Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
Zase tieto urban legendy od mechanikov.... toto i… @sousedekovci89 no neviem... my sme napr. mali Volswagen tiguan a v tom aute už bolo vymenen snaď všetko okrem turba... tisíce € (najazdenych ani nie 140tis,) na opravy ale zas to je aj nejaká vadná motroizácia... dnes sa už vie, že tie 1,4TSI twincharger prestali motory dokonca už aj vyrábať... má to kompresor , turbo a kopa bižutérie okolo toho... navyže je tam reťaz, čo odchádza po 50tiskm ... Inak mne ne jeden mechanik povedal, že tie autá od PSA sú na servis katastrofa ... ja som chcel renault zoe elektrický ale keď som videl jak sa tam menia ložiska v motore, tak ma prešla chuť... inak jeden mechanik v zahraničí mal nápis asi tiež urban legend: "If you drive on PSA car maybe God help you" @toky1 ja som rok študoval elektroauta a najlepšie pomer motor-spoľahlivosť-batéria mi prišli kie e-soul alebo potom BMW I3 , čiastočne Tesly M3 ale tie vyrobené v Číne... americké sú katastrofa... ale u tesly ma odrádzal rel. ešte vyššia cena a extrémna poistka havarijná ... tá vyšla nezmysel... hyudnai kona, e soul a kia e-niro je presne to isté, len iná kraksňa... aj u nich sa vyskytujú nejaké chronické problémy, ako tie ložiská v motore , ale hlavne majú kvalitné baterky ... a to je v podstate alfa-omega a srdce elektroauta... dokonca vraj ešte lepšie ako tesly ... tesly zas majú lepšie motory no zas ja som chcel čudlíky a gombíky... :) v tesle máš jeden displej a ja som stará škola :DOdpoveď na príspevok od dexter89:
@sousedekovci89 no neviem... my sme napr. mali Vo… @dexter89 od VW koncernu auto nechcem ani vidiet, za mna predrazene sroty nehodne cennikovej ceny cca od roku 2008. Ludi co poznam a mali VW su 7/10 v servise ako doma ci uz spotreba spotrebaku ci zavada. Kazdu chvilu nieco. Sa cudujem cz-sk trhu ze to stale tak kupuju ako nejaky svaty gral, pritom ine znacky to uz davno prešťali v spolahlivosti ci v hodnote za peniaze.Odpoveď na príspevok od wheel:
Najlepsie a najspolahlivejsie auta boli vyrobene … @wheel uplne napohodu aj dnesne auta- otec Sportage 1.7 CRDi aktualne nieco cez 450t km, je to sluzobak takze servis ziadna slava, prekracovanie intervalov nic vynimocne. Starostlivost tiez len priemer. Okrem vysypaneho synchronu 4 stupna niekde pri 330t km iba spotrebak (aj to nie vsetok ktory by sa dal cakat pri takom najazde)Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@dexter89 od VW koncernu auto nechcem ani vidiet,… @sousedekovci89 Tak to by sedelo aj na mňa ... Posledné mesiace som si zapisoval a v servise to bolo priemerne každých 5000km ... To bol aj dôvod prečo som nechcel ísť do EV od koncernu VW aj keď id3 sa dá zohnať za dobrú cenu ... Mechanici si pochvaľujú kórejcov a samozrejme aj japoncov ...vraj je to dosť jednoduché a blbuvzdorne ... Aj ten priestor motorový je celkom dobre prístupný ... V robote máme kie Sportage ja mám ceedku a okrem toho že je to nejaké lenivé a žerie veľa to je pohodlné a servis nič ... Rovnako tak nissany ale tie sú jazdené v tazkom teréne a tiež toho ako dosť zvládajuOdpoveď na príspevok od starysomar:
Legendy? Mechanici čo pravujú vedia o čom píšu. O… @starysomar ano legendy.... chcel by som vidiel servisnu historiu felicii a podobne, ked by mali rocne najazdy ako dnesne auta. Ja na svojich autach ktore som kedy jazdil sam rocne robim 30-35 tisic km, mozem povedat ze to by znamenalo ze mi auto umrie v horizonte 3-5 rokov, co sa ani raz nestalo. Tieto reci pocuvam uz 20 rokov a moje skusenosti a mojho sirsieho okolia su uplne opacne. Dokonca aj s tymi zlymi supertutieko motormi 1.0. Dnes su auta masova vyroba to znamena ze sa moze vyskytnut aj viac chybovych kusov v absolutnom cisle. Jedinym problemom dnesnych aut je narastajuce mnozstvo elektroniky kde hrozi riziko poruchy asi najviac na druhu stranu aj ta ma svoje prinosy, napr pri dnesnom pocte DN by v minulosti bolo nasobne viac takych, kde to ucastnici nerozchodili.Odpoveď na príspevok od starysomar:
Ono je rozdiel 85kW z objemu 1.7 a taký aj vyšší … @starysomar K tym bicyklovym retiazkam. Kedze pomaly si davam dokopy 2.0fsi motor ktory mam v aute za fajn peniaze, som zistil, ze aj po vymene hornej retaze medzi vackami zvlastny zvuk nezmizol. Tak som dal dole olejovu vanu a skoro mi oci vypadli, ked som zistil, ze retaz na nahon olejoveho cerpadla je az tak natiahnuta, ze derie dieru do bloku motora. To som asi v zivote nevidel. Po vymene za novu retaz aj s napinakom je to OK. Motor ma nabehanych 270 000km, ale zrejme mal tazky zivot podla vsetkeho. A to este stale povazdujem za jeden z lepsich motorov dnesnej doby. Tak aj taketo veci musi clovek riesit. Ale to uz sme naozaj offtopic :D Je to presne ako pises, longlife + ekologia + bicyklove retiazky..Odpoveď na príspevok od wheel:
@starysomar K tym bicyklovym retiazkam. Kedze pom… @wheel pouzit bicyklovu retiazku na pohon olejoveho cerpadla je podla mna chyba navrhu, ved normalne by bolo pouzit ozubeny prevod. uz nejedna retaz za prerezala cez blok motora.Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@starysomar ano legendy.... chcel by som vidiel s… @sousedekovci89 je jedno čo budeme si hovoriť veľa v tom je osobných skusenosti a subjektívnych pocitov... parkinsonove zákony ale platia "čo sa môže pokaziť sa pokazí" a čím je niekde viac súčiastok, sakramentov a blbostí , tým je tam toho na pokazenie násobne viac... pravdepodobnosť poruchy je teda aj štatisticky určite väčšia ako u nejakých starých áut čo nemali nič len základný motor bez senzorov a všelijakej elektroniky... @starysomar @wheel ja som tiež videl tu retizaku podobne aj v tých twinchargeroch ... ja nechapem akeho inžiniera napadne dať na 150kw retiazku z bicykla... chápem, že automotive šetrí aj na centových položkách pri vývoji ale toto? Ale napr. taký elektromotor z kony alebo hyundai ioniq má napr. tiež valivé ložiská medzi statorom a rotorom jak z kolesa na bicykli... to neni žiadna sláva dtto... tesly sú na tom lepšie lebo vraj majú celý motor aj s ložiskam v olejovom kúpeli no neviem či je to pravda ale hej už sme riadne mimo témy