mam novostavbu 123m2 tepelne straty 4kw ak by som zateplil 10cm polystyren.zatial je len ytong 37,5 cm. cerpadlo je navrhnute na 6kw.teraz ho len skusam, nebyvame este.nastavene je na ekvitermiku a teplota vody do podlahovky je 25 stupnov.pri tejto teplote mam vo vnutri domu rovnych 20 stupnov. nezda sa mi pocet startov kompresora, za poslednych 26h ma 112 startov.nie je to vela?vnutorna vlhkost je cca 65 percent.premyslam, ci by nepomohlo zrusit ekvitermiku a nastavit TC tak aby kontrolovalo iba teplotu vstupnej vody a spiatocku.
@ferob ale oni nehovoria o rozdiele teplot medzi vstupom a spiatockou, ale o hysterezii a ta rychlost prudenia predsa neovplyvnuje.
@kajo873 dolezitejsie by bolo vediet kolko X denne sa kompresor startuje. Pocet startov za hodinu behu kompresora moze byt totiz dost matuci. Ja napriklad nemam inverter a za poslednych 13 dni sa kompresor spustil 55x a to vcetne ohrevu TUV. Pritom od predajcov stale pocuvam, ako je inverter lepsi, lebo setri kompresor :)
@majkoj@majkoj Tak neviem koľko krát denne sa štartuje. Ale nejak si spomínam že po dni a pol keď som to kontroloval bolo 33 hodín chod kompresora a 35 štartov. (Bolo resetované počítadlo) Vrátane ohrevu TUV.
Myslím si skôr že inverter je lepší v tom a tým šetrí kompresor, že plynule rozbieha a spomaluje kompresor. Tak ako je to u frekvenčeného meniča pre studňové čerpadlo. Keď je ponorka ovládaná len klasickým tlakovým spínačom tak má obmedzenie max 20štarotv za minutu(hodinu? neviem presne) ale keď máš ponorku ovládanú frekvenčným meničom tak je jej to jedno koľko štartov má.
Keď nad tým tak uvažujem, asi to časté štartovanie kompresora by nás ani nemalo trápiť keď je tam invertor ktorý riadi rozbeh a dobeh kompresora...
@kajo873 Akurat to u kompresora je ine. kompresor ma minimalne otacky pretoze je inak problem s mazanim. Olej je totiz v chladive. Okrem toho soft start ma aj moj kompresor. K tomu tvoj kompresor nabeha viacej hodin ako moj.
@majkoj nemôžeš porovnávať zem voda a vzduch voda. Samozrejme že je v zemi stabilnejšia teplota ako vo vzduchu. Pre vzduch jednoznačne inverter pre zem a vodu teda voda voda kľudne bez
@gkrivanek ved o to prave ide, vyrobcovia ta teraz presviedcaju, ze treba inverter aj do zem voda a s argumentami, ktore tu prave pani s invertormi vyvratili :)
@ferob ahoj ovladac je na chodbe v strede domu a ano chcem nocny utlm tak o 2 stupne, aj ked si myslim ze v dobre izolovanom dome to nezbadam.skor na ucte od elektriny.otazka.takze cim mensie delta T, tak budu vacsie otacky obehoveho cerpadla? a neviem co je lepsie, ci nastavenia ekvitermika alebo to dat na absolut?
Majitelia vzduch-voda TČ, ako to dnes fungovalo s odmrazovacími cyklami?
Bola vonkajšia teplota blízka 0, vlhkosť vysoká, hmly, tak či sa nespotrebovalo priveľa na odmrazovanie.
@henry_sk ziaden problem, odmrazuje sa normalne. Ak sa pricasto odmrazuje tak moze ist o problem s chladivom a to ze je ho nedostatok. Vonkajsia jednotka nestihne dodat potrebne teplo pomocou plynu a tak znova zamrzne, tc odmrazi a pokracuje dalej. Cim viac plynu chyba tym sa to opakuje castejsie. Kontrolu treba vykonat vonku aj dnu na spojoch, unik je vyznaceny mastnotou na spoji.
@septiko ja neviem, nepoznam tvoje tc, ale moze to byt aj hystereza. TC vypocita vstupnu teplotu npr 35C, ked ju dosiahne, vypne sa a ked poklesne o npr 5C zase sa zapne.
je to mozno aj hystereza.vsimol som si,ze po vypnuti teda dosiahnuti danej teploty sa zopne obehove cerpadlo v najvacsom vykone a rozozenie nahriatu vodu a ked sa vyrovna teplota vstupu so spiatockou zasa zopne.len to trva dost kratko, takze cykli.
@henry_sk a co dnes?-14st. vyparnik nenamrza a predsa sa spusta odmrazovanie, ale bez spiraly.neviem ako to ma daikin vymyslene ale ak je teplota vykurovanej vody vyssia ako 30 st. tak to vyuzije na odmrazenie.
@septiko Ja som si všimol že to delta T si približne udržuje medzi vstupom a výstupom. Výstup mám podľa požadovanej teploty od ekvitermiky občas aj +1° a vstup spiatočky mám približne o 5° menší ako výstup tiež je tam nejaká odchýlka. A túto odchýlku si udržuje výkonom obehového čerpadla. Keď je rozkúrené a udržuje si teplotu tak ide len na 10l/m a keď začína kúriť po útlme tak ide na 25-28l/m
@kajo873 dnes som volal s technikom ohladne castych startov.povedal ze sa mu pravdepodobne rychlo vracia tepla voda naspat a nestihne ju odovzdat do priestoru.mam priskrtit male okruhy na rozdelovaci podlahovky.no uvidime, mam minimalne tri take male okruhy vcetne rebrikoveho radiatora.zajtra rano skontrolujem.
@septiko No to je pravda, keď sa ti bude vracať teplá voda späť tak vzhľadom na nastavené delta T si bude myslieť že stačí kúrenie. Možno keby si nastavil nižšie delta T napr na 4 alebo 3 tak by to potom možno tak necyklovalo..
@fural poriadne TC vie, ze je tam namraza , to su tie malinkate rozdiely :)
@septiko technik nema paru o com hovori :), priskrtenim zvysis akurat rozdiel medzi vstupom a vystupom a znizis odovzdany vykon, co cyklovanie este zhorsi.
@septiko nie :). TC cykluje preto, lebo jeho vykon je vyssi ako odobera podlahovka. Ak znizis prietok, znizis jej vykon. A preto sa stane uplny opak. Ty potrebujes zvysit odovzdany vykon do podlahy a to spravis len dvoma sposobmi, prvy zvysis jej prietok (to je ale znacne nelinearne a od urciteho bodu je zvysenie minimalne), alebo zvysis doprednu teplotu do podlahovky. Vsetko ma ale svoje hranice. A preto tento problem vyriesi akumulacna nadoba. Lenze takmer kazdy dodavatel bude prisahat, ze ju nie je treba. U mna to nebolo inak, akurat ja som povedal, ze tam bude a hotovo :). Ako som spominal, ja nemam invertor a TC vcetne ohrievania TUV rocne nastartuje kompersor cca 1000x .
@majkoj akými spôsobmi je možné zistiť či tam je alebo nie je námraza ? podľa akých parametrov TČ spúšťa odmrazovanie? Viem, každý výrobca to rieši iným spôsobom a sú možné viaceré metódy. Ale pri -15°C suchý vymrazený vzduch vznikne minimálna námraza po niekoľkých hodinách, ale predsa vznikne. Pri -2°C a vlhkom vzduchu po 45 min a riadna. Niektorý výrobcovia len nastavujú čas behu TČ po ktorom sa spustí odmrazovanie aj keď netreba.