Hrubka a množstvo železa na stojisko pre auto.

Pozdravujem. Riešil niekto niečo podobné? Betonova pinvica o rozmeroch 3,5 x 4 m. Na vrchu stojisko pre auto. Akú hrúbku a množstvo zeleza použiť? Postačia siete 15x15 8mm vo dvoch vrstvách? Ďakujem.
Odpovedať
@marekdanton bohato i v jednej s istotou vo dvoch, aku hrubku betonu planujes?
Odpovedať
@marekdanton Neblbni a daj si spraviť jednoduchú statiku. Hlavne ak na streche pivnice plánuješ parkovať. Kde bude vchod do pivnice? Bude nejak prepojená z jestvujúcim domom alebo bude samostatná? Budú nejaké otvory v stropnej doske? Hrúbka betónovej dosky? Z čoho sú steny? Poloha auta vzhľadom na stropnú dosku? Pri výstuži je dôležité nielen množstvo a hrúbka, ale hlavne jej uloženie. Zbytočne budeš dávať kari sieť tam kde ju netreba a nedáš ju tam kde jej treba viac alebo aj inú výstuž.
Odpovedať
@marekdanton riešil som niečo podobné... ale na dve autá.. dole pivnica... Keď chceš info, píš správu... A hlavne tam nedávaj žiadne "siete" i v jednej rade....
Odpovedať
@rkorba 15 cm a ten najkvalitnejší vodestavebný beton aký vedia spraviť na betonárke
Odpovedať
@expeeert hrúbky stie sú 25 cm, vybrovaný betón, v stenách je zeleza neúrekom, otvor jeden -na dvere,pivnica samostatná,resp.pripojena k opornému múru.Cize 3 steny v tvare U pripojené k stene oporného múru. V múru navrtané a nabyté na husto 16 mm roxory ako spoj. Hrúbku deky zvažujem 15 qz 20 cm...Betón na deku vybrovaný a ten najlepší (najpevnejši aký budú vedieť spraviť)
Odpovedať
Pridávam pár foto pre predstavu... 🙂
Odpovedať
@marekdanton daj si spraviť statiku. Mňa stála 200€. Lepšie, ako ráno nájsť auto v pivnici... potrebuješ tam tzv. vhupy. Kari sieť si nechaj na uhorky...
Odpovedať
@marekdanton Priznám sa, celkom tomu nerozumiem - to ti projektant spravil statiku - výstuž na steny a stropnú dosku vynechal? Alebo si tam mal drevený/trámový strop a chceš to zmeniť na železobet., aby si tam mohol parkovať? Daj si dopočítať strop tomu statikovi, čo ti robil aj steny, povedz mu, že tam chceš parkovať (kvôli výpočtu zaťaženia) a sprav výstuž podľa toho. Chýbajú ti tam aj čakačky zo stien, na prepojenie so stropnou doskou, nielen tie zboku tej jednej steny. To či dáš superpevný betón, ti až tak nerieši, lebo betón prenáša zaťaženie na tlak a výstuž na ťah. A stropná doska je namáhaná najmä ťahom. Statik ti vypočíta aj hrúbku dosky, pevnostnú triedu betónu a hlavne tvar a uloženie výstuže. Je to najekonomickejšie riešenie, aj keď si myslíš, že musíš zbytočne platiť statika.
Odpovedať
Všetci sa už predháňate v radách, no nik sa neopýtal, aké že autá tam budú parkovať ??? @marekdanton Rozpon 3,5 m a bežné osobné auto? To je takmer bežné statické zaťaženie. Kari siete 15x15 cm v dvoch vrstvách to bude tak na hrane. Dal by som 2 vrstvy 10x10 cm a aspoň 10mm hrúbka. Hr. betónu cca 20 cm.
Odpovedať
@expeeert Tie čakačky tam sú-v tej existujúcej strany. Potom keď sa zalejú múry, v nich budú ďalšie čakačky vertikálne. Na tie múry mi nik nerobil statiku,nakoľko som to robil už podľa existujúceho 40 m oporaku ,v ktorom je železa doatatok.Ak mam dat statikovi 150 € za 8 viet koľko čoho-rovno kúpim (už k sieťam co mám) 16 mm prúty a dám ich každých 20 cm na kríž k sieťam) hľadám len už existujúcu, podobnú, funkčnú stavbu a niekto kto mi len povie,že to tak má a úplne to stačí, aby som to zbytočne nepredimenzoval. Na tej deke budem vlastne stát len prednými kolesami (polovičnou váhou bežného osob. vozidla) deka bude mať v podstate 4.1 x 5 ale len 4.1 x 3,5 bude na múroch, zvyšok (1,5 m) bude na zemi.
Odpovedať
Petersd Bude tam parkovať jedno osobne auto, a len prednými alebo zadnými kolesami,zvyšok bude na deke ktorá bude presahovať pinvicu a bude uložená na zemi.
Odpovedať
@marekdanton ale pozor. Keď budeš stáť aj len dvoma kolesami, váha sa prenesie nie plošne, ale bodovo (stycna plocha pod kolesami). Fyzika základnej školy... Neviem no. Pýtal si sa, kto to riešil. Píšem ti že ja som to riešil, ale teda na dve autá. (Statik počítal s váhou jedného auta 3,5t) Ale určite by som tam len tak od oka nedával (a ani nedal) výstuž.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@megdesign Presne ako píšeš, váha sa prenesie bodovo tj. max. 400 kg na jedno koleso-jeden bod. Statik rátal osobne auto na 3,5 tony??? To musí byť Bidenova "pancierová beštia" 😉 Moje combi má 1400 kg. Každopádne ďakujem za radu, dám tam tie siete+ 16 mm hrubé prúty, musí to určite stačiť. Btw.. sused parkuje roky osobákom na betónovej žumpe o hrúbke 10 cm a jednou sieťou 🤣
Odpovedať
@megdesign Čo sú prosím ta tie biele body na spojoch prútov? Vyzerá to ako "zdrhovačky" neviazal si to drôtom???
Odpovedať
@marekdanton Máš úplnú pravdu! To, čo by si mal dať statikovi, za jeho pár teplých viet, radšej vopchaj do železa. V takej veci "predimenzovanie" nie je vôbec na závadu. Naozaj sa s tým netráp, je to úplne jednoduchá stavba a takto to postáv ako uvažuješ. Napr. ja mám v dielni umiestnený 900 kg stroj práve v časti, kde je pod ním pivnica 6 x 3m. Strop tejto pivnice je tvorený obyčajným domácky vyrobeným betónom hr. cca 15 cm a je v tom iba jednovrstvová vystúž roxorami hr. 12 mm, oka cca 15 x 15 cm. Stroj má plochu asi 1,2 m x 0,7 m teda zhruba na 1m2 pôsobí 900 kg. A za 20 rokov strop nespadol, neprelomil sa. @megdesign Ak bude auto stáť iba 2 kolesami, tak aj celá hmotnosť auta pôsobiaca na strop bude polovičná, teda z cca 1600 kg auta to bude už len 800 kg,... 400 kg na jedno koleso. Pri rozpone 3,5 m podlahy a šírke auta cca 2 m, bodové zaťaženie podlahy bude situované ani nie 1 m od jednej/druhej steny. Teda bodový tlak 400 kg bude ešte viac rozložený do podlahy a také rozloženie tlaku podlahe výrazne prospeje. Iba pre informáciu: Obyčajné bežné železobetónové stropy v RD sú normou predpísané na tlak 150 - 200 kg.
Odpovedať
@marekdanton vodičák na osobné auto máš do koľko ton? Drôt.
Odpovedať
@petersd tak je pravda, že ja tam mám troška väčšie rozpony a žiadna priečka v pivnici... Ale aj tak. Pre ten pocit, že ráno nenájdem auto v pivnici, som dal spraviť regulérne statiku.
Odpovedať
@marekdanton Však samozrejme sprav ako uznáš za vhodné. Píšeš, že časť deky bude na zemi, časť bude stropom nad tou pivnicou. Statika má svoje zákonitosti, kde sa určí, kam ide aká hlavná nosná výstuž a kam stačí pomocná, presne podľa toho, kde bude doska vo vzduchu a kde bude položená/podopretá/votknutá. Statik zaťaženie počíta na max. hranice, preto možno uvažuje tých 3,5t, nie podľa toho, aké máš dnes auto. Zajtra tam môžeš postaviť plne naloženú dodávku, alebo 2-tonový džíp - lebo sa zmestí. Ak to niekde predimenzuješ, to problém nie je - akurát ťa to (zbytočne) stojí o pár euro viac. Problém nastáva, ak to niekde poddimenzuješ. A nemusí ti to padnúť na hlavu, stačí, že sa ti spravia trhliny, začne ti tadiaľ zatekať a podobne. To že sused dodnes parkuje na žumpe, ktorá má úplne iné rozmery ako tvoja pivnica je irelevantné. Inak už na tej prvej fotke vidieť, že to stykovanie prútov v stene máš na jednom mieste, čo je nesprávne a pravdepodobne je aj nedostatočné - na nejakých 15-20cm? to už nie je dobre vidieť z tej fotky.
Odpovedať
@expeeert Nie, statik mi nerobil projekt... Projekt mi robil už na existujúci oporak, ku ktorému som dorobil podobný, takže množstvo zeleza som uz vedel. No volal som mu, a povedal, že siete stačia na auto do 1,5 T. Dávam nejaké foto.. Za týždeň idem.zalievat strop.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?