Aký polystyrén môžem dať pod stenu?

Ahojte, nevie nahodou niekto aky polystyren sa moze pouzit pod stenu?Konkretne tym myslim situaciu - ideme stavat nad vrchnu deku este tri rady tehal, a v zaujme vylucenia tepelnych mostov by som chcel dat na deku - beton - cize pod tehly pevnu izolaciu - neviem ci je to polystyren nejaky, alebo tvrdena vata - podstata je aby to udrzalo tie tehly a strechu. Stretol sa s tym uz niekto prosim vas?
Odpovedať
Iskander, mám to chápať tak, že dom neplánujete zatepliť, keď Vám záleží na tomto tep. moste? Alebo? Riešením by mohlo byť penosklo (foamglass), ktorý je však strašne drahý a bol by to absolútne zbytočný luxus, alebo Ytong Lambda. Iná izolácia (pseudoizolácia) s dostatočnou pevnosťou ma nenapadá. My sme podobne tepelne odizolovali murovanú stenu v prízemí drevostavby - pozrite http://pasivnydom.blog.cz . Ale priznám sa, nerozumiem, prečo sa na to pýtate... Skúste priblížiť. ;-)
Odpovedať
konkrétne je to tento článok: http://pasivnydom.blog.cz/0904/nosna-...
Odpovedať
Ide o to, ze stena je uz postavena, teraz robime vrchnu deku z betonu. Nad to este idu 3 rady tehiel - na deke bude polystyren hrubky 30 cm , na stene bude pol. hrubky 10 cm, takze jedine slabe miesto - idelany na tepelny most je sama tehla,pod ktoru nebude ziadna izolacia. Preto by som to chcel vyriesit tak ze tam dam pod tie 3 rady polystyren - a na to postavim tie 3 rady tehiel-tym by som eliminoval tepelny most. Lenze neviem ktory polystyren je natolko tvrdy ze znesie 3 rady tehal+strechu.
Odpovedať
iskander.... neuvazoval si nad perimetrom, prip. STYRODUROM??
Odpovedať
Pozrel som si ten perimeter od rigipsu a vyzera ze by bol vhodny pod steny..este rozmyslam ako to uskutocnit, ci ten polystyren v hrubke tehly(38 cm) polozit priamo do mokreho betonu a nechat stvrdnut aj s betonom na deke, alebo ho polozit uz na tvrdy beton a na to stavat z tehly..hm..Vdaka Milosss
Odpovedať
Aha. To je otázka pre Vášho statika!!! Nejde len o samotnú hmotnosť tehál a strechy, ale aj o to, že pôsobia sily aj smerom von - krov má tendenciu rozbiehať sa a tu treba slovo odborníka, či bude spoj betón-EPS a EPS-tehla tejto sile odolávať... Čo sa týka samotnej hmotnosti, napr. EPS 200 S (podlahový) by na 1 meter dĺžky pri použití tehly hr. 38 cm uniesol asi 7 ton, Styrodur až 3,5-násobne viac, Ytong 10-krát viac ako EPS 200 S. Skúste sa opýtať p. Kalouska http://kalousek.tk/ - on postavil EPD z tehly, takže asi bude vedieť poradiť, ako ošetriť tento tepelný most. http://www.stavajtesnami.sk/priloha32... Dajte potom vedieť, nech vieme aj my ;-) . Na Vašom mieste by som vložila 1 rad Ytongu Lambda, izoláciu stropu by som popri obvodovej stene trochu povytiahla (na 40-50 cm) a viac by som sa tým netrápila. A určite by som dala na steny viac ako 10 cm izolácie - to je oveľa rozhodujúcejšie, než sa trápiť nad tepelným mostom, ktorý tu teraz rozoberáme. S pozdravom Jarka.
Odpovedať
Vdaka Jarka. Ale nemyslis ze miesat tehlu s ytongom nie je prave najvhodnejsie?alebo myslis vsetky 3 rady vytiahnut ytongom, a to by uz nevadilo?kedze 1 poschodie ma byt ze 1 materialu - aby nevznikali tepelne mosty z dovodu miesania materialov?Uff, takze 10 cm na obvod je malo?Ja rozmyslam ci 10, ci 12 cm..a ked som to povedal projektantovi povedal ze to je obrovska blbost a ze tym uplne zadusim steny..ze on by dal nobasil..no neviem,vyslo by to 3 krat viac asi, cenovo. A teda rozhodnut ci skutocne steny dychaju je asi ina debata, milionkrat rozobrata,ale nikdy nie uplne zodpovedana:-)
Odpovedať
iskander.... s tym dusenim stien mas pravdua, to teraz neriesme, ale riesil by som potom kvalifikovanost projektanata, po takomto vyroku.. Jarka ma tiez pravdu, v takomto pripade, ka podkrovie nebude obyvane, skus riesi zateplenie z vonkajsej strany a ako nadstavbu pouzi spominany porobeton.. to je moj nazor..
Odpovedať
Miešanie materiálov - môže to akurát tak praskať, ale v týchto miestach to nebude vidieť. Stavať všetky 3 rady z Ytongu len kvôli tepelnému mostu je asi dosť drahé oproti tehlovému riešeniu. Inak ten nápad so zabetónovaním polystyrénu do hornej deky tiež nie je zlý... Len to treba dotiahnuť do konca - aby sa neoslabila doska... nejak ho tam upevniť, aby nevyplával - karirohožami? Fakt sa skúste popýtať toho p. Kalouska... 10 cm EPSka na steny je málo, aj z hľadiska polohy rosného bodu. Škoda, že ste už vo fáze, kedy máte múry hotové... Hrubšou izoláciou napr. 20 cm sa dostanete na celkovú hrúbku 58 cm bez omietok. Keby boli z tehly hr. 25 cm a dalo by sa 25 cm EPSka - stena by bola hrubá 50 cm s lepšími izolačnými vlastnosťami a za menší peniaz (lebo kubík tehly je drahší ako kubík polystyrénu). Tým som Vám nechcela vyplaviť slzičku ;-) - skôr Vás len nakopnúť k prípadnej optimalizácii či skôr kompromisu (optimálne by bolo 25+25). Vašich 12 je lepších ako projektantových 10... "ze tym uplne zadusim steny" :-( Jarka
Odpovedať
Jarka.... ja mojich uvazovanych 250 mm ytongu planujem totalne zadusit 300 mm EPS... som vrah.. :-D
Odpovedať
Vdaka,este porozmyslam nad 15 kou, a uz budem uplne blizko 50 cm:-).Ozaj,a ako je to stym rosnym bodom?Ako sa da vypocitat kde presne je?A hlavne v mojom pripade - 38 cm porotherm...?vdaka
Odpovedať
Rosný bod je teplota, pri ktorej sa vodná para mení na vodu, okolo 12-13°C. Keď si zadáte vrstvy Vašej skladby do tejto tabuľky http://www.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=68..., v pravom stĺpci tabuľky ukáže teploty na rozhraniach vrstiev. V murive "pokračujú" vyššie teploty, smerom von teplota klesá. Pri zatepľovaní je nutné držať murivo v teple - nad rosným bodom alebo aspoň nad nulou. Keď zadáte tehlu typu term hr. 38 cm (vyberte v zozname po kliknutí na ikonku) a ako druhú vrstvu EPS (PPS) hr. 15 cm, pri vonkajšej teplote -12°C bude na rozhraní vrstiev okolo +8°C, pri -20°C (teplotu zadávate vpravo dole) necelých +5°C. Od používania domu = od vetrania závisí, koľko vodnej pary bude v murive obsiahnutej, aby v ňom mohla kondenzovať. Len ojedinele sa môže stať, že by sa para v murive premenila na ľad. To by muselo byť vonku -30°C. Pri použití tenšej izolácie budú teploty ešte nižšie, pri EPS 25 cm takmer uspokojivé - ale za vysokú cenu a veľkú hrúbku múru... Je to na Vás... Taktiež treba mať na pamäti, že ďalšie dozateplovanie o pár rokov nebude rentabilné... nie je to len o cene EPSka. Len tak pre srandu - ale mnohí to tak robia: skúste dať Ytong 37,5 cm + PPS 5 cm: pri -12°C je na rozhraní -3°C tzn. že v Ytongu mrzne. Pri -20°C je na rozhraní -9°C. Rosný bod táto skladba dosahuje už pri poklese teploty pod 10°C. Ja si myslím, že keby sme dali po čase dole EPS, asi by tam bol Ytong mokrý a plesnivý. Samozrejme, zdraviu obyvateľov to neškodí, ale mokrý ytong menej izoluje = vyhodené peniaze. Takže ak zatepliť, tak poriadne. Murivo hrubé iba toľko, aby dom nespadol. Dôvody: cena, rosný bod, úspory vďaka kratšiemu vykurovaciemu obdobiu a zároveň nižšiemu výkonu. Toto je moja rada pre tých, ktorým ešte nestoja múry... Otázka je, ako dlho vydrží ten EPS. Asi 30 rokov, možno viac. Ale túto neistotu majú aj tí, čo dávajú len nemúdrych 5 cm EPS. Snáď som trochu pomohla... Jarka
Odpovedať
Článok sa načítava...
A nedá mi ešte k tomu dýchaniu... Paro(ne)priepustnosť je jedna z vlastností stavebných materiálov. Medzi paropriepustné patria napr. tehly, Ytong, betón, drevo, miner. a sklená vlna, celulózové a drevovláknité izolácie, ovčia vlna, polyuretánová pena - PUR, paropriepustná fólia... Typickým paronepriepustným materiálom je polystyrén, parozábranná fólia, sklo... Pod ľudovou vetičkou, že "stavba musí dýchať", sa rozumie, že plášť domu musí prepúšťať vodnú paru z interiéru von. Môže i nemusí, a dokonca je lepšie, ak vodnú paru, ktorá v domácnosti vzniká dýchaním, varením, sprchovaním, praním... odvádzame vetraním a nespoliehame sa na to, že sa to "vpije" do stien a prejde to cez ne. Dom sa dá postaviť ako paropriepustný (=difúzne otvorený) alebo paronepriepustný (taký budeme mať my). Obe alternatívy majú svoje riziká, ktoré treba na 100% zvládnuť. Do prvej skupiny patria stavby z murovacích materiálov, prípadne ešte zateplené min. vlnou, alebo zruby... Tu je treba mať na pamäti, že niekde v murive sa v zime nachádza rosný bod, kedy vodná para v ňom obsiahnutá sa mení na vodu a murivo je v tom mieste mokré. Následkom toho je, že murivo vtedy, keď najviac potrebujeme jeho izolačné vlastnosti, ich stráca. Preto skutočné R Ytongu či tehly je o niečo horšie než deklarované. Tomu možno predísť zateplením, ale pozor: len dostatočne hrubým zateplením 20-30 cm na tenšiu stenu 25-30 cm. Výsledkom toho je, že rosný bod aj pri veľkých mrazoch nie je v murive, ale vo vlne. A keďže vlna nenasiakne, lebo je hydrofobizovaná, nezmenšuje sa ani jej izolačná schopnosť. Do druhej skupiny patria montované drevostavby alebo murované domy zateplené EPSkom. U drevostavieb si treba dať pozor, aby sa vodná para vôbec do konštrukcie nedostala, preto sa z interiéru používa paronepriepustná fólia. To isté platí aj pre podkrovia (aj u murovaných domov). Murované domy zateplené EPSkom: tu platí tiež zásada tenšej tehly/ytongu a hrubej izolácie. Takisto sa musí docieliť, aby rosný bod bol v izolácii. Murivu nevadí, ak je v ňom obsiahnutá vodná para; neplechu v ňom tá para robí, až keď sa mení na vodu... Nerozumiem odborníkovi, ktorý tvrdil, že ak sa dá viac EPSka, stavba nebude "dýchať". Ona totiž nebude o moc viac "dýchať", ani keď nalepíme len 1 cm EPSka! Práveže je z hľadiska investícií, úspor pri prevádzke i z hľadiska rosného bodu vždy lepšie dať tenšie murivo a naň hrubú izoláciu. Potom vlastne už paro(ne)priepustnosť nehrá rolu. Jarka
Odpovedať
Iskander, a drevený trámový strop miesto betónového by sa nehodil?
Odpovedať
ahoj,fuha,dakujem za mnozstvo informacii..urcite si to prestudujem....davame beton aj preto lebo je to v projekte, a stolicka na steche to vyzaduje,ale hlavne preto lebo nevylucujeme moznost ze by sme na tom poschodi neskor mohli urobit aj izbu..viem ze beron je mizerny izolant,preto chcem dat 30 cm polystyrenu.esteraz vdaka za cenne rady
Odpovedať
Viem, som hrozná - ale prečo nie vlnu? Asi by vyšla lacnejšie a nehrozili by fugy v spojoch plátov... Inak aj na drevenom trámovom strope sa dá urobiť izba :-) - my na ňom máme celé podkrovie. ;-)
Odpovedať
Esteraz vdaka Jarka,fakt si to velmi pekne a zrozumitelne popisala.Odkial sa tak vyznas?Takze ak spravne rozumiem, ide o to ze ked dam 38 tehlu a 10 cm polystyren, tak v zime, ked rosny bodprechadza do tehly - 38 tehla izoluje omnoho horsie a ako izolacia mi v podstate zostava len ten polystyren?Preto sa navrhne vacsinou tensia tehla(kedze ta izoluje najmenej, najma pocas obdobia toho rosneho bodu) a hrubsia izolacia. Ale co s tou vlhkostou? Ked sa nezabezpecuje spravne vetranie - tak ten polystyren - ci uz 1 alebo 30 cm nezapriicinuje plesnive steny?Aj z vnutra aj medzi polystyrenom a stenou?A ako sa tomu branit?Rekuperaciu nechcem - je to velmi draha zalezitost, riadene vetranie si viem predstavit len v podobe klapiek na okna - v kuchyni a kupelni. Je toto postacujuce riesenie?A nebudu velke tepelne straty?Fuch, vyriesit tieto tepelne straty vobec nie je jednoducha zalezitost..
Odpovedať
"Esteraz vdaka Jarka,fakt si to velmi pekne a zrozumitelne popisala.Odkial sa tak vyznas?" Iskander, ďakujem. Profesne nie som od fachu, ale bola som životom donútená pochybovať, klásť si otázky a za každú cenu spoznať odpovede... "Takze ak spravne rozumiem, ide o to ze ked dam 38 tehlu a 10 cm polystyren, tak v zime, ked rosny bodprechadza do tehly - 38 tehla izoluje omnoho horsie a ako izolacia mi v podstate zostava len ten polystyren?" Nie až tak... proste tehle sa zníži tepelný odpor, tresnem zbrucha - o 0,5... nie je to tak, že by ostal izolovať len EPS. "Preto sa navrhne vacsinou tensia tehla (kedze ta izoluje najmenej, najma pocas obdobia toho rosneho bodu) a hrubsia izolacia. Ale co s tou vlhkostou? Ked sa nezabezpecuje spravne vetranie - tak ten polystyren - ci uz 1 alebo 30 cm nezapriicinuje plesnive steny?Aj z vnutra aj medzi polystyrenom a stenou?A ako sa tomu branit?" Vodná para v stene nevadí - pokiaľ sa nemení na vodu. Sú ľudia, ktorí majú po výmene okien a zateplení domu/paneláku skúsenosti s plesňou aj v interiéri. Proste všetko utesnili a nevetrajú - dovtedy to za nich robili netesné okná a po zateplení si neosvojili nový nutný návyk. Čím hrubší EPS sa dá, tým je menšia pravdepodobnosť výskytu plesní - z dôvodu vyššej povrchovej teploty steny. Trefne poznamenal na našom blogu Martin v komentári: "z vlastní zkušenosti vím, že zděný dům s těsnými okny umí taky pěkně plesnivět v interiéru, když jeho rosný bod je zrovna na vnitřní straně stěny". No a výskyt plesne medzi murivom a EPS? To možno len hádať... Jeden kamarát mi vravel, že už videl na takomto rozhraní pleseň, ale neviem nič bližšie... Tieto fakty budú asi známe o 30 rokov, keď budú domy dostávať novú fasádu ;-) . "Rekuperaciu nechcem - je to velmi draha zalezitost, riadene vetranie si viem predstavit len v podobe klapiek na okna - v kuchyni a kupelni. Je toto postacujuce riesenie?A nebudu velke tepelne straty?Fuch, vyriesit tieto tepelne straty vobec nie je jednoducha zalezitost... Myslím, že veľmi lacno a elegantne sa dá vetranie vyriešiť pomocou odťahového ventilátora v kúpeľni. Pri vetraní by sa dali kľučky v izbách do polohy mikrovetrania a zapol by sa ventilátor. Nastal by riadený tok vzduchu (nie prievan), pri ktorom by sa vymenil vzduch v byte, pričom by ani moc nepoklesla teplota ako pri normálnom nárazovom vetraní oknami. Jarka
Odpovedať
Co tym odtahovym ventilatorom prosim ta myslis?nikdy som o tomto nepocul.Vies prosim ta kto sa tymto systemom zaobera, koho by som mal kontaktovat?Dakujem
Odpovedať
To nie je žiaden systém... len môj nápad, ako zaistiť vetranie a zároveň mať prehľad o tom, koľko vzduchu vymieňam. Takéto odťahové ventilátory sa bežne dávajú do soc. zariadení, najmä v bytovkách, keď "jadro" je v strede bytu a nie je možné tam dať okno.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?