Tvárnice Hotblok 35

Zobraz úvodný príspevok
Profilova fotka
...máte niekto skúsenosť s týmito pasívnymi tvárnicami?
Odpovedať
@lenuska26: Tak si to nechajte spočítať. Viete aký dom a aký veľký chcete stavať a či pasívny, alebo NED. Z Toho vám vyjde, aká by mala byť spotreba energie na m2/rok a celková potreba energie. Na to musíte napasovať murivo, podlahy, strop, okna, dvere atď, aby ich výsledný R zabezpečil požadovanú spotrebu. Každá kombinácia systémov kúrenia produkuje kWh za vyššiu cenu, ako jeden systém. Porovnanie nákladov jednotlivých systémov kúrenia je aj tu: http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a...
Odpovedať
Profilova fotka
@mio23 hmmm, dakujem, tekze ako hovoris bude lepsi stavat z ytongu a izolovat EPS o sirke cca 25 - 30cm, ak som to spravne pochopila
Odpovedať
Profilova fotka
@bluejoz ok, dakujem pekne, vidiet, ze na tejto stranke je naozaj vela ludi ktori sa vyznaju, aspon sa moze clovek poradit. A potom aky tenky by mal byt mur a aka hrubka EPS- (25 - 30 cm)?
Odpovedať
Profilova fotka
@bluejoz dakujem vam velmi pekne za taketo rady, alebo ja som uplny laik :-| ....takyto vypocet spotreby energie vypocita aj projektant, alebo na koho sa mam obratit? dakujem
Odpovedať
Profilova fotka
@lenuska26 ked uz ytong tak 20cm maximalne 30 a nie lambdovy to je jasne.. mur co najtensi.. a preco prave ytong? Preco nie napriklad co mam ja.. alebo km beta vapenopieskove ci ako sa volaju.. tam ides na nosny mur tusim 17cm? este by som chcel povedat, ze z akeho kolvek materialu ti spodne podlazie vymuruju do tyzdna... tu az taka super rychlost neni podstatna a citelna... ci ytong, ci tehla, ci vybrolisovany beton... do tyzdna mas vymurovany spodok zo 4 murarmi...
Odpovedať
@lenuska26: Jednoznačne by to mal spočítať projektant, ale vy ho k tomu musíte dotlačiť, lebo sam od seba vám navrhne dom s tepelnými parametrami, spred 20-tích rokov. Takže ja by som mu okrem toho, aká bude dispozícia domu, dal povedzme len jedno číslo, že chcem mať NED do 30kWh/m2 za rok a od toho sa to bude odvíjať...Samozrejme to je len príklad. To číslo by malo byť čo najmenšie. 30 je taky priemer...
Odpovedať
@lenuska26 uľahčím Vám to: pseudoizolačné sú také, ktoré sú prezentované tak, že ich netreba už zatepľovať.
Odpovedať
@bluejoz Tabuľka je veľmi zaujímavá. Neporovnával si ešte vápenopieskové tvárnice systém Sendwix. Myslím si, že bude spľňať požiadavky na tenké steny (175 mm - preriešiť zo statikom) s vysokou akumuláciou, akustikou a hlavne sa dajú ľúbovoľne zateplíť 100% izolantom. Takže neriešia kompromisy v jednom materialy. Mám to vyskúšané.
Odpovedať
@lenuska26 Skús tu KM Betu systém Sendwix ako uvádza mio23. Je to fakt dobré bez skrytých zavádzajúcich informácii.
Odpovedať
@stavatlepsie ano VPC su fajn len si stale myslim ze ta cena je poriadne prehnana. A naco platit za to ked clovek moze mat porovnatelnu hrubku tj. 20 cm z betonu alebo z 25 cm z ytongu ? VPC su fajn ale nie pre tych co stavaju na hypoteku. Na VPC je fajn ze maju urobene rozvody na elektroinstalaciu ale je to poriadne pracne a myslim ze aj nedoriesene. Na druhej strane VPC maju super pevnost a ale na ukor tep. odporu takze nic nove okrem vysokej ceny neprinasaju. vsak 17,5 cm VPC stoji asi 30 EUR m2. Pripadne polske VPC silka stoja co mi jeden pisal asi 23 EUR na m2 co nie je malo.. @bluejoz paci sa mi ako zmyslas presne ako ja. Vzdy najlepsi pomer cena- vykon. Idealne by bolo cena- vykon- ekologia ale na SVK ekologia nikoho nezaujima len peniaze ale to je na dlhu debatu. Inac ja si myslim ze architektovi treba povedat chcem dom s extremne nizkymi nakladmi, jednoduchou realizaciou, nizke ceny materialov a prevedenia a hlavne nech zdovodni preco volil toto takto a hentak vo vyzname ceny a uzitkovej hodnoty.
Odpovedať
@stavatlepsie Ahoj, tak Sendwich je položka 18 v tabuľke. @fricko> no vyberám najvhodnejší materiál na stavbu, pretože sa mi to blíži. Tak zvažujem všetky pre a proti. Páčia sa mi BST tvárnice a zo začiatku som bol presvedčený, že to bude ono, ale po mnohých úvahách a sledovaní diskusii na tomto fóre a iných fórach začínam asi meniť názor, lebo je to dosť pracne (budem stávať väčšinou svojpomocne). Ale, v princípe ta filozofia- tenké steny a hrubá izolácia bude na mojom dome realizovaná. Neuvažujem ani o vnútornej izolácii. Tak zatiaľ aj napriek tomu čo som povedal na začiatku, sa skôr prikláňam k Ytongu P6_600, o hrúbke 20 cm i keď Ytong tiež možno nie je to pravé orechové. Všetko však bude z hľadiska realizácie infraštruktúry v dome jednoduchšie. Uvažujem aj tak, že steny tvoria v podstate len asi 28% vonkajších povrchov domu, takže to netreba preháňať s dôrazom len na skladbu stien, ale nemej dôležitá bude podlaha, okna, dvere a strop-šikminy. V každom prípade chcem dosiahnuť vonkajšiu obálku s R=8 a viac. Nemám však ambíciu isť až na pasív.
Odpovedať
@stavatlepsie Ahoj, tak Sendwich je položka 18 v tabuľke. @fricko> no vyberám najvhodnejší materiál na stavbu, pretože sa mi to blíži. Tak zvažujem všetky pre a proti. Páčia sa mi BST tvárnice a zo začiatku som bol presvedčený, že to bude ono, ale po mnohých úvahách a sledovaní diskusii na tomto fóre a iných fórach začínam asi meniť názor, lebo je to dosť pracne (budem stávať väčšinou svojpomocne). Ale, v princípe ta filozofia- tenké steny a hrubá izolácia bude na mojom dome realizovaná. Neuvažujem ani o vnútornej izolácii. Tak zatiaľ aj napriek tomu čo som povedal na začiatku, sa skôr prikláňam k Ytongu P6_600, o hrúbke 20 cm i keď Ytong tiež možno nie je to pravé orechové. Všetko však bude z hľadiska realizácie infraštruktúry v dome jednoduchšie. Uvažujem aj tak, že steny tvoria v podstate len asi 28% vonkajších povrchov domu, takže to netreba preháňať s dôrazom len na skladbu stien, ale nemej dôležitá bude podlaha, okna, dvere a strop-šikminy. V každom prípade chcem dosiahnuť vonkajšiu obálku s R=8 a viac. Nemám však ambíciu isť až na pasív.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@bluejoz Tak ten ytong P6 - 600 bude asi aj lepsie zvukovo izolovat. Myslim ze kludne P4 - 500 bude asi aj stacit. Ja si myslim ze pokial to clovek takto riesi a pusti sa do niecoho usporneho tak cesta k pasivaku nie je daleko len je to o detailoch a pracnosti. A pokial si to chces riesit ako svojpomoc tak ci BST alebo ytong to je jedno pracnost nehra rolu skor cena. Lebo ci vymuras dom za 5 dni alebo za 10 dni je podla mna jedno. Sa mi vidi aj porfix najma kvoli cene. Keby sa clovek zmestil do 4000 za komplet murivo nie je co riesit.
Odpovedať
Čo sa týka zvukovej izolácie: 20cm P6-650 Rw = 44 dB 25cm P4-500 Rw = 47 dB Čo sa týka tepelného odporu (pri vlhkosti 4,5%): 20cm P6-650 R = 1,04 25cm P4-500 R = 1,66 Čo sa týka ceny (podľa cenníka): 20cm P6-650 23,89 €/m2 25cm P4-500 29,87 €/m2 P6-650 sa dodáva len na objednávku, otázne teda je, či by naň vedeli dať takú istú zľavu, ako na bežne dostupné typy (zľava 30% a viac). Ja pôjdem do 25cm P4-500, práve kvôli lepšej dostupnosti a zvukovej izolácii.
Odpovedať
@calimero: Pravdepodobne skončím u tej varianty, o ktorej uvažuješ Ty. @fricko: Čo sa týka ceny, tak rozdiel u materiálov hrúbky 25cm nie je nijak dramatický: Viď: https://docs.google.com/spreadsheet/c... Porfix, napriek rôznym optimistickým hodnoteniam z hľadiska zdravotnej nezávadnosti ma nepresvedčil (i keď nemám žiadny hodnoverný argument proti, ale pocitovo, za "skoro" rovnakú cenu skôr beriem Ytong). BST, zabezpečí vysokú pevnosť stavby, ale murári s tým neradí robia a finalizácia rozvodov dosť prácna. Musí sa detailne dopredu premyslieť. Rôzne Hotbloky, a iné bloky=premrštená cena, s neistým ošetrením tepelných mostov. Fyzikálne vlastnosti jednotlivého bloku sú OK, ale spracovanie detailov na vylúčenie tepelných mostov je problematické. To snáď zabezpečí len celoplošné zateplenie. Takže najskôr ten Ytong.
Odpovedať
@bluejoz tak okolo 6 eur na m2 je podla mna tiez nezadnebatelna suma. My mame urobeny dom z porfixu a je to fajn. myslim ze porobeton je super. mna osobne skor trapi ze mam tu zadarmo cement takze logickejsie by mi bolo stavat z BVT. Lebo pokial clovek stavia z hotovosti tak nie je co riesit. ale pokial mas peniaze z hypo kazde pozicane euro su 2 vratene. Aj na toto by som prihliadal a za 15 rokov to kludne moze byt z toho fabia. tak naco sa zadlzovat viac ? jedine co ma na porfixe trapi je ze nie je az taky presny....je tam 1mm tolerancia naviac ako ytong. No nic treba urobit dobry projekt a potom bude vsetko fajn.
Odpovedať
@fricko tak určite aj Porfix má svoje prednosti, predovšetkým cenu a keď sa muruje na maltu, tak aj tie nepresnosti sa stratia. Ale na o šetrenie tepelných mostov, v prípade murovania na maltu, musí byť aplikované celoplošné zateplenie. Čo sa týka rozdielu ceny na m2, tak áno-kvapka ku kvapce budú kapce...
Odpovedať
@fricko pozdravujem, ťažko sa dajú porovnávať materialy ako sa tu píše na fóre. Je to nekonečný príbeh. Máme veľa zástancov rôznych druhov materialov, spôsobov stavania a pohľadou na vec. Niektorých ortodoxných ale i ovplyvniteľných reklamami. Netreba nikomu vnucovať názory. Jedno je však stopercentné. Výber vhodného materialu na hrubú stavbu je alfou a omegou. Treba sa hlbšie zamyslieť nad murovacím materialom venovať tomu čas. Cesta späť neexistuje,zabudovaný material sa nedá vymeniť i keď to budú mať ľudia na hypotéku. Porovnával niekto cenové rozdiely murovacích materialov oproti celkovej cene stavby? Ak by sme to porovnali, tak obvodové murivo robí minimálnu cenu z celkovej sumy domu. Cena práce je takisto závislá na chuti "majstrov" pracovať, učiť sa a zbytočne nenavyšovať cenu za niečo čo pomôže ľuďom, peňaženkám, ekologii ..... atď.
Odpovedať
@stavatlepsie uplne suhlasim ale hladam sa najst takpovediac pre seba ideal. Ano cena za obvodove murivo je "zanedbatelna" ale to iste pocuvam takpovediac pri vsetkom a potom to tak dopadne ze rozpocet sa nedodrzi. Podla mna ak sa da niekde setrit tak je to pri hrubej stavbe. Potom to uz bude tazsie. A nechapem ludi ktori si zvolia "super" material lebo hovorili v reklame ze je to super. Vzdy treba hladat najlepsie parametre, priatelnu cenu. To ci sa postavi rychlo je uz zavisle od toho ci to staviam sam alebo firma. Cas je zly nepriatel a unahlene rozhodnutia horsie ako kufor penazi.
Odpovedať
Dokončovacie a zariaďovacie práce sú ďaleko nákladnejšie ako hrubá stavba. Jedna rada. Ak chceš ušetriť peniaze a mať na material aký si vyberieš = rob to svojpomocne s rodinou (musia mať skúsenosti ale nie z pred 20 rokov) alebo svojpomocne a najímať si živnostníkov, drobnejšie firmy a všetko si menežuj sám. Bude to ťažká cesta ale jedine takto dosiahneš finančný elekt. Vybavenie zľiav na stavebný material je na tebe. Tu pozor na zľavy z cien. Pri "majsterkoch" si dávaj pozor na ich odbornosť lebo vedia niekedy pomiešať a nakombinovať veci čo by sa nemali a uľahčujú si robotu (potom sa im už nedovoláš na reklamácie). Dobrý projekt s vyriešnými detailami a tepelnými mostami. Mať poriadnu zmluvy nie ich na 1 stranu. Musí byť výhodná pre teba. Zisťovanie prostredníctvom internentu nie je vždy úplne plnohodnotné a správne lebo sa tu popisujú veci ako z kníh a realita v terene je to úplne inak. Ako návod a inšpiráciu je to v poriadku. S tými DT zalievanými tvárnicami jmyslím si, že v poriadku a vedenie ZTI treba porobiť napríklad v kúpeľmi predsadenou stenou do potrebnej výšky (sadrokartonom, ytong, porfix) . Vedenie káblov je tiež OK lebo majú 3cm stenu ak ju narežeš získaš miesto pre osadenie kábla poprípade používať ploché káble. Horšie to je s väčším zväzkom káblov napr. rozvodná skriňa. Treba si len dopredu rozmysleť spolu s elektikárom, kde budú a dať chráničky do tvárnice alebo schovať do predsadenej steny. Ťahá sa aj elektrika v bytovkách, kde sú odliate celé steny a funguje to.
Odpovedať
@calimero Ahoj. Takú zľavu 30% ti nedajú v stavebninách. Akustickú utlm muriva je závisli od objemovej hmotnosti samotného materialu ale aj o správnom zabudovani v objekte. V rodinom dome je dobré mať akustickú pohodu ale s ľahkými materialmi len úplný štandard. Dobrý tepelný odpor jmaterialu je na úkor ďalších potrebných parametrov. Nedá sa urobiť material zo všetkými vynikajúcimi parametrami. Treba si len vybrať a ujasniť čo požaduješ od materialu a ciel stavby. Reklama je dobrá ale treba čítať hlavne mänšie písmenká aby to fungovalo.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 10 mesiacoch
@mio23 mio prosim ta z akej frimy mas tie vapenopieskove tehly kolko ta to stalo ak mozes prosim inbox rozhodujeme ytong alebo toto potrebujem k tomu viac info lebo velmi velmi malo firiem stym robi dakujem
Odpovedať
Profilova fotka
@sisiv ja mam betonove tvarnic, KS su druhe ktore by som riesil: http://www.pasivnydom.net/ks/ beton alebo KS.. nic viac betonove mam: http://www.pasivnydom.net/laden/
Odpovedať
Profilova fotka
@sisiv Betonove murivo stoji cca 11eur za 1m2 .. tak si to prerataj
Odpovedať
@mio23 ked vystihnes dobru akciu tak sa da aj tehla dobre kupit.. ja som dostal Heluz plus 25 za 13,58e/m2 R=2,28.. suteren mam rovnako ako ty ale 27cm hrubka.. vrch budem riesit z tehly lebo nechcem aj vnutorne zateplenie.. keby pouzijem aj na prizemie betonove murivo tak pri 110m2 obvodoveho muriva je rozdiel v cene cca 300e v prospech betonu.. betonova tvarnica nema skoro ziadnu izolacnu schopnost a ta tehla aspon nieco.. tym nechcem povedat ze si sa rozhodol zle, ale nie kazdy chce zateplovat aj z vnutra a robit predsadenu stenu kvoli rozvodom a elekroinstalacii..
Odpovedať
Profilova fotka
@skorpy Ale Ukaz mi tehlu, ktora moze byt pri hrubke 20cm ako nosny mur. Tehla ma vela nevyhod ak chces dom robit vzduchotesny, ak chces predsadenu montaz okien, ak chces pasivny dom.. Na tieto veci su naljesie plne materialy minimalne v oblasti okolo okien dveri atd..
Odpovedať
@mio23 JASNE.. 20cm tehla neni pre nosny mur.. ale vyrobit by sa mozno dala ,ale ten odpor by bol maly.. ale islo mi o nieco ine.. tiez som rozmyslal ako ty, ale kedze mne sa sadros nepaci (na stene) tak to riesim tehlou.. na strope ho este znesiem.. mne sa nepacia hladke steny.. aj na byte mam najhrubsiu MVRku.. kebyze mam na sadrosovu predsadenu stenu este suchnut MVRku tak sa mi to predrazuje.. vzduchotesnost pri tehle sa da vyriesit spravnym naterom (penetraciou) klebru so sietkou.. ci?? este k tej vzduchotesnosti.. viem ze si si muroval sam spolu s murarom, takze si si to odsledoval.. ked mne murovali suteren tak som im nakazal aby do otvoru ktory vznikne medzi dvoma tvarnicami natlacili maltu.. a tak to aj spravili.. teraz ked mam aj strop zabetonovany tak vnutry je tma a pekne vidiet kde sa ta malta dostala a kde nie (10 miest).. krasne prechadzalo svetlo.. cize aj v tvojom pripade sa to mohlo stat.. mas to skontrolovane? ake vrstvy budes davat na murivo z vnutornej strany? dik
Odpovedať
Profilova fotka
@skorpy Dalsia vec, ze tehla nema ziadny odpor ;-) Horizontalny je sice pekne uvadzat, ale nastuduj si vertikalny odpor tehly.. v smere hore dole.. Ten nikto nespomina ;-) Je to polopravda s tym odporom.
Odpovedať
@mio23 OK.. ale neodpovedal si na ostatne veci..
Odpovedať
Profilova fotka
@skorpy nestihal som... Napriklad tehla ma v sebe dierky a komplikovanejsie sa uchytava predsadena montaz okien na chemicke kotvy... sitka su super ale aj tak sa chemia prepadava do dierok, uchyt zavytovej tyce je v betone lepsi a lacnejsi, tu usetris dalsi kopec penazi.. sitka su drahe, pevnost je slaba.. Ak sa ti nahodou niekde poskodi vzdcuhotesnost tak ja tu vidim dalsiu nevyhodu ze tehla nema uzavretu kvazi komorovu strukturu.. cize ak mi nikede vnikne vzduch tak ten je uplne ze v kazdej tehle.. Napriklad pri ytongofixoch ked urobis dierku na klinec alebo nieco tak ten vzduch nema kam ist, je v plnom materiali... Alebo ako mam ja vibrolisovane tvarnice tak jedna ma 6 komor.. ak prepichnem jednu stale som v komore za ktorou je dalsia... Plus spara medzi vibrolisovanymi tvarnicami sa tiez plni betonikom... Tento material je tesneny aj v medzi tvarnicovom priesotre.. 1m2 = 10eur.. Vo vertikalnom smere odpor tehly je malinky. Ale ak neriesis pasivny dom, tak tie moje veci su len keci a cenu si mal dobru...
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?