Hrúbka betónového poteru pre podlahové kúrenie

Zobraz úvodný príspevok
Ahojte, mam dotaz, je normou alebo vyrobcami urcena hrubka betonoveho poteru pre podlahove kurenie? Niekde som nasiel infomacie 50-60mm nad vrchny okraj trubky. Je to pravda? Vraj ak je hrubka mensia bude to praskat. Nakolko trubky maju 16mm ostane mi iba 24mm na poter na vrchnou hranou trubky. Nie je to malo?Dakujem za nazory.
Odpovedať
@majco100 ahoj, ako si prosím vyriešil nakoniec to navýšenie poteru o 3cm? Riešime presne to isté... Ďakujem
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 mesiacoch
@bungalov866 Zdravim, 8cm je vela. Aky poter ste na to dali? Ja som pri prerabke predchadzajuceho domu urobil taku istu chybu a mal som cca 8cm pouzil som polosuchy beton...a bolo to cele zle, nakoniec som musel domontovat radiatory...neslo dom vykurit a spotreba plynu neuveritelna a pritom bol zateplenz...jednoducho problem s prestupom tepla kvôli materialu a hrubke
Odpovedať
Zdravim Vsetkych viete niekto poskytnut kontakt na firmu z okolia Trencina, ktora robi, cementove liate potery/ floorpact/ samonivelizacne cementove potery? vopred vdaka
Odpovedať
@rothaus bezny cementovy poter. S kurenim sme nemali problem. Spotreba podla mna v norme mame teplene cerpadlo a za prvy tok nam dosla faktura s preplatkom.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 4 mesiacoch
Takze aka je optimalna hrubka cementoveho poteru? Ako kolko je optimalna hrubka anhydridu? Kolko mate v projekte?
Odpovedať
@charles91 Co najtensi by mal byt ten poter. Cim je hrubsi, tym musi byt viac zaizolovana podlaha zospodu.
Odpovedať
@warm čo???? :-D
Odpovedať
@warm To je čo za blbosť?
Odpovedať
Profilova fotka
@kejsix @ruren - mam pocit ze nas kamarad radopp ma dalsieho klona a zasa tara 2na3. Idealne v teme, ktorej vobec nerozumie.
Odpovedať
@mgx @ruren @kejsix Tu si mozete dostudovat nejake zaklady o izolacii a vrstvach podlahy, ak chcete: https://www.ozonius.sk/blog/skladba-p...
Odpovedať
@warm clanok je fajn. my sme zrovna od nich brali material a naradie na podlahovku (velmi chvalim pristup predajcu) ale nechapem ako to ma potvrdit tvoju teoriiu. nic take tam nepisu. skor si to len ty zle pochopil
Odpovedať
@igor256 O akej teorii tu hovoris konkretne? Cim sa da zvrchu podlahy hrubsia vrstva hocicoho (betonu, izolacnej folie, krytiny), tym bude mat vacsi tepelny odpor smerom nahor . Poziadavka na podlahovku je taka, ze by sa nou malo kurit a nie ju tepelne zaizolovat.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@warm vsak ano ak si das na poter zhora 5cm styrodur tak ano ale vacsinou maju ludia podlahu 6-20mm ... a to ma dost maly tepelny odpor voci 10cm polystyrenu. Chcem tym vo vseobecnosti povedat ze hrubku izolacie neurcujes podla naslapnej vrstvy a ani podla hrubky betonu (resp. podla hrubky betonu). Skor podla projektu - poziadaviek na tepelnu izolaciu - tepelne straty alebo podla moznosti. Ked mas 28cm tak nevysypes 5cm strk... das 22eps 6cm poter (21/7).
Odpovedať
@igor256 To ano, ale otazka na ktoru som odpovedal bola, aka by mala byt optimalna hrubka betonoveho poteru. No a na to som odpovedal, ze co najtensia. Jasne, ze treba brat do uvahy stavebne normy, nosnost,izolaciu hluku... Ale z hladiska kurenia podlahovkou a prestupu tepla je najlepsia co najtensia vrstva poteru :-)
Odpovedať
@warm potrebujes mat zachovane nejake minimum,teoria je pekna ale prax je taka ze priklad 15-20 cm polystyrenu pod kurenim nedokazes vsade spravit na 100% aby si sa vyhol nerovnostiam,cize aj ak chces dat poter na trubky (hovorim o betone) 5cm tak napr na 19 m dlzke ti kludne nieco ujde do 1cm a tam hrozi ze budes mat z tvojho minima uz len 4 cm a ledva to zakrylo trubky,velke roziko prasknutia,drolenia... pretoze trubka do 2cm a 2 by ti niekde mohlo ostat na beton. Cize ideal je asi tak 6cm ale zase na druhej strane sa nemusis vyhnut tomu ze budu aj miesta 7cm. Takze hrubka poteru sa skor udava priamo na stavbe podla aktualnych moznosti a nie podla toho co mam niekde nakreslene alebo pisu v prirucke mladych svistov. Aky ma beton tepelny odpor? Takner ziadny,ak das hrubsi poter o cm tak max ho trosku dlhsie bude ohrievat podlahovka ale zase + je jeho akumulacia. Podlahu tam davas tak ci tak takze je zbytocne o tom polemizovat.
Odpovedať
@jozefsv Ja tomu rozumiem, ze sa to vacsinou robi "ako to na stavbe vyda", ze sa to tam leje, kym to nie je rovne. Len som odpovedal na inu otazku.
Odpovedať
@warm hovorí ti niečo akumulácia? Asi nie, lebo by si tu také kok.... netáral. A ten výrok ,,Co najtensi by mal byt ten poter. Cim je hrubsi, tym musi byt viac zaizolovana podlaha zospodu." to už je top perla. Hrúbku izolácie pod vykurovacím systémom si každý určí podľa toho aké ma požiadavky na tepelno izolačné vlastnosti. Niekomu stačí 10 cm a niekomu je málo aj 20 cm. Dôležité je to správne skombinovať s ostatnými izoláciami domu, aby celkový výsledok zodpovedal súčastným normám, podľa ktorých budeš kolaudovať. Poter samotný závisí od zaťaženia podlahy a bežne cementový sa dáva 6 cm pri anhydritovom 3,5 cm nad trubkami. Pri večších hrúbkach izolácie by som išiel do hrubších poterov. Samotný poter nieje izolácia a na spotrebu pri kúrení ma bezvýznamný vplyv.
Odpovedať
@ruren pises same nezmysly.Da sa povedat, ze od a..po z. Akumulacia je pri podlahovom kureni nezmysel, lebo teplo je ulozene vo vode v rurach a cokolvek tam das, tak ti len predlzi nezmyselne dlhe doby nabehu kutenia. Najdi si aspon zakladne tabulky patametriv betonu, ty mudrlant, lebo kedysi sa sidliska stavali len z toho a urcite to nebolo preto aby im unikalo teplo. Rozmyslal si niekedy nad tym , preco sa vsetky vyhrevne telesa robili z liatiny a ocele? A podlahovka nie?
Odpovedať
@warm ty si sa s konom zrazil. Trepes ako poterar co obhajuje totalne poka.ene dielo.. Pises bludy a dezinformujes ludi
Odpovedať
@warm Podlahovka liatinová? Ty si pletieš radiatory s podlahovým kúrenim. Po prvé, nie v každej podlahovke cirkuluje voda, Po druhé, poloakumulačná schopnosť poteru (o akumulačnej sa dá hovoriť až od 10 cm) stabilizuje teploty v vo vykurovaných priestoroch a samotný nábech kúrenia nemá žiadný vplyv na kúrenie, preto že je len raz a to na začiatku vykurovacej sezóny. Tak už prestaň s tými nezmyslami. Ako povedal @mgx klon radoppa.
Odpovedať
@warm sidliska sa stavali nie z betonu , ale zo zelezobetonu, pretoze umoznoval prefabrikaciu a vyhodne staticko priestorove rozlozenie v pomere ku spotrebovanej energii na prevadzku, pretoze energie boli relativne lacne a dokazali ste postavit velke objemy vzhladom na malu plochu skrupiny rychlo, dnes sa aj skrupina zatepluje...beton je asi taky izolant ako vam hovori technicky list betonov a ten uvadza sucinitel tepelnej vodivosti cca 1,5 W/mK, polystyren pod nim ma tepelnu vodivost cca 0,036 W/mK.. cize centimetre navyse v potery budu mat jedine vplyv na pociatocny nabeh a ten byva kontinualny a malokedy skokovy...
Odpovedať
@warm ja sa spytam len toto: Ako casto za sezonu normalny smrtelnik riesi nabeh kurenia. Teda konkretne podlahovky.
Odpovedať
@mio23 síce starý príspevok ale nedá mi nereagovať...ano každý má svoju pravdu a ak niekto dá iné ako ja tak ho trochu pokritizovať a to je také moderné. My sme sa v roku 2011 pre anhydrid rozhodli lebo sa nám to zdalo fajn a mudrlantov aj tu na fóre sme prehliadali. Boli to koniec koncov naše a nie ich peniaze. Podlahu cca 130 m2 sme mali "vyliatu" a vyrovnanú asi do 3 hodín. Bol koniec novembra a vonku zima ako v Rusku, hmla taká že keď sa zdvihol náves s kamenivom do pracovnej polohy tak jeho vrchol sme nevideli a asi pol hodinu sme čakali či sa vodičovi podarí rozbehať šnekový mechanizmus kvôli primrznutej vrstve kameniva v násypke. Všetko dopadlo nakoniec dobre. Anhydrid sa krásne rozlieval a niveloval tak parádne, že konečné dorovnanie trvalo iba pár desať minút v celom dome. Máme celkovú hrúbku cca 5-6 cm, z toho nad podlahovým kúrením 2,5-3,5 cm. Po vytvrdnutí či vyzretí podlahy sa mala ešte prebrúsiť kvôli vyzrážaniu jemnej vrstvy na povrchu ale odflákli sme to iba opakovaným vyzametaním tvrdým zmetákom. Nečistoty bolo cca jedno obyčajné vedro. Ak ako tvrdíte je voda pre anhydrid nebezpečná tak asi vás sklamem, v oboch kúpelniach sa má aj po rokoch vynikajúco k svetu a úprimne, lepiť dlažbu na anhydrid je malina aj pre posledného "neschopáka". Pár litrov poteru nám zostalo aj na prednej terase na hrubom betóne. Po rokoch aj tam napriek vonkajšiemu prostrediu drží dlažba krásne. Teraz na jeseň som sa pokúšal vytvoriť v potere v rohu miestnosti širšiu drážku na volnejšie založenie kabeláže k reproduktorom a internetu a ubezpečujem vás, že nakoniec to muselo ísť karbobrúskou na "obrovskú" radosť manželky. Ak chcem niečo tvrdiť tak by naozaj bolo lepšie niečo alebo vyskúšať alebo sa uistiť o tvrdeniach tam, kde s riešením majú skúsenosti. Na anhydridovej podlahe máme uloženú laminátovú podlahu 8mm s podložkou 0,5mm, pre niekoho nepredstaviteľné ale podlahové kúrenie je plne funkčné, teplota v dome permanentne vo vykurovacej sezóne 22°C a spotreba plynu kolíše ročne 55-65 Euro. My sme veľmi spokojní.
Odpovedať
@zita19 kto ma zonovu regulaciu na podlahovke, asi casto :-)
Odpovedať
@zefe ty myslis pod nabehom zmena teploty z 20 na 22? Ja myslim nabeh vykurovania na zaciatku sezony.. Jasne, pri velkej akumulacnej hmote poteru nepojde menit teplotu o dva stupne v kratkom casovom useku, ale v principe pomaly prechod medzi 20 a 22 ani nepostrehnes...
Odpovedať
@maxogo Problem nie je ani tak v tom nabehu kurenia. Ten je pomaly tak, ci tak. Skusim to trochu inak. Dosadenim 20C spadu do tepelnej vodivosti polystyrenu (spad medzi podlahou a zemou pri teplote 20C v dome a 0C vonku) a dosadenim 1C spadu do vodivosti poteru (rozdiel medzi teplotou v dome a podlahou) vyjdu hodnoty 1,5W/m (beton) a 0,72W/m (polystyren). Povedzme ze polystyren ma 2 x hrubsiu vrstvu, teda 0,36W/m (polystyren). Cize tepelna vodivost polystyrenu je pri tychto teplotach cca 4:1 v prospech betonu. Teraz sa opytam: Bavilo by ta stracat 20% spotrebovanej energie (a penazi za ucet) do Zeme len tak? Len preto, ze si chcel hrubsi poter?
Odpovedať
@zamotek Ale "55 - 65" Euro ročne za plyn ? To vážne ? V malom 2 izbovom byte byte platím 350 Eur (Sever Slovenska) - vlastné kúrenie radiatory, ohrev vody a varenie. Rozhodujem sa medzi cementovým poterom a anhydridom. V byte sa mi páči, že ked idem na paru dni preč, stiahnem termostat na 17 st., ked sa vrátim, dám na 20-21 st. a za hodinu max hodinu a pol je vyhriate. Predpokladám, že podlahovka sa da regulovať tiež, preto v plánovanom dome pre rýchlejší nástup zvažujem anhydrid. Odrádza ma ta vlaha a foto reklamácii, ktoré som na nete našiel. Váš príspevok ma potešil. Akú hrubku polystyrénu ste davali ? Nacenovali ste si aj cementový poter?
Odpovedať
@warm pri desatcentimetrovom podlahovom polystyrene a navyseni betonoveho poteru zo siestich na osem centimetrov , zmenite odpor betonovej konstrukcii v absolutnych cislach celkovo o pol percenta...neviem ako ste sa dopracoval k 20 percentam a vobec oproti comu?
Odpovedať
@maxogo jeho neber vážne. On má takýchto teórii viacej. Jeho zrejme doma žena nepočúva tak sa chodí vyrozprávať sem na fórum ...
Odpovedať
@zamotek 55-65 € ročne za plyn je aj v bytovke len na varenie scifi
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?