Hliníkoplastové trúbky a kúrenie kotlom na drevo?

Ahojte Dostal som dva protichodné názory - jeden je že ak kúrim kotlom na drevo, tak v žiadnom prípade nemôžem dať hliníkoplastové trubky, pretože pri nich nesmie voda v sústave kúrenia prekročiť 90 stupňov, no pri dreve sa to ťažko reguluje. Mám vraj nechať staré železné trúbky. Druhý názor bol, že to vôbec nevadí a pokojne môžem dať hliníkoplast. Tak sa obraciam na vás - ako to teda je? Ďakujem!
Odpovedať
@ivkosky PEXALPEX rúrky vydržia 95°C krátkodobo 110°C (neviem či všetkých výrobcov, over či aj tie ktoré ideš kúpiť). Pri návrhu popracuj radšej na bezpečnosti a lepšej regulácii aby si viac ako 90°C nemusel púšťať.
Odpovedať
Podľa mňa by to nemal byť problém, mne išla voda rovno z výmenníka cez rozdeľovač do radiátorov 12 r. niekde musí byť odporúčaná teplota výrobcu.
Odpovedať
@ivkosky da sa to realizovat i v tomto pripade za podmienok. Plastohlinik s vrstvou AL 4mm nie 2 mm! V kotolni urobit rozvod od kotla bud zelezo, uhlikova ocel, med... od prveho T kusu potom uz plast. Na kotol nainstalovat dochladzovaciu smycku tzv. DBVentil. No a najlepsie je v tomto variante ked su tie rury zasekane v stene aby ich teplom neprehynalo , vyzera to zle a majster si nerobi dobre meno :)
Odpovedať
@ivkosky to prve tvrdenie je pravdive. To druje je klamstvo.
Odpovedať
@ivkosky Ako pise @gkrivanek. Problemom nie je ani tak to, ze by to rurka nevydrzala ale to, ze pri prehriati je velke riziko (hraniciace takmer s istotou), ze povolia fitingy a zacne to tiect.
Odpovedať
@danculd tak tak
Odpovedať
@danculd ak sa bavime o lisovanych a nie srubovanych spojoch tak tie su stlacane tlakom 7,2 bar. To su tak predimenzovame spoje, ze mozete kludne spavat a ziadne rizika a istoty nehrozia , okrem toho DBV zaruci to, ze do systemu nepusti vodu nad 90'C. Ak nie DBV tak akumulacna nadrz a z tej neexistuje ozaj ziadne riziko poskodenia plasthlinikoveho rozvodu. Je to drahsie ale. DBV 130 EUR a akumulacka 800 eur + armatura cca 300 eur a robota na 2 dni. Toto uz ale chalani silite, zbytocme plasite ludi. Vsetko je uz vymyslene.
Odpovedať
@petermu pozrite si technický list ku ktorýmkoľvek Alpex rúrkam a lisovacim spojkám a dozviete sa že pri väčšine je uvádzaná max teplota 95°C krátkodobo a pri nižšom tlaku. Lisovacie spojky majú 2 O krúžky (tesnenia) a tie môžu povoliť, hoci samotné lisovanie to vydrží
Odpovedať
@miroslav33 a vy si pozrite na kotol ked zakurite do kotla ze mate vtedy tlak 2.5 bar a teplotu 60 C. Ked sa obavate treba si dat uhlikovu ocel, ta sa ale lisuje rovnakymi kliestami a tlakom :) potom uz len ozaj zvarane ocelove rozvody... hovorite o spojoch, lisovany spoj je urcite tuhsi ako samotna rurka, ako vo vacsine druhov spojov. Samozrejme ked je dobre zalisovany... no nic ked sa teda podla niektorych pouzit plasthlinik na kotol pevneho paliva neda potom ti co to maju tak porobene asi zazivaku zazrak.
Odpovedať
Ďakujem všetkým za diskusiu a odpovede. Keďže sú názory za oceľové trubky v prevahe, radšej teda ostanem pri tom. Mám teraz oceľové trubky a chcel som ich vymeniť za plastohliník, aby som ich mohol zasekať do steny, ale ostanem teda pri oceli, aj keď je to škaredšie ako zasekané trubky, ale nevadí. Ešte raz, ďakujem za vaše názory.
Odpovedať
Profilova fotka
plastohlinik (ci uz pexalpex alebo Rehau) na primarny okruh teplovodneho kotla na pevne palivo, kde teplota moze vystupit nad 70C vhodny nie je. Treba pouzit bud med, alebo ocel, alebo nerez. Ak veris ze DBV ti zabezpeci 100% ochranu pred teplotou >70C tak na to by som sa vobec nespoliehal. Nevraviac na to, ze optimalna teplota pri tomto type kotla je niekde v rozmedzi 70-90C, co plastohlinik dlhodobo nezvlada uz vobec. Rozdiel medzi lisovanim PEXALPEX a medou je prave v tom tesneni EPDM (EN 681-1). Viac verim spajaniu natvrdo alebo letovaniu ako nejakemu EPDM tesneniu z ciny (casto uz zdvojovanemu, lebo ani oni sami tomu neveria). Je s tym sice nechutna babracka a nie vsade sa to moze/da pouzit.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?