Vopchala som si tuto otazku do starsej diskusie, ale radsej otvorim novu, nakolko nazov tam velmi nevystihoval momentalnu otazku...
Povodne som zvazovala TC, nakoniec som si povedala, ze pridraha investicia, pojdeme do kondenzacneho kotla radsej...
Dom bude cca 2-2,5m od hranice pozemku kde je plynova pripojka. Tech.miestnost, kde by bol KK je cca o 5m dalej. Spokojne som si nazivala s vedomim buduceho KK a podlahovky... Dom bude mat 129m2, ide o upraveny bungalov 961. Celkova projektovana tepelna strata objektu je 5953W (vobec sa v tom nevyznam, len opisujem :-) ). Obytna zona je orientovana na JUH.
Ked mi nejaka ta firma doporucila elektricke kurenie, vzdy som to zavrhla, lebo po precitani x tem tu na MS i inde som zvycajne dospela k zaveru, ze ked je plyn blizko, oplati sa plyn.
ALE
chlapik, ktoremu vcelku doverujem, (ALE predsa len kazdy sa moze mylit) mi navrhol elektricke kurenie odporovym kablom, lebo:
Pri elektrickom kúrení odporovým káblom umiestnením v potery je každá izba ovládaná samostatne s vlastným čidlom a vstupné investičné náklady na zrealizovanie tohto typu kúrenia sú cca o 1500eur nižšie, prevádzkové sa hýbu mierne vyššie, ale viete požiadať o dvojtarifné meranie čiže idete v režime 20h slabá prevádzka v nižšej sadzbe takže prakticky šetríte na varení a svietení, pri plynovom je povinnosť realizovať ročné revízie (napr. pri poistnej udalosti požaduje deklarovať poisťovňa) a tým pádom sa prevádzkové náklady zhruba zrovnajú.
...a tak mam z toho teraz opat dilemu...este aj stavebny dozor mi vravel (celkom zbehly chlapik), ze uz sa stretol s tym, ze elektrika vychadzala (v porovnani s cenou a komfortom ovladania izieb samostatne) lacnejsie.
Ale v podstate mi kazdy povie, ze rozhodnutie je na mne....co aj chapem :-).... len keby som ho vedela urobit :-(.
Tak, vsetky mudre rady sem. Som bezradna.
@jaro_v teplota vzduchu co vychadza z jednotky do izieb je 7-13 co som to tak sledovla. Hlavne ked ma do coho to teplo davat teda ked zohrieva vodu. Par krat som uz musel vodu odpustit, lebo minuly rok bol extrem. Ja mam velke preskleia, kde este nie su ext. zaluzie ale teplota u nas sa drzala do 24
@mr79 Teplota privadzaneho vzduchu je 7 az 13 stC? Mne na vystave CONECO chlapik z NILANU hovoril (mali tam vystavenu a pustenu VPL15), ze tieto jednotky dokazu schladit vzduch o cca 10 az 15 st.C v zavislosti od objemu vzduchu. Tym ale, ze nemaju pasivny vymennik, ale schladzuje vonkajsi teply vzduch, tak teplota privadzaneho vzduchu je v horucavach mnohokrat vyssia ako teplota v interieri. A ty pises 7 az 13...
Pri tak nizkej teplote privadzaneho vzduchu, ako mas riesenu izolaciu potrubia, aby ti na nom nekondenzovala vzdusna vlhkost?
Dik, J.
@jaro_v mam spiro potrubie obalene izolaciou a a to je komplet v 60 cm hrubej izolacii - tak ze 45 cm je nad 15 vedla a nieco malo aj pod. Kondenz sa tvori hlavne v jednotke a ta ma vyvod do kanalyzacie.
Zda sa mi ze pokial nebola zohriata voda tak to fakt davalo tych 13 a menej a ked zohrialo vodu, tak uz to velmi nechladilo - ale od leta uz nejaka doba ubehla a nemusim si to 100% pamatat.
- Inak neberiem do uvahy vlhkost vzduchu a pod.. ale len tak laicky pri tepelnej kapacite vzduchu a jeho hustote, by ten 1 kW mal stacit pri rychlosti vymeny 90 m3 za hodinu na znizenie teploty o 20 - 25 stupnov
@mr79 tepelna kapacita vzduchu pri beznej vlhkosti je cca 0,00033kWh/m3/K. Cize ak chces odviest 1kWh pri tepelnom spade 5K potrebujes prietok 600m3/h. Hadam som to nedoplietol :)
nieco podobne riesim aj ja. plyn je na ulici,ale musim ho tahat na druhu stranu pozemku asi 50 metrov. dom bungalov,150 m2, predbeznu vypoctovu hodinovu potrebu tepla mi poslal architekt 13kW kurenie, 4 kW tepla voda. ci sa vyplati ten playn tahat,alebo dat elektriku + klimu. dom bude mat aj krb,cize v zime by pomohol zohriat, v lete klima chladit. sam neviem