Reklamácia plastových okien - ako nenaletieť predacovi/výrobcovi -správny postup riešenia reklamácie

Ahojte, poprosím o radu. od overenej a oskúšanej firmy ktorá dodávala plastové okná mnohým v okolí, aj nám v minulosti , sme objednali okná a dvere teraz do novostavby. Objednali sme firmou odporučené okná aj spolu s montážou montáž na pásky. (iny typ ako v minulosti) Popravde, ako človek čo nerobí a neosádza okná, nemali sme presne vedomosti o každom detaily, čo presne u montážnikov treba kontrolovať, alebo, čo skontrolovať pred osadením u okien. Po ukončení montáže, sme si všimli že niektoré okná idu dosť sťažka otvoriť/zavreť a jedno krídlo dverí balkona nejde otvoriť. Tiež spoj rámu jedného krídla je prasknutý. Uvedené sme okamžite aj s fotodokumentáciou písomne reklamovali a zodpovedný predajca bez problému uznal reklamáciu. Ubezpečil nás, že v prípade problému, vždy všetko k spokojnosti vyrieši, a teda, pozitívnu skúsenosti s riešením reklamácie má aj známy a preto padla voľba kúpiť okná práve tu. Predajca nám povedal, že reklamácia sa bude riešiť tak že krídlo s prasknutým spojom sa dá do výroby a ho vymenia a na ostatné okná príde priamo od výrobcu okien prezret a opraviť technik, ktorý sám okná našteluje, prípadne vadu odstráni namieste (napr výmena kovania, nastavenie, atd. ) nakolko riešenie je v procese a technik má čoskoro prísť, máme obavy, aby sme sa nedali ogabať: -sme prekvapený stavom namontovaných okien , očakávali sme perfektný stav, perfekné bezproblémové okná -ako sa riešia takéto reklamácie? je ich postup správny? alebo mali rovno vymenit cele okná ? - ak by technik od výrobcu tvrdil , že chyba nie je v oknách, ale v osadení, ako máme vedieť, že len nehádže vinu zo ,,zlých,, okien na montážnikov? alebo, že naozaj, sú to montážnici ktorí sposobili problem v oknách zlou montážou a nie je to chyba okien? -osadenie okien nám skontroloval sudny znalec a stavebný dozor pre stavby všeobecne, kde nás dodatočne upozornil, že nám nedali montážnici pásky dole do rohov a teda , vieme, že ich tam treba dolepiť, a upozornil nás, na priehyb 2mm dvere na balkon (na vyše 2m vysky), a v priebehu montáže nariadil doplniť kotvy pri asi dvoch oknách. Sam aj s predajcom/dodavatelom okien pri reklamaci komunikoval. -povodne sme chceli iny typ okien, predajca odporučil tento , no, vzhladom na uvedené problémy, ,,oknám akosi nedoverujeme,, . na čo si dať pozor, alebo, čo požadovať pri návšteve technika od výrobcu okien? ako sa postupuje? ak by nevyriešil problem na 100% a okno by nefungovala 100% tne po jeho servise, mám/možem žiadať výmenu komplet okna a v nejakom expres riešení, nakolko su v plane omietky čoskoro? záruku aj ked osadili, dali 2 roky keby sme chceli - kde sa máme obrátiť a žiadať vypracováť odborný sudno znalecky posudok na okná? kolko to stojí? a, keby sme prípadne s navrhnutým riešením technika nesuhlasili, je možné žiadať na ich náklady demontáž okien, a náhradu inými, novými s montážou? výroba bola cca 3 mesiace, aj náhradneho krídla. za rady vopred dakujeme
Odpovedať
Dobrý deň, riešime už dlhodobo problémy s oknami na našej novostavbe a s firmou mame veľmi ťažkú komunikáciu. Už sme chceli rezignovať, ale objavil sa ďalší problem - nejde nám zatvoriť okno. Chcem sa preto opýtať, ako ste nakoniec postupovali a vyriešili Váš problem. Ďakujem.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 mesiacoch
V minulosti som aj ja riesil odflaknutu montaz plastovych okien. Na zaklade polrocnej skusenosti s natahovanim ne/riesenia problemov mozem odporucit pouzivat vyhradne pisomnu/oficialnu komunikaciu - aby ste mali podklady pre SOI, pripadne sudny spor. Ak vam nejaku reklamaciu zamietnu, tak myslim ze to konca prveho roka to nemozu zamietnut bez odborneho posudku. Okrem toho mi pomohlo detailne zdokumentovat, doplnit videami a okomentovat kvalitu ich prace na webstranke(ktoru som vytvoril ja) s nazvom: oknaXXX bodka sk(namiesto XXX bol nazov firmy). Ked som potom ospamoval internet s linkom na kvalitu prace firmy, tak sa uz konecne dokopali k tomu, aby mi vratili peniaze.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od pouzivatel996:

V minulosti som aj ja riesil odflaknutu montaz pl…
@pouzivatel996 "konca prveho roka to nemozu zamietnut bez odborneho posudku." Bejvavalo... zakon o ochrane spotrebitela sa menil, teraz moze dodavatel zodpovednost za vadu odmietnut hocikedy a posudok musis nechat vypracovat ty... Ale vzhladom, ze to je ucelne vynalozeny naklad na uplatnenie zodpovednosti za vadu, tak ti ten posudok musi predajca/dodavatel sluzby preplatit...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od pouzivatel996:

V minulosti som aj ja riesil odflaknutu montaz pl…
@pouzivatel996 Už dlho platí, že dodávateľ Ti môže odmietnuť - neuznať reklamáciu. Iba tak, "keď sa mu tak zachce" - dôvod si nájde. A zákazník musí zháňať odborné posudky na povrdenie odôvodnenosti reklamácie, ak ju chce opätovne riešiť. Napr. moja mama si nedala poradiť, resp. bola dôverčivá k jednému miestnemu dealerovi plastových okien. Okna jej doniesol, staré zdemontoval, nové osadil i vysprávky urobil. Mama mu vyplatila dohodnutú sumu (jasné že na ruku), no a tu šťastný príbeh skončil.... Po 2 - 3 rokoch začali rámy na oknách z vonku černať, ta čerň sa postupne šíri ďalej, vyzerá to ako obyčajná čierna pleseň drevených okien. Dealér najprv sľúbil, že príde pozrieť, potom už ani telefóny nedvíhal, teraz je niekde na neznámom mieste. Ak človek nemá riadnu faktúru, ostanú mu iba oči pre plač. Tie plastové okná majú teraz cca 5 rokov, no sú výzorovo súce na výmenu.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?