Denná spotreba kW za el.kurenia

Zobraz úvodný príspevok
Zaujíma ma vaša denná spotreba.Ja pri výkone 8kW, 41 stupňov voda, teplota na termostate izbe 22 stupňov, spotreba 45až 80kW za 20 hodín kúrenia. Erik
Odpovedať
Profilova fotka
@durko64 Podla vypoctov to vychadza na nejakych 10 kWh na m2. Parametre domu su standardne: podkrovny dom 120 m2, obvodove/nosne murivo porobeton 250 mm, izolacia obvodovych murov 300 mm EPS NEO, zakladove pasy 150-230 mm XPS/perimeter, v podlahe 260 mm EPS NEO, v podkrovi v sikmej casti 540 mm vlna/EPS NEO a vo vodorovnej casti 700 mm EPS/vlna. Okna su plastove Geneo PHZ predsadena montaz. Vzduchotesnost 0,05. Z mojho pohladu je to normalny dom. @majkoj Tu u nas na dolniakoch na juhozapadnom Slovensku rano bolo -2, ale zajtra aspon -6. Radsej nech je aj cez den -5 a jasno ako +5 a zamracene, alebo hmla, vtedy na kureni miniem menej el. energie. @martix123 Po mesiaci pouzivania spokojnost, aj ked velmi ich nepouzivam, resp. zapinaju sa len obcas.
Odpovedať
@somebody to zavidim ja mam zateplenie slabé...bez kachlý by išli dost dlho v takej zime
Odpovedať
@somebody s tym slnkom mas pravdu je to sialene poznat na spotrebe....ale moje cisla maju od Tvojich hooodne daleko :-S skoda ze nemas album, velmi rad by som sa pozrel a priucil sa nieco do buducnosti ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@somebody konecne dom vhodny do 21.storocia,smekam klobucik...mam tu cest sa podielat na projekte ktory by mozno mohol prekonat (ked majitelovi nedojdu financie) aj ten tvoj...40podlaha,mury stoja aerogele,fasada25 striekana,medzi krokvy 40 a na padlas dalsich 40 striekana,thermo omietka zvonka ,termo nater zvnutra...
Odpovedať
@kranex 40 do podlahy? to mame akoze obdivovat? majitel si najprv mal zistit, kolko stupnov byva pod doskou, ak si mu to nepovedal. Min 10 nad nulou, aj v mrazoch. Asi caka nastup doby ladovej :-D .
Odpovedať
@kranex 40 cm do podlahy je zbytočne veľa. Termoomietky sú polovičné riešenie... pri hrubom EPS či pene na fasáde nepredstavuje termoomietka izoláciu - radšej mal dať o 1 cm hrubší EPS / penu, ak chce ešte lepšie parametre steny. Tepelnoizolačné nátery sú podvod. Aerogel pod múrmi - ľutujem investora...
Odpovedať
@kranex Domcek bude izolovany sice solidne, ale nenavratne ani pre jeho vnucata... Preco nedal teplovodne potrubie medzi vrstvy EPS v podlahe? Takto na spodu budu straty tepla na TUV vacsie, ako tepelne straty celeho domu :-D Alebo to nie je TUV?
Odpovedať
Profilova fotka
@kranex krasny priklad konstrukcie bez hlavy a paty. Dufam, ze ten pan so skrutkovackou odstranuje tie Lka co drzia rost inak je to krasny tepelny most.
Odpovedať
Profilova fotka
@supiiik nech je to cokolvek je to izolovane, takze to iste malo byt blizsie k interierovej strane ako polozene na dosku... Vidno ze niekto nepochopil o com je izolacia. Aj v izolacii prebieha tepelny spad... :-o
Odpovedať
Profilova fotka
@majkoj ja som myslel, že to si pán majiteľ vo fasáade robi poličky :-D
Odpovedať
@abobo Darmo je to izolovane. 1cm mirelonu nie je to iste ako 20cm EPS, obzvlast v tomto pripade, ked su na to podmienky. Skoda, ze nie je viac fotiek, ale aj tychto par staci na posudenie. Mne to pripada ako dost nepremysleny koncept kde autor zrejme predpoklada, ze vysoky tepelny odpor izolacie z toho urobi nulovy dom...
Odpovedať
Profilova fotka
@supiiik hlavne v mieste pri doske kedze zhora je taka izolacia bude okolo 13 stupnov a 5 cm pod naspapnou vrstvou je okolo 18. Takze dole pri doske to logicky ma vacsie tepelne straty hoci by na to polozil aj 2 metre EPS... Napriklad ja som preto TUV tahal stropom a nie v podlahe, skoda marit energiu. ;-)
Odpovedať
Článok sa načítava...
Nahodou mne sa ten navrh paci. Keby som bol projektantom a zaroven realizatorom tejto stavby, okrem toho obchodnym zastupcom dodavatelov energii, urobil by som to presne rovnako. @kranex nebudte smutny, byt na fore znamena ist s kozou na trh, takze to berte sportovo ;-)
Odpovedať
@blacksr niekde bol vypocet, kde sa ukazalo, ze uspora tepla medzi 10 cm a 20 cm EPS v podlahe je niekolko Eur rocne, v bungalove o nieco viac. Je rozdiel riesit TS pri plus 10, a minus 15. Investicia do podlahy nad 10 cm je nenavratna, pretoze sa vyrazne navysi nutnostou pridat dalsi rad tehal, nejde len o hrubsi izolant samotny. Dalsia nevyhoda je zdvihnutie podlahy domu o dalsi vstupny schod, takze nezriedka vidno bungalovy so schodiskom zvonka :-|
Odpovedať
@peto99 1 rad tehal, schody a zvysene naklady spolu nijako nesuvisia. Napr. zaklady sa zakladaju do nezamrzavej hlbky. Pokial zvacsis obvodove mury o jeden rad tehal, tak mozes o tuto vysku znizit zakladovu dosku, resp. zakladove pasy pod nou pricom zaklady budu stale v rovnakej hlbke. Cena za usetreny beton sa vyrovna cene za 1 rad tehal a ani schody nemusis riesit. Cize ten 1. rad navyse nie je argument! Co sa tepelnej straty tyka, tak je pravda, ze pod zakladovou doskou je napr. v januari v priemere 13°C, kym vonku je v priemere 0°C. Ale zober si, ze napr. kuris este aj v Aprili, kedy je vonku uz v priemere 12°C ale pod zakladovou doskou je tiez 12°C! Tak, ako mala hrubka izolacie na fasade prispieva k predlzovaniu vykurovacej sezony, rovnako tak posobi aj izolacia pod podlahou. Pri vypocte potreby tepla treba zohladnit priemerne teploty a nie extremne priklady! Nemam este ucelene data (vlastne merania) za 1. celu vykurovaciu sezonu, ale od zaciatku tejto zimy (10.10.2015) mam priemernu teplotu ext. vzduchu 4,52°C a zaklady 16.00°C. Do konca zimy by to mohlo byt tak 6,5°C/14°C pri interierovej teplote 23,5°C. Cize rozdiel na fasade 17°C a rozdiel podlahou 9,5°C. Tepelne straty podlahou su zhruba 60% toho, co fasadou, aspon teda u mna. Presne cislo ti budem vediet povedat koncom aprila :-)
Odpovedať
@supiiik akurat ze zakladova doska ma byt nad urovnou terenu, nemozes ju teda utopit o 20 nizsie, lebo bude vtedy hydroizolacia pod terenom, co je fatalna chyba. 40 cm EPS su 2x15 cm schody navyse, a pokial je zakladova doska 30 nad urovnou cesty, to znamena 4 schody pri vstupe. A DVA rady tehal navyse. Poznamke s aprilom nerozumiem, strata stenami je v jari omnoho mensia, bilancia priazniva. TS sa vypocitava pri minus 12 az 15, to s podlahou nema predsa suvis. Uz som tu videl aj argument izolovat podlahu proti teplu v lete :-D
Odpovedať
@peto99 Proti teplu v lete to asi naozaj nema vyznam :-) Ty hovoris o tepelne strate a ja o potrebe tepla, to je vlastne to, co zaplatim na fakture. Tepelna strata je zaujimava tak pre zistenie, aky vykon tepelneho zdroja budem potrebovat. Urcite mas v projekte nejaky udaj v kelvinohodinach, podla oblasti kde byvas. Podla tohoto udaju sa vypocitava potreba tepla na kurenie. Podobny udaj by sa dal vypocitat (alebo odmerat) aj pre teploty v zakladoch a ako vravim, v mojom pripade by to bolo +-60% z hodnoty pre teplotu ext. vzduchu. Ja mam zakladovu dosku 30cm pod urovnou terenu a podlahu v dome 5cm nad urovnou zahrady :) A to este nemam pivnicu, tam by bola zakladova doska 2m pod urovnou terenu... Byvam na kopci, zaplavy mi nehrozia, takze za fatalnu chybu to nepovazujem.
Odpovedať
@supiiik ak by mi dosku dali na uroven terenu, naskakovala by mi husia koza :-| Pivnicu pod domom nemam presne z tohto dovodu. TS strata podlahou sa da vypocitat uplne presne, a treba vychadzat z teploty cca 10 stupnou nad nulou. Podlahu treba isto izolovat, ale vsetko nad 10 cm ma zanedbatelny vplyv na TS domu, nevrati sa nikdy ani ten EPS navyse, dalsi rad tehal ani nespominam. Ja nepovazujem masivne EPS v podlahe za cnost, ale za blud, ktory siria niektorie firmy, aby zarobili. Ovela rozumnejsie je investovat do rekuperacie a okien.
Odpovedať
Mas pravdu, da sa vypocitat uplne presne. Ja mam v podlahe 30cm EPS. Ak by som tam dal 10cm, tak rocne mi to robi 1348kWh rozdiel. Ak by som kuril elektrikou, tak by to bolo 160Eur za sucastnych cien. Cenovy rozdiel medzi 30 a 10cm bol u mna 1700Eur. Navratnost 11 rokov. Momentalne kurim TC, takze navratnost 40 rokov. Zivotnost domu a EPS v podlahe cez 100rokov... Ja povazujem za blud platit si socialne poistenie a spoliehat sa na to, ze na dochodku z neho utiahnem platit energie v dome kategorie B...
Odpovedať
@supiiik ten vypocet sem napis, ako si dospel k takemuto rozdielu. Uspora NIe je priamo umerna hrubke zateplenia, 10 znizi stratu povedzme na polovicu, dalsich desat vsak uz iba o stvrtinu /alebo este menej/.
Odpovedať
@supiiik no ja povazujem za blud sa vobec dozit toho dochodku a nie este z neho aj nieco platit...
Odpovedať
Sposob vypoctu som ti nacrtol v prispevkoch vyssie. Vo vypocte uvazujem s 50% podielom priemernej teploty k kelvinhodinach exterierovej teploty, ale ako som pisal vyssie, sedi to s realitou, kde mi to vychadza dokonca este o 10% viac! Skus dat tvoj vypocet, mozno tebe vychadzaju ine cisla a naozaj sa ti viac ako 10cm neoplati.
Odpovedať
Profilova fotka
@supiiik 1,3 MWh podlahou ? ale no :), to ja mam bungalov a tolko nemam stratu s 16 cm EPS :). Nemozes pocitat exterierovu teplotu pod domom...
Odpovedať
@majkoj 1,3MWh je rozdiel medzi 10cm a 30cm. Ja pri 30cm mam samozrejme menej, ani nie 0,5MWh, ale ak by som znizil na 10cm, tak by to narastlo o tych 1,3MWh. Samozrejme som nepocital exterierovu teplotu, ale 1/2 z exterierovej teploty.
Odpovedať
Profilova fotka
@supiiik ani to celkom nesedi, pod barakom je takmer stabilna teplota okolo 10C. Ten rozdiel bude tak polovicny a kedze mas TC tak asi tak 6tinovy :). Kazdopadne 10cm je definitivne malo.
Odpovedať
@majkoj To je pravda, stabilna je, resp. malinko klesa do konca zimy, ale ten priemer ak vravis 10°C, tak si ho porovnaj s priemerom vonkajsej teploty pocas vykurovacej sezony, ten je mozno 5-6°C. Od tychto priemernych hodnot sa daju velmi lahko odvodit kelvinohodiny, podla ktorych sa pocita potreba tepla na vykurovanie pocas vykurovacej sezony. Ja uz neviem, ako to inak vysvetlit :-D TC s tym nema nic spolocne, maximalne tak s dlzkou navratnosti, ale ten pomer ostava rovnaky a aj projektanti vo vypoctoch uvazuju s 50%. Pozri si vystup z PHPP, podlaha sa nasobi koeficientom 0,5. Nie je to nieco, co som si teraz vycucal z prsta, ale realne cisla. Ja mam tieto cisla na svojom dome podlozene vlastnym vypoctom, ktory mi zatial +-10% sedi s realitou, ktoru mam relativne presne odmeranu.
Odpovedať
@supiiik nie som dobry vo vypoctoch, len som vypocet videl. Moj odhad v bungalove je rozdiel v potrebe tepla pri chybajucich 20 cm EPS cca 500 kWh rocne. To je 60 E. V bungalove by dalsich 20 cm EPS stalo povedzme 1500 E a viac? plus jeden rad tehal navyse? plus zateplenie zvonka navyse 20 cm po celom obvode domu? Este otazka: ako si sa vyhol pridaniu radu tehal navyse, mury predsa nestoja na EPS? Ide o VYSKU okennych otvorov, nie?
Odpovedať
@peto99 Vyska stropu, okien a dveri je prisposobena hrubke EPS v podlahe a je to zohladnene v projekte, pocas stavby sa taketo rozhodnutia tazko menia. Ako som uz pisal vyssie, jeden rad navyse znamena usetreny beton v zakladoch, takze cenovy rozdiel je +-0 Poschodovy dom, ma mensiu zakladovu dosku, takze tam ten pomer strat podlahou/stenou vychadza inac ako pri bungalove.
Odpovedať
Profilova fotka
Nechodim sem casto,ale uprimne,aj som cakal,kedy niekto udrie 40tku do podlahy :-D @mio23 kde si?Sa mozes hanbit s tymi 40cm neoporu na oplasteni :-D :-D :-D To vazne uz ste sa zblaznili a je to iba o pretekani,kto udrie kam a o kolko viac izolacie,ako iny? Fakt mi to uz pripada,akoze mam 25cm-oveho,ale 50tka bude uplna pecka..... :-p
Odpovedať
@peto99 Skusim ti dat realny priklad na ten EPS v podlahe (nie podla mojich hodnot). 20cm EPS ma tep. vodivost 0,18W.m2.K. Pri rozdiele teplot (interier-zaklady) 10°C a podlahovej ploche 100m2 to mas 180W v kazdom okamihu vykurovacej sezony. Ta ma u vacsiny 210dni. Cize 0,18*10*100*24*210 = 907kWh. Kazdy nech si do toho dosadi vlastne cisla, je to uplne primitivny vypocet. Uvazoval som, ze podlahovy EPS ma lambdu 0,036... Tych 907kWh je rozdiel tepelnej straty medzi 10cm a 30cm EPS za rok
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?