Z čoho staviate dom a prečo?

Zobraz úvodný príspevok
Ahojte. Kedze som nenasla nic podobne tak by som chcela vediet z coho ste stavali, pripadne staviate a preco ste sa rozhodli pre ten material aky mate?
Odpovedať
My sme sa rozhodli pre Ytong.A ked si myslite,ze tehla je tehla,tak na to zabudnite.Osobne vozim ten bordel co sa do tej uuzasnej tehly pridava,od spalenych pneumatik,popolceku,proste bordel. Ytong je asi najcisteji preto chcem stavat z neho.Porfix je podla mna cista rakovina,ak by ste sa nadychli toho popolceka ako ja,hned by ste si to rozmysleli ci z toho chcete dom. Chlapi vo výrobe Ytongu mi potvrdili,ze tam ziadny taky sajrajt nejde,tak dufam,ze neklamu:D Apropo ak betonujete budte si isty,ze tam ten popolcek je tiez:D
Odpovedať
som rozhodnutá pre tehlu 45 alebo 50, treba to zateplovať? =-)
Odpovedať
@majus10 Prosím ťa, neblbni.
Odpovedať
@calimero len sa pýtam, keď vieš tak poraď
Odpovedať
@majus10 Nájdeš tu toho veľa, ale zatepľovať tehlu 45 alebo 50 je blbosť. Nie že by nebolo treba, zateplenie je dobrá vec, lebo tepelný odpor tehly sám o sebe je nič moc. Aj keď výrobcovia tehál, predajcovia v stavebninách a aj niektorí projektanti ti budú hovoriť, že to stačí. Stačí to z pohľadu našich noriem, ktoré sú však zastaralé a súčasný trend stavebníctva z pohľadu energetickej úspory sa uberá úplne iným smerom (viď Nemecko, Rakúsko, Fínsko, Švédsko). Tí ti budú hovoriť aj to, že z toho postavíš pasív, ale to je do nebies volajúca hlúposť. Pri zatepľovaní musíš riešiť aj rosný bod, teda miesto, kde kondenzuje vodná para na vodu. To nesme byť v murive, ale v izolácii. A pri veľmi hrubej tehle by si musela dať veľmi hrubú izoláciu, aby sa rosný bod posunul z tehly do izolácie a predpokladám, že nechceš mať múry hrubé 70cm. Takže ďaleko lepšie riešenie je mať tenšiu tehlu a tú poriadne zatepliť. Je to lacnejšie, bezpečnejšie z pohľadu rosného bodu a izolácia ti porieši aj tepelné mosty. Takže môj názor, tehlu 45 a viac nezatepľovať, ale je to na úkor peňazí (tak hrubá tehla je drahá), tepelných mostov a iných problémov v budúcnosti. Tehlu 38cm zatepliť minimálne 15cm. No a najlepšie riešenie je použiť tehlu 25 alebo 30cm a dať na to 20 až 25cm izolácie. Vyjde to najlacnejšie a tepelný odpor sa dosiahne najvyšší. Viac by ti poradila naša užívateľka blacksr, tá je v tomto macher :-) (aj ja som sa od nej veľa naučil).
Odpovedať
@majus10 Pozri aj toto: http://efilip.sk/default.aspx?Content...
Odpovedať
@majus10 Píšu tam síce o Ytongu, ale platí to aj pre tehlu.
Odpovedať
@calimero ďakujem, pomohol si mi, pozriem sa na to ;-) bol tu aj taký link na vypočítanie rosného bodu, to by nemal robiť projektant??
Odpovedať
@majus10 Projektant by ti mal vedieť vypočítať rosný bod. Racionálne uvažujúci projektant by ti ani nemal navrhnúť stavať z tehly 45cm alebo viac, pokiaľ ho samozrejme do toho netlačí zákazník. Sú však projektanti, ktorí sú uplácaní tehliarskymi lobby. A výrobcovia tehál chcú predať čím viac, teda v ich záujme je predávať čo najhrubšie tehly. Ale chvalabohu máme aj takéto fóra, kde si môžeš prečítať rôzne názory, nie len z jednej strany. A kto má aspoň trochu zdravého rozumu, záver si urobí sám.
Odpovedať
@calimero veď to, že nám to poradil on ]-(
Odpovedať
@rudolftemudzin SUHLAS ;-)
Odpovedať
@majus10 podla mňa je to zbytočne ,škoda peňazí
Odpovedať
Článok sa načítava...
@majus10 no verím, že projektant ti poradil hrubú tehlu s odôvodnením, že to netreba zatepľovať. No netreba, ak ti stačí tepelný odpor steny R=4 (i keď norme to vyhovuje, je to žalostne málo). A ako poriešiť tepelné mosty, na to dal nejaké odporúčania? Môže sa ľahko stať, že v takom dome prekúriš aj gate, nehovoriac, že ceny energií idú z roka na rok hore. A aj keď teraz nezateplíš, s veľkou pravdepodobnosťou o tom po pár zimách začneš uvažovať. O to väčšie bude sklamanie, keď zistíš, že zatepliť takú hrubú tehlu nie je vôbec sranda, ak nechceš narobiť ešte väčšie škody. Kým sa dá, pouvažuj o zmene tehly. Ja mám šťastie, že som natrafil na projektanta, ktorý ma do takých bludov ako tehla 45cm vôbec netlačí. Je to síce môj známy, ale akonáhle by mi začal odporúčať hrubé tehly, poslal by som ho kade ľahšie. Síce sme spolu toho ešte veľa neriešili a zatiaľ ho skôr zaujíma dispozičné riešenie domu, sám mi hovoril o kombinácii 30cm muriva so zateplením. A ja ho chcem dotlačiť do 25cm Ytongu (alebo tehly), alebo najradšej 20cm betónových tvárnic alebo 17,5cm vápennocementových tehál. Počítať to bude aj tak statik, nie projektant, ale problém so statikou by nemal byť žiaden, nestaviam mrakodrap. A na to zateplenie 25 až 35cm. Do podlahy 20cm a do stropu aspoň 40cm.
Odpovedať
@fidos @calimero ďakujem za názor, už uvažujeme o zmene tehly a zateplení, ešte si niektoré veci pozisťujeme :-| myslíš si, že betónové tvárnice sú lepšie ako tehla? do podlahy akože do základov alebo až po tom?
Odpovedať
@majus10 betónové tvárnice majú výhodu vo veľkej pevnosti a nízkej cene. Múr z betónových tvárnic by mal vyjsť lacnejšie, ako múr z tehál (presné porovnania ceny som zatiaľ nerobil). Takže aj stena hrúbky 20cm je staticky dostatočne predimenzovaná. V podstate to isté platí aj pre vápennopieskové tehly (VPC), len tie sú zas drahšie a málokde sa dajú kúpiť (na rozdiel od Čiech, tam sa z nich stavia ďaleko viac). Takže dá sa postaviť tenký, staticky absolútne pevný múr s výbornými akumulačnými schopnosťami, ktorý sa dá zatepliť aj 30cm izoláciou. V podstate tak sa stavajú už pasívne domy. Ale aby som len nechválil, v betóne a VPC tehlách vidím aj určité nevýhody - nie každá firma alebo partia živnostníkov vie z toho stavať, na rozdiel od tehly. Tieto materiály sú vďaka obrovskej pevnosti tvrdé, takže drážkovanie elektriny, vŕtanie a pod. je náročnejšie. Asi by bolo vhodné zvnútra sadrokartónové obloženie stien a všetky rozvody viesť pod sadrokartónom. A poslednú nevýhodu vidím v nutnosti tepelne odizolovať spodnú radu tvárnic - najlacnejšie riešenie je nejakým porobetónom, ale neviem, pri hrúbke steny 17,50 alebo 20 cm sa mi to zdá staticky už na hrane. Inak toto odizolovanie platí aj pre tehly, ale tie sa dávajú hrubšie, takže už tak na hrane to nevidím. Takže sám v tom nemám jasno. Isté je, že v prípade tehál alebo Ytongu chcem ísť maximálne na 25cm. Problém v tom nie je, z tejto hrúbky sa bežne robia vnútorné nosné steny, ktoré často prenášajú vyššie zaťaženie, ako obvodové múry. Ale ak nechceš zbytočne komplikované riešenie, najjednoduchšie je použiť 30cm tehlu + 15cm zateplenie. 30cm tehlu a 15cm EPS kúpiš v akýchkoľvek stavebninách (pri väčších hrúbkach izolácie to už je problém). Je to najjednoduchšie riešenie aj z pohľadu financií aj prácnosti, veď z 30cm tehly sa stavia ďaleko lepšie ako zo 45cm. A nezabudnúť na riadne zateplenie sokla. O zateplení základov neuvažujem (teda tým myslím podloženie základovej platne izoláciou), lebo predpokladám, že by som ťažko našiel firmu, ktorá by to vedela spraviť za rozumné peniaze. Ale podlahu treba zatepliť - bežne sa dáva 5cm, ale je to podľa mňa strašne málo. Treba ,myslieť na to, že v budúcnosti je dodatočné zateplenie podlahy takmer nemožné, ak nechceš rozbúrať podlahy v celom dome. Takže radšej hneď dať aspoň 15cm a potom mať pokoj na celý život.
Odpovedať
@majus10 http://www.modrastrecha.sk/fotoblog/n... @mpeto
Odpovedať
@blacksr vďaka
Odpovedať
@blacksr díky za odkaz, už si to raz niekde dávala, ale nejako som to nikdy nemohol nájsť. Je to dosť inšpirujúce. Pozerám, že Peťko a Janka dávali pod betónové tvárnice iba hydroizoláciu a základové pásy izolovali z boku pomocou XPS ešte pre vyliatím. V podstate presne ako sa odporúča v tomto článku (detail 4): http://www.tzb-info.cz/4470-tepelna-i... Je to podľa teba dostatočne účinné riešenie? PS: stále sa chcem akosi vyhnúť podkladaniu spodnej rady porobetónom ;-)
Odpovedať
@calimero Samozrejme, ak nejdete za každú cenu do pasívu, dá sa to preglgnúť. A prečo sa vlastne chcete vyhnúť pórobetónu?
Odpovedať
@blacksr no ak by som staval z betónových tvárnic, tak z 20cm murovacích Prescot, ktoré netreba vylievať betónom. Ak by som staval z VPC, tak zo 17,5cm KM BETA (ale tie sú dosť drahé, tak to až tak reálne nevidím). A pocitovo sa mi zdá, že podkladať to s 20, resp. 17,5 cm pórobetónu je staticky málo. Bol by to určite najslabší článok celej stavby (z pohľadu statiky) a akosi sa mi potom vytráca význam použitia betónu alebo VPC práve kvôli ich pevnosti. Môj laický rozum hovorí, že ak by mi to aj statik schválil, to môžem rovno celú stenu postaviť zo 17,5 alebo 20cm pórobetónu a stena bude tepelne izolovať určite lepšie ako betón pri tej istej hrúbke (nehovoriac, že z pórobetónu by sa stavalo ľahšie). Inak sa pórobetónu nebránim a 25cm obvodový múr z Ytongu P4 vidím celkom reálne. :-)
Odpovedať
Takže dnes som zistil, že musím dat elektricke kurenie - plyn je v obci ale kapacitne nestiha t.j. posledných 5domom neschvalili plyn - budem stavat len z ytongu s asi 15cm zateplením. len neviem či použijem lambdu alebo klasický 375cm či so zatepleným sa oplatí dat lambda?
Odpovedať
@jenkie Ak ste odkázaní na kúrenie elektrinou a prípadne kachle na drevo, potom určite nešetrite na izoláciách. Vrelo odporúčam priblížiť sa k pasívnemu domu: - murivo 25-30 cm a nato 25 cm izolácie - podlaha 25 cm EPS - strop aspoň 40 cm vlny - trojsklá Ug=0,6 - kúrenie urobte len symbolické a usporenú investíciu radšej vložte do jednoduchého rekuperačného vetrania
Odpovedať
@blacksr aku izolaciu odporučaš ako som pozeral je to vždy do 20cm dokonca Izolácia NOBASIL najhrubšia 140mm - to nepostačí ked to skombinujem s lambdou bud 300 alebo 375? trojskla budu... mam podkrovný strop bude lepšie izolovaný - dokurovat budem krbom zrovna začínam základy tak preto to murivo...
Odpovedať
@jenkie EPS sa dá zohnať v ľubovoľnej hrúbke. Máte špeciálny dôvod, prečo na steny minerálnu vlnu? Postačí, či nepostačí... podľa toho, čo od domu očakávate. Platí zásada, že murivo má plniť funkciu statickú a prípadne tepelnoakumulačnú. Izoláciu treba prenechať EPS, vlne a iným.
Odpovedať
Neviem necham si poradit lambdu dam tak či tak mam ju za dobru cenu len aku izolaciu - s tým som sa nezaoberal...
Odpovedať
ahojte....ja sa v tom vobec nevyznam a preto prosim o radu....mame dom postavený zo starých plných tehal....hrubka 45 cm....chceme robit fasadu a nevieme ci tam mame dat....polystiren, mineralnu vatu alebo iba na hrubo ovakovat ...sietka lepidlo a farba fasady....porAdte lebo moj manžel nikdY nechcel zateplovat a zrazu mu niekto do hlavy vbil ten polystiren ]-( ]-( ]-( ]-( ..alebo mineralnu vatu :-(
Odpovedať
@mirocka2000 Dobre, že mu vložil chrobáka do hlavy. x-) Správne.
Odpovedať
jenkie každý materiál, ktorý sa kvalitne vymuruje, tak je dobrý to je vec názoru, ja osobne by som si dala Ytong alebo H+H. Čo sa týka zatepľovania podkrovia, pod strešnú krytina, tak tam treba min. 160 mm nobasil, alebo isover to hovorí norma. Dve izolácie pod krytinu vetraciu a na nobasil parozábranú.
Odpovedať
@jenkie Zatepľovať hocijaké murivo s vyšším tepelným odporom býva buď nerentabilné alebo veľmi ťažko rentabilné. Je lepšie zvoliť murivo, ktoré bude mať len statickú funkciu (hocijaké hr. 25-30 cm) a na to poriadnu vrstvu tepelnej izolácie. Skladba 30+20 vychádza lacnejšie ako 44+6 cm. Rovnaká hrúbka, podstatne iné tepelnoizolačné vlastnosti. Ak chce niekto stavať jednovrstvovo, bez izolácie, treba zvoliť murivo veľkej hrúbky (44-50 cm) s čo najviac pórmi a vyvarovať sa väčších tepelných mostov. A prijať fakt, že hoci ho stena stála viac peňazí, nemá tak vysoký tepelný odpor ako tá lacnejšia dvojvrstvová. Samozrejme, dom nie je len o stenách - ako už spomenula @ferka511 .
Odpovedať
@blacksr Ahoj, co si myslis o tom, aby sa dom-tehla 38, zateploval len z 3stran?Vraj aby dom dychal =-) .Parkrat sme sa stretli s tymto nazorom, len neviem ci ma nejaky zmysel. samozrejme,"navolno" by ostala ta strana, kam slniecko svieti najviac :-D
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?