Elektromobilita

Prvá krajina Európy zvažuje zimný zákaz prevádzky elektromobilov O pár rokov máme jazdiť všetci na elektrických autách. No už vychádza na povrch, že pre ne nemusí byť dostatok energie. Príkladom je Švajčiarsko, ktoré sa chce vyhnúť blackoutu zákazom prevádzky elektromobilov. http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/...
Odpovedať
Celá elektromobila je jeden veľký bordel najlepšie to vystihol ten pan z autosalónu.cz na prime
Odpovedať
Budúcnosť mobility je v jej prirodzenej diverzifikácii podľa potrieb a možností užívateľov s ohľadom na dostupnosť či infraštrúru, nie v fokusovaní na jeden energetický nosič. Benzín, nafta, LPG, CNG, elektrina, bioetanol, vodík... Čím viac alternatív - tým lepšie. Môj názor, nikomu ho nevnucujem.
Odpovedať
@foox my isto budeme ešte môcť jazdiť na rope,ako ináč sa zlikviduje ak sa nevyťaží? Švajčiari chceli byť zelený, ale len doma no vôbec im nevadí , že nakupujú "špinavú", u nás len jedna el. na Dunaji a zel. sa išli po.... elektromobilitu rozšíriť hlavne vo veľkých mestách, železnice a to šetrenie v domácnostiach je smiešne , museli by každému znížiť veľkosť hl. ističa
Odpovedať
@toky1 ako tá budúcnosť korešponduje so zámerom €Ú zakázať výrobu a predaj klasických áut do roku 2035? Švajčiari robia paniku pri minimálnom podiele EA na trhu, čo bude pri 100% ?
Odpovedať
Pozeral som na nejakej rakúskej televízii, že množstvo rýb, živočíchov sa usmrtí , poraní , alebo zostanú postihnuté bez plutiev tým, že prechádzajú cez turbíny vodných elektrární. Takže zelené ešte neznamená ohľaduplné voči prírode....
Odpovedať
@foox Nekorešponduje nijako. Ja som napísal, ako si predstavujem budúcnosť mobilitu ja. Nie že ju takto prezentuje EU svojimi opatreniami. Ale oni na to prídu, že to takto neide, už sa objavujú hlasy spochybňujúce zákaz výroby a predaja automobilov s konvenčným pohonom do 2035. A bude ich čoraz viac. Skončí to možno podobne ako obmedzovanie výroby plastov tým, že zakázali plastové brčká a jednorázové príbory 🙂. No áno, lebo všade kde som sa pozrel boli vyhádzané brčká a plastové lyžičky... Pravdaže.
Odpovedať
@toky1 všade som videl hlavne pet fľaše aspoň tie sa zbierajú, aj ked nie všetke aby všetko nezamorili
Odpovedať
@duzu Presne tak. PETky a sáčky. Brčká a príbory? Nikdy som ich len tak v prírode či po zemi vysypané nevidel.
Odpovedať
A ktorý chu... j keď sme pri tom vymyslel na detske lizatka a džúsy tie papierové slamky, asi taky ci v živote deti nemal.
Odpovedať
Elektromobilita je fajn. Akurát, že bola znásilnená. Automobilky kôli investíciám si vydupkali garanciu odbytu od EU a tak to dopadne. Ešte ďalší problém je záväzok, 30% elektriny z obnoviteľných zdrojov. To všetko bude treba zaplatiť z našich kapies, vrátane úložísk tej energie. Čakať, že elektrina bude lacnejšia je utopia.
Odpovedať
EÚ tie automobilky do tých nezmyslov do tlačili a to koli emisnym normám ktoré sa už nedajú splniť ani s benzínovým autom, chápem je tých áut už toľko veľa v tej Európe ani nechápem kde to všetko môže ísť, auto začalo byť spotrebak teda pre istú vrstvu ktorá ich strieda po 3 rokoch potom je druha vrstva co to auta ma ďalších 10 a potom chudoba ktorá ich do derie,na stk už sa snažia staré autá vyradzovat len zabudli nato ze staré euro 3 prejde emisie lepšie ako nové euro 6 a z toho sú v smútku
Odpovedať
Profilova fotka
@toky1 paradoxne výroba plastov je energeticky asi tak 10x menej náročná ako výroba tašky z papiera abo jutoviny... aj vzhľadom na životnosť... problém plastov je jedine ten, že sme ich začali pohadzovať kade-tade a je ich plný oceán... k tým plastovým slamkám... to je take "európske" ako všetko... donesú mi jedlo v plastovej kadi ale slamku mi dajú papierovú 😄 so cute a k tiež súhlasím, že dobrá je diverzifikácia... napr. také taxíky, rozvozy, mestská doprava - to môžu byť kľudne elektromobily... mhd -plyn , ale sotva si viem predstaviť elektrokamión abo nákladnú dopravu na báze elektromobilu ono si treba položiť aj otázku , prečo je elektromobil taký drahý? asi aj kvôli tomu, že do neho ide omnoho viac vzácnych kovov , ktoré samozrejme treba pracne vyťažiť zo zeme , zväčša za pomoci fosílnej energie, a potom vyrobiť to auto + elektrinu mňa by fakt zaujímalo komplexné ekologické zhodnotenie, či je naozaj elektromobil ekologickejší v zmysle celej uhlíkovej stopy, v porovnaní s klasickým dieslom... ľudia sa nechcú vzdať svojho komfortu a obmedziť pohodlie a spotrebu , tak si hľadajú "eko" náhrady aby si aspoň mysleli, že niečo pre životné prostredie robia... ale to je ako prd vo vetre ... klíme ani ničomu to nepomôže
Odpovedať
Článok sa načítava...
Aka panika? Maju energeticku krizu kvoli vypadku zdrojov. Maju plan co budu postupne ziadat od ludi, firierm a uradov aby obmedzili. Samozrejme, niekto z toho musi napisat prehnany clanok a este tam capnut clickbait nadpis. Potom takto vyzeraju diskusie 🙂
Odpovedať
@foobar o panike si začal ty. V článku je iba príprava švajčiarov, ak by nastala situácia nedostatku elektriny a to pri 0,4% odbere elektriny v zime pre elektromobily (píšu o 100k autách). €Ú ale plánuje podstatne vyšší podiel EA medzi vozidlami, čo sa hodnotí ako nereálne. Teraz pokračuj v tej panike 😎
Odpovedať
@dexter89 Plný súhlas!... A som zvedavý ako premotivovaní všetkovediaci politici Húnie zelektromobilujú zaoceánske lode, tankéry, lietadlá,... teda percentuálne najväčších znečisťovateľov ovzdušia. Joooj, pardón, pred nimi sú ešte kravičky s ich totálne agresívnymi prdami a musíme zakázať čokoládu, ktorá má svoj pôvod na odlesnenom poli.
Odpovedať
Profilova fotka
@dexter89 tak tu je to pekne napísané. https://www.topspeed.sk/novinky/vyrob...
Odpovedať
vsetko ide podla planu, ciel nie je ekologia, ale obmedzit pohyb ludi a hlavne ich vlastnenie automobilov...cielom su samojazdiace auta, ktore budu ludom dovazat tovary a robit ludom taxiky..ked ludia nebudu posluchat alebo mat zle body v kreditnom systeme insipirovanom v cine...tak cloveka auto neodvezie... co sa tyka tej elektromobility bude to aj buducnost odstranovania nepohodlnych...nie je problem hacknut elektromobil a zabit bez stopy majitela auta (pribudanie takychto pripadov zlyhania aut)... a najhorsie je, ked elektromobil havaruje..minimalne vsetci v aute zhoria na uhol...
Odpovedať
@radoslavc presne, kamarát mi ukazoval tajné video ako Soros a Gatesom ovládajú na diaľku normálnu Teslu s rodinou v aute a robia si s autom čo chcú. Myslím, že mali ovládač od PS4.
Odpovedať
@ivan_1988 😄 😄 😄
Odpovedať
@foox citujem tvoj príspevok vyššie "Švajčiari robia paniku pri minimálnom podiele EA na trhu, čo bude pri 100% ?" Nie, o panike som naozaj nezačal ja.
Odpovedať
@foobar máš pravdu, ospravedlňujem sa. Chcel som napísať, že robia opatrenia, ale nedalo sa inak. 😎
Odpovedať
Profilova fotka
@prirodokochac @petersd Problém je prostý , súčasná ekonomika nie je v súlade s ekológiou... inak povedané systém je nastavený tak, že ekonomika, blahobyt, životná úroveň atď všetko rastie s nárastom ekonomiky a HDP = neustála potreba viac plytvať zdrojmi , aby ekonomika fungovala a ekonomický rast pokračoval... akonáhle obmedzíš spotrebu na minimum je problém... krásne to bolo vidieť na covide , kedy klesla globálna spotreba, príroda si vydýchla emisie CO2 dokonca prvýkrát za 20rokov poklesli , ale vidíte akú krízu to prinieslo a koľko ľudí skrachovalo takže je dosť komické až utopistické snažiť sa zastaviť emisie CO2 , v tomto ekonomickom systéme a ére poznania , to je prakticky neuskutočniteľné
Odpovedať
@dexter89 "...klesli emisie CO2 dokonca prvýkrát za 20rokov..." Prvýkrat preto, lebo sa bavíme o horizonte 20 rokov !... Celá zaiteresovaná veda - aj tá mainstreamová , už vie, že CO2 v atmosfére cyklicky kolíše a zrejme vôbec to nezávisí od ľudskej činnosti. Zhodou okolnosti to teraz akurát tak zapasovalo, že sa nachádzame v sinusoidovej krivke nárastu CO2 súčasne aj s prudkým nárastom priemyselnej výroby... Napr. v Antarktíde v súčasnosti prudko pribúdajú ľadovce a to si nikto nevie vysvetliť s použitím aktuálnych stereotypných vzorcov "ekoaktivistov". Ale správy tohto typu sa v maistreame objavujú iba okrajovo... Zrejme to niekomu tak vyhovuje.
Odpovedať
Profilova fotka
@petersd študoval som klimatológiu, ako CO2 kolíše? samozrejme že kolísal v rozsahu pár ppm konkrétne za posl. cca 10 000 rokov od 260 -280 ppm a v medzi dobou ľadovou a medziľadovou možno v desiatkách ppm teraz je ho v atmosfére cez 400 ppm ! a stúpa každým rokom , lebo produkcia (najmä umelá) prevažuje možnosti absorbcie geosférou a biosférou to je exaktný a matematicky fakt , dobre merateľný , tu by som zbytočne nekonšpiroval ... CO2 proste narastá a na 100% to ma na svedomí spaľovanie fos. palív, o tom sa vo vedeckej obci nediskutuje
Odpovedať
@dexter89 Vybuchne jedna lepšia sopka a máme tu prísun CO2 ako za 30 rokov ľudskej činnosti... Ale beriem, v tejto téme nemôžem s Tebou súperiť, keďže Ty si to študoval. Ja nie.
Odpovedať
@petersd Tak sopky vybuchujú a vybuchovali vo svete každú chvíľu, s tým sa štatisticky aj ráta, či? Jeden taký výbuch sopky je len miestna veľmi krátka odchýlka, pri meraní "geologickými" či "klimatologickými" hodinami prakticky bezvýznamná. Si myslím.
Odpovedať
Profilova fotka
@petersd no aj výbuch sopky napr. najväčší vyprodukuje CO2 v milionoch ton, ľudia ročne vyprodukuju miliardy ton CO2 to už máš o niekoľko radov väčší príspevok 🙂 sopka po výbuchu napr. vychŕli omnoho viac aerosólov a prachu, čo zem paradoxne na niekoľko rokov globálne aj ochladí , to je tiež dokonca zmerané aj exaktne , keď v 1991 vybuchla napr. sopka pinatubo problém je podľa mňa, že sa nechápu zložité spätné väzby v klimatológií , najmä je problém s oblačnosťou a aj s celkovým pôsobením CO2 vs prirodzené cykly... ťažko sa exaktne určuje, koľko zo súčasného oteplenia ma na svedomí prirodzená variabilita klímy, ktorá je podľa mna dosť podceňovaná , a koľko má zvyšujúci sa podiel CO2, ... súdiac podľa toho, že v nedávnej minulosti zrejme bolo aj teplejšie , ale žiadne CO2 nebolo zvýšené ... napr. v rannom stredoveku aj u nás -toto oteplenie sa ťažko vysvetľuje bez pôsobenia co2 zrejme to nejak súvisí s množstvom oblačnosti, no tieto veci sa skúmajú a nemajú v tom mnohí jasno
Odpovedať
@dexter89 Za mňa len jedna poznámka. A uvedomujem si že sa to týka veľmi dávnych dôb. Dinosaury vyrastali kedysi do kolosálnych rozmerov - a to ako bylinožravce tak aj mäsožravce. Podľa mňa museli byť vtedy aj rastliny v množstve a veľkosti adekvátne ich parametrom. No a čo do nás hustili kedysi na škole? Že rastliny ako palivo používajú CO2. Čiže ho muselo byť v ovzduší strašne veľa. Logicky mi to tak už na základnej škole vychádzalo, ale kľudne som sa mohol celý život mýliť...
Odpovedať
Profilova fotka
@toky1 nemýliš sa, áno samozrejme napr. pred 65 mil. rokmi sa predpokladá CO2 nad 2000 ppm , takže ho bolo podstatne viac, palmy rástli aj 60 stupňov severne a zbytky dinosaurov sa našli aj v blízkosti pólu... vtedy samozrejme nebol trvalý ľad ani na póle treba rátať, že vtedy vyzerali trocha inak kontinenty a hory... úplne inak prúdili morské prúdy a roznášali teplo a aj atmosféra a jej cirkulácia bola o inom geologia a klimatologia rozlišuje v najširšom meradle epochy "hothouse" a "icehouse" teda geologicke doby keď bolo teplejšie a absentoval na zemi ľad a sneh sa nazývajú "hothouse" a éry keď existuju ľadovce "icehouse" teraz žijeme v tejto ére predpokladá sa, že ich od vzniku zeme bolo min. 5
Odpovedať
hodne odbočujete od témy chlapi, išlo mi iba o nezmyselné pretláčanie elektro aut do bežného života. @petersd kľudne môžeš s @dexter89 polemizovať o klimatológii, to nie je veda a už vôbec nie exaktná, dexter89 študoval čo mu skriptá dovolili, v tej "vede" je toľko nejasností, že kľudne sa môžeš vyjadrovať ako laik a stále budeš "vedec" 🙂 @toky1 uhlík je základným kameňom života, bez neho by si nemal oponenta, nechápem boj proti "uhlíkovej stope"
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?