Chyba F323 kotol Protherm Panther Condens

Pekný deň, vedel by mi niekto poradiť, čo je to za chyba? Vypisuje ju aj 3x za deň, pricom musíme zakaždým resetovať kotol a potom zas nabehne. Samozrejme, kontaktovali sme servisaka, ktorý nám ho zapájal. Vymenil čerpadlo a vykašľal sa na nás, že on nevie čo ďalej, nemá čas a mame si nájsť iného servisaka. Takze super 🤷‍♀️ Jaj, aby som nezabudla, čo je najsmutnejšie, kotol nemáme ešte ani rok. Dali sme sa nahovoriť na protherm a asi to bola chyba 😩 Ďakujem za každú radu.
Odpovedať
Profilova fotka
@bambaleante F.323 Obehové čerpadlo topení je v chodu nasucho - Odvzdušnite topný systém. Skontrolovať čerpadlo. Nemate priškrtene okruhy ??? strana 50 https://www.protherm.cz/files/downloa...
Odpovedať
@yuri66 nikto s tým nič nerobil celú zimu, všetko fungovalo, tak neviem, je možné že by sa priškrtili okruhy nejak samé? Viete ja sa v tom nevyznám 🙂 ale už to riešime priamo s prothermom.
Odpovedať
@bambaleante ako servisak povedal, najdite si ineho servisaka... a budte radi, ze sa ten predosly vyfarbil tak skoro.
Odpovedať
ja by som písal na všetky strany, ked nie jeden, tak druhý servisák, výrobca, sieť partnerov ...veď je to v záruke
Odpovedať
@yetinb volali sme priamo výrobcovi, napisali sme reklamáciu mailom ako nám kázal a odpoved prišla že budú ju riešiť v čo najkratšom možnom čase, takze trikrát denne chodíme reštartovať kotol aby sme mali teplu vodu 🤦‍♀️
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 6 mesiacoch

Odpoveď na príspevok od bambaleante:

Pekný deň, vedel by mi niekto poradiť, čo je to …
@bambaleante Dobry den, podarilo sa vam problem vyriesit? My sme menili koncom ja ista kotol za protherm panter a robi nam to iste . Vacsinou vtedy ked nejde vela radiatorov alebo su na nízku teplotu nastavené . Nas servisak toto riešil priamo so servisom protherm , bieco nastavil avsak naďalej to pretrváva s tym ze povedali nech mam silnejšie nastavené radiatori (avsak prekukovať veru nechcem 🤦‍♀️. Pri starom 25 r. Kotli sme problemy vobec nemali
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od alexandranaderer:

@bambaleante Dobry den, podarilo sa vam problem v…
@alexandranaderer ano, na starom atmosf. kotli to nejak fungovalo jednoduchšie, bez poruchy a výpadku 26 rokov, nové kotly sú plné elektroniky, sú citlivé na kvalitu obehovej vody, tlak, zanesenie výmeníka, prietok , tak často v starých systémoch vyhadzujú chybu . Kolko máš radiátorov, aký rozvod kúrenia , termostatické hlavice na všetkých radiátoroch , aká je nastavená teplota kúrenia , aký vek domu, zateplenie , okná ... ?
Odpovedať
Profilova fotka
@alexandranaderer ono to nie je porucha ako taka, skor zle urobeny vykurovaci system. Ak chyba polka kotolne (lebo cena), vysledok je takyto. Riesenia: najlacnejsie: nezatvarat vsetky okruhy. Ak ich chces zatvarat, tak bud treba dorobit anuloid, alebo chytru regulaciu, ktora kotol pri takomto stave "odstavi".
Odpovedať
@alexandranaderer dobrý deň, prepláchli nám systém, potom bol vlastne koniec sezóny, ale asi to nepomohlo, lebo tuto sezónu to začalo znova. Servisak nám povedal, že ma dalších 10 zákazníkov s týmto problémom. Povedal že tie kotle sú chybové a on ich od januára už nemontoval. Odporučil nám tri radiátory nechať naplno, ale tiež to nemienime robiť. Jeden sme nechali naplno v kúpeľni a odvtedy to nevyhodilo chybu, tak čakáme čo bude. Ak sa to zas stane, obrátime sa priamo na protherm s ďalšou reklamáciou.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od rudy1973:

@alexandranaderer ano, na starom atmosf. kotli to…
@rudy1973 my sme pred týmto prothermom mali viesmann ani nie 10rocny. A všetko fungovalo. Protherm pre nás veľké sklamanie, bohuzial... Menili sme kvôli tomu, že sme potrebovali zásobník vody.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od bambaleante:

@alexandranaderer dobrý deň, prepláchli nám systé…
@bambaleante Dakujem za info. Ak by ste nahodou mali dalsie informacie budem velmi vdacna, nakolko riesenie nechávať zapnuté niektore radiatori naplno v dobe kedy sa naopak maju šetriť energie, je pre mna nie uplne akceptovateľné (kludne ma kontaktujte aj priamo na moj email alexandra.naderer@gmail.com). Som cistocne rada ze nie som jedina ktora ma tento problem
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od alexandranaderer:

@bambaleante Dakujem za info. Ak by ste nahodou m…
@alexandranaderer v na šom dome máme v izbách od 21- 22 st. nám to vyhovuje , útlm po 22:30 do 5:00 , v celom dome na 21 st. / veď v obyvačke a kuchyni v noci netreba kuriť :-D / , staré radiátory , starý sytém z r. 1971 , bez regulácie termostatickými hlavicami, funguje bez poruchy , penke to cirkuluje, príjemný pocit tepla , po výmene za nový kotol sme spokojní , i ked sme si zvykali na nový systém kúrenia kvázi stále temperujem / 30 - 40 st. /, teplé radiátory , namiesto ON/OFF na 60 st.
Odpovedať
Článok sa načítava...
"Lidé celkem zapomínají, že kotel sám o sobě nemůže pracovat. K práci potřebuje funkční okruh. To teplo, které za sekundu vyrobí musí se někde odevzadat, jiná rovnováha nefunguje. A právě to množství tepla odvedeného záleží na počtu radiátorů, výkonu tedy teplota vody, která do toho tělesa vstupuje a samozřejmě venkovní podmínky. Čím je venku chladněji tak radiátor odevzdá více tepla ačkoliv to nemusí uživatel očividně pozorovat. Nevím co dokáže zobrazit v servisním mnenu Váš kotel ale možná se tam dá zjistit výkon jaký radiátory odebírají a předávají do okolí. Každý uzavřený radiátor se odrazí ve výkonu kotle. Pokud kotel má nízký prahový výkon, tak to umožní i několik těles uzavřít. To jestli to ty tělesa předají zálží na teplotě přivedené vody, průtoku a teplotě místnosti. Pokud není splněa podmínka schopnosti odebrat nejmenší výkon kotle, tak kotel vypíná a čeká až se mu ochladí voda a opět se snaží chvíli pracovat.Poznámka:Rychlejší u kondenzačního kotle není účinnější. " Jozef Homola, tzb-info.cz
Odpovedať
Profilova fotka
@rudy1973 zbytocne to vysvetlujes, kotol z 21storocia, kuric v 19tom. TZB musi byt urobena tak, aby tento pripad nenastal. Ale kedze to robi lacny jozko a vyber kurenara je len podla ceny, nech si to riesi a caka, ze jej niekto "napise" na email. Vyrobca s tym nema nic, nie su dodrzane zakladne pravidla navrhu TZB. Ak neveri, staci si dat urobit znalecky posudok, kde jej to vysvetlia...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mgx:

@rudy1973 zbytocne to vysvetlujes, kotol z 21stor…
@mgx nič nie je zbytočné, nikto nie je odborník na všetko, niekto si da poradiť a vysvetliť, niekto nie , aj ja som hľadal, pytal sa, skušal po vymene noveho kotla v dome, či vymene okien, zateplenia...
Odpovedať
Od nova občas vyhodí F323. Vymenené servisákom hydrobloky, trojcestný, čerpadlo v poriadku. Vypadáva len pri začatí nahrievania vody do zásobníka (divné zvuky). Keď to nahrievanie vypojím a ide len na radiátory- tak to nevyhadzuje.
Odpovedať
Profilova fotka
@dum2 ak je v zaruke, trvaj na oprave/vymene. Vsetko pisomne, reklamacie si odkladaj. Ak sa opravitelnu chybu nepodari na 3ti krat opravit, odstranitelna vada sa stava neodstranitelnou a mas narok bud na novy tovar, alebo vratenie penazi.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mgx:

@dum2 ak je v zaruke, trvaj na oprave/vymene. Vse…
@mgx ok, je v záruke. Mňa fakt už len zaujíma kde tá chyba môže byť, či v kotli alebo zásobníku lebo servisák sa snažil a robil čo mohol (okrem celkovej výmeny kotla či zásobníka) . Žeby blbý prietok v okruhu nahrievania vody v zásobníku?
Odpovedať
Profilova fotka
@dum2 moze to byt hocico. 323 je cerpadlo nasucho=zavzdusneny system. diagnostika by mala povedat ci tam este nie su dalsie chyby. ale to sa neda cez internet. volaj, urguj. do vianoc mas mesiac :). Ja by som napriklad trval na vymene, ak to nevie opravit.
Odpovedať
Kal zo systému sa nečakane aj cez filter dostal taktiež do okruhu nahrievania vody v zásobníku. Je aj v rúrkach. Budem musieť dať prepláchnuť a vyčistiť aj celý systém, dúfam že to pomôže.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dum2:

Kal zo systému sa nečakane aj cez filter dostal t…
@dum2 Akou vodou si napĺňal systém? Studňovou?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@dum2 Akou vodou si napĺňal systém? Studňovou?
@toky1 kúrenári vypustili dvadsaťpäť ročnú vodu zo starého systému a potom raz naplnili mestskou pitnou, očividne to nestačí.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dum2:

@toky1 kúrenári vypustili dvadsaťpäť ročnú vodu z…
@dum2 bez preplachu? Odvazne...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od cukrik25:

@dum2 bez preplachu? Odvazne...
@cukrik25 tiež myslím
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?