Zimný zákaz prevádzky elektromobilov v Európskej Únii

Zobraz úvodný príspevok
Prvá krajina Európy zvažuje zimný zákaz prevádzky elektromobilov O pár rokov máme jazdiť všetci na elektrických autách. No už vychádza na povrch, že pre ne nemusí byť dostatok energie. Príkladom je Švajčiarsko, ktoré sa chce vyhnúť blackoutu zákazom prevádzky elektromobilov. http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od matko101112:

len na upresnenie ,, v jednom litri benzínu je cc…
@matko101112 nie nie ... Čisto len energia v jednom litri benzínu ... Ak ho celý spáliš uvolniš 10kwh energie @somebody určite súhlasím... Sú segmenty kde zrejme elektromobil nenájde uplatnenie nikdy ... Resp. prevádzka nebude dávať fyzikálny zmysel ... Napr. Robil som v tazkom teréne lesy ... Kde sme chodili po celom SK denne aj cez 300km ale diaľnica terén mal som od lady nivy po Ford ranger 😀 neviem si tie terény čo sme jazdili predstaviť v elektre To ale nemení nič na veci že pre 95% bežných užívateľov by to bolo vhodné už teraz ... Väčšina ľudí denne jazdí krátke trasy a pre jednu trasu do Chorvátska raz do roka zrejme netreba elektro s dojazdom 1000km Ale ja som za 100% slobodu nech si každý jazdí v čom chce a ako chce nech sa nič nevnucuje tie ,,nariadenia,, a veľkohube vyhlásenia o nejakých zakazoch robia elekteomobilite podľa mňa medvediu službu a spôsobujú že len ich ľudia viac znenavidia bez toho aby o tom niečo vedeli a svoje robí aj propaganda fosilnej lobby aj také existuje a kus to sledujem je to masaker ako je to tu zakorenené hlavne v Česku a na sk ... Stačí sa pozrieť aké ,,subjekty,, vlastnia také spoločnosti ako plynovody , distribúciu , uhoľné elektrárne atď ... Vlastnia aj mediálne domy ... Ale to je na dlho
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od somebody:

@dexter89 U mňa je to presne naopak, prvý elektro…
@somebody mozes prosim rozpisat dovody pre ktory si sa vratil k ICE? Moc takych ludi nepoznam a napadaju ma len 2 dovody: 1. nemas moznost nabijat doma, vtedy to je fakt otrava, ci uz financne, tak aj casovo. 2. jazdis stovky km denne, pravdepodobne pracovne.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@matko101112 nie nie ... Čisto len energia v jedn…
@dexter89 ak liter benzinu ma 10kwh energie, tak kolko z nej treba odratat aby sa pokryla rezia vyroby?
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od matko101112:

len na upresnenie ,, v jednom litri benzínu je cc…
@matko101112 liter benzínu obsahuje á 8,89 kWh/l alebo 12,9 kWh/kg......spotreba auta 5-10litrov/100km spotreba elektromobilu 12-20kWh/100km Tieto čisla nehovoria absolútne nič o tom koľko energie bolo potrebných na výrobu prepravu a uskladnenie 1kWh tej ktorej energie..... no dostatočne jasným vyjadrením všetkých ostatných nákladov je trhová cena toho ktorého paliva. Vodík vďaka svojim veľmi problematickým vlastnostiam pri skladovaní a neefektívnosti výroby -čo vyjadruje jeho trhová cena á 20EUR/kg -je predajný len pre fanklub..... .....to sa môže zmeniť v budúcnosti .....ložiská sa našli no chce to aj lacné riešenia pre ťažbu a uskladnenie....
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od rapidek:

@dexter89 ak liter benzinu ma 10kwh energie, tak…
@rapidek myslel si skôr prirátať... ja ale réžiu "výroby" neriešim... riešim čisto energiu, ktorú fyzikálne premieňaš, využívaš na to čo je v aute primárne potreba t.j. pohon kolies ... T.j. jeden liter benzínu uvoľní tepelnú energiu ktorá tlačí na hriadeľ atď... a rozhýbe kolesá... a tá energia ktorú v ideálnych podmienkach dokážeš vydolovať z jedného litru benzínu je 10kwh resp. (9,6) Pri elektromotore sa premieňa chemická energia z batérie na energiu elektrickú a tá na kinetickú, t.j. primárne na to, čo je v aute potreba to jest - pohon kolies. Straty fyzikálnych premeny energie sú u elektrických vozidiel minimálne... U spaľovacieho auta sú obrovské... t.j. väčšinové ... väčšina energie sa totiž pri spaľovacom motore aj v tých najeefektívnejších motorch nepremení na to, čo je v aute primárne potreba t.j. pohon, ale na odpadové teplo... Nikde ešte neriešim ťažbu ropy, jej transport cez pol zemegule, rafináciu a výrobu na ropné produkty, následný transport na čerpacie stanice ... na to všetko je samozrejme potrebné kvantum energie Ale to aj na výrobu elektrickej energie do auta
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@rapidek myslel si skôr prirátať... ja ale réžiu …
@dexter89 Len poznámka: U benzínových spaľovákov je tuším strop 43%-ná energetická účinnosť.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od eagleowl:

@matko101112 liter benzínu obsahuje á 8,89 kWh/l …
@eagleowl ešte dodám, že aj napriek všeobecnému spoločenskému naratívu o "umelých dotáciach" na zelené energie fotovoltiku a pod., je najviac dotovaným segmentom v našej globálnej spoločnosti fosílny biznis... T.j. ten benzín by stál ešte omnoho viac, ak by sa ťažba ropy masívne nedotovala... Podľa svetovej banky a IMF sú to obrovské čísla... na rôzne subvencie a dotácie spojené s ťažbou ide tuším okolo 5% svetovéh HDP to je vždy minimálne 2x viac, ako tvoria všetky dotácie a investície do energetických transformácií celosvetovo dohromady... Toto sa ale politikom akosi nehodí do krámu a tak sa stále spomínajú len dotácie na zelené projekty, akoby to bolo niečo "choré" @toky1 môže byť presné čísla priznám sa neviem +- strieľame tu ale kto chce vie si to dohľadať :)
Odpovedať
Profilova fotka
jediný problém EV je že do toho zasiahla politika,myslím že to bolo v r.2016 tým nariadením,dotiaľ od roku 2007 to nikto neriešil a žilo si to svojim životom, prvá šport.tesla 2007, 2010 tesla S a trojčatá od VW, Leaf,bmwI3, kto chcel si kúpil aj ked drahé, čo sa týka terénu už je tam dosť silná ponuka a konkurencia aj od tesly, či dokonca Ford ranger a je tam aj číňan čo dá takmer1000kma ponúka sa dokonca naSK. ked pozrieš v číne mestá plne EV,ak spaľovák tak je to EU auto a TAXI už takmer 10r EV. ,,1. nemas moznost nabijat doma,, to je len neznalosť, ľudia čo vlastnia už EV vedia že existujú karty s paušálom aj bez a ten paušál dokonca premeníš na KW,takže nič nestratíš a ešte aj dostaneš ,,zadara,, nabíjanie, už je len otázka koľko km robíš za týždeň a aký paušál si zvolíš. dnes už vidíme kurierov ako prechádzajú na EV dodávky prečo asi? EV 3-4r. jazdenky sú dostupnejšie ako ich podobné protejšky. veru nech si každý zaobstará čo len chce a pokiaľ jazdí málo EV na SK má to svoje výhody.😍
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od matko101112:

jediný problém EV je že do toho zasiahla politika…
@matko101112 neviem co ma fakt nemoznosti nabijat doma s neznalostou pausalov, kde este dostanes "zadara" co konkretne dostanes zadara? V pausale mas 1kwh za cca 30centov a doma nabijes za polovicu. Bavme sa o aute na skuromne ucely a nie podnikanie. Novodoby Kurier je donuteny vziat si vozidlo na lizing a splacat, akurat som sa o tom bavil pred tyzdnom s jednym co k nam casto chodi. Zlate casy kurera uz davno skoncili
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od rapidek:

@matko101112 neviem co ma fakt nemoznosti nabijat…
@rapidek Tiež som sa nedávno bavil s kurierom jazdiacom na malej e-dodávke. Vravel, že keby to bolo na ňom tak si e-auto nikdy nekúpi. V papieroch je uvádzaný dojazd niekoľko stovák km, no reálne vraj musí nabíjať každých 80 - 100 km. Spomínal aj nejaké iné nevýhody... jednoducho, masaker. Myslím si, že éra e-aút sa momentálne nachádza tam, kde sme sa nachádzali pred 30 rokmi s mobilnými telefónmi. Obrovské tehly s trčiacími anténami, ktoré sa museli každý deň nabíjať. Ale boli sme neskutočnými frajermi, ak sme sa týmito "mobilnými telefónmi" ukázali na verejnosti. 😁
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od matko101112:

jediný problém EV je že do toho zasiahla politika…
@matko101112 ja mam EV len tri mesiace už som spravil cez 5000km , spotreba cca11kwh/100km t.j. cca 1,80€ /100km kupoval som jazdene pôvodom z Holandska ... dristy že "elektromobily sú len pre bohatých" sú davno za zenitom... za tu cenu čo som kupil, by som rovnaky ročník kupil spalovak s najazdom 170000km a o 3 roky staršie čo som pozeral zhruba ceny... jazdene elektromobily sa ľudia boja kupovať ... preto je cena relatívne nízka u jazdených u nových to je stále v prospech spaľováku ... plus ponuka je stále mizerná... len cca1% ponuky je stále málo... ak by ich bolo aspoň 20% jazdeniek ceny by boli podľa mňa hlboko pod spalovakmi ale aj táto doba čoskoro nastane... každý komu som sa dal zatiaľ povoziť, viezol je nalomený, že to kúpi tiež... brat aj šoféroval má relatívne nový benz. automat ale toto je omnoho lepšie
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@matko101112 ja mam EV len tri mesiace už som spr…
@dexter89 Priateľu, veľmi rád by som čítal Tvoju recenziu, na Tvoje e-auto, tak o 5 rokov. Som si istý, že recenzia Tvojho brata na jeho auto bude o 5 rokov takmer rovnaká ako dnes.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od petersd:

@rapidek Tiež som sa nedávno bavil s kurierom ja…
@petersd to su čo za rozpravky, dojazd 80km dnes má priemerná kolobežka 😀 aspoň moja mala okolo 50km ten kurier asi nebude najostrejšia ceruzka v peračníku ... všetci kuriéri a bolťáci čo poznám, presedlavaju na elektro... teda tí čo robia na seba a investuju do toho svoje prachy... ak robí pre niekoho iného a auto mu dajú a sťažuje sa že každých 100km má voľno, to musí byť nejaký blázen abo workoholik asi jediný v galaxii čo sa v práci sťžuje na nútenú pauzu ... takže tieto rozprávky možno niekdo zbaští ale kto si vie skapčať v hlave 1+1 asi ťažko kamo 🙂
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@petersd to su čo za rozpravky, dojazd 80km dnes …
@dexter89 Jedná vec je, skapčovať si v hlave teoretické informácie (kde to bude aj všetko sedieť ako riť na šerbli) a druhá vec realita !
Odpovedať
Kuriér SPS ktorý mal na starosti sídlisko Ťahanovce mi svojho času vravel, že najazdí denne cca 50-60km. To bolo tak pred 5imi rokmi. Tomu by taký elektrický dodávkový vergeľ s dojazdom 80km úplne stačil. Ja skôr vidím problém v e-mobilite v servise.
Odpovedať
Profilova fotka
dá sa aj po dialnici,alebo za euro 50cent. na 100km medzi dedinami " co konkretne dostanes zadara? takmer každý mesiac je v nejakom meste nejaká nabíjačka na jedno nabitie zadara, myslím že v máji ich bolo 32, koľko a kde ich je tento mesiac si treba pozrieť na stránke, ale je ich okolo 20. já t nevyužívam, neviem čo s elektrikou, tak to dávam do EV😃
Odpovedať
Článok sa načítava...

Odpoveď na príspevok od toky1:

Kuriér SPS ktorý mal na starosti sídlisko Ťahanov…
@toky1 Ten "môj zdroj" má Prešov a cca 80 km/denne. So spaľovakom tankoval raz týždenne, teraz sa bez každodennej nabíjačky nezaobíde, ak nechce ostať niekde visieť.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@toky1 Ten "môj zdroj" má Prešov a cca 80 km/denn…
@petersd No áno, asi to nieje pre každého kuriéra vhodné. Je rozdiel mať rajón 10 rozťahaných dedín 30km od skladu a sídlisko 2km2 5km od skladu.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od matko101112:

dá sa aj po dialnici,alebo za euro 50cent. na 100…
@matko101112 ty si ale riadny fanatik, pojdem z Bratislavy do Velkeho krtisa raz nabit, aby som mal zadara? Pytam sa konstruktivne, ako by uvazoval pricetny clovek pred kupou ev, ktory mozno nema ani fv. Ja mam fv aj velike bateriove ulozisko, len ma zacinaju srat fanaticki elektro evanjelisti, ktori vytrhavaju veci z kontextu a zacnu tu sirit pokrivenu realitu ako fakt.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od petersd:

@dexter89 Jedná vec je, skapčovať si v hlave teo…
@petersd to nie sú teoretické informácie to sú realne skúsenosti Poznám Boltakov v BA čo za 200 000 km na elektre nevymenili ani brzdové doštičky mal som nejeden spalovak s najazdom 100- 150tis rôzne... km všetko menene rozvody , váha vzduchu , turbom, pumpy, vstreky, tisíce €€ pri 65 000 km kľakli rozvody... Elektro 5 ročne mam cez 100 tis. zatiaľ len menene kabinove filtre a raz olej v prevodovke resp (reduktore) olej stojí 30€ a vieš ho sam vymeniť na dvore... takže bro žiadne teoreticke informácie ale normálna matematika... :) za 2 mesiace prevádzky len na palive úspora cez 450€ takže o akých 5 rokov ro píšeš? za to obdobie sa mi na palive vráti cena auta pomaly.... To nesú teoretické skúsenosti to už su aj prepočty :) ale kľudne nech si ľudia jazdia aj na konských povozoch mne to je úplne u ...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od rapidek:

@matko101112 ty si ale riadny fanatik, pojdem z B…
@rapidek mňa skorej vytačajú tesla "ultras" pre nich neni nič elektro akoTesla a Musk asi novy spasiteľ 😀 ale aj tesla je ok len niektori majitelia možu byť kreteni to máš tak všade... sme rozdelená spoločnosť vo všetkých segmentoch ... Covid to dodrbal alebo len vyplavil hnoj ... ludia sa už začínajú vadiť aj na počasí... a snad neexistuje segment spoločnosti, ktorý by nebol spolarizovaný názormi
Odpovedať
Profilova fotka
Velkeho krtisa raz nabit, aby som mal zadara? ak budeš pozerať a riešiť kde zadara nabiješ tak na EV ani nekukni v tomto prípade je super spaľovák ved palivo je len cca za 1,5 čo v DE už atakuje na 1,8, tak si to treba ešte užiť. ja jazdím od 2018 na EV, /servis... žiadny problém, výmena olej po 6Otkm cca 1,5L v hoci akom servise, platničky po 100tkm ako nové,lebo rekuperácia ved ktoré auto si vyrobí nejaké to palivo z brzdenia?/. a to boli dosť zložité časy oproti tomu čo je dnes a druhý rok s FVE, takže v ,,palive,, je minimum penazí a z mojej strany si jazdi na čom chceš, nikto ťa do ničoho nenúti, já som pozrela na túto tému po troch rokoch, že ako skokovo to ide dopredu a úspora CO2 ma absolutne nezaujíma, ešte že tu niekto nepíše ako po 100km,😃 musíš byť pol dňa na nabíjačke a čo vidím na cestách, bud sa zo SUVkom vlečie za kamionom,alebo ho dokonca spomaľuje aby vôbec došiel na pumpu,s EV prídem,kuknem stupím a ,,v sekunde ho preskočí,,😝
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@rapidek mňa skorej vytačajú tesla "ultras" pre …
@dexter89 tesla ultras nevedia ani matematiku prveho stupna, to som musel prebudit jedneho z nich ked sme sa bavili na nabijacke a zacal mi rozpravat aj ma perfektnu spotrebu a potom som povedal, podme si to spocitat na papier :) co sa tyka dojazdu 80km pri dodavke, tak mam zato, ze je to zimny dojazd vydojeneho nissanu EV200 alebo niecoho podobneho.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@rapidek mňa skorej vytačajú tesla "ultras" pre …
@dexter89 Sociálne siete mali ľudí zbližovať, s tým zámerom myslím boli zavedené. Toto nejako bohužiaľ vo veľkom percente nevyšlo, ľudia aj cudzí sa cez ne idú zožrať navzájom. Tesla vs. iné elektroautá - áno, teslisti sú ako v smartfonoch Iphoneáci voči užívateľom android smartfonov. V tomto ale myslím sú na kordy vlastne asi len na tých sociálnych sieťach - resp. na nete. Nezachytil som, žeby sa takto chovali v reálnom svete. Kamoš má bmw i4 a spotrebu cca 15kWh/100km. Dojazd netuším ale to auto je fakt riadne delo, tých 600Nm vie opantať.
Odpovedať
Profilova fotka
skorej vytačajú tesla "ultras" pre nich neni nič elektro akoTesla preto sa tesly nechcem nijako dotknúť ,lebo tam sú fakt ... tesla snád z kúrenia tlačí niečo čo ťa zrejme opantá,lebo fakt tie názory sa počúvaž nedajú a to mi niekto povovie niekto ,,že fanatik,,😄 v DE aj takto,ale potom je to fakt okolo 300km, ale čo chceš za dvacku a to na dialničnej nabke
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od matko101112:

Velkeho krtisa raz nabit, aby som mal zadara? ak …
@matko101112 ja mam dve EV, mne nemusis rozpravat ako to funguje. Ty tu blabolis o nabijani zadarmo, o tom ze dostavas k pausalu nieco "zadarmo" tak sa pytam realne ze ako to je. Nepytam sa v svojom mene, ale inych, ktori o EV rozmyslaju. tento mesiac je zsedrive zadarmo par lokalit a medzi nimi aj VK, preto som ho spomenul, ale kedze nemas info tak si to evidentne nedal do suvislosti
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od matko101112:

skorej vytačajú tesla "ultras" pre nich neni nič …
@matko101112 @toky1 Sociálne siete pôvodne zblizovali ... Neskôr majitelia zistili , že negatívne algoritmy zarábajú peniaze ... Tak to tak naprogramovali Pre nich nie sme zákazníci to sú tí čo tam inzerujú pre sociálne siete sme tovar ... To.j. čím dlhšie čumiš do toho tým lepšie pre nich ... Preto tomu kto verí v chemtrails bude servírovať články o chemtrails ... Kto nenávidí elektromobily tomu tam bude vyskakovať ako zhorela Tesla či správy o výbuchu elektrobicykla v garáži ... Ľudia potom už ani nevnímajú objektívnu matematickú realitu ale to je každého vec Moje čísla za dva mesiace v exceli :4303 km spotreba 11,4kwh/100 km elektrina dobytá 84€
Odpovedať
Profilova fotka
priznávam, že ja som tiež dosť zmenil názor na elektromobilitu :) ja mám presne rok Plug-in hybridný automobil a jazdím denne LEN na elektrine (ale tu som skrz malú batériu limitovaný dojazdom - len cca 50 km, ale denne jazdím len cca 15 km, tak nabíjam každý tretí deň).. do hybridu som išiel z dôvodu, že som si chcel vyskúšať elektrické auto ale nechcel som byť závyslí len na tej elektrine (mám malé deti a pri dlhej trase je s nimi nereálne niekde hľadať nabíjačku a potom tam stáť ešte nejakú dobu)... hneď od zakúpenia auta som videl, že šetrím € na benzíne (keďže som netankoval :D), ale o niečo mi stúpla spotreba elektriny v dome, tak som ešte pred mesiacom si nechcal nainštalovať FVE a teraz práve ešte rozmýšľam, že by sme vymenili manželkine malé BMW 1 za i3 :D ak máš FVE tak to potom jazdíš už úplne zadarmo (ak do toho samozrejme nepočítam náklady na zriadenie FVE, tie treba rozpočítať aj do úspory, ktorá je v dome).. ale chápem, že nie je to pre každého, ten kto býva v byte nemá takéto možnosti a pochopiteľne nebude mať z toho taký ten ,,feeling" :)
Odpovedať
Profilova fotka
kde a kedy sú najíčky ,,zadara,,mna nezaujíma, čo už som uvidla skôr ako si to spomenul máme FVE a tam nabíjam zadara, tak isto ako,,virtual drive,, a nikdy to ani nevyčerpám. dostavas k pausalu nieco "zadarmo" čiže presne upresnené predplatené, takže ked ti predávajú viazanosť na mobil a povedia že tam máš sto min. zadara,treba ho hned,, zvoziť pod zem,, reálne je to takto,nech si to každý ,,kuk,, a prečíta https://zsedrive.sk/ Sociálne siete mali ľudí zbližovať a tu vidíš príklad, ešte budem zodpovedať aj za dodávateľa energií😁
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od iamriso:

priznávam, že ja som tiež dosť zmenil názor na el…
@iamriso treba objektívne povedať, že tie nabíjačky sú miestami ešte dosť ťažkopádne... mne by ani nevadilo hľadať nabíjačku a čakať nejakú pol hodinu OK aj tých nabijačiek je už dosť... Problém ja osobne vidím v tých blbých programoch, všakovakých aplikáciach a blbostiach... už sa mi stalo, že som nevedel spustiť nabíjanie... prídeš na nabíjačku , máš XY poskytovateľov ... musíš mať mobil, načítať QR kód vypisovať všakovaké údaje, čísla karty, účet atď... blbosti ... Skrátka so spaľovákom prídeš na pumpu je jedno či OMV, či lukoil, slovnaft, všade natankuješ zaplatíš kartou abo cash a ideš... a to všade na svete Nechápem ako je možné, že v 21. storočí není nejaký systém aj na to nabíjanie... ako už sa to nejako ujednocuje tí poskytovatelia sa zgrupujú a uzatvárajú roamingy, nabíjacie stanice sa dajú spustiť dotykovou kartou a pod... ale ešte sme ďaleko od toho, aby to bolo tak blbuvzdorné pre masy ako tankovanie... a ja v tomto osobne vidím najväčšiu slabinu... A teraz si predstav že vyrážaš niekde na dovču len do chorvátska a niektorí musia mať nainštalované XY aplikácií, a blbostí... a ešte sa po ceste modlíš, či tá nabíjačka bude fungovať a pod... no za mňa celé zle...
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?