersd bohuzial nie sme ako zapadne krajiny,kde bezne nieco kupia,pokazia do mesiaca,vyhodia a neskor ked potrebuju znovu kupia druhe..dovod preco to u nas takto nefunguje snad vie kazdy..ale slovac je fakt vtomto vynaliezavy narod..ja som pocul aj o pripadoch,ze si niekto kupi napr.priklepovu vrtacku v lidli,za dva roky zoderie a nato po dvoch rokoch si kupi druhu,taku istu a tu prvu ide reklamovat s blokom z tej novej..tu uz neni co dodat
Odpovedať
@dart9 Len nemajte nikto falošné ilúzie o nejakej západnej spoločnosti a o ich "hodnotách", (ktorým sa mnohí u nás chcú zaslepene priblížiť)... Ku reklamáciám: Ľudia sú vynaliezaví? Vychytralci?... A kto vymyslel tento systém, nastavil pravidlá? Bežní ľudia?... Nuž teda zrušte bezplatné vrátenie tovaru cez e-shop, 24 mesačnú záručnú dobu v zákone nahraďte jedno-týždňovou, a budete si istý, že na druhý týždeň už nepríde nikto reklamovať vadný výrobok...
Odpovedať
@petersd Ja som zazila na vlastnej kozi z Europy iba Norsko a Vieden a tam si taketo nieco skutocne neviem predstavit. Tie pravidla na ochranu spotrebitela su v poriadku a je dobre, ze ich mame. Ale ak nechapes, co je zle na tom, ze si ucelovo ides "pozicat" zadarmo na par dni do Lidlu naradie, ktore potrebujes na par dni, a potom zneuzijes to, ze nepreveruju reklamacie, aby ti vratili plnu sumu za akoze reklamaciu, takze si to mal potom pozicane bezplatne a predajcovi si vedome a planovite urobil skodu, tak potom uz neviem. Nakoniec na to doplatia zase raz ti slusni a poctivi, co naozaj reklamuju realnu reklamaciu a kvoli takymto to budu mat zlozitejsie, nez predtym.
Odpovedať
Profilova fotka
@alabastrova presne ako si napisala, potom na to doplacaju ti, ktori vobec za to ani len nemozu. Hold je to smola, uz to je teraz takto a ani sa necudujem, ze to obchodne retazce zacali takto robit. Ved len oni na tom prerabali.
Odpovedať
@alabastrova Tym nechcem povedat, ze je to pripad tvojej drazoovacky. Ale mala som pocit, ze obhajujes tych, co to tak robia, ze to nie ti vychytralci su zli, ale pravidla zle nastavene...
Odpovedať
@zipsuliak Pred 20 rokmi, ked som istu dobu posobil v USA, som nemohol z toho, ze cokolvek kupene v kamennom obchode sa dalo (dokonca pouzite) vratit do tusim 14 dni alebo minimalne 7, uz si nepamatam. Hned mi napadlo, ze u nas by si z toho ludia spravili bezplatnu pozicovnu. S par domacimi som sa bavil, ci sa to nezneuziva a nechapali, co hovorim, tak som si dalej nerobil hanbu. A mame to tu...ani dalsich 20 rokov nestacilo na zmenu. 🙈
Odpovedať
@alabastrova ... ale jasné, že sú zle nastavené pravidlá! Neobhajujem ani špekulantov, ktorí si takto riešia bezplatnú požičovňu náradia,... Keby ten jav mali pravidlá nejako ošetrené, nebavili by sme sa tu teraz o tom.
Odpovedať
@zefe @petersd ono sa to mozno nezda, ale aj na tomto poziciavani obchody profituju. Ked si spomenul tu dobu spred 20 rokov, tak ludia neboli moc zvyknuti pouzivat kadejake specialne naradie (majstri viac, kutili menej). Kvoli financiam bola doma nejaka vrtacka pila bruska. S prichodom vacsej ponuky a lacnejsieho naradia si ano, pochopitelne, niekto takto naradie pozicia. No nie kazdy ma na to zaludok, cas, chut. A aj ti, co si takto "pozicaju" veci si zvyknu k praci pouzivat lepsie, specificke naradie - co nasledne vedie k tomu, ze tieto veci chce. A to, ze to "chce" je uz prva velka vyhra biznisu. Malokomu staci si vec pozicat na par dni. Ludia proste chcu veci vlastnit. Tym sa zvysuje zaujem o vyrobky, takyto clovek niekde vykutre nejaku super zlavu, vec si kupi, kazdemu sa chvali ako dobre, kde kupil atd. atd. Uz asi trosku tusite z tohoto clanku, ako to pomaha kapitalizmu a ako to cele funguje... Tym nekritizujem kapitalizmus, pochopitelne vacsimi objemami predaja a vyroby su veci dostupnejsie. Dnes ma kazdy v dielni relativne dobre a kvalitne naradie. Kedysi sme mali x-krat opravene veci ktore sa obcas pokazia a treba ich zase opravovat, fungovali ako fungovali. Podobne s autami... atd.
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?