Zamietnutie pripojenia do elektrickej siete

Profilova fotka
Dobrý deň, dúfam, že mi niekto bude vedieť pomôcť, lebo už neviem, čo robiť. Chceme stavať rodinný dom v záhradkárskej oblasti. Minulý rok v júli som písala ZSE ohľadom možnosti pripojenia sa do elektrickej siete. Dostala som stanovisko od ZSD, že pripojenie je možné, pričom sa tam píše, že rozhodnutie je platné 1 rok. Tak sme začali pracovať na projekte domu, už máme všetko hotové, len sme potrebovali Návrh zmluvy o pripojení od ZSE. Tak som posielala začiatkom januára na ZSE Žiadosť o pripojenie, vyčkala som lehotu 30 kalendárnych dní na odpoveď, ale odpoveď neprichádzala. Písala som mail, nič... tak som im volala koncom februára a do telefónu mi oznámili, že našu žiadosť zamietli. Neprišiel mi od nich žiadny list, ani mail, iba mi do telefónu povedali, že tam nie je vybudovaná distribučná sieť a nie je dostatočná kapacita, aby sme sa tam vedeli pripojiť s rodinným domom. O 2 parcely ďalej stojí rodinný dom, ktorý elektrinu má. Pred našou parcelou sú búdky s obchodíkmi a robia tam aj fast food, oni elektrinu majú... ZSE mi nevedeli dať ppriadne vysvetlenie, prečo nám žiadosť zamietli... vraj je nejaký developer, ktorý plánuje rozšíriť elektrickú sieť, a keď sa mu to podarí, tak bude dosť kapacity aj pre nás... nevedeli mi ale povedať, prečo v stanovisku z leta uviedli, že pripojenie je možné a teraz, keď sa chceme pripojiť, tak nás zamietli? Veď to mali vedieť už aj v lete, že ro nebude možné, alebo niečomu nerozumiem ja? Hovorila som dnes s daným developérom a on vravel, že chcel vybaviť pripojenie na elektrinu ostatným záhradám, ale nikto sa mu neozval, že by mal záujem.... a pre jeden dom sa riešiť pripojenie vraj neoplatí... Máte nejakú radu, čo by sa dalo v takejto situácii robiť? Na zamietnutie sa odvolať nevieme, lebo sme de facto žiadne nedostali... cez telefón je to ich tvrdenie proti môjmu... V ZSE mi tvrdilo, že u nich v systéme sa to zobrazuje, že sa to rieši, ale. že ich technik zamietol našu žiadosť už 16.2.,ale doteraz sme nič nedostali... už neviem čo robiť
Odpovedať
Profilova fotka
Dobry den, len dobreho pravnika a vyvolavat im stale dokola, nevzdavat sa.
Odpovedať
Nie je dolezitejsie stanovisko ZSD, ohladom kapacity? Ved ZSE je len dodavatel elektriny. Nemozes vyskusat ineho dodavatela elektriny? Viem, ze teraz je situacia na trhu napata, ale mozno sa niekto najde.
Odpovedať
@reka_balogh trochu zamiesane zse a zsd. Ci je pripojenie mozne, o tom rozhoduje distribucia. Predavajuci iba predava.
Odpovedať
@reka_balogh keď ste prvotne kontaktovali ZSDIS so žiadosťou o možnosť pripojenia tak vám muselo prísť vyjadrenie kde bol poplatok cca 200€ a návrh zmluvy, ktorý sa mal vami podpísať a zaslať im späť (bola na to lehota nejaká ale už presne neviem koľko ) a keď ste tento poplatok zaplatili a zaslali podpísané tak ste mali s nimi zmluvu čiže nie je o čom...nič také nemáte ? Máte vôbec tam prípojku ? Prišiel vám bod napojenia ?
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 7 mesiacoch
Dobrý deň, prosim vas ako sa vam to podarilo vyriešiť? Mame podobny problém. Ďakujem
Odpovedať
Podobný problém znamená čo? Že distribúcia zamietla žiadosť? Alebo dali povolenie s podmienkami, obmedzením rezervované kapacity? Ak zamietli žiadosť, napríklad kôli nedostatočnej kapacite, tak istotne dali aspoň návrh možného riešenia.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?