Potrebné mať akumulačnu nádrž?

Ahojte chcel by som sa opýtať či je potrebné a aj užitočné mať akumulačnú nádrž keď budem mať podlahové teplovodné kúrenie a kúriť sa bude elektrikou a kachľami na pelety ďakujem za každú užitočnú odpoveď
Odpovedať
1
2
@daniel4 kachle na pelety maju aky spodny vykon?
Odpovedať
6kw-20kw
Odpovedať
@daniel4 a kolko ma dom?
Odpovedať
Dom má 110 metrov.
Odpovedať
@daniel4 Pri peletovom kotli by som urcite dal aku. nadrz.
Odpovedať
@daniel4 kvôli peletám áno. Vzrastie komfort pri nakureni aku nádrže a zároveň sa budú môcť vychytávať prípady nadmerného tepelného zisku z pece a pri podlahovom vykurovaní je to nutné aj z dôvodu efektivity prevádzky kedy je horenie v peci v teplotách vyšších ako je požadované púšťať do podlahového vykurovania. V číslach ...z pece ide 60°C do podlách 30 max.
Odpovedať
@skleni ďakujem
Odpovedať
@daniel4 mám za to, že to treba urobiť bez aku nádrže, teda elektrika určite a kachle je potrebné zapojiť do okruhu cez 4 cestný ventil. Prípadné teplo naviac treba pokryť bojlerom.
Odpovedať
Profilova fotka
ja mam peletovy horak bez aku nadrze, 95m/2 a spotreba od 21.9. 2017 zatial 1500 kg, kurime na 23 st, mame male deti, podla mna ako lajka zavisi to od vela faktorov, aky dom, okna, zateplenie, mam 45 cm ytong bez zateplenia, treba zvazit, podla mna, ci straty na aku nadrzi nebudu vacsie ako straty napr. pri prekurovani, tepelna zotrvacnost, naakumulovanie tepla v dome a tak :) mozno sa mylim ale to je moj laicky pohlad na to
Odpovedať
@skleni no ak to je dôvod, tak to je malo a je to nepodstatné. Totiz tu ide o teplo a nie o teplotu a ak vyprodukované teplo je približne rovnaké ako sa spotrebuje tak je všetko v poriadku.
Odpovedať
@viktor811 Velmi spravne,povedal si to za mna.V kotli mozee byt aj 80°C,a do podlahovky pomocou troj alebo stvorcestneho ventilu namiesat 30°vodu.Dolezite je,aby ked pec dodava vykon napr 6kW,dokazalo ho aj podlahove kurenie odobrat,co by nemal byt problem.Ja to mam podobne,ale s plynovym obycajnym nekondenzacnym kotlom,ktory ma prevadzkovu teplotu 65°C.Ide to par hodin denne vkuse,potom to cele odstavi izbovy termostat,a naakumulovane teplo v podlahe drzi teplo v dome zvysok dna.
Odpovedať
@viktor811 to je pravda. tak to stačí potom naštartovať plazmový horák. Zohriať 1L vody na 15.000°C a je to. Takto vgenerovane teplo by malo stačiť na hooodne dlho. Podme na to logicky. Viem, že niekedy je to ťažké použiť rozum a nie nazor a pudy ale skusme to. Teplo = zmena teploty* hmotnosť (koeficient mazeme) . Takže áno. Stačí nám teplo :-) ale počkať. Ved teplo je zmena teploty! takže ide o teplotu. Inak povedané pre ovečky.... ak zohreme 1.000L vody o 10°C je to isté ako zohriať 10.000L vody o 1°C. Rovnaké teplo!!! Ale! aj s 1000.000L vody s teplotou vyššou o 0.001 °C vyhrejeme akurát tak .. no tu neviem. mi došla predstavivosť. Tolko k fyzike.. Teraz pome na pôvodnú otázku a druhú časť či j to dôvod. No samozrejme že nie ved proste teplo... či čo? aha blbosť... takže... Keďže nám ide o to že výkon pece na tuhé palivo je síce regulovateľný ale nízke teploty horenia začínajú nad 100°C (spaliny) a ohrev vody nad 60 (videl som aj 40 ale to je mrhanie palivom). Takže!!! finálna veta znie takto: Keďže výstupná teplota vykurovacieho média z kotla na tuhé palivo, v tomto prípade pelety, je v rozmedzí od 60 do 80°C - aby sa zabezpečila efektivita prevádzky - je nutné a aj bezpečnostne a nie o nič menej aj z hladiska konfortu použiť akumulačný zásobník na teplú vodu. Ten by mal mať dostačujúci objem na zabezpečenie dodávky tepla počas noci či dlhšieho času kedy sa do spalovacej komory nepridáva palivo/pelety. Najvhodnejšou variantou je stratifikačný zásobník. (teraz vidím ako 11/10 ludí googli :-D ) nabudúce študovať kým sa vyjadríte štálom toto je hovadina a ja som vyštudoval VSMU ja viem a poviem super vetu s odkazom na nieco vedné.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Dobre som sa zabavil pri čítaní tvojich spletitých fyzikálnych úvah a zamieňania a stotožňovania pojmov. Tu len taká malá poznámka, pričom ti chcem pripomenúť učivo zo ZŠ, že fyzikálnou jednotkou teploty je st. C a tepla je J, resp. W. Teda ak poznáš z tých tvojich absolvovaných vysokých škôl fyziku tak mi napíš vyjadrenie W pomocou st. C , alebo naopak a potom budeš za niečo stáť. Ďalej by som rád počul od teba vysvetlenie ako súvisí plazmový horák a jeho teplota s peletkovým horákom a ako by si chcel umiestniť AN o objeme 1000 000 l do kotolne rodinného domu. Ak by si to dokázal, ja by som to bral a garantujem, že z toho vyťažím vodu vhodnú na kúrenie RD.
Odpovedať
Profilova fotka
@lupus straty na akunadrzi nozes mat akurat ked bude umiestnena mimo domu, niekde vonku :-) .. ja ju mam v kotolni , a jej stratami si vykurujem sutern..
Odpovedať
@jajacon straty v kotolni nie sú v obývačke a na temperovanie suterénu stačia aj straty z kotla.
Odpovedať
hodina č. 2.... kedže ovečky maju omedzene množstvo šedých buniek mozgových tak som sa snažil o čo najjednoduchššiu interpretáciu ale budiž... TEPLO: Q = m*c*ΔT ........ ak vynechámme konštantu a tou je C čo je merná kapacita materiálu tak nám ostáva m*ΔT teda v reči jednoduchej... hmotnosť násobená zmenou teploty .. to som už ale napísal.. takže dačo nové ...aby táto hodina mala zmysel. ako dosiahnuť vysoké teplo? no buď zmenou teploty s vyššou diferenciou alebo!! zmenou hmotnosti daného materiálu. Takže buď zmeníme teplotu 1.000L o 10°C alebo!!! 1000.000 L vody o 0.001°C. V obcho prípadoch je vnútorná energia a teda teplo rovnaké. Ach..zas sa opakujem... Tak teda watty. No to je rovnica bohov.. že ak dáme energiu za jednotku času.. čo je už jadrová fyzika pre mnohých.. tak sa dostávame k jednotke výkonu. A teda P=Q/s... Teraz praktický príklad. 300L AKU nádrž + 20L v primárnej sústave = 0,32m3 c = 4,18 70°C výstupná teplota vratná teplota = 40°C médium je voda bez prísad. Q= 0,32*998*4,18*(70-40) = 40.047 kJ Teraz to dáme za jednu hodinu aby sme mali to oblúbené čísielko P= 40.047 / 60^2 = 11 kW DOLEZITE!!! tento výpočet hovorí o tom, že aj prejde za hodinu cez výmenník v peci na tuhé palivo 320L vody tak sa vykoná tepelná práca v hodnote 40.000 kJ o výkone 11kW. Keby sme napríklad znížili objem média (zmenšili AKU) na 100L, znížil by sa výkon zariadenia odvzdávaného do vykurovacej sústavy. A toto je to celé. Teda akumulačná nádoba je priam nutnosťou aby sa zabezpečilo plynulé a stále využívanie výkonu pece na tuhé palivo. Samozrejme beriem, že je možnosť plynulého regulovania horenia a le to už som vysvetlil v predošlých textoch. Dopĺňam: Tu je jasné pokiaľ to človek pochopí, že teda je nutné správne zvoliť takú veľkosť akumualčnej nádoby aby sa zabezpečil plynulý odber teplej vody a aby pec odovzdávala tepelný výkon do vykurovacej vody a nie do komína. Samozrejme ako som navrhol, dal by som o niečo väčšiu aby sa zabezpečil konfort prevádzky a istá miera bezpečia. PS. Plazmový horák preto lebo je to najvačšia teplota horenia akú bežne vieme asi na Zemi dosiahnuť. To by bola iná paráda. Na sekundu to zapnúť. Zohriať "jazero" vody o jeden stupeň a máme to! lebo tepla máme na mraky!!! ale s teplom nevykúrime. Teplotou áno. teda .. zmenou teploty.
Odpovedať
Profilova fotka
@jajacon aj ked je umiestnena dnu, ked je voda teplejsia ako vzduch, vzdy budu straty, tj. bude sa ochladzovat, i ked je izolacia, ta straty spomaluje, nie uplne zabranuje im :)
Odpovedať
Profilova fotka
@jajacon jasne, ty vykurujes, ale v podstate su to straty na aku nadrzi, v tvojom pripade ich vyuzivas na vykurenie , ale niekto nepotebuje ten priestor vykurovat, ano, je to pripad ked to je vonku alebo mimo domu :)
Odpovedať
Profilova fotka
@skleni je to diskutabilné, výpočet je správny, ale funkcia modulácie výkonu horáka je vymyslená preto, aby nemusela byť AN. Iné je, či tento výkon vyhovuje daným podmienkam.
Odpovedať
@jan45 máte absolútnu pravdu. Modulovaný horák v plynovom kotly je presne na to. Tu je ale otázka pece na tuhé palivo kde je regulovanie obťiažnejšie i keď je, ale má vysokú spodnú hranicu a miešať to ventilom ako tu veľa ludí písalo je ako regulovať výkon benzínového spalovacieho motora v aute pri plnom výkone regulovať rýchlosť auta vytláčaním spojky aby sa prerušila hybnosť kolies - marenie výkonu. Aj v plynovom kotli je regulácia len do určitého bodu. A najväčší problém je ten, že plynový kotol sa dá vypnúť v okamihu, kotol na tuhé palivo nie. Zároveň je aj pravdou to že celý tento problém je vlastne len pri podlahovom kúrení. Pri radiatoroch by celá otázka nutnosti odpadla a nádrž by bola len voľbou bezpečia a konfortu.
Odpovedať
@skleni Si ty velky teoretik.
Odpovedať
@daniel4 Nazdar, vyprdni sa na tie laboratórne práce a zapoj to jednoducho cez anuloid a nepotrebuješ žiadnu drahú AKU. U mňa to fungíruje už piatu zimu bez problémov. 8-)
Odpovedať
@skleni Ked budem to teplo odoberat plynule ci uz do aku nadoby,alebo do 15ton betonu,co je priblizne hmotnost 7cm hrubeho betonu pri 100m stvorcovych,tak je to uplne jedno.Akurat do podlahovky to musi ist cez mix,a zaroven treba aj ohrievat spiadocku z podlahovky pred vstupom do pece cez dalsi mix,kvoli dechtovaniu. Cize v praxi by to bolo tak,ze pec by isla do okamihu,az by izbovy termostat dal povel na vypnutie systemu.v tej chvili prestane pec podavat dalsie palivo,dohori a caka az na dalsi povel z termostatu,ktory pri sucasnych zateplenych domoch pride az o peknych par hodin.Tym nechcem povedat,ze aku nadoba nie je dobra,len nemusi byt pri podlahovom kureni uplne nevyhnutna.
Odpovedať
@dusan72 fungovať to bude. pokaziť sa to nepokazí. tu sa niekto pýta ale či je to dobré mať. no áno je. ale slováci su fas co sa rozumu týka a tak usetria na kureni, sak to je na hovno ale kuchynu majú za 10 litrov pač to sa dá susdom ukazať ked je navsteva .. tot cely moj nazor. A fyzika má krásnu vlastnost ze sa neda odrbat...
Odpovedať
@skleni to máš pravdu a už som ju aj objednal ale ďakujem aj tak všetkým za a vaše postrehy
Odpovedať
Fyzika je krásna vec, ale nie pre osobu, ktora si zamieňa pojmy a dojmy, nerozlišuje teplo od teploty a nevie, že v podlahovom kúrení je ešte mnoho inej vody a nie len tá čo vychádza z kotla o teplote cca 65 - 75 C.
Odpovedať
Profilova fotka
@viktor811 " a ak vyprodukované teplo je približne rovnaké ako sa spotrebuje tak je všetko v poriadku." Ano to v zasade sedi, ale priemerny moderny dom ma tepelnu stratu tak do 5kW pri -12C a zadavatel pise, ze jeho kotol ma minimalny vykon 6kW. Priemerna teplita vi vykurovacej sezone h bad jr myslim 2,6C. Dalsis otazka je aka je efektivita kotla na minimalnom vykone.
Odpovedať
@majkoj Mierny prebytok výkonu by mal byť pokrytý akumulacnou schopnosťou podlahy, prestávkami vo vykurovaní a samoregulaciou kotla a TUV. Musíš tiež počítať so stratami v AN.
Odpovedať
Profilova fotka
@viktor811 pri 0C bude mat taky dom okolo 3kW, to mierny prebytok asi nie je. Prestavka = cyklovanie. AN ma straty len ked je mimo domu.
Odpovedať
@majkoj prečo nie 2 kW, ale čo robiť s 90 percent domov so stratou 10 kW a viac.
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?