Zateplenie stropu dodatočnou izoláciou.

Zdravím strecháči, Potreboval by som radu od skúsených majstrov. Mám poschodový dom s väzníkovým krovom a pultovou strechou, 7° sklon, Na spodných pásniciach väzníka mám parozábranu Jutafol 180, ktorá je zalatovaná (Spoje samozrejme prelepené aj sponky, pod laty tmel na parozábrany. Parozábrana prilepená k vencu.) Na parozábrane nafúkaná izolácia Supafil loft 045 od knaufu. 60cm. Vzhľadom ktomu že strop idem znižovať o nejakých 23cm, premýšlam nad dodatočným zateplením napr. minerálna vlna 8cm položená na sadrokartonovom rošte. Viem že sa to zdá možno pri danej hrúbke izolácie zbytočné, ale nemám pocit že spomínaná fúkaná izolácia je tak účinná, najmä pri dnešnom letnom prehrievaní. Predsa sa mi zdá dobré ešte ponúkaný priestor využiť a zlepšiť izolačné vlastnosti stropu. Má to aj iné pozitíva: Zvýšenie požiarnej odolnosti a taktiež akustiku (najmä medzi jednotlivými miestnosťami). Myslíte ze to má význam? prípadne či by som neurobil viac škody ako osohu posunutím rosného bodu v smere do interiéru? Všetkým pekne ďakujem za skusenosti a odporúčanie.
Odpovedať
Mám v strope 95cm izolacie a nemam pocit ze som urobil zle. Dal by som tak kludne 20cm vatu a nie 8
Odpovedať
@kollega Mám tam aj potrubie rekuperácie a to sa mi nechce vyrezávat vatu okolo potrubia a bojím sa aj kondenzácie ak použijem väčšiu hrúbku. Chcel by som Max 10cm. Tým pádom mi vznikne mala medzera medzi parozabranou a dodatočnou izoláciou. Nebude to predstavovať nejaké riziko. Ďakujem za rady
Odpovedať
Profilova fotka
@luigi1244 nie je to riziko.
Odpovedať
@kollega tych 95cm ma mat aky vyznam?
Odpovedať
@eagleowl Myslíte že v priestore medzi dodatočnou izoláciou a parotesnou fóliou nedôjde k zabudovaniu vlhkosti a kprípadnej tvorbe plesní? Riešil už nikto podobný prípad alebo rovnakú skladbu stropu. Prikladám aj foto
Odpovedať
Profilova fotka
@luigi1244 hrúbka 10cm je v pohode..... problém môže nastať iba za podmienky že na parozabrane sa dosiahne teplota pri ktorej začne para kondenzovat.....ale k tomu za týchto podmienok nemôže prísť.....á 20% izolácie môže byť poď parozabranou
Odpovedať
Krásna ukážka toho, kam vedie neznalosť problematiky riešenia energetickej náročnosti budov a neznalosť stavebnej fyziky tepelnej techniky. Najbližšie k pravde bola prvá reakcia "kollega"......ibaže ju treba chápať ironicky. 🙂
Odpovedať
@igor256 na fore to znie dobre 🙂 nuz ale mat prachy, tak preco nie
Odpovedať
Ahoj, zaujíma ma tvoj názor na 60 cm fúkanej izolácie Supafil od knaufu. Prečo si ssa rozhodol pre takú vrsttvu a taký materiál a či si spokojný s jej vlastnosťami... dík
Odpovedať
Profilova fotka
@luigi1244 aká je skladba nad izláciou stropu? sklon 7°nič nehovorí. Už uzavretá medzera pod súčasným stropom zvýši izolačnú schopnosť, rosný bod tam nehrozí.
Odpovedať
Profilova fotka
@luigi1244 Ja mám nad sadrokartónom takúto medzeru. nad parozábranou mám 44cm unirol+ a pod ňu som už nič nedával. tak sa zabezpečila aj funkcia odrazu ,ktorú má parozábrana. V tej medzere sú vedené rozvody vzduchu , osvetlenia datove vodiče. Tam by už s izoláciou bola poriadna babračka. Ak tam tú izoláciu predsa len dáš, tak pod parozábranou nechaj cca 5cm medzeru,nech zachováš jej odrazovú funkciu.
Odpovedať
@jan45 ide o vaznikovy krov. Z vrchu je paropriepustna fólia (poistná hydroizolacia), odvetrana medzera 6cm, plný zaklop z dosiek a hliníkový falcovany plech. Boky vaznika sú oplastene 25mm OSB doskou. Takisto oj presah strechy. V podhľade presahu sú po štyri vetracie mriežky oproti sebe .
Odpovedať
Článok sa načítava...
@melleus vzhľadom na konštrukciu vaznika som vylúčil klasickú balikovanu minerálnu izoláciu. Veľa práce a riziko nedokonalosti zateplenia. Pur izolácia sa mi nepáči. Z môjho pohľadu dôjde k zabudovanou zbytkovej vlhkosti krovu a môže potom dojst k hnilobe alebo prachniveniu dreva. Izolácia je difuzne uzavretá. Celulózu som tiež nechcel kvôli hmotnosti a zlým recenziami ktoré som v tom čase čítal. Supafil sa mi zdal v mojom prípade za optimálne riešenie. Ide o hydrofobnu izoláciu. Z minerálnej vlny. Vlhkost ktorá sa tam dostane sa môže jednoducho odvetrat. Nemám ešte skúsenosť, zatiaľ nebývame ale myslím že sa to nedá porovnávať s kvalitnými minerálnu izolácia napr v rolkách, o čom hovorí aj lambda 0.045, ktorú výrobca deklaruje pri určitej hustote aplikácie. Verím že som spravil dobre. Dal som tam toľko koľko sa zmestilo. Uvidíme keď začneme kúriť túto zimu.
Odpovedať
@kntsz viem že tieto veci si vyžadujú výpočet. V projekte mám 40cm minerálnej vlny Isover ktorý považujem za ekvivalent 60cm fukanej izolácie supafil. Rozdielne lambda. Pri dnešných cenách energií si myslím že každé zlepšenie izolačných vlastností stojí za zamyslenie, najmä keď ide o strechu ale určite nie v prípade výskytu nepredvídateľných problémov napr. Spomínanej kondenzácie. Preto sa obraciam na niekoho kto sa vyzná a má s podobnou konštrukciou skúsenosť. Mohli by ste bližšie rozviesť vašu úvahu? Dakujem
Odpovedať
@luigi1244 iba načrtnem svoju predstavu, ktorou sa v praxi riadim: Akékoľvek zatepľovanie relevantnej plôšky na teplovýmennom obale, je nutné skúmať z pohľadu energetického úniku na celom teplovýmennom obale (t o = hranica medzi vykurovaným priestorom a vonkajším priestorom, prípadne susediacim nevykurovaným priestorom). Jedná sa o bežný výpočet presne zadefinovaný v rámci energetickej certifikácie budov a podotýkam, že u RD je potrebné do toho zahrnúť aj vykurovací systém s prípravou teplej vody. Nechce sa mi ísť do presných výpočtov tvojho domu, ale pri jeho dobrom (t.j. rovnomerne a v súlade so súčasnými požiadavkami STN) zateplení ako celku, sú najväčšie úniky tepla nutným vetraním na hygienickom minime, potom nasledujú okná a vchodové dvere, potom strecha, podlaha na zemine alebo nad suterénom a nakoniec 😉 obvodové steny. Orientačne teda úniky tepla tvojim stropom činia asi 20%. Zbytočne navyšuješ hrúbku izolácie stropu, ak to navýšenie ti zníži energetickú náročnosť budovy odhadom o 2-3% a napr. nepoužitím rekuperácie alebo iného šetrenia v rámci vetrania, ti energetická náročnosť stúpne o 15%, alebo vykurovanie zdrojom na elektrinu ti zvýši náklady o 25% a prípadne použitím tepelného čerpadla zníži o 25%....... Tých kombinácií je veľmi veľa a preto to treba skúmať ako celok. Energetický certifikát ku kolaudácii musíš mať. Nájdi si takého spracovateľa EC, ktorý je zároveň aj dobrým projektantom, ten si dá všetky informácie do excelovej tabuľky, kde sa pred tvojimi očami môže hrať so zmenami súčiniteľov prechodu tepla "U" a krásne uvidíš akou zmenou dosiahneš akú úsporu. Bez takéhoto postupu je to min. veľmi neprofesionálne. Samozrejme pri návrhu skladieb je potrebné skúmať aj kondenzáciu. Neviem či som dobre pochopil, ale strechu máš plechovú. Ak áno, tak je to problém pokiaľ pod záklopom nad ktorým je kotvený plech nemáš vzduchovú medzeru hrúbky min. 80-100mm zaručene prevetrávanú. Opakujem prevetrávanú a nie odvetrávanú - je to termínus technikus, s ktorým sa pracuje pri výpočtoch v stavebnej fyzike - tepelnej technike.
Odpovedať
@kntsz Ďakujem za názor. S tým sa sa samozrejme stotožnujem. Ak by som mal platiť do konca života o 2-3% menšie účty za energie myslím že by to stále stálo za zváženie😄, Len pre info: budem mať aj rekuperáciu. A tou prevetrávanou medzerou myslís priestor ktorý tvorí výška kontralát? (priestor medzi poistonou hydroizoláciou alebo parozábranou a plným zákopom na ktorom je plech?) ten priestor je 60mm a nie celkom rozumiem čo má tento priestor spoločné s tepelnoizolačnými vlastnosťami strechy. Mohol by si to prosím objasniť? Ďakujem
Odpovedať
@luigi1244 S tepelnoizolačnými vlastnosťami to prakticky nesúvisí, ale veľmi to súvisí s kondenzáciou vodných pár v konštrukcii v celoročnej bilancii. Plechová strecha predstavuje veľmi veľkú parozábranu a ak by bola poctivo urobená s dvojitým falcovaním, tak iste väčšiu ako poctivo urobená parozábrana z interierovej strany, ktorá má v sebe istú perforáciu vznikajúcu kotvením lát čo tam vidím, alebo pri prilepovaní na steny. Bolo by to treba spočítať, ale ak nemáš pod plechom či pod laťovaním prevetrávanú vzduchovú medzeru t.j. medzeru, ktorú je možné dať do výpočtu ako vonkajšie prostredie, tak ti bude vychádzať pod plechom normou neprípustná kondenzácia a tá môže urobiť svoje so všetkým drevom, ktoré v streche máš.
Odpovedať
@kntsz áno tomu rozumiem. Ide o to že izolácia nieje nafukana až po paropriepustnau fóliu, kt. je pod plechom, ale je tam odvetrana medzera od 10 po 60 cm, čo predstavuje sklon pultovej strechy. Tento priestor by sa mal jednoducho odvetrať cez odvetravacie otvory umiestnené v presahu strechy. Je toto riešenie dostatočne? Ďakujem
Odpovedať
@luigi1244 Hej, myslím, že to chápeš. len nie odvetrané, ale prevetrané. Ako som vyššie uviedol, je to zásadný rozdiel. Vzduchová medzera 10-60 je dostatočná. Teraz len utrafiť veľkosť otvorov, ktoré by mali byť umiestnené na protiľahlých stranách, aby ak vznikne pretlak od vetra na jednej strane to prešlo vzduchovou medzerou na stranu druhú ako prievan a prípadný vlhký vzduch by sa vymieňal. Nesmieš to však prehnať, lebo ak tam máš fúkanú izoláciu, by ju priveľký prievan mohol premiestňovať. Ja to odhadujem na 3-4 otvory rozmeru 150x150mm so sieťkou proti hmyzu na jednej strane a tak isto na druhej. Je na to aj výpočet, ale priznám sa, v praxi som ho nerobil. Zatiaľ som si vystačil s odhadom. 🙂
Odpovedať
@kntsz Ďakujem, ešte prikladám pre lepšiu predstavu rez stavbou, ako to teda celé vyzerá, aj pre ostatných ktorí by vedeli poradiť. @jan45 a pod. Ja som dal po 4x okruhly otvor D110 aj so sieťkou. Snažil som sa pri projektovaní dosiahnuť minimum tepelných mostov. Mám pociť že v mojom okolí, hlavne starí majstri vôbec neriešia význam zateplenia - Daj tam 20-tku vatu a hotovo, akú parozábranu? načo. a pod. Kazdý sa čuduje načo tu parozábranu preliepam a tmelím. Načo som dával pásky na okná? No niekedy si pripadám ako z inéj planéty pri týchto otázkach. Vždy sa len pousmejem 😄 Mylsím si že v týchto časoch keď sú energie min. 2x drahšie má význam sa zaoberať izoláciami...
Odpovedať
Profilova fotka
@luigi1244 uzavretá vzduchová vrstvea je dostatočnou izoláciou aj bez výplne iným materiálom. Izoluje vzduch, nie vata.
Odpovedať
@luigi1244 suhlas tiez sa mi par starych majstrov na tych veciach cudovalo naco to je 😀
Odpovedať
@jan45 Ďakujem, Rozhodol som sa že tú izoláciu tam nakoniec nedám. Bol by to v niektorých miestach kde mi idú rozvody vzduchu a káble velký boj. Natlačím vatu iba do priestoru medzi priečkou a parotesnou fóliou, kvôli prestupu hluku z miestnosti do miestnosti.
Odpovedať
Profilova fotka
@luigi1244 to že si sa rozhodol nedávať tam ďalšiu izoláciu je rozhodne dobrý nápad....ale určite nie preto lebo ten vzduch v tej medzere bude izolovať 🙂 ....história sa opakuje....a niektoré scestné argumenty o izolačnej vlastnosti vzduchovej medzery tiež 🙂 https://www.modrastrecha.sk/forum/zat... https://www.modrastrecha.sk/forum/zat...
Odpovedať
@eagleowl Chápem že vzduchová medzera nič nezachráni, ale ani nieje na škodu. Možno to bude lepšie fungovať opačne, počas teplých letných dní. Celú tú medzeru ktorá má 23cm nedokážem vyplniť. Niekde mám trasy káblov a hlavne rekuperačného potrubia. V týchto miestach by som dal vaty len min., ak vôbec nejakú, čo by opäť prispelo k neistému účinku izolácie. Skôr by to pomohlo z hľadiska akustiky. Natlačil som iba vatu medzi priečku a parotesnú fóliu kvôli presluchom z miestnosti do miestnosti. Už som sa s tým pridlho zaoberal. Sústredil som sa na kvalitu zhotovenia parotesnej fólie za účelom vytvoriť inštalačnú medzeru, aby naozaj parozábrana zostala parozábranou, bez zbytočných ďalších prerušení. Myslím že izolácie je bohato a ďalšie pridanie mi za tie peniaze a čas nestoja. Je čas isť ďalej 😄 Ďakujem všetkym za rady a odporúčania. Možno pridám nejaké foto ako to vyzerá 😄
Odpovedať
Profilova fotka
@luigi1244 "vzduchová medzera nič nezachráni, ale ani nieje na škodu"....to kľudne podpíšem. Tiež mám medzeru cca 10cm.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?