Akým materiálom zatepliť rodinný dom?

Zobraz úvodný príspevok
Profilova fotka
Polystyrén, minerálna vlna, perforovaný polystyrén, drevovláknité izolácie, multipor... Možností je viac. Viete pre ktorú sa kedy rozhodnúť? Na vašu debatu a otázky sa tešíme. Radi vám na ne zodpovieme po voľnom utorkovom dni a to v stredu ráno. Vyzerá, že nás čaká ešte príjemné babie leto. :-)
@katka_baumit Ahoj. Proč standartě doporučujete volit paropropustné izolační systémy ? Zajímalo by mě fyzikální zdůvodnění. Díky. :-)
Profilova fotka
@danik1505 Dobrý deň, beriem do úvahy, že máte dom z plnej pálenej tehly, v tomto prípade odporúčam zatepliť minimálne hrúbkou 12 cm pri hrúbke 30 cm avšak zateplíte iba na normalizovanú hodnotu tepelného odporu podľa aktuálne platnej technickej normy. Ak by ste mali záujem zatepliť už na odporúčanú hodnotu tepelného odporu bolo by potrebné zvoliť minimálne hrúbku 16 cm. Ak idete zatepliť murivo z plných pálených tehál alebo z iných hutných murovacích prvkov môžete použiť akýkoľvek zatepľovací systém, pretože jeho paropriepustnosť bude vždy zrejme vyššia ako paropriepustnosť pôvodného muriva. Samozrejme aj vám však odporúčam nechať si vypracovať tepelnotechnické posúdenie s ohľadom na vašu lokalitu a konštrukciu u odborne spôsobilej osoby, resp. tiež môžete využiť našu službu tepelnotechnického výpočtu. a my ke´d máme 60 ročný tehlový dom, čo by bolo najlepšie na zateplenie? okná a dvere už sú vymenené, kúrime gamatkami a nechceme ich meniť... poradíte?
Profilova fotka
@danik1505 ešte by som doplnila nakoľko ide o starší dom, aby ste sa poradili aj so statikom či je vhodné zateplenie aj zo statického hľadiska - hlavne kvôli hrúbke a kotveniu tepelnej izolácie.
Profilova fotka
@navis Dobrý deň, pred samotným zateplením vám odporúčam dokončiť všetky inštalácie elektrinya ostatných rozvodov, osadiť konzoly na osadenie klímy, satelitu( v prípade kotvenia na stenu), kotviace prvky napr. na pergoly, prístrešky, všetky drážky odporúčam vyplniť rýchloschnúcou lepiacou hmotou. Omietkou určite drážky nevypĺňajte museli by ste čakať kým vám omietka vyzrie (1 cm/cca 10 dní) a niektoré omietky nie sú vhodné na použitie pri väčších hrúbkach ako je 30mm. Tiež v exteriéri určite nepoužívajte na vypĺňanie sadru. Ďalej je potrebné pred realizáciou skontrolovať rovinnosť a vhodnosť podkladu(napr. vlhkosť, zaprášenosť, mastnota, trhliny,...).
Profilova fotka
@sissik @sissik Dobrý deň, Dobrý deň, vo vašom prípade je to trošku ťažšie. V prvom rade vám odporúčam obrátiť sa na odborne spôsobilú osobu, resp. firmu venujúcu sa rekonštrukciám starších domov, ktorá vám dom obhliadne, posúdi a navrhne optimálne riešenie. Zatepľovanie domov z nepálenej tehly je zložitejšie, nakoľko by sa mala preveriť statika celého objektu, či sú steny dostatočne pevné, a či sa v prípade zateplenia nenaruší statika napr. vplyvom nadmerného zaťaženia oslabených stien alebo rozpadávania. Tiež čo sa týka vlhkosti objektov z nepálenej tehly majú svoju špecifickú vlhkosť, ktorá by sa nemala vplyvom tepelnoizolačného systému narušiť, čiže ani zvýšiť ani znížiť. Ak budete môcť zvoliť tepelnoizolačný systém je vhodnejšie použiť vysoko paropriepustné tepelnoizolačné systémy na báze minerálnej vlny resp. Baumit open čo je tepelnoizolačný systém s vysokou priepustnosťou vodných pár. Skladba systému umožňuje vytvoriť s obvodovou stenou homogénnu konštrukciu s rovnomerným prestupom vodných pár z interiéru do exteriéru. Jednou z možností ako zatepliť váš dom je zvoliť odvetraný tepelnoizolačný systém. Domy z nepálených tehál je potrebné posudzovať individuálne, preto neváhajte kontaktovať odborníka pre správne riešenie vášho problému. Čo sa týka prístavby, tak tam máte pravdepodobne aj základy už odizolované, čiže v tomto prípade zatepľujete už klasicky, tak ako som písala v predchádzajúcom príspevku ak je murivo z plnej pálenej tehly suché môžete môžete použiť akýkoľvek zatepľovací systém, pretože jeho paropriepustnosť bude vždy zrejme vyššia ako paropriepustnosť pôvodného muriva.
Profilova fotka
@katka_baumit dakujem za odpoved. Priznavam, bola som zvedava, co odpoviete. Mne to vychadza tak, ze nezateplovat, maximalne zateplit v tehlovej pristavbe severnu stenu - koli tepelnej pohode v danej izbe. Porovnanim nakladov na vykurovanie podobne velkych domov s nasim, nemame ovela vyssie naklady na kurenie a podla diskusii su to domy zateplene. Je mi jasne, ze na uroven nizkoenergetickeho alebo pasivneho domu sa nedostaneme, ale prave nepalena tehla dokaze udrzat klimu taku, ako moderne systemy nedokazu.
Profilova fotka
@rado220 Dobrý deň, včera bol sviatok :) ,ale už sa môžete kľudne pýtať už sme tu.
Profilova fotka
@praoteccech Dobrý deň, problém nastáva hlavne kvôli hrúbke. V prípade použitia väčších hrúbok môžete použiť aj zateplenie na báze EPS-F čiže zatepliť bežným fasádnym polystyrénom. V prípade použitia menších hrúbok zateplenia dôjde na rozhraní pórobetónového muriva a izolantu, resp. v murive ku kondenzácii vodnej pary čo môže spôsobiť problémy hlavne v zime pri pôsobení mrazov nakoľko zamrznutá voda môže murivo rozrušiť. Tiež zabudovaná vlhkosť pri rýchlej výstavbe hlavne pri pórobetóne proces vysychania výrazne spomalí pri zateplení izolantom EPS-F, pretože polystyrén má vyšší difúzny odpor ako pórobetón. Podľa správnosti by sa malo zatepľovať materiálmi smerom od materiálu s vyšším difúznym odporom po najnižší, resp. s rovnakým difúznym odporom, aby bol prechod vodnej pary rovnaký. V tomto prípade vodná para kondenzovať tiež môže, ale v množstve, ktoré sa je schopné v priebehu roka z konštrukcie odpariť, resp. nebude kondenzovať vôbec. Ešte by som doplnila, že bežnú vlhkosť, ktorá sa nahromadí vo vnútornom vzduchu(dýchaním, varením, praním,...) odporúčam vždy odvádzať vetraním a nespoliehať sa na "dýchanie stien" aj keď v bežných domoch sa vždy vytvorí výrazne menej vlhkosti ako je schopná pohltiť obvodová stena. Určite každý návrh tepelnoizolačného systému odporúčam navrhnúť odborne spôsobilou osobou, aby sa neskôr predišlo rôznym problémom pri nevhodnom zateplení a našlo sa to najlepšie riešenie nakoľko každá stavba je individuálna.
@katka_baumit Ahoj. Díky. Takže, když fyzikální důvod k tomu doporučení není, tak mě udivuje, že to doporučujete. Kdybyste napsala, že se to každé zateplení musí individuálně posoudit, tak to bych bral. Jinak je to doporučení akorát na dražší materiál. :-D
Profilova fotka
@praoteccech Dobrý deň, v predchádzajúcom príspevku som vám odpísala, že odporúčam navrhnúť každý tepelnoizolačný systém odborne spôsobilou osobou čiže každá konštrukcia by mala byť navrhnutá tak, aby nedochádzalo k neskorším problémom napr. aj vplyvom kondenzácie. Pod fyzikálnym dôvodom, čiže z hľadiska stavebnej fyziky je myslená kondenzácia vodnej pary v konštrukcii.
Tehla 30 porotherm z coho zateplit akou hrubkou?dakujem
Profilova fotka
@rado220 Radi vám spracujeme tepelnotechnický výpočet pre vašu obvodovú stenu, stačí ak mi pošlete lokalitu vašej stavby(môžete aj do IP + váš e-mail kam vám výpočty môžem poslať). :-)
Je baumit open dobry?lepsi?ako klasicky biely eps?
Profilova fotka
@rado220 Baumit open ako aj iné izolanty majú svoje výhody i nevýhody. Najväčší rozdiel je v paropriepustnosti izolačných dosiek. Pri veľkých hrúbkach izolantu sú vhodné zväčša vhodné obe varianty izolantu. Samozrejme vždy to závisí od individuálnych podmienok každej stavby. Rozdiel nie len v izolačných doskách, ale aj v lepiacej stierke. Napr. Baumit opencontact a StarContact môžete použiť na zateplenie novostavby rodinného domu bez kotvenia. Vo vašom prípade to bude vychádzať aj s izolantom EPS-F. V prípade záujmu nám kľudne pošlite potrebné údaje a vypracujeme vám tepelnotechnický výpočet priamo na vašu obvodovú stenu.
Profilova fotka
@rado220 Keďže si sa nedozvedel cenu, bude predražený. Keďže si sa nedozvedel výhody, tak žiadne nemá. Bez kotvenia sa dá lepiť každý polystyrén na novostavbu. Kotví sa len na staré steny, kde hrozí opadávanie omietky a s tým aj polystyrénu.
Profilova fotka
@rado220 Ideálna hrúbka izolácie sa dá odhadnúť. Dosaď si svoje hodnoty. Napríklad: tepelný odpor steny: R = 1.8 m2.K/W (zdroj: http://www.wienerberger.sk/porotherm-...) návratnosť: t = 20 rokov dennostupne (odhad): H = 4200 °D = 100 000 K.hod cena izolácie (polystyrénu): ci = 50 €/m3 cena tepla: ct = 0,050 €/kWh vodivosť izolácie: λ = 0,040 W/m.K ideálna hrúbka izolácie h = odmocnina ( t . H . ct . λ / ci ) - R . λ h = √(20 rokov x 100 000 K.hod x 0,05 €/kWh x 0,04 W/m.K : 50 €/m3) - 1.8 m2.K/W x 0,04 W/m.K h = √(0,080 m2) - 0.072 m h = 28 cm - 7 cm h = 20 cm
Článok sa načítava...
@mudrastrecha ten vzorec (vysledok) odporuje tomu co ste pisali - ze netreba zateplovat. Uvedomte si, ze Tepelny odpor jednej tehly sa nerovna odporu celej steny! Pri celej stene mate kopec spojov ktore tvoria tepelne mosty. Vasa uvaha o tom ze porobeton netreba zateplovat nie je spravna. Taktiez uspory ktore uvadzate su nespravne. Vzorec uvazuje s cenou energie 0,05 e/kwh co je cena mozno tak za plyn. Pri elektrine je cena uplne ina. Vzorec nezohladnuje vyvoj cien energii v horizonte 20 rokov, alebo si myslite, ze cena energii bude stale rovnaka ? Je potrebne taktiez zohladnit investicne naklady plynoveho a elektrickeho systemu pripadne inych.
Profilova fotka
Zdravím @dominik_boksansky Rast cien sa nazýva infláciu, a spolu s nimi rastú platy. To čo dnes stojí 1 euro, stálo pred 40 rokmi 1 korunu. 30 cm tehla Windeberg izoluje ako 7 cm polystyrénu, 45 cm ytong P2 350 izoluje ako 20 cm polystyrénu. Pre elektrinu za 0,12 €/kWh vychádza v predchádzajúcom príklade 37 cm polystyrénu. Hrúbku ovpyvňujú aj hodinostupne, ktoré sú výrazne nižšie v menších nadmorských výškach a pri dobre zateplených domoch.
Profilova fotka
Príklad dennostupňov pre výpočet zateplenia steny: - plyn 500 m.n.m., 24 °C : 4 160 °D = 100 000 K.hod - plyn 200 m.n.m, 24 °C : 3 330 °D = 80 000 K.hod - elektrina 500 m.n.m., 24 °C : 2 920 °D = 70 000 K.hod - elektrina 200 m.n.m, 24 °C : 2 250 °D = 65 000 K.hod
Profilova fotka
Príklad pre @dominik_boksansky: Ak chcem na nížine kúriť plynom, izolácia stien mi vychádza na ekvivalent 25 cm polystyrénu. 45 cm ytong P2 350 je ekvivalent 20 cm polystyrénu. Tých 5 cm polystyrénu navyše nepomôže. Hrubú pórobetónovú stenu sa tu neoplatí zatepľovať.
Profilova fotka
@mudrastrecha Pri novostavbách RD kotvenie rozpernými kotvami do dvoch NP(vysoké max. 10m) na neomietnuté murivo nie štandardne nutné pri splnení podmienok. Avšak odporúčame použiť kvalitnejšie lepiace stierky ako napr. Baumit StarContact alebo Baumit openContact. Tiež by malo byť v projekte odsúhlasené odborne spôsobilou osobou, že nie je potrebné kotvenie vzhľadom na veternú oblasť, v ktorej sa daná stavba nachádza.
Profilova fotka
Jasne @katka_baumit , myslel som kvalitné lepidlá, inak nemajú význam.
@katka_baumit Tlieskam za odpoved zo vcera 11.28 pre @praoteccech . Myslim, ze bola priama, presna, nevyhybava a fakt ste ma nou potesili. ;-) Este sa spytam - to je dovod, ze sa open predava v akcii len do 14cm hrubky? Ze ak chcem viac, uz to dychanie kvoli nizsiemu riziku kondenzacie pod EPS netreba riesit?
@matorado ad 11:28 - človek aj zapochybuje, či je @katka_baumit vôbec žena :-)
@blacksr S rukou na srdci priznavam, ze aj to mi nadadlo :-D
Profilova fotka
@matorado Ďakujem za pochvalu ;-) a ešte odpoveď na otázku ohľadom Baumit openTherm, predávajú sa samozrejme aj väčšie hrúbky tiež v akcii avšak cena je už trošku vyššia vzhľadom na výrobné náklady. Cena izolačných dosiek Baumit openTherm hrúbky nad 14cm je 68€/m3 bez DPH.
Profilova fotka
@blacksr tak to sme sa tu v práci poriadne nasmiali :-D :-D :-D , nemusíte vôbec pochybovať som žena ;-)
@mudrastrecha neda sa s vami suhlasit. Nemyslite snad vazne, ze cena energii sa odvija len od inflacie. A co tak politicka stranka ako obnovitelne zdroje, liberalizacia trhu, regulacia co prebieha aj u nas a vobec sa nikto nepyta inflacie??? Este raz pisem, ze parametre celej steny nie su rovnake, ako parametre jednej tvarnice. Videli ste niekedy nezateplenu stenu cez termokameru? Uvedomte si aj to, ze zateplenim viete znizit straty domu natolko, ze budete moct s cistym svedomim pouzit elektricke vykurovanie, ktoreho prevadzkove naklady budu nizke a obstaravacie naklady podstatne nizsie ako v pripade inych typov vykurovania. A na zaver, zvolit hrubu porobetonovu stenu je nezmysel minimalne z dovodu ceny materialov. Cena grafitoveho EPS (cca 55 eur/m3) je nizsia ako cena porobetonu (cca 60 eur/m3)! Absolutne nechapem preco by mal niekto volit 45 cm porobetonovu stenu namiesto napr. 25 cm porobeton + 25 cm EPS. A este sa tvarit, ze dom netreba zateplovat 😀. Su vsak aj taki ludia no ti to robia z dovodu "osobneho" nicim nepodlozeneho presvedcenia.
@katka_baumit paci sa mi, ze sa nesnazite ponukat baumit open kazdemu a za kazdu cenu. Asi nemozete za to, ze sa Baumit rozhodol predavat takuto hlupost 😀. Pevne verim, ze fasada, ktoru mam od baumitu nie je z rovnakeho sudka ☺ Cena nie je trosku vyssia, ale poriadne vysoka. EPS grafit je momentalne niekde v cene 55 eur/m3 s DPH od slovenskeho vyrobcu. Vasa ponuka za EPS s dierami je 81 eur s dph.
Profilova fotka
Ceny energií sa menia z rôznych dôvodov, ale nemôžu rásť donekonečna, ide o infláciu. Uvedenú 45 cm pórobetónovú stenu nemožno považovať za zle izolujúcu. Polystyrén nevyrobí teplú úžitkovú vodu. Je rozdiel sa kúpať alebo sprchovať každý deň alebo raz za mesiac. @dominik_boksansky

Téma bola zamknutá adminom. Nie je možné pridávať ďalšie odpovede.


Nenašli ste čo ste hľadali?