Vyúčtovanie el. energie

Ahojte, po roku nám bolo doručené vyúčtovanie el.energie za posledné ročné obdobie. Na faktúre je uvedené že za celý rok bola naša spotreba elektriny 150kWh. Prišiel nám teda preplatok v stovkách eur. Preddavkové platby sú 50€. Bývam v rodinnom dome iba s manželkou, kúrenie a varenie pomocou plynu. Bežne spotrebiče (max. 2 roky staré). Je pravda že väčšinu dňa doma nie sme, ráno odchádzame, večer prichádzame. Nezdá sa Vám ale že tá spotreba je príliš nízka? Elektromer som kontroloval, uvedená spotreba na vyúčtovaní sedí s elektromerom, nezdá sa byť nijako poškodený. Elektromer je digitálny. Nechceme mať prípadné problémy, myslíte že by sme mali elektromer dať skontrolovať? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.
Odpovedať
1
2
Je to rozhodne neprirodzene málo.
Odpovedať
150kW robime mesaćne 😄 je to málo a niekde je chyba..
Odpovedať
Ja byvam pol roka, platim mesacne 30 Euro = 360 za rok a vratili mi 300 eur.
Odpovedať
Bol som elektromer znova pozrieť, je to 3-fazovy digitalny elektromer od ZSE, 2 plomby neporušené. Sused ma rovnaký elektromer a jemu cca každých 5s preblikne LED. Ale mne vôbec. Nahlásime to. Ak sú plomby neporušené, nemali by sme nič platiť za výmenu že? Ani v prípade že ho skontrolujú a bude v poriadku?
Odpovedať
@ercole nič nenahlasuj. Daj tam do zásuvky nejaký 2kW ohrievač, zapni ho, ostatné všetko vypni a sleduj blikanie LED na elektromeri... Ak to nahlásiš, ver tomu, že aj keď je elektromer úplne v poriadku, príde stanovisko, že bol poškodený a dajú ti zaplatiť aj navyše...
Odpovedať
to bolo vase prve vyuctovanie na dome? predchadzajuce obdobie nie je na porovnanie?
Odpovedať
@ercole Rozhodne to nahlás. S poctivosťou ďalej zájdeš.
Odpovedať
@ounou druhé vyúčtovanie. Pri prvom sme mali spotrebu cca 2000kWh. Teraz vraj 130kWh 😄
Odpovedať
Je to tak málo ako keby ste nežili. My sme mali minulý rok máj až august mesačnú spotrebu medzi 166 až 220 kWh, a to máme aj solárny ohrev vody.
Odpovedať
Zistil som že v prípade že ho dáme preskúšať a elektromer bude OK, zaplatíme poplatok. Ak nebude OK dôjde k výmene. Zaujímalo by ma ako zistia skutočnú ročnú spotrebu ak ten elektromer nefungoval. Snáď to nedajú nám za vinu. Dáme ho reklamovať. Ozvem sa ako to dopadlo, či byť poctivý na Slovensku nie je skôr na škodu.
Odpovedať
@ercole ak bude poškodený, podľa správnosti by mali vyrúbiť spotrebu spriemerovanú z predchádzajúcich zučtovacích období... To je taký problém spraviť ten test s elektrospotrebičom 2kW, ako som písal vyššie? Aspoň budeš vedieť na čom si...
Odpovedať
@megdesign zapnutá umývačka riadu, el. rúra, PC...LED ani po minúte nezablikala. Už týždeň od posledného odpočtu nepribudla ani 1 kWh.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@ercole Ten elektromer nemôže byť v poriadku. Normálne to nahlás s tým, že si si všimol že nebliká LEDka a údaj spotreby sa nemení. Ešte si preštuduj podmienky v zmluve od dodávateľa energie, či tam nieje nejaká klauzula o povinnosti priebežne sledovať stav elektromera. Ak ti náhodou dajú doplatiť sumu do takej spotreby ako si mal minulú sezónu tak to ber tak, že vlastne ti dajú vyplatiť len to, čo si možno aj tak minul i keď pokazený elektromer by tak logicky nemal byť tvoj problém. Mám ale pocit, že užívateľ má povinnosť sledovať jeho stav a výrazné odchýlky hlásiť.
Odpovedať
@ercole a len tak pomimo... Nerobila sa tam nejaká úprava zapojenia v elektromerovom rozvádzači? Aby sa tam ešte nedajboh nenabalil odber na čierno....
Odpovedať
Volal som do ZSE, elektromer sa asi zasekol. Vraj týmto digitálnym elektromerom sa to stáva. Pošlú technika sa na to pozrieť, buď to na mieste opraví alebo bude musieť vymeniť. Pošlú nám nové vyúčtovanie kde bude uvedená priemerná spotreba za predchádzajúce roky. @megdesign radšej nestraš, o žiadnej úprave neviem, bývame v tom dome necelé 2 roky. Prvý rok bol elektromer zdá sa v poriadku (spotreba 2 MWh za rok). Plomby sú neporušené, tak snáď o žiadnom čiernom odbere nebude reč.
Odpovedať
@ercole držím palce. Dajte potom info. Zaujíma ma to...
Odpovedať
@ercole Len odporúčanie pre budúcnosť. Zapisuj si niekde (napr. do appky v mobile) stav elektromeru aj plynomeru aspoň raz mesačne. Je to fajn pre orientáciu sa v spotrebe domu. Dá sa potom ľahšie vypočítať nastavenie mesačných platieb, neprekvapí ťa preplatok či nedoplatok atď. Plus neujde tvojej pozornosti nejako haprujúci merací člen 🙂
Odpovedať
Ak by sa po montazi fve toto stalo a dorubili by priemer minuleho roku zmamenalo by to ze fve nic neusetrila. Pekne pravidla veru. Take typicke.. "Moj uspech, nasa vina/chyba"
Odpovedať
@dusantt Presne tak. Každopádne predpokladám, že niekto kto má inštalovanú FVE tak by si nefunkčný elektromer všimol veľmi rýchlo. Hádam každý s FVE denne čekuje jeho prevádzku v appke.
Odpovedať
https://www.energia.sk/vlada-schvalil...
Odpovedať
@megdesign Ahojte, update: Odpoveď od ZSE je že technik ktorý bol skontrolovať elektromer na našej adrese zistil že zariadenie je v poriadku, plne funkčné. To mi nejak nejde do hlavy. Nemôže sa stať že technik kontroloval iný elektromer? Na faktúre by malo byť číslo elektromera zhodné s elektromerom. Ako by sa mohol pomýliť? Spotreba sa vôbec nezmenila.
Odpovedať
@ercole ten test s tým spotrebičom 2kW, čo som o ňom písal hore, spravený bol? Každý elektromer má svoje číslo, ktoré by malo byť aj na faktúre, ako píšeš... Ak sú zhodné, elektrárne tvrdia, že elektromer je ok, tak si užívaj lacnú elektrinu. 😄
Odpovedať
@ercole Pozri, vec sa má tak, že si ich informoval o podozrivo nízkej spotrebe elektriny, oni preverením stavu a možnosti závady poverili svojho pracovníka. Podľa mňa týmto oni ako organizácia a on ako ich zamestnanec alebo externý spolupracovník za nenájdenie chyby preberá zodpovednosť. Viac sa urobiť asi nedá. Ich odpoveď pýtaj v písomnej podobe a najlepšie s nejakým razítkom a odlož si ju pre prípad potreby neskoršieho dokazovania.
Odpovedať
Kedže prebehla kontrola, ktorá nič nezistila, tak by som do toho radšej už nevŕtal. Lebo stále platí staré známe príslovie: "Za dobrotu, na žobrotu".
Odpovedať
@megdesign lacnú? prečítaj článok ktorý som sem dal, regulovaná pre zraniteľné osoby je len vtedy ak príjmovo spadajú do tej kategorie, všetci ostatní ktorí majú vyšší príjem platia aktuálnu cenu na pražskej burze @ercole zmeraj presnú spotrebu ako ti poradil @megdesing akurát to nemusíš skúšať celú hodinu stačí oveľa menej , pol hodiny musí byť polovičná spotreba 15 min 1/4 , atd. elektromer meria i vo Wh akurát to musí byť spotrebič ktorý má stále rovnaký odber, 2 kW asi nemáš,ked máš malúspotrebu, môžeš obyčajnou žiarovkou ak ešte máš
Odpovedať
@duzu píše že nepribudla ani 1kWh za týždeň, kedy sa používali bežné spotrebiče, čo asi nie je reálne. Preto tá poznámka, že nech užíva lacnú elektrinu
Odpovedať
@duzu spotrebiče ako chladnička, TV, PC sú bežne zapnuté, elektromer ukazuje stále rovnakú hodnotu, nepribudla ani 1kWh.
Odpovedať
No pekne, teoreticky to dobre dopadlo. Ale mňa by zaujímalo, v prípade, že sa elektrárne spamätajú a budú do toho vŕtať, či nebudú môcť vymáhať na ňom nejaké nedoplatky a nedajbože ešte aj nejakú pokutu či čo. Vlastne ak to bude mať čierne na bielom, tak prakticky elektrárne na neho nemajú vôbec žiadnu páku. Teda, myslím si to. Či sa mýlim?
Odpovedať
@duzu nepochopil. Nevadí. Nabudúce. 😉
Odpovedať
možno by som ešte skúsila požiadať o výmenu elektormeru. Je super, že máš elektrinu zadarmo ( v podstate), ale aby som sa v budúcnosti vyhla problémom. Aj ke%d to človek má čierne na bielom, že všetko je ok, s tými inštitúciami by som sa po súdoch ťahať nechcela. Ak napíšu, že výmena nie je potrebná a daný elektormer je funkčný a OK, tak by som to potom prestala riešiť a ako pášu vyššie, užívala si lacnú elektrinu. Veď kto Ti dá dnes čo zadarmo. 🙂
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?