Základová doska na XPS - ktorá firma sa tomu venuje?

Zobraz úvodný príspevok
Ahojte. Rád by aom vedel či niekto z Vás pozná a prípadne má skúsenosť so stavebnou firmou z Nových Zámkov prípadne z okolia, ktorá realizuje základy na XPS (nie na základových pásoch). Dúfam že som sa vyjadril správne a ak aj náhodou nie, verím že sa pochopíme.
Odpovedať
Profilova fotka
@m168 zhodou okolností nám robil podrobný realizačný projekt zdravydom.sk dalo sa ísť podla ich projektu celkom ok ale nás to stálo podstatne viac/plávajúca Thermodoska/ ako bežné zakladanie na pásoch ale prajem aby bol niekto šikovnejší ako my a podarilo sa mu cenovo rovnako to spraviť veď každého investora poteší keď čosi ušetrí do iných vecí na stavbe.
Odpovedať
@m168 "@rkorba my mame len maly bungalov, doska o velkosti 130 m2. pod to 2x120 XPS 300kpa (zeleny), v pripade poschodveho by si museil ist do 500kpa XPS (cerveny), ktory je asi 2,5 krat drahsi. " Kde si nasiel take ceny, mas nejaku referenciu? Ak dobre pozeram tak ten 500kpa je drahsi tak o 25%, nie 2.5 krat: napr 10cm, 3m2 za 42e versus 10cm, 3m2, 52.7e. https://www.vasestavebniny.sk/extrudo... https://www.vasestavebniny.sk/extrudo...
Odpovedať
@m168 "este jednu vec treba mat velmi dobre premyslenu a to su rozvody pod doskou. a celkovo pocitat s tym, ze v podlahe nemozes nic tahat, takze s tymto sa musi pocitat aj pri ZTI, elektrine u nas nejde pod domom temer nic, len prestup kanalizacie, vody a elektriny asi pol metra smerom von.. cely projekt sa tomu podriadoval" Chcem sa opýtať ako vastne riešiť prestup jednotlivých sietí cez xps? Nejakým spósobom sa to v tých miestach utesňuje? A tiež ma zaujíma či sa medzi to zhutnené štrkové podložie a samotné XPS ešte dáva niečo na ochranu toho XPSka? Či už pred mechanickým poškodením alebo hlodavcami či podobne... Nič som tu o týchto veciach nenašiel preto sa pýtam...
Odpovedať
Profilova fotka
@ultrarecall pekná blbosť
Odpovedať
Profilova fotka
@koki63 nechce sa mi čítať celé, ale proti odspodu izolovanej mám okrem konštrukčných námietok ešte jednu. Nie je podstatná, ale situácie sa bude opakovať každý rok. Doska 10 x10m hr 25 cm má objem 25 m3, hmotnosť cca 50 ton. Teplota 10°C, na prevádzku budete používať asi 20°C. Túto dosku na jeseň zohrejete, nechce sa mi počítať,koľko je to kWh, ale na jar toto teplo vypustíte do vzduchu. Neplatí, že ho zužitkujete, pretože nedokážete prestať kúriť 3 dni pred oteplením. Ale odhadujem to na 140 kWh
Odpovedať
@jan45 tiež by ma zaujímali tie konštrukčné námietky ak sa dá...
Odpovedať
@jan45 Vôbec nie zly tip ;-) Presne to je 163 kWh. Nesuhlasim ale s tym, ze to teplo "nezuzitkuje". Pokial sa nejedna o vikendovy dom s prerusovanym vykurovanim, tak ta naakumulovana doska bude mat po cely rok cca rovnaku teplotu (je izolovana odspodu a ma po cely rok interierovu teplotu). Preto tu energiu na jej zohratie na uroven izbovej teploty potrebujete vynalozit len 1x a to pri spusteni vykurovania (alebo ani to, ak sa nastahujete v letnom obdobi...) J.
Odpovedať
@jaro_v čiže ak som to správne pochopil tak tých 163kWh tam "pustím" len raz, na začiatku každého vykurovacieho obdobia. Nie každý mesiac? Neviem aké má momentálne ZSE sadzby ale veľa to asi nebude v takomto prípade...
Odpovedať
@jan45 "@ultrarecall pekná blbosť " ktory prispevok?
Odpovedať
Profilova fotka
@ultrarecall zakladanie
Odpovedať
@koki63 nie, nepochopil... raz pri nastahovani. Ak mas napriklad teraz v tomto obdobi uzatvorenu stavbu, kde mas cca 10 °C a rozhodol si sa, ze ju zacnes vykurovat na 20°C, tam potrebujes do podlahy "pustit" 163kWh tepla... Od toho momentu uz bude mat tato masa betonu teplotu 20°C a pokial budes v dome udrziavat konstantnu teplotu, nebudes musiet vynalozit ani o kWh energie viac, ako keby si mal dom zalozeny bezne na pasoch (a na izolacii poter s podlahovym kurenim.). Cize nie kazdy mesiac, ale len pri prvom spusteni vykurovania v prvej sezone a stat ta to bude v zavislosti od zdroja tepla od 7 do 25€. Ak sa do domu nastahujes v letnom obdobi, nebudes musiet "pustit" ani raz - doska sa naakumuluje sama z okoliteho tepla ;-) J.
Odpovedať
Profilova fotka
@jaro_v množstvo tepla záleží od hmotnosti betónu, tá sa pohybuje medzi 2100-2300 kg/m3. Netvrdil som, že to bude viackrát do roka. @koki63 treba presne osadiť vývody inštalácií, nie sú ešte priečky, merať nad terénom je náročné. Treba presnú niveletu, vyrovnávanie môže byť drahšie ako betón.(netreba to chápať doslova, ale pracnosť, materiál.) Táto technológia prišla z Nemecka,prestali robiť podpivničené domy pre druhú generáciu, domy na rovine, pod ornicou piesok, žiadny maglajz, ryhy by ani neurobili.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@jaro_v díky za usmernenie...už v tom mám jasno ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@koki63 Zdravím náhodou kontakt na Šaľanskú firmu čo realizuje základy na XPS sa nenájde. Dakujem
Odpovedať
Profilova fotka
@pepe682 Thermodoska .sk máš tam kontakt sú zo šale
Odpovedať
@jan45 ja mam polozeny dom na XPS a nebol s tym ziaden problem. podla mna je to najlepsi sposob, ak clovek nechce pivnicu. a nie su ziadne problemy s nejakymi vyvodmi :-) proste len to treba premerat a mat triezvych robotnikov ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@bozsky_kaja -na Slovensku,
Odpovedať
@jan45 si nejako pomazal odpoved. v upozorneni som toho videl viac :-D :-D :-D
Odpovedať
Profilova fotka
@bozsky_kaja áno, nechcem miešať emócie s praktickými radami
Odpovedať
@jan45 tak skus triezvo zareagovat. doteraz ti to problemy nerobilo.
Odpovedať
Profilova fotka
Planujem stavat svojpomocou a tiez sa mi tento sposob zalozenia pozdava najviac. Dom ma zakladovu dosku 8*17m. podla precitaneho a pocitaneho by to bolo idealne na 2x100-120mm+40-50cm po obvode ako protimrazova ochrana. Stavat sa bude nasledne z VPC+300 polyst. Je toto zakladanie fakt problem realizovat svojpomocou, pripadne vie mi niekto povedat kolko cca ho to vyslo na m2?
Odpovedať
@jurajsrnka podľa mňa problém so svojpomocou nie je. Len sa človek trochu viac musí venovať detailom a poriadne zhutniť podklad. Ono sa to nezdá, ale to množstvo kameňa nemá konca... U nás to bolo niečo cez 110ton kameniva v rôznych frakciách. Ja som protimrazovú ochranu riešil tak, že som dosku izoloval zhruba meter po úroveň terénu (viď môj fotoblog). Cenovo sme niekde okolo 65€/m2. Lenže XPS sme zohnali za 1/3-ovú cenu a okrem ťažkej techniky, geodeta, projektanta, statika, všetko tvrdá svojpomoc. Teraz tesne po dokončení by som, ale asi prebral so statikom možnosť drátkobetónu, lebo armovanie dalo zabrať asi najviac.
Odpovedať
Profilova fotka
@itar84 odhovaraju ma od toho velmi, pocul som uz aj info typu, polystyren sublimuje atd ... ach neviem
Odpovedať
@jurajsrnka ja to beriem tak, že každý nech urobí ako uzná za vhodné. Každý má to svoje, nič nie je dokonalé. Nám XPS prišlo v pomere cena, kvalita, tepelné mosty, náročnosť realizácie ......ako najoptimálnejšie riešenie. Čo sa týka sublimácie či zmenšovania objemu nasiakavosti k tomu toľkoto: pokles XPS po zaliatí dosky a postavení domu ako celku je od statika narátaný na 2,00mm (s rezervou 20%) samozrejme smerom dolu :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@itar84 paráda! zelam len to naj a nech sa vam super byva :)
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 10 mesiacoch
Profilova fotka
@slavoslav Ahoj, chcel by som sa s tebou poradit ohladne HI pri zakladani na xps. Co som tu tak cital, tak vyzera, ze mas skusenosti s takymto typom zakladania a niekde si napisal, ze ty to riesis tak, ze HI davas medzi 2 vrstvy xps. Paci sa mi toto riesenie a tak som ho navrhol mojmu projektantovi, ktory mi na to odpisal nasledovne: "Ako uvaha to nie je zla myslienka - medzi vrstvy XPS by sa mohla polozit folia Fatrafol - ktora ma protiradonove ucinky a horna vrstva XPS by to dobre chranila, ale folie maju jeden hacik...a to ze to vyzera lakavo pouzitie na doske, ale vznika neskutocne nasledne vela komplikovanych detailov okolo sokla hlavne. Lebo na foliu sa neda nic lepit, musi byt separovana geotextiliami a pod.. Okrem toho kryticke miesta pre radon su prave prestupy cez foliu - kanalizacia voda a pod... Ak dame foliu pod XPS, a budu komplikovane detialy, musime aj tak poriesit trebars vodostavebny beton." Tak ta chcem poprosit o tvoj nazor na jeho argumenty, prip. ci mi vies poslat zakresleny detail ako to robis ty, prip. nejaky tvoj overeny postup aj s popisom materialov. Velka vdaka ti za to :)
Odpovedať
@johnykone v úrovni sokla nie je problém, lebo doposiaľ (pokiaľ si dobre pamätám) nám ukončenie fólie vyšlo vždy nad úrovňou terénu kde je možné fóliu mechanicky ukotviť do obvodovej steny. Kotvenie následne prekryje fasádny izolant, ktorému nevadí, že v spodných 10-15cm nebude lepidlom prilepený, lebo ani nie 5cm od toho miesta je mechanická kotva a dosky izolantov cez 20cm sa už neohnú (v styku s XPS sokla ich ešte spájame penou). na prestupy sú manžety a ja ešte v prípade potreby protiradónovej ochrany používam butylkaučukovú pásku. Elektriku a zemnenie ťahám ponad izolácie. Treba stavbu zjednodušiť a rázom bude tých komplikovaných detailov minimum. Dokonca aj lepiť na PVC fóliu už dnes nie je až taký problém. Geotextílie okolo PVC majú opodstatnenie tam kde sú potrebné, vo zvislej časti môžu skončiť skôr ako samotné PVC. Treba hľadať riešenia, všetky už boli vymyslené.
Odpovedať
@ultrarecall "ultrarecall @m168 "@rkorba my mame len maly bungalov, doska o velkosti 130 m2. pod to 2x120 XPS 300kpa (zeleny), v pripade poschodveho by si museil ist do 500kpa XPS (cerveny)" Prečo? kto to určil a na základe čoho?
Odpovedať
@slavoslav statik, ale na ten poschodovy to nebolo prepocitane, lebo sme poschodovy nakoniec nestavali. mozno by stacil aj 300kpa. nicmenej nakoniec aj pod ten bungalov isiel 500kpa, lebo cenovy rozdiel bol minimalny, aj ked vo vykresoch sme mali 300kpa.
Odpovedať
@koki63 zaklady na xps sa v nemecku bezne robia, ale iba v pripade ze sa jedna o pivnicu. Akonahle ide o stavbu bez pivnice je potrebné robit zaklad ktory by mal zasahovat do nemrznucej casti terenu. Teda do 120cm ked si dobre pamätám. Tiez treba pamatat na to ze ak zacneme staviat v oktobri, treba stavbu dosypat zemou este pred zimou. Ak napr stavias v malom kopceku, v zadu mas nulu a v predu bude nula ked sa upravi terén (teda ti trci 60cm a 60 je v zemi) tak bud ho upravis hned alebo das zakladovy pas 120 od jestvujuceho terenu + 60 cm co bude nad terenom. Inak sa ti moze stat ze poprsi, alebo ti to namokne, potom pride mraz ti dvihne stavbu a bude ti praskat.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?