Nové auto do 17 000 EUR: Opel Crossland alebo Kia Stonic?

Zobraz úvodný príspevok
Čaute kočky. Takže napokon som sa po dlhom uvažovaní rozhodol, že kúpim fungel auto a žiadne jazdenky ani ročné, ani po prvom majiteľovi so servisnou historiou, už nechcem riskovať. No a mám vyhliadnuté dva modely: Opel crossland a Kia Stonic. Motoricky, resp. vykonovo sú na tom rovnako. Cenovo zhruba tiež. Akurát že Crossland má väčši kruťak aj výkon (81kw/210Nm) a Stonic ma o čosi menší (74kW/170Nm). Takže lepšie ťahať do kopca bude crossland. Crossland je seriozne SUVčko, kdežto stonic je len atrapa. Také poloSUVčko. Crossland má v najnižšej výbave prakticky všetko, čo od automobilu čakám a to vrátane tempomatu, všetky okná elektrické, dažďový senzor aj svetelný senzor. Stonic napr. má zadné okná na kľuku, čo je v roku 2024 hanba. Nemá ani dažďový senzor, len svetelný. Takú hlúposti ako senzor unavy vodiča a pod. tam fakt nepotrebujem ani nechcem. Takže zatiaľ vyhráva crossland. Avšak... akosi sa neviem zmieriť s tým, že mi nevyhovuje žiadna farebná kombinácia. Biela je nuda, potom sú dva odtiene sivej a červená. Červená nie, nikdy by som si nesadol do červeneho auta (ani do ružoveho). No a tie sivé nič moc. Nevýrazné. Naproti tomu stonic ma krásne tri odtiene - žltý, smoke blue a sporty blue. Tieto sa mi páčia. Kufor má tiež väčší crossland. Takže čo radíte? Zmieriť sa s bielym/sivým autom? Prípadne ešte nejaký úplne iný model poradiť v tejto cenovej hladine (16-17k)? Myslím, že som prezrel asi všetky dostupné možnosti a nič lepšie v tejto cene nenájdem. Azda len Ladu vestu, ale tá sa momentálne kúpiť nedá. A okrem toho by ma všetci považovali za proruskeho separatistu :D
Odpovedať
1
5
6
Mýli sa. Myslí si..., ktovie kde k tomu prišiel...pravda niekedy sa objavia na pseudoodborných fórach aj ťažké bludy. Dávam špičkové aditíva a i tak mením skôr. Raz som previezol výmenu do 16500. Mne tak kdesi napísali že ak mám olej čistý od výmeny do výmeny mám niečo zle lebo on "musí čistiť". NA moju otázku čo ak je motor dokonbale čistý som sa odpovede nedočkal dodnes. Včasná výmena (predpísaného) oleja udrží motor zvnútra čistý (až na niektoré nepodarky), motorom len prospieva. Nemá ako ani čím škodiť.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@starysomar Dovolím si oponovať: Interval výmeny…
@petersd ono to je skutocne doporucovany interval avsak automobilky neodporucaju pre zachovanie spolahlivosti motora atd ho prekracovat. Nehovoriac o otazkach zaruky tie motory su otestovane na to ze v standardnych podmienkach ten motor planovanu zivotnost (zvycajne sa hovori o pol miliona km) pri dodrzani intervalov da. samozrejme potom mas specificke podmienky kedy aj v navode k autu najdes odporucania intervaly skratit. Na dalsiu stranu ak auto za rok nenajazdi predpisany pocet kilometrov je potrebne sa riadit vekom oleja. Preto vymeny po 8.000 nemusia byt nic vynimocne no naozaj hrotit to pri aute standardne vyuzivanom kde dokazem dosiahnut interval skor ako vek je zbytocna hysteria pokial nejde o tie problemove motory ktore sa sem tam stavaju.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Mýli sa. Myslí si..., ktovie kde k tomu prišiel..…
@starysomar Ano,je to techn.samozrejmosť. Na tú temu som diskutoval s x odborníkmi. Vlastním 1zberat.vozidlo(youg timer), interval výmeny má 15t( toľko na tomto konkrétnom nenajazdím ani za 3r...) výrobca( DE) mi odporučil výmenu 1x rok. Dôvod: chem.degradácia,absor.vlhkosti,kovových mikročastíc( stáva sa mierne abrasívny) a teda časom stráca svoje origin.vlastnosti- mazné aj chladiace. Takža výmena aj nad rámec serv.intervalu určite ano,motor sa tým drží vo výbornej kondícii a rozhodne sa tým motoru neublíži. O opaku som nepočul.
Odpovedať
Samozrejme. Ja motory nešetrím ani za studena tak mením včas a dodatočne aditivujem pre zníženie trenia, opotrebenia. Ale ako som písal - každý nech robí ako si rozumie. Sousedekovci - 500000? NIektoré nové kľaknú aj do 50000....
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Samozrejme. Ja motory nešetrím ani za studena tak…
@starysomar bavil som sa s niekolkymi ludmi z auto biznisu tak vraveli ze sa to nejako prepocitava maju na to nejake algoritmy a ze by to dnes malo byt cca 500.000 km pri riadne udrziavanom a standardne vyuzivanom aute. Samozrejme ak nastupuju vplyvy ako nakladanie za studena, nedochladzovanie turba, nespravne techniky jazdy atd atd, pripadne tu i tam nejake konstrukcna vada neodhalena vo vyvoji (stava sa) mozu nastat taketo problemy. Vid moja i20, proste chybna seria katalyzatorov a skrz modernu kontrukciu motor po 70.000 km papa. Je to tak trochu dan za masovu produkciu. Ale odvtedy po vymene slape ako hodiny aktualne 260.000 a slape dalej aj ked dnes uz ako druhe auto v rodine 😁
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@starysomar bavil som sa s niekolkymi ludmi z aut…
@sousedekovci89 No, zastupcovia automobiliek na oficiálnych prezentáciach pre svoje partnerské servisy hovoria niečo iné... Najmä na adresu životnosti motorov, kde napr. z obsahu 1000 ccm je ždímaný výkon cez 100 - 120 kW. U týchto motorov bezproblémovosť zaručujú max. do150 000 km.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Samozrejme. Ja motory nešetrím ani za studena tak…
@starysomar Tak potom nie ja sa mýlim, ale profesor CsC., ktorý nás školil z tribotechniky. Prednáša tribotechniku na jednej technickej VŠ a je v tomto snáď najlepším odborníkom na SK (meno tu nebudem spomínať) ... Ty túto problematiku zrejme asi ovládaš lepšie...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od andynr:

@petersd Píšeš,že časté výmeny oleja nie sú dobr…
@andynr Certifikát z tribotechniky som robil už dávno, preto Ti to teraz už presne nevysvetlím. Ale presne nám to vysvetlil ten profesor - tribotechnik. Časté výmeny nie sú priamo že škodlivé pre motor, sú však skôr že nevhodné. Týkalo sa to nejakých mazacich procesov (a látok) v oleji, ktoré olej získava postupne z motora a tepla.... a zároveň takto naberá ochranné vlastnosti pre motor. Nový olej ich ešte nemá. Čo sa týka časových intervalov na výmenu oleja, tak ako už bolo spomenuté vyššie, tie sa odvíjajú od degradácie látok v oleji, naberania vlhkosti a pod.
Odpovedať
Sadze, ktoré sa postupne dostávajú do oleja najmä dieselov (mne nie) do istej miery zvyšujú mazivosť oleja aj viskozitu. Olej však v čase a nájazdom degraduje, míňajú sa aditíva v ňom a v celkovom dôsledku najmä u motorov vyžadujúcich "riedky" je to problém. Moderné motory majú vyššie nároky na kvalitné mazanie než mali staršie - aj skrz spomínaný downsizing keď sa z litra tlačí nezmyselne veľký výkon. Životnosť sa znižuje, poruchovosť a citlivosť na zaobchádzanie zvyšuje. Na okraj - sú "umelci" ktorí špekulujú s viskozitou, lacnejšími olejmi - vždy to neskôr končí zbytočným problémom...zapečené stieracie krúžky s patričnými dôsledkami. Nikasil je vynikajúci materiál - kým je. Mám viacero fotiek vydratých valcov kde nevydržal. Kratučké piesty tiež nie sú pravé orechové, niečo sa ušetrí no na úkor životnosti. Nemám certifikát z tribotechniky len cca 30 rokov skúseností, poznatkov a výsledkov z praktických aplikácií znižovania opotrebenia a trenia.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Sadze, ktoré sa postupne dostávajú do oleja najmä…
@starysomar Iba na odľahčenie: pamätám si, ako nám ten profesor vtedy rozprával o (nepoznaných) vynikajúcich vlastnostiach bravčovej masti a o praktickom pokuse, ktorý urobili na škole. V motore zo staršej Škody 120 vybrali kompozície (tie hliníkové "šálky", čo je uložená kľukovka) a nahradili ich kožkami z bravčovej slaniny. Škodovka vraj takto nabehala vyše neuveriteľných 6000 km ! (bruselská ekoagenda by bola dnes z tohto "eko" prístupu dočista nadšená) 🤣
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Sadze, ktoré sa postupne dostávajú do oleja najmä…
@starysomar Zaujíma ma, aký máš názor na NO NAME oleje predávané v hypermarketoch ?
Odpovedať
Krupón znesie hodne - kedyzi ním vedeli nahradiť vysypané ložisko hoci v kolese. Olej z hyeprmarketu som nikdy ani nezvažoval. Pre zaujímavosť - pri tribotestoch aditív som zistil že najmenší záder mal Raciol (zrejme veľké molekuly) ale do motora iba na krátku dobu ako núdzovka pri kritickom nedostatku oleja a po dojazde ihneď vymeniť (s preplachom) za správny olej. Viaceré motory (remeň v oleji a podobné konštruktérske kixy) majú špecifické požiadavky na olej preto je nanajvýš rozumné dávať olej presne výrobcom predpísaný ak medzičasom nezanikla jeho výroba a len v prípade núdze iný no musí spĺňať špecifikácie výrobcu motora.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Krupón znesie hodne - kedyzi ním vedeli nahradiť …
@starysomar ... ale keď raz má ten v hypermarkete na obale napísané napr. 5W40, tak je to 5W40, nie? Do domacého traktora, alebo SÚV-ečka do hory, poslúži rovnako ako značkové (predražené) Shell, Madit, Castrol a pod... či?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@starysomar ... ale keď raz má ten v hypermarkete…
@petersd Nemám pocit, že značenie 5W40 je to jediné smerodajné pre voľbu oleja. Hľadal by som na balení aj špecifikácie API či ACEA aby sedeli s tým, čo píše výrobca vozidla v manuále. Či?
Odpovedať
@petersd olej z Kauflandu do malých strojov - dumper, bágrik, kosačka určite lepšie vymeniť každoročne tým najlacnejším
Odpovedať
Zopakujem sa - davam nasim autam zasadne predpisany (a daco k nemu) - su stare no sluzia.
Odpovedať
Článok sa načítava...
1
5
6
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?