Vitodens 333 - Chyba F4

Profilova fotka
Dobrý deň, poprosím všetkých znalcov o radu. Mám 17 ročný kotol Vitodens 333. Už dlhší čas zhasína a j niekoľkokrát denne. Vyhadzuje chybu F4. Samozrejme som volala servis. Prvý krát pán vymenil ionizačnú elektródu, to nepomohlo. Nemám pocit, že by skontroloval aj iné funkcie, ktoré by túto poruchu mohli spôsobovať. Tak som volala znovu. Výsledok - "pravdepodobne" odišla automatika horáka, nová bude stáť cca 800 EUR. Alebo nový kotol. Nechcem spochybniť diagnózu, ale toľko peňazí nemám. Manžel mi nedávno zomrel a nikoho iného nemám. Preto by som chcela poprosiť šikovných chlapov, ktorí tomu rozumejú - dalo by sa toto vyriešiť aj lacnejšie ? Ďakujem !!!! 🙂
Odpovedať
chyba F4 Horák bez plameňa - | Skontrolujte stav ionizácie nal. elektródy a kábla, zmerajte ionizačný prúd, skontrolujte tlak plynu, skontrolujte plynovú radu, zapaľovanie, zapaľovací modul, zapaľovacie elektródy a odvod kondenzátu. Stlačte "ү RESET by som obvolal servisákov viessmannu,určite niečo poradia
Odpovedať
Profilova fotka
@karyan Toto si viete skontrolovať aj sama. Je to na 90% pričina poruchy F4. https://www.kosemo.cz/files/5418_923_... strana 39 - Kontrola odtoku kondenzátu a čištění sifonu
Odpovedať
Profilova fotka
@yuri66 ďakujem. Viem, že to robí aj upchatý odtok kondenzu. To som kontrolovala hneď prvé, je to v poriadku.
Odpovedať
Profilova fotka
@marko337 ďakujem za radu. Neviem, kde bývate vy, ale v mojom okrese je že až jeden servis pre Viessmann. O nejakej ochote sa hovoriť nedá. Výsledok som napísala hore, na nový kotol nemám. Pám servisman zvolil cestu najmenšieho odporu, výmena automatiky za 800 éčiek.
Odpovedať
Ako písali vyššie, až je to chyba elektroniky, vadný zapalovaci modul, tak opravy sú často nákladné. Je dosť možné, že výmena elektroniky vás neminie.
Odpovedať
Alebo skuste toto, zavolat na servis viesmannu, opytat sa, toto som nasiel na ich stranke. Servisný zásah si možete objednať e-mailom na servis@viessmann.sk alebo prostredníctvom objednávkového formulára, v prípade otázok nás kontaktujte na telefónnom čísle (02) 32 23 03 00.
Odpovedať
Profilova fotka
@ascedant Ďakujem za povzbudenie 🙂 Toho servisáka som našla práve cez ich stránku...
Odpovedať
Profilova fotka
@karyan - najdi si ineho servisaka, kludne aj mimo znacku (tvoj kotol je uz aj tak bez zaruky), alebo z ineho okresu. 1) kedy bol posledny krat robeny servis na kotli? 2) treba zhodit dekel vymennika, vycistit ho a skontrolovat, ci odteka kondenzat 3) ak je zapalovanie v poriadku (da sa skontrolova) a ionizacna elektroda bola vymenena, skontrolujte ci ten kotol ma naozaj plyn (a je dobry tlak) 4) posledny problem co si pamatam s tymto kotlom bola klapka. Zvykla sa u ludi, co kotol na 1/2 roka vypinaju prilepit a nepoznam nikoho, kto by ju cistil. Ak je prilepena=ziadny vzduch=ziadny plamen. Jednoducho rozobrat a precistit, pripadne novu klapku cislo dielu povedia z katalogu
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?