@viktor811 Pecový predohrev sa rieši väčšinou prívodom popri 1.ťahu (resp. popod) a nie, že sa ohreje bez strát, ale treba s tým počítať, je to uzavretý bilančný systém a vždy tam platí, ako sa vraví, že "niečo za niečo" :). Drevo má nejakú svoju optimálnu teplotu horenia, ak si budeš privádzať mrazivý vzduch do ohniska, tak bude dochádzať k tepelným stratám (viacmenej sa im aj tak nevyhneš, teplotný rozdiel je veľký). Ak si to nastavíš tak, aby si dosiahol čo najväčší predohrev vzduchu, tak logicky budeš musieť o to viac chladiť steny komory, cez ktoré sa bude to teplo privádzanému vzduchu odovzdávať. A áno, sú systémy, kde sa privádzaný vzduch ohrieva iným zdrojom (elektrina), západný výmysel :), pričom sa kladie dôraz na to, že je to "obeť" za to, že si môžu vychutnávať zdravé sálavé teplo pece. To už potom aj ten predohrev v komíne je väčšie zverstvo :), ak by spaliny v komíne odovzdávali to teplo, tak aby si zabránil kondenzu, musel by si zvýšiť teplotu na vstupe do komína, ak zvýšiš teplotu na vstupe, logicky ti uteká do komína teplo, ktoré si mal využiť na kúrenie v dome, čiže zas si znižuješ účinnosť - proste ako som už písal, niečo za niečo :).
@duzu Tirolská pec môže stáť pár tisíc, závisí aké materiály použiješ. Treba žiaruzdorný šamot, to je jasné, ale na plášť nemusia ísť drahé kachlice. Z miestnosti nejde studený vzduch, má 20 C, čo pre krb to stačí, pre pec možno nie.
@viktor811 Pre bežné pece nie je problém teplota vzduchu, ale prebytok vzduchu, lebo ten odvádza teplo von komínom. Treba nastaviť škrtenie (komínová klapka alebo prívod vzduchu) tak aby nebolo veľa nadbytočného vzduchu alebo aby ho zas nebolo málo a nedechtoval. Ak chcete krb, treba kúpiť čo najväčší, aby sa v ňom oheň nemusel škrtiť a krb svojou plochou stihol odovzdať dosť tepla do miestnosti. Samozrejme krb liatinový, ie izolovaný šamotom, to je len spaľovacia komora.
@diskuter 20 st pre vložku je studený vzduch, len na rozhorenie,ten ochladzuje vložku, nezapália sa plyny,po rozhorení sa musí uzavrieť
kde sú tesné okná musí ísť vzduch z exterieru, na sek a terciálne spaľovanie ide horúci vzduch i 500 st C ohreje sa v plášti vložky od ohniska
@duzu Do krbovej vložky môže ísť vzduch popod popolník, tam sa ohreje a až potom ide do ohniska. Pálil som drevo v zime von na záhrade a nevyzeralo že by zle horelo. Mýlim sa?
@diskuter ale i to málo tepla ktoré tak vznikne išlo do neba , v otvorenom ohnisku sa nedá regulovať horenie vzduchom ,len množstvom paliva
ale vložku máš dobrú
@duzu Drevo horí určitou rýchlosťou, ktorá závisí od povrchu dreva. V Tyrolskej peci je veľa kusov dreva, preto horia veľkým výkonom. Ak sa do krbu dajú 4 kusy dreva, horia pomaly. Je dobré aby boli hrubé, aby horeli dlho. Ty máš čo na spaľovanie dreva?
@diskuter vložku v krbe a nakladám ju opačne poriadne hrubým i 45x20x20 cm, i 15kg horí i 10hod , a uhlíky sú bežne i druhý deň , práve preto hrubým , že tak má málo plochy na horenie a prehorieva len z vrchu nezapáli sa tak všetko drevo naraz, našiel som návod pred rokmi dávali celý seriál ako kúriť efektívne v krbe
@diskuter daj si vyhľadať , neodkladal som to, celý seriál zasielali po častiach na email,
v skratke treba si dopredu nachystať suché drevo na rozmer vložky,nesmie moknúť a schnúť , rýchlo strúchnatie hnije a rozkladá sa, nakladať od spodu najhrubšie postupne menej hrubé na vrch trochu mäkého a zapáliť podpaľačom
otvoriť naplno studený , horúci vzduch i klapku ak je, po rozhorení studený zavrieť a regulovať hoúcim tak aby zapálilo plyn, vidieť to vo vložke, zavrieť klapku, podľa ťahu komína aby nevracalo plameň späť, veľa šťastia
@diskuterhttps://www.youtube.com/watch?v=tnWiY...
dokonalé spaľovanie v kvalitnom ohnisku nepotrebuje žiadny elektrický predohrev... (priznám sa, za 25 rokov, ako robím kozuby, som nič také nevidel a to robím väčšinou nemecké technológie)
@reward Zrejme sa ľahšie uvoľňujú prchavé látky, taktiež uvoľňovanie kyslíka z vlhkosti podporuje horenie. Do veľmi suchého dreva vždy pridávam mokrejší klátik. Vodná para má oxidačné účinky.
@viktor811 to nerob , lebo treba kopu energie na odstránenie vlhkosti, plyny sa uvoľňujú pri horení vzniká CO2 a uhlík , ked sa mieša vodná para s CO2 a uhlíkom vzniká decht, ničí všetke vložky, a nanáša sa na komín , pri väčšej vrstve sa vznieti horí,môže poškodiť komín , vyrazí sklo a horíš
pravdu má @reward treba čo najsuchšie drevo, tomu môžeš veriť ved sa tým živí
@duzu Ja @reward verím, len verím aj svojím skúsenostiam, totižto dosť dlho už kúrim drevom a v zime len drevom tak niečo už o tom viem. Mokrým samozrejme nekúrim a zatiaľ neviem čo je to zadechtovaný komín, alebo pec a už tobôž nie krbová vložka. Krbová vložka to snáď sa ani zadechtovať nedá.
@viktor811 ej, divil by si sa, ako sa dá vložka "zalepiť smolou" zo zaručene suchého dreva od rôznych predajcov...Drž sa svojich skúseností, ak ti to funguje, všetko je O ;-)
@duzu Akú máš vložku? So šamotom alebo celokovovú? S reguláciou vzduchu nad drevom, teplovzdušný, vodný....? V liatinovej vložke je nepraktické zapaľovať drevo zhora, pretože kov rýchlo ochladzuje ohnisko a triesok treba veľa. Efektívnejšie je dať triesky dole a na to kusy dreva, planene priamo ohrejú a zapália drevo nad nimi, triesok stačí menej, zapálenie je zaručené.
@diskuter ved si vyskúšaj a kúr ako sa tebe páči , mne sa páči naložiť vložku 1x denne , málo triesky len hrubé drevo nerobíš si bordel pri častom prikladaní , nechladne vložka ,nezadymí do miestnosti, kúri isto efektívnejšie, vložka je liatinová dvojplášťová ,váži 140kg, jeden vzduch pod rošt druhý cez plášť do zadnej steny ohniska, 2x reflektor, 1 pevný 1 reguľovateľný, zhod popola do suterénu, v obývačke žiadny bordel.vložku najviac ochladzuje sklo, zbytočne ju budeš vykladať výmurovkou , ked sa vždy ochladí cez sklo, šamot sa dáva len do kovovej ,aby ju rýchlo neprepálilo a nechladilo
Dufam,ze to nebude vadit, ale tu je pekny odkaz s navodom ako kurit (zhoduje sa so skusenostami par diskutujucich) aj aka je ucinnost dreva podla vlhkosti.
http://www.inspire.sk/odborne-clanky-...