Nedávno som kupoval nehnuteľnosť, a vedľa domu mám 130m2 platz s makadamom, čo sa mi nepáči, a chcel by som radšej zámkovú dlažbu.
Dlažbu mám už doma, ľudí na robotu tiež mám. Len neviem čo by bolo lepšie. Niekto hovorí, že bude stačiť na makadam položiť dlažbu, druhá banda zas odporúča betón, čo garantuje že plocha ostáva navždy rovná.
Mne zas hovorili, že tu je najväčším problémom to, že plocha bola iba vykopaná makadam iba na to vyspali, ale mašiny táto plocha určite nevidela, preto je povrch taký strašne vlnitý. Stačilo by to poriadne upraviť s potrebnými mašinami a to poriadne zhutniť, čo by som mal za symbolickú sumu oproti betónu, tam iba betón bez roboty by bol za 800E + robota + odpad + transport.
Finančne by som nejako vydržal aj túto drahšiu verziu, len nechcem zbytočne platiť za niečo. Nemáte s tým nejaké skúsenosti? Môžu byť výsledky dlhodobo rovnaké?
ja som daval dlazbu ale v mieste styku pneumatik mam pod dlazbou vyliate betonove pasy. akurat, ked bolo treba auto posunut co najviac na druhu stranu tak po 4rokoch mam vlny v miestach, kde nieje beton.
kamarata ktory prerabal dvor som upozornoval, aby dal pod zamkovu dlazbu beton. Povedal, ze poriadne zhutni 350kg zabou ale po 3 rokoch su tam vlny, Zbytocna namaha a efekt sa vytratil.
Treba to zaliat betonom raz a urobit poriadne.
Proti rastu zeleniny v sparach treba pouzit kamenny prach, nie vyplnovat pieskom!
Neviem no ale keď beriem žabu z požičovne zakaždým mi zdôrazňujú že to nemám používať na kameňoch - makadame. A tu odborník Santos tvrdí, že to hutni makadam ako nič. Tak teraz neviem 8-(
Michal 1980. Nedaj sa zlákať aby niekto zarobil na niečom čo už je pomali hotové. Makadam tam už máš predpokladám že hrubka 32/64. Už to stačí iba užabit a nasipat štrk a roztiahnut a krásne zrovnať ktorí bude pod zamkovu dlažbu. Najlepšie 0.48 riečny. Nato pôjde Zamkova a na zamkovu dlažbu sa potom ešte sipe a pozameta piesok ktorí ide medzí tie medzeri a treba to zo žehlickov prejsť po tej dlažby a zvibrovat ju aby pekné sadla. Urobiť tak tim pieskom a žehlickov aspoň min.3 krát. A hotovo. Cena na 130m2 by váš mala vist na cca na 1040 plus cca 60eur by stála žaba a žehlička z požičovne. Naviac ponúknuť 8eur za m2 za prácu. A čo sa týka obrubnika cena práce je 4eur bm. Inak ak by nebol upravený terén trebalo by bager a roztiahnut makadam tak by za m2 mohli pitat aj 12 eur m2. Ale to vy už máte..... Nakoľko sa venujem a realizujem stavebné práce. Tak vám len chcem poradiť.
@111petstav pokiaľ ja viem tak najvhodnejšie je drvené kamenivo frakcie 4-8.
Riecny štrk 0,48 ? Waw 😂.
Realizovať stavebné práce a rozumieť tomu čo robím sú 2rozdielne veci.
@111petstav zabudol si dopisat na koniec ze uvedeny postup treba opakovat v pravidelnych intervaloch ... :-) lebo skor ci neskor to cele sadne a vyjazdia sa kolaje .... 😎
dobry den prajem....pokial chcete robit zamkovu dlazbu tak,aby sa vam nerobili kolaje,tak vam odporucim tento postup....odporucam 8cm dlazbu plus 3-5cm 4/8 strk a strkopiesok frakcie 0/32...odkop si musite nastavyt tak, ze scitate hrubku dlazby 8cm..strk4/8 5cm a strkopiesok 0/32min 20cm po zhutneni ....tu je velmi dolezite ,aka je zemna plan po odkopani...ci je tam il,alebo nejaka kamenista zemina alebo mokre podlozie, co naznacuje,ze sa vam tam hromadi spodna voda .V pokial mate il, tak postaci hrubka strkopiesku0/32 20cm, pokial kamenistu zeminu alebo zeminu,ta tak isto 20cm, no pokial tam mate mokro a hromadi sa vam tam voda,tak odporucam odkopat dalsich 20cm, no len v mieste,kde je zjavne,ze je tam voda alebo stale mokro a v tomto pripade zacneme lomovym kamenom frakcie od 63 do100 bez 0.Tieto plochy zahutnime vibracnou doskou 500kg...dalej zahutnime zemnu plan alebo il , ktore neboli mokre alebo kde nam nestala stale voda.....potom roztiahneme geotextiliu ,,,dalej roztiahneme strkodrvu 0/32 v dvoch vrstvach po 10cm ,ktoru zhutnime 500kg vibracnou doskou,,,no a tu nastava vacsina chyb a to tym,ze tato vrstva musi byt uz vyspadovana ,kde budete mat odtok vody,toto je velmi dolzite,kedze dalsia vrstva je uz kamenivo 4/8,ktora je vodo priepustna.....kazdy mame obrobniky,tak v tom mieste ,kde mate odtok vody odporucam navrtat par dier skrz obrubnik pre vodu a zabespecit ich geotextiliou,pred upchatim.....potom uz len dame vrstvu 4/8 kameniva plus 1 az 0.5 cm nad finalnu vysku....polozite zamkovu dlazbu, posypete pieskom0/2 a s metlou zasparujete....ak mame toto,tak pouzijeme vibracnu dosku 100kg s gumou, povibrujeme a zas presparujeme pieskom0/2...nasleduje finalna vibracia s gumou. Polejeme vodou...sprchovym stylom a pokial nam vznikli nejake spary,tak zopakujeme postup.....VELMI DOLEZITE JE,ABY VODA ODTEKALA AJ ZO SAMOTNEJ ZAMKOVEJ DLAZBY MIN.SKLON 1 PERCENTO.....takto urobena zamkova dlazba vam kolaje nesposobi....buriny a machu sa zbavite postrekmi ,ktore bezne kupite..napr.BOFIX
@popes Toto co si tu napisal je pekne ale bol som pri pokladke dlazby par firmami a ani jedna to nerobila podla Tvojeho postupu a ten podkladovy beton je vacsia istota ,ze nebudu kolaje po case + menej pracne :-)
Hm a ak je tam podkladovy beton, co je nad nim a pod nim? Ak sa dostane voda pod zamkovu dlazbu, pod ktorou bude kamenivo v hrubke x cm, narazi na beton, nestihne odtiec, zamrzne, tak potom co ?
@santos950 no to neviem.. beton je lacny.. a menej pracny, ako makadam a strk a zabovanie.. ak pocitame, ze tie kameninove podklady budu adekvatne a nie len pre 900kg auticko.. beton sa tiez moze pohnut, no pokial sa nezlomi, ten pohyb nemusi byt tak vyrazny ako ked klesne 1 dlazba alebo sa tvoria kolaje po rokoch..
zaroven neviem co sa lepsie spaduje (1%) alebo vseobecne dava do roviny,,,
len potom neviem akym systemom by sa dala zamkova dlazba na beton, bud nalepit ako beznu dlazbu, ale to je pracne. Alebo tam nalepit gress 2cm, ale ten je nachylny na odlupnutie ak upustim nieco..