Aké budú naše náklady na kúrenie?

Zobraz úvodný príspevok
Planujeme stavat domcek tak si dopredu zistujem priblzne naklady. Zatial mame vybrany domcek kde v kataloge pisana celkova uzitkova plocha 219,3 m a obytna 111,9. Na prizemi planujeme podlahove kurenie + krb. Na poschodi radiotory ale nie vsade iba v izba a kupelni. Viete mi priblizne poradit kolko by ma vysli mesacne naklady na kurenie?dakujem
Odpovedať
....pri katalogovom dome prajem vela štastia s dobrou izoláciu (zabudnite potom na ten projekt už len do podlahy cca 15 cm EPS budete mať problém ísť podla katalogu....), radšej chodte do vlastného projektu....
Odpovedať
@nnell25 To som si niekedy tiez myslel. Drevo nie je zelezo, ale vydrzi. Su aj podlahove dosky len s vrchnou vrstvou dreva, nemusia byt celodrevene. Tie skrabance a buchance sa daju opravit, da sa aj cela podlaha prebrusit, myslim ze kvalitnejsie az 6x a znova navoskovat, vosky su na trhu vysoko kvalitne (ja osobne radsej ako lak). Takze teoreticky zivotnost 1drevopodlaha=6x laminatka. Drevena kvalitna podlaha ti moze vydrzat na cely zivot. Ked sa ti vystiepi z laminatky tak je to vacsi problem. Neviem ako u nas, ale v cechach som videl podlaharmi rekonstruovane uzasne drevene podlahy vyrobene zo starych klasickych komunistickych tvrdych parkiet, ktore dnes kazdy len tak vyhadzuje do kontajnera, co je podla mna velka skoda. Dorovnali ich na hoblovacke, prilepili (pozdlzne, priecne, mozaiky), osetrili.. Aj takto by sa dalo prist ku kvalitnej drevenej podlahe za relativne lacny peniaz.
Odpovedať
ano mozno je to pravda, moj otec pred vela rokmi ked staval dom dal do jednej izby palubovku tu klasicku a je tam dodnes ked sa tam stahoval moj brat dal to prebrusil nalakovat dotmelit lenze v tom dvojrocnom dome co som videla a myslim ze maju celodrevennu podlahu neviem ci to budu riesit ale hlavne nekupujem podlahu na to aby som ju kazde dva tri roky davala zreparovat...stahujem sa do domu s tym ze budem mat este deti, teraz mam jedno a laminatovu podlahu a vydrzala pri nom dost dobre...kdezto pri tych drevenych keby pozeram na to co robilo moje dieta na mojich uz by som ju asi musela menit...toz moj pohlad a skusenost...chapem ze je to lepsi komfort je to teplejsie a neviem co este vsetko ale vrazat do toho take peniaze sa mi nechce... no a co sa tyka projektu, co vsetko musim vediet co chcem ked idem kupovat projekt?a co viem po zakupeni (naprojektovani prejektatom) pocas stavby menit?
Odpovedať
pomylila som sa brat ma klasicke mozaikove drevene parkety zevraj klincovane :-D
Odpovedať
najdôležitejšie je vybrať si projekt podľa vlastných finančných možností, podľa orientácie a veľkosti pozemku. zmeniť pred dokončením stavby môžeš hocičo, len musíš rátať s tým, že jednu malú zmenu potom nadvazuje 5 ďalších...;) len aby si si nekúpila projekt, v ktorom by si robila veľa veľkých zmien, lebo potom uz katalógový stráca význam...
Odpovedať
no jasne dam si na to pozor...dakujem
Odpovedať
@daniela.u. Tak ale teda...! rekuperácia sa normálne započítava!!! :-o Návrh kúrenia netreba nutne podľa PHPP (neviem, koľko to stojí, ale bude to drahé), možno by stačil schopnejší kúrenár, ktorý rozumie číslam, ktoré vkladá do softu, a ktorý je napríklad ochotný pripustiť, že vetrať pre 4 osoby vo veľkom dome polovicou jeho objemu je hlúposť... že ak zohľadní rekuperáciu, klesnú straty vetraním napr. o 75%... že u okien treba zohľadniť rám, zatienenie budovou... že využitie ziskov v dobre zateplenom dome je menšie než v klasickom... ktorý sa nebojí ísť proti norme a pod podlahou uvažovať nie s predpísanou teplotou +5°C, ale sledujúc novšie merania napr. +7°C alebo +10°C... proste zachytiť číslami realitu konkrétneho domu. V ip posielam kontakt na jedného pána, ktorý by sa o to snáď mohol pokúsiť. Keď som mu dávala skontrolovať svoj výpočet TS, najprv sme chvíľu debatili, bolo badať jeho otvorenosť a neotrockosť normám. ad. rekuperacia praveze zapocitana nie je, vraj sa to nerobi... a to vykurovacie obdobie aj s infiltráciami neviem ale pravdepodobne ano, podla tej normy.... cize mame dat navrhnut kurenie (plyn vs, elektrika) podla PHPP ale na stavebne ide projekt podla kurenara, ano?
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr no pekne .... viem, ze ked ratal s tou infiltraciou 0,85 tak vyslo 65kwh m2! a ked ratal 0,65 tak 48kwh m2. a ano ratal 206 vykurovacich dni, tak nejako. Dakujem za kontakt, skusim. Inak ak som dobre pocitala, dala som 48kwh m2 x172,4 m2 plochy domu = 8256 a toto x 0,0546 (mala by to byt ta vyhodna tarifa DD5 NT) = 450 eur za rok kurenie. A asi 30% z toho by bolo z VT. + voda Ale musim zistit, ci nam tu tarifu daju, ak budeme kurit elektrikou. Manzel si mysli, ze to PHPP netreba, ze spotreba by mala byt lepsia, ked teraz ratame s tou vyssou. Ale ja by som to vypocitat dala. Je naozaj nutny uplne presny vypocet v PHPP? Lebo vraj to stoji okolo 200 eur.... Lebo este ked vyvalim 300 - 500 eur za kurenie projekt... Dakujem ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr vlastne tych 30 % by bolo len zo spotrebicov, varenia tak, dufam.... to by inak vyslo vela.
Odpovedať
@daniela.u to co si davala x 0.0546 to je cena za co?
Odpovedať
Profilova fotka
@alzbetae no to by mala byt cena za kw z cennika ZSE, tarifa DD5 ta nizsia, ta by mala byt 20 h denne . Dufam....
Odpovedať
@daniela.u FYI: ZSE 2011 s DPH DD5 VT: 0.486, NT 0.105, istic 25A 17.32 Pri spotrebe 8256 z toho cca 3% VT: 247, NT: cca 8009 Spolu 960 E + istic 207 = 1168 E s DPH +- euro hore dole, je to nahrubo
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@alzbetae ale ved ja som pozerala cennik na ich stranke na rok 2011, to tam uz neplati? No ja som z toho uplny jelen... Pokial je toto spravny vypocet, tak je to dost....
Odpovedať
@daniela.u tak tomu ver ze je to spravny vypocet ;-) V ich cenniku sa nevyznaju onakvejsi ludia, nieto okoloiduci. Mali by dat zo zakona cennik ktory obsahuje kompletnu cenu pre koncoveho zakaznika vratane vsetkych distribucnych poplatkov. Dufam ze buduci rok bude uz cennik zrozumitelnejsi a hlavne s DPH. Mna ako zakaznika zaujima koncova cena s DPH. Ak mas pochybnosti zavolaj na linku ZSE a informuj sa na KONCOVU CENU s DPH vratane vsetkych poplatkov. Inak nasla som celkom dobry link na porovnanie cien aj alternativ. Enjoy: http://www.vyhodnaenergia.sk/
Odpovedať
@daniela.u. tak predsa len maju na stranke aj cennik ktory obsahuje komplet, ale asi ho naschval zasili. http://www.zse.sk/index.php?www=sp_fi... Naskroluj si na poslednu stranu a posledny odstavec. Suhrn jednotlivych cien pre vypocet platby za elektrinu.
Odpovedať
@daniela.u. Treba dať celkovú cenu, tzv. integrovanú: http://www.zse.sk/index.php?www=sp_fi... - na konci v tabuľke je v NT 0,105 €/kWh. Tých 8256 kWh je len kúrenie === 867 € (doplním @alzbetae ). Teda myslím, že hodnota potreba tepla 48 vs. 65 sa týka len vykurovania. Je pri tom údaji napísané "merná potreba tepla na vykurovanie"? TUV možno 2000 kWh (najlepšie je pozrieť vyúčtovanie TUV, ak bývate v byte, a číslo bude presné) === 210 € Okrem toho sa svieti, perie, žehlí, PC... najlepšie je pozrieť do faktúry za elektrinu, ak máte vlastné bývanie bez el. ohrevu vody. Odhadujem 1500 kWh. Až z tejto spotreby elektriny sa počíta VT a NT. Otázne je, v akom pomere budú. Svojho času som mala od zopár ľudí potvrdené, že v DD5 sa podiel VT z "ostatnej" elektriny pohybuje okolo 20-25% (@ lucinda7 ) čiže v tomto prípade 300-375 kWh. Toto číslo ale môže človek ovplyvniť - nezapína el. spotrebiče s veľkým príkonom v čase VT = nepečie, nezapína umývačku, vysávač, fén. Alebo sa neobmedzuje a minie vo VT viac. VT potom tvorí na CELEJ spotrebe elektriny len malé percento, užívatelia uvádzajú 5-10%, niektorí aj menej, závisí to od množstva energie na kúrenie a TUV, čím menšie straty, tým väčší podiel VT na celkovej spotrebe. U Vás by to bolo: 8256 + 2000 + 1500 = 11 756 kWh (spolu) 8256 + 2000 + 1125 (1200) = 11 380 až 11 456 kWh (NT) 300 až 375 kWh (VT) čiže 2,5 až 3%, ako uviedla alzbetae. No a teraz všetky položky vynásobiť príslušnou cenou za kWh a pripočítať aj ročný poplatok za dvojtarifný elektromer.
Odpovedať
Profilova fotka
@alzbetae mas pravdu, pozrela som to, vdaka ;-)
Odpovedať
@lucinda7
Odpovedať
@kanvor Ked mozem...treba sa bavit s obchodnikom lebo nie vzdy musite mat pravdu. To drevo by mohlo zacat praskat teda pracovat, pokial by niekde natiahlo vlhkost (aj ked vdaka povrchovej uprave je to ciastocne obmedzene) a drevo by napucalo cim by na spojoch doslo k deformaciam. Ale nie prave drevene podlahy, lebo su vrstvene, t.j. maju tri vrstvy kde stredova vrstva ma o 90 stupnou otocene vlakna ktore eliminuju sily vznikajuce v dreve pri zmene vlhkosti a zmene rozmerov. A ta stredova vrstva je vacsinou hrubsia. Je to vdaka tomu ze drevo v dvoch smeroch meni rozmery iba ani nie 2 % a v jednom neviem uz presne cislo ale nie je to viac ako 5-8%.
Odpovedať
Oscipovsky ma pravdu.Mame drevo aj v kupelni a nieje s nim na podlahovom kureni problem.
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr a ten udaj 48 kwhm2 - je tam napisane rocna potreba tepla 30GJ... tak asi to bude len vykurovanie. Inak ten pan uz nema platnu mail adresu, ale nevadi. A inak az teraz som si vsimla, ze ste pisali, ze nie je nutny vypocet v PHPP. Ale skusim zistit ci, by to ten nas kurenar nevypocital so zohladnenim rekuperacie a pod. A vdaka :-)
Odpovedať
Z povodnou otazkou na kurenie to suvisi uz len okrajovo, takze asi to vyhodia. 8-) Ja sa s obchodnikmi bavim. Musim, pretoze som laik. S kazdym sa budem bavit ak bude o com. Zhltam vsetko mudre co mi povedia. Nie som ani odbornik na drevo, ani na okna, na izolacie, na stavbarinu, na vodovody, ani na fotovoltaiku ani na solary. Nic z toho som nikdy nestudoval a o nicom z toho som este v 11/2010 nemal ani tusenia, ani ma to nezaujimalo. (uz som to tu viackrat napisal v diskusiach). Drevo teraz nejako zatial neriesim, mam len okrajove info. O dreve viem, ze existuje na mraky druhov dreva a drevenych podlah, exoticke ktorym nevadi vlhko - do kupelni, vrstvene a este neviem ake, poznam ich len zopar. Ale.. Ak chce odbornik odo mna peniaze za pracu alebo za tovar, nech mi odbornik vysvetli, poprie, vypocita, ukaze : ze preco, ako, kedy, s kym .. (dam len cast toho co mam poodkladane, nech to nie je dlhy spam, mam vysokoskolske skripta, nieco z noriem, odkazy ..) "Už r.v.v. pod 40 % môže viesť k neprijateľným škáram medzi prvkami podláh, prípadne k deformáciám tvaru, predovšetkým k tzv. korýtkovaniu. Hodnota r.v.v. pod 20 % spôsobuje totálnu deštrukciu aj trojvrstvových lepených podlahovín, kde dochádza k deformáciám a delamináciám jednotlivých lameliek. Vylúčené nie sú ani trhliny v dreve" http://goo.gl/9qyN2 (Autor je znalec v odbore spracovania dreva.) "Ideálne prostredie pre drevo aj pre človeka je teplota okolo 20°C a 50-60% vlhkosť vzduchu. Výrazné zmeny týchto hodnôt spôsobia zosychanie alebo naopak napúčanie podlahy." http://goo.gl/JS9XD "Keď sa teplo dostane cez drevenú podlahu, vysušuje ju to viac než zvyčajne, cez vykurovaciu sezónu sa dokážu zväčšiť malé škáry. V tomto ohľade, Buk a Javor (Jaseň , Jatoba - Kährs) pracujú viac než ostatné dreviny, preto v literatúre nie sú odporúčané pre použitie s podlahovým vykurovaním." Cech podlahárov slovenska http://goo.gl/yp8B4 "..vlhkost vzduchu v rozmezí 50 % až 60 %, které jsou obvykle požadovány pro bezproblémové fungování dřevěné podlahy..., V místech, kde nedošlo k prohnutí dřevěných lamel, je vlhkost anhydritu naopak výrazně pod limitní hodnotou (0,15 % - 0,21 %). Zároveň byla při místním šetření v bytě zjištěna velmi nízká relativní vlhkost vzduchu (34,5 %)..." http://goo.gl/pbFbN "Relativní vlhkosti vzduchu pod 20 % vedou zpravidla k totální destrukci i třívrstvých lepených podlahovin, kde dochází k deformacím a delaminacím jednotlivých lamelek" http://goo.gl/yxqe5 @oscipovsky
Odpovedať
@daniela.u. Tá gmailová mu funguje.
Odpovedať
Takze na otazku o vztahu medzi vlhkostou, podlahovkou a teplotou, odpovedou : "Bezna podlaha - idealna teplota je 20, vlhkost beznych 50-60%, nedoporucujem do prostredia pod 30-40 % RV (sauna, izba s silnym krbom), pretoze .. bablabla, nad 50-60 % (kupelne), pretoze .. blabla.. " By ma dealer podlahovin (v dobrom) sokoval. :-) :-) @oscipovsky @atlaska
Odpovedať
@kanvor tie odkazy su pekne ale vsetko su informacie tykajuce sa rastleho dreva, podlahy su vrstvene kde orientacie vlakien jednotlivych vrstiev eliminuju korytka, praskanie atd.
Odpovedať
Ono aj doba pokrocila a dnes sa vyrabaju drevene podlahy vhodne na podl. vykurovanie ako aj podlahove vykurovanie pred 20 rokmi bolo u nas v plienkach. Aj hlinikove okna boli nemozne pred rokmi a dnes su beznou sucastou stavieb, ani plastove okna sme kedysi nemali........................................................................................................a ani pribinacika s medovou prichutou som detstve nejedla ;-) korytkovat ti KVALITNA a KVALITNE polozena podlaha zacne, ak ju budes polievat vodou, nie v beznej prevadzke kupelni alebo kuchyne ci obyvacky. Neviem z coho ineho ako z dreva by som si postavila saunu, dokonca ju mam z makkeho dreva a myslim ze aj 90% saun je postavenych z makkeho dreva. A vlhkost vnutri byva 90%.
Odpovedať
@atlaska achjo :-). Samozrejme, ze z dreva. A saunu postavis z tej istej drevenej podlahy co do obyvacky? A tie odkazy hore o poruchach podlah nie su z pred 20 rokov ale z teraz. (28.03.2008, 16.5.2011,..) @oscipovsky rastleho dreva? .. Prave ze nie o masivoch je rec, ale prave o tych lepenych co pises "..Hodnota r.v.v. pod 20 % spôsobuje totálnu deštrukciu aj trojvrstvových lepených podlahovín.." 3vrstvovych. Ano to su podlahy vhodne na podlahove vykurovanie. Toto nikto nepopiera. Za podmienky, ze vlhkost nedosiahne kritickych spodnych hodnot.. Bavime sa o vlhkosti vs. poruchach, destrukci vlakien. Tzn. vlhkost drevenej podlahy nemoze byt od bezvedomia do bezvedomia, lebo sa ta podlaha dodrbe.
Odpovedať
Profilova fotka
Pod podlahu pod poter stačí 3 cm polystyrénu.Všetko navyše je technický nezmysel.Teplo nejde dolu ,ale hore.Preto stačí prerušiť tepelný most.15 cm sa dáva na strop tam je to hraničná rentabilná hodnota ktorá sa časom vráti.Stenové kúrenie má naj .nevýhodu v tom ,že stena kde je osadené musí byť voľná nesmie na nej byť nábytok ,televízor ,veľké obrazy a pod.Omieta sa 3 cm hrubou omietkou väčšinou sádrovou (je to pomerne drahé). Pri podlahovom kúrení oveľ vyššie riziko ,že vám budú rosiť okná,najmä francúzke(a pod).Ako už bolo spomenuté radiátori sú pružnejšie.môžete si v jednotlivých miestnostiach ľahšie nastaviť teplotu.V spáni a kuchyni stačí 18°C ,v obývačke treba 25°C. Mám 70 ročný dom zateplený+ radiátorové kúrenie 114m2 .Plynom kúrim ohrievam vodu,varím,.Plná tehla 350mm+ 5 cm polystyrén.Podlahy poter + 2cm polystyrén rôzne povrchy.kuchyňa + chodba dlažba(je to studené ,v dobe keď som prerábal bolo podlahové kúrenie sience fiction,dnes by som ho určite dal).Spálňa + detská plávajúce podlahy,myslím že to vyhovuje je to pomerne odolné aj keď trochu studené pár plôch po ktorých sa chodí sú koberce (behúne) úplne to stačí.V obývačke mám palubovku ,smrekové drevo.toto si neviem vynachváliť.nič sa tomu nevyrovná.. Plus kúrim liatinovými kachlami Jotul,(mňa to baví).Pri pílení a rúbaní dreva aspoň trochu schudnem,trochu pohybu navyše mi neuškodí.Niekto musí ísť do fitka mne stačí sekera a píla.Za rok spálim cca 3m3 tvrdého dreva .tepelná pohoda z takéhoto vykurovania sa nedá porovnať zo žiadnym iným teplom.Je fakt že z toho je trochu špiny.Mám vždy po ruke pri kachlách malý autovysávač. Mesačne platíme za plyn 52€.Zatiaľ nemám zateplený strop,momentálne sa na tom intezívne pracuje tak počítam, že spotreba paliva po zateplení 20 cm polystyrénom klesne pod 30€mesačne.Uvidíme. :-) Plávajúcu podlahovinu len z Rakúska.Sú tam prísnejšie hygienické normy ktoré si nik nedovolí porušovať.Bordel čo predávajú na Slovensku v žiadnom prípade nie do spálne a detskej izby.Odparuje sa z toho svinstvo.
Odpovedať
@antonmesaros Vážený pane, keby sa dalo kliknúť na "nepáči sa mi" , alebo dať nejaké trestné body, urobila by som to. 1. Ako môžete napísať, že pod poter stačí 3 cm EPS?! Možno tak na poschodí kročajového, nie na tepelnú izoláciu. 2. Teplo nejde hore. TEPLÝ VZDUCH stúpa hore. TEPLO sa šíri VŠETKÝMI smermi, teda prestupuje aj nadol, aj doľava, doprava... 3. 15 cm vlny na strop nie je ani zďaleka rentabilná hodnota. 4. Pri podlahovom kúrení sa budú rosiť iba také okná, ktoré sú mizerné a nemajú na svojom povrchu skla teplotu vyššiu než 12,5°C pri interiérovej teplote 20°C. Tie treba ofukovať radiátorom alebo konvektorom. Ale ak máte dobré okno, v pohode postačí podlahovka, možno trošku zhustená pred oknom kvôli tepelnej pohode pri okne. Rosenie okien nie je chyba podlahovky, ale okien samotných. 5. Tie teploty, čo uvádzate - nezmysel. Viete, aký je šok pre organizmus prejsť z kuchyne 18°C do obývačky vedľa s teplotou 25°C? To je tak na zápal pľúc. Okrem toho, je to takmer nemožné, leda že by sa v kuchyni nekúrilo vôbec a teplota by sa udržiavala varením a žehlením. V dome, kde je kuchyňa a obyvka jedna miestnosť, je to nemožné úplne. 6. Nezavádzajte normu, že v obyvke TREBA 25°C. Netreba. Vy si tak kúrte, ak chcete. Väčšina ľudí má o2-3°C menej. Nám stačí 21-21,5°C. Asi preto, že dávame hrubšie izolácie a teplota je rovnaká v každej časti miestnosti. 7. 5 cm EPS na fasáde - sa čudujem, že máte rohy hore suché (alebo nie?) Ostatné si užívajte.
Odpovedať
@antonmesaros prečo prosím ťa dávaš na strop tých nerentabilných 5cm navyše? :) Požičiam si miove podobenstvo o teplom oblečení: Zatepliť iba strop je akoby niekto šiel von v zime len v čiapke a čakal, že mu nebude zima, lebo teplo stúpa :) Teplo sa šíri z teplejšieho prostredia do chladnejšieho a je jedno v ktorom smere. Prečo máš na studených podlahách koberce? veď teplo stúpa a z nohy do podlahy teda nejde, lebo podlaha je dolu :) Prečítaj si prosím ďalšie témy na týchto stránkach o tejto problematike. Alebo aspoň učebnicu fyziky. Potom skriptá stavebnej fyziky a potom píš čo je technický nezmysel a čo nie :)
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?