Skúsenosti s autom Dacia

Zdravím Vás! Uvažujem o kúpe nového auta, bude to vzhľadom na financie low cost vozidlo, pozerám po Dacii sandero, je tu niekto kto má Daciu, alebo niekoho kto ju má pozná a má nejaké skúsenosti? Ano viem že je to rumunské že to nie je Mercedes ani Audi jasné je to nižšia trieda ale porebujem auto na dojazd do roboty, nákupy, premávanie sa po meste a mesto - dedina žiadne žihadlo po dialnici... Ďakujem za ohlasy.
Odpovedať
1
2
12
Ahoj všetci, moje auto je už o rok staršie a zvuk je horší, čo ma úprimne otravuje, pretože čo je jazda bez normálnej hudby ako nič, chcem sa opýtať odborníka, či mi odporučí niečo dobré, nejaké správne ladenie zvuku. Našiel som napríklad túto stránku https://www.2din.sk/predne-reprodukto... s kopou možností, tak čo si myslíte o tejto výbave?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od aneetka717:

Ahojte! Späť k téme odhlučnenia auta – už ma to n…
@aneetka717 prekliklaj si Ahifi.cz, máš tam aj realizácie čo všetko to obnáša, dajú sa dohľadať aj merania pred a po.... ja som si robil "len" dvere kvôli výmene repro, ale bola to drbačka (kvôli dostupnosti), materiál kúpiš na stránke alebo na bazoši.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od aneetka717:

Ahojte! Späť k téme odhlučnenia auta – už ma to n…
@aneetka717 Keď si zoberieš za partnera muža, s ktorým nie si spokojná, môžeš robiť kadejaké "úpravy", aj on môže mať ochotu, snahu, aj chuť,... nikdy to nesplní Tvoje očakávania a stále Ti bude niečo vadiť. Buď si privykneš, alebo vymeníš. Prenesené, ale podobné je to aj s autom. Úpravy nepomôžu, zbytočná investícia uspokojujúca iba nenáročných. .... Môj názor.
Odpovedať
Ahojte! Späť k téme odhlučnenia auta – už ma to naozaj začína štvať, a tak som začal uvažovať, že by som sa do toho konečne pustil. Prezeral som si rôzne návody a postupy, ako to spraviť svojpomocne, a narazil som na tento konfigurátor odhlučenia https://www.2din.sk/konfigurator-odhl... . Ponúkajú veľmi dobré ceny za profesionálnu prácu, ale zaujíma ma, aké by boli náklady, keby som sa rozhodol to spraviť sám. Má niekto skúsenosti s tým, aké sú náklady na materiál a či sa to vôbec oplatí? Rád by som sa dozvedel, aké máte názory na to, či je lepšie nechať to na odborníkov, alebo sa do toho pustiť sám. Vďaka za rady!
Odpovedať
Ale poďme k veci: Čo je najčastejšou príčinou kolísania otáčok pri štarte studeného motora pri teplotách nad cca 10 či viac stupňov, k tomu diagnostika nič neukázala.....? Môže byť zlé nejaké čidlo teploty motora? Sviečky, váha vzduchu, ? Motor ma jazdených ani nie 20 tis.
Odpovedať
@sgi320 som zabudol ešte doať že v podstate svojvôľa by sa mala uplatniť určite vtedy aj človek presadzuje svoj názor. To bez toho v dnešnej dobe nejde :) inak ťa ušlapú, udupú, zničia.
Odpovedať
@sgi320 môj text aj priemerne inteligentný aj pochopí a bez pochýb sa aj napísať dá. Tak isto ako sa ty môžeš "svojvoľne vyjadriť" , tak isto môžem aj ja svojvoľne napísať, ako to myslím. Ty nemáš vlastnú vôlu? Ja ju mám, rozhodujem sa podľa svojej vôle, ty nie? To je zle, to je veľmi zlé, aj nemáš svoju vôlu. Svojvolne nemôžeš akonať napríklad ako sudca, či úradník, resp. tí ktorí podliehajú v rozhodovaní a konaní nejakým pravidlám, resp. zákonom. :)
Odpovedať
@nicicka Neboj zlepší sa to :-D ;-)
Odpovedať
@pantvaroh dakujem, mam sa dobre :-) a vobec mi neprekaza, ze Tvoj text sa neda nielen pochopit, ale dovolim si napisat, ze ani precitat, btw. v mojom prispevku som nereagoval na Teba (ak by to nebolo zrozumitelne), a kedze si obhajcom "svojvolneho vyjadrovania sa", tak predpokladam, ze aj ja mam pravo sa "svojvolne vyjadrit", trebars aj ku gramatike ;-)
Odpovedať
@cache to isté som mal na suzuky swift rv2012 po 2 rokoch. Hŕdza sa neobjavila ale lak bol preč na tom mieste
Odpovedať
@pantvaroh Nu mam okrem tej Dacie este aj Fiat Croma 2007, poskriabana je viac nez dost, ale nehrdzavie. Viem, ze Croma je trocha ina kategoria auta, ale necakal som, ze dnes bude auto po 4 rokoch tak kvitnut..
Odpovedať
@sgi320 vidim že vyjadriť sa svojvoľne nedá lebo magori ako ty to prirovnajú gramatike. Chlapče dobrý, nešťastný toto s gramatikou nemá totálne nič spoločné, takže dobré ráno ! "žiť normálny život" skôr znamená že je to čisto individuálna záležitosť. Lebo každý žije svoj život, a iba subjektívne to takto hodnotím. Normálny v zmysle jednoduchý, bez iných extra drahých, resp. finančne náročných potrieb. Takže maj sa dobre.
Odpovedať
@cache to áno ja mám tu modrú navy a teraz je po druhej zime akurát zo spodu sú hrdzavé bodky na výfukovej rúre a výfukovom tlmiči ale to je asi na každom aute, a čo sa metalízy týka no ak auto stoji bezne na sidliskových parkoviskách je to aj jedno, ked nejaky kus chumaja ti tresne dverami tak mas poškrabany lak tak či tak...
Odpovedať
@cache ale to uz zase je iny pripad, najma ked clovek ide dennodenne po dialnici a kusok, nie stovky kilometrov, ale ked mam ist niekam na dovolenku, niekam na vikend, ze po dialnici pojdem dlhsiu dobu, tak chcem aby ta cesta bola pohodlnejsia, tichsia ;-)
Odpovedať
@parek78 Dialnica predsa neznamena len cesta zo zapadu na vychod, ci cesta do chorvatska, ale u niekoho aj denno denne jazdy do prace a na to zrovna korab netreba.. :-)
Odpovedať
@cache Tak to je škoda, myslel som že 1.2 bola lepšia. A s povrchovou úpravou dúfam už tiež postúpili, tiež mám bielu :-D Kryty a odhlučnenie sa dá dorobiť, ale je to auto do mesta, na diaľnice by som bral niečo na platforme talismanu - proste loď na dlhé trate, no možno sa niekedy dočkám...
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@patrox5 Len ja som m taký poserko, takze veľmi nepredpokladám 😁
Odpovedať
Profilova fotka
@nicicka to si len myslis, tie kilometre sa tak suchnu, ze sa ani len nenazdas, viem o tom svoje, zena tiez zo zaciatku nic nic a potom zrazu tolko zacala jazdit a tak sa tie kilometre zrazu nazbierali :-D
Odpovedať
@parek78 Mam tu 1.2-ku a je to horsi motor ako ta 1.0. Ma vyssiu spotrebu, tahat zacina az pri vyssich otackach a kedze sa dodaval uplne bez tlmiacich prvkov (otvoris kapotu a hole plechy) tak na dialnici sialene huci nad 110. Ak sa dobre pamatam, tak ta 1.0 ma vrchol krutiaceho momentu pri 3500 otackach a ta starsia 1.2 az pri 4200 otackach. Ja mam dlhodobu priemerku 6.8l/100! Bezne dialnica a 3 dospely + 2 deti. Kamarat co mi to auto predal dokazal jazdit za 5.4, ale neprekrocil 80km/h, z krizovatky vzdy poledny a jazdil sam. Mam len bielu zakladnu farbu a vybavu arctica a uz mam hrdzave bodky vsade. V marci ma caka prva stk/ek = to auto bude mat 4 roky. Na forach odporucaju metalizu, ze tie dve zakladne farby su strasne tenke..
Odpovedať
Profilova fotka
@parek78 uff, no ja budem mať toľko km najskôr o 10 rokov 😁. Jazdím len po meste...tak ho asi budeme musieť viac prevetravat...
Odpovedať
@nicicka zmizne to, auto je nezabehnute surove. Chce to 15-20 000km treba jazdit a striedat rezimy, proste zabeh. Jazdite tak ako jazdite vzdy. Nechce sa mi tu vypisovat ale to auto jazdi kazdym dnom lepsie, po vymene oleja ide kultivovanejsie tichsie a je pruznejsie. To ze sem tam huci alebo trasie je preto ze ho podtacate, je to proste trojvalec haklivy na to, treba skor radit a drzat motor v optime to znamena nepodtacat a nepretacat. Dacia ma vlastne forum skuste pozriet tam, ale mal som to iste a preslo to. Je to proste nove a nevie co to ma robit :-D
Odpovedať
Profilova fotka
@parek78 Mám asi 900 km ;-) Jj, aj ja to tak mám približne...to už mám nejak zmaknute...len to rozbiehanie mi robí problém.
Odpovedať
@nicicka kolko ma auto najazdene? Nad prevodovkou sandera som dlho premyslal a jazdim asi takto; jednotka : rozbehnem sa, dam auto do pohybu - nezaskodi pozriet na otackomer, jednotka velmi rychlo toci aj nad 3500ot ak mi padli otacky do dvojky, roztiahnem dvojku... trojku jazdim 40 ked som nalozeny alebo nie sam. Ak som sam 4 40-70kmh, 5 - 70 a viac...
Odpovedať
Profilova fotka
@parek78 No asi to budem musieť tak robit...
Odpovedať
@nicicka tiez som mal ten problem ale treba jednoducho sliapnut na plyn, nesetrite ho. Vselijak som spekuloval lebo svoje veci si setrim a chcem aby mi vydrzali co najdlhsie ale... treba mu proste sliapnut. Pravdepodobne to bude tym ze motor je ladeny na relativne nizke otacky 2000 je na benzin cudne
Odpovedať
@parek78 inak motor je 1l bez turba, spotreba este nebola nad 5,2 priemerna. Jazdim prevazne mesto a medzimesto, dialnice nie. Auto ma 15 gumy a klimu. Stepway by som neriesil, auto je vyssie ako felda octa ci swift. Kufor v porovnani s podobnymi autami velmi dobry. A k tomu sexi led denne svietenie ktore netreba zapinat. Dokupili sme si iba gumene koberce a plnohodnotnu rezervu. Tazne je na to auto skoda davat, motor nema nadbytok vykonu ale zapiskat vie aj na dvojke na asfalte. Je skoda ze nedodavaju 1,2. A tusim ze ani 1.5dci uz nieje v ponuke. Oturbeny 0,9 nebrat je kazivy ma problemy s chodom. Ma kopu vychytavok bluetoot s telefonovanim, brzdovy asistent pri rozjazde zabera prekvapivo dobre. Asistent preradenia je blud ale auto kopec nevidi ze... zdvyhak a kluc po ruke po stranach kufra. To auto ked stoji neviem ze ho mame, sadnem, nastartujem, idem mraz nemraz. Dolievam iba ostrekovac benzin. Hej a celkom dobre to hraje, repro su aj v zadnych dverach
Odpovedať
Profilova fotka
@parek78 Chcem sa spýtať...aj ja ho mám od vianoc, pred tým som mala iné s automatom. Jazdim len 2 roky celkovo ale teda môj problém je v radení z 1 do 2. Neviem teda ako mám rýchle vyštartovať na križovatke keď idem dlhšie na jednotke tak mi to strašné huci a ako keby auto nevedelo ísť na tej jednotke dostatocne rýchle, fakt by som to nazvala že je lenivé a zas keď nechcem aby to na tej jednotke tak hucalo tak preradim rýchle do dvojky ale to zas ide skapat. :-D Tak teraz neviem či moje soferske schopnosti sú úbohé alebo je to tým autom. Vdaka
Odpovedať
Ahoj, jazdim novu daciu sandero 2018 arktica. auto ma rok a cca 7000km, zatial ziadny problem a ani neocakavam... som stastny majitel, smeju sa zo mna a ja sa smejem z nich :-D chodte si ho vyskusat cim skor. Moje pocity po roku; auto si sadlo alebo zacina si sadat, je po prvej prehliadke a vymene oleja. Od nova bolo velmi surove, ani manzelke sa to velmi nepacilo, proste vsetko tuhe, citlive a motor neochotny ale uz je to prec. Je to velmi pohodlne auto s prijemnymi sedadlami, daval som aj madarsko a bez problemov zo sedenim. Velkostne je priestranne asi ako golf plus, prijemne "vyssie" nastupovanie, prijemne tuhy podvozok a mohol by som pokracovat... jeho cena nieje podstatna, auto nieje na 100 rokov. Ak si spocitate 8000 na 4 roky, bude to 167eur mesacne pritom kopa ludi plati viac a dlhsie za akoze luxusnejsie auta pritom po 4 rokoch budu na tom istom... ibaze ja sa budem vozit zase na novom a oni budu splacat este par rokov. Chystam sa kupit dalsie a bude take iste. Nechcem tu hanit ine znacky, par aut som uz zjazdil. Zatial co vy podavate ruku mechanikovi ja sa vozim... 8-)
Odpovedať
Dacia je auto low cost, čo je úplne jasné. To avšak neznamená že nízkonákladové auto je nekvalitné a má slabú bezpečnosť. A autá ktoré majú tie roky za sebou, samozrejme tvrdit že nová Dacia je menej bezpečná ako staré vozidlo je nezmysel : https://auto.sk/clanok/1184-crash-tes... . Vozodlá majú aktívnu a pasívnu bezpečnosť, mnohé staršie modely 10 a viac rokov v základnejších verziách nemajú ani ABS, ESC a iné... Dokonca mnohé staré, olietané BMW, AUDI, ktoré majú za sebou aj cez 300 tis km majú nefunkčnú aktívnu bezpečnosť. Najprísnejsie testy EURO NCAP. hodnotí vozidlá na základe viacero báz a to : ochrana dospelých cestujúcich ochrana detskej posádky ochrana chodcov bezpečnostné asistenčné systémy, preto niektoré vozidla stratia tzv: "hviezdičky" lebo jeden z týchto parametrov bol slabší. Ochrana detí a dospelých vo vozidle dosahuje hodnoty 70% a viac, čo je bežný priemer aj pri iných vozidlách. Sú aj vozidlá ktoré dosahujú oveľa horšie výsledky : https://podkapotou.zoznam.sk/cl/10006... . No navyše treba pozorovať dielčie výsledky vozidla pri tomto hodnotení.
Odpovedať
boze kolko nezmyslov v tejto diskusii k Dacii sa spravidla vyjadruju "autickari" experti, ktori ani nevedia aky je v konkrétnom modeli motor, ani ci ma nejaky zavazne vady...ale urcite je to smejd, ktory sa pokazi :) k tomu treba prilozit samozrejme nejaku statistiku hrdzavejúcich dusterov (urcity cas vyrabany a dovazany z Indie vylucne do anglicka...) alebo nemecku STKcku a odbornik na Dacie je na svete robota, nakupy, mesto-dedina je Sandero bohato postacujuce auto aj so zakladnou motorizáciou a bez problemov vydrzi minimalne 10 rokov aj cez 200 tisíc km...auta Dacie patria k suverenne najlacnejsim autam na vlastnenie vo vseobecnosti (poistky, servis, spotreba, kupna cena ci pokles hodnoty), jedinym problémom pre mnohých ludi moze byt bezpecnost (auta splnaju vsetky Eu standardy) ale to je tema zapeklita, lebo ludia zvyknu zbytocne precenovat riziko, ktorého znizenie stoji neskutocne prachy pri com pravdepodobnost, ze clovek umrie pri dopravnej nehody je mensia ako ze vyhra sportku. Aktualne 64% nehod v USA je zavinených smartfonom a polovica mrtvych nemala zapnuty pas. Ak je to tak aj u nas (viem akurát ze pricina c.1 nehod v SR je telefon) tak z cca 15000 nehod rocne by bez telefonu bolo 5400 nehod namiesto usmrtených 250 by bolo 125, to su tak mizive pravdepodobnosti, ze sa soferovi novej Dacie nieco stane... chcel by som vidiet realne statistiky z nasej krajiny, kde priemerny vek vozidla je 13,4 roku (tak stare auto je prinajlepsom porovnatelne bezpecne ako nova Dacia) a ludia bezpecnost takých aut ocividne neriesia...aj pri smrtelnej nehode v TV najcastejsie vidno nejake 15 rocne vozidlo rozmetane na maderu ako nejake nove (a tie nove su spravidla lepsie znacky, ktorých vodici castejsie sposobuju nehody) za aky taky pocit bezpecia s modernymi asistentami musi clovek zaplatit minimalne 2x tolko co stoji Dacia, ale ta extra pravdepodobnost prezitia z lepsieho auta za tie peniaze nestoji
Odpovedať
1
2
12
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?