Elektrické kurenie

Zobraz úvodný príspevok
Profilova fotka
Prosim vas viete nam niekto poradiť ohladom el.kurenia?chceme začať stavať ale bohužial nemame pripojku na plyn pri pozemku a neda sa dotiahnuť pretože je to viac ako 50m od poslednej pripojky....tak uvažujeme nad elektrickým kurenim,aky mate naň nazor,ake su vyhody a nevyhody??s elektrickou pripojkou nemame problem ale s plynom a kanalyzaciou..dakujeme
Odpovedať
@duzu ide prave len o umiestnenie kabla ktory moze byt priamo v lepidle dlazby, cize je blizsie k vykurovanej miestnosti, keby si mohol dat teplovodne kurenie priamo pod dlazbu nemyslis si ze by bolo ucinnejsie ako ked je zaliate v akumulacnej vrstve?
Odpovedať
@duzu nepísal som, že neakumulačný reaguje okamžite, ale určite rýchlejšie než akumulačný. Obidva fungujú na princípe zohrievania podlahovej vrstvy, avšak akumulačný musí najprv nahriať akumulačnú vrstvu, ktorá následne zohrieva podlahovú vrstvu. Pri neakumulačnom tam túto "medzivrstvu" nemáš. Čo sa týka vody, teplo sa najprv akumuluje v zásobníku, potom je odovzdané akumulačnej vrstve a až potom podlahovej vrstve. To vysvetľuje pomalší nábeh. Prevádzkové náklady nemôžu byť rovnaké, lebo pri vode máš navyše obehové čerpadlo a taktiež musíš nahradiť straty tepla zásobníka a rozvodov, ktoré nebudú odovzdané cielovej miestnosti. Ak v cielovej miestnosti máš na termostate nastavených X °C a tepelné straty straty spravia 0,5 °C, tak kotol o to dlhšie kúri odhliadnuc od toho že 0,5 °C ostalo v technickej miestnosti.
Odpovedať
Jo, ale je teraz na mieste otazka, ci celkova bilancia domu nie je v konecnom dosledku velmi podobna u elektriky aj teplovodky... Kto sa podujme spravit porovnavaci vypocet?
Odpovedať
@zalesak - inac bl si upozorneni ze ked pojdes do toho el. kurenia kablami tak si musis rozvrhnut kde ich chces mat pretoze nemozes dat tieto kable pod skrinu, gauc apodobne.. teda mozes ale musia byt na nozickach aspon 5cm
Odpovedať
@kriloter celková bilancia domu, ak tým považujeme množstvo tepla vygenerovaného vykurovacím systémom, je totožná u akumulačného teplovodného a káblového, ak celkový výkon elektrického kotla a súčet príkonu všetkých káblov je rovnaký. Ak máš el. kotol s výkonom 16kW a káble s celkovým výkonom 16kW, je množstvo tepla vyrobeného rovnaké. Rozdiel je len v schopnosti vykurovacieho média odovzdať teplo podlahovej vrstve za určitý čas. Ak by si pustil obidva systémy na maximum a naraz povedzme na 5 hodín, tak to káblové začne zvyšovať teplotu v dome o čosi skôr a taktiež o čosi skôr klesne teplota po vypnutí systému. Celková doba počas ktorej teplota stúpne a opäť klesne na pôvodnú teplotu by mala byť približne rovnaká.
Odpovedať
Profilova fotka
Cau Adam, hej prevazne krbom kurime,ale nahriata co ja viem nikdy som to nemeral par hodin to bude hadam.
Odpovedať
@mischo - to nevies ci mas teplu dlazbu doma? chodis bez papuc alebo s? mas moznost ist niekomu kto ma vodnu podlahovku a vyskusat - porovnat tvoju teplotu podlahy a ich? a vlastne ked pises ze par hodin je tepla teda je tepla? :)
Odpovedať
@pr Dobrý den. Píšete, že jsou to jednoduché výpočty a nic zde nezveřejňujete. To mě mrzí, protože se nedovím kam se ztrácí energie ve stejném domě se stejnou spotřebou EE, ale s jinou distribucí. Takže se toho matematického srovnání asi nedočkáme. Nebo tam rozdíl není ? S pozdravem Laďa
Odpovedať
@zalesak účinnosť oboch systémov je blízo 100 percent ,káble síce rýchlejšie ohrejú dlažbu ,ale aj rýchlejšie vychladnú ked prestaneš kúriť unaghy -predastav si že dom je jedna miestnosť 100m2 môžu tam byť nejaké straty?všetko teplo ostane tam nikam sa nevytratí ,je iné ked chcem v každej miestnosti inú teplotu vtedy ostane teplo i tam kde ho nechceš a tam kde ho chceš je ho preto menej ,ale celková bilancia domu je rovnaká účinnosť káblov je málo vyššia ,lebo nepotrebujú čerpadlo ale porovnaj výkon čerpadla 60-100 W a výkon kotla napr 10 kw t. j. 1 percento-ked zas nehrejem kotol a je pustené len čerpadlo vodu ohreje nakoniec ale aj ty súhlasíš s tým ,že celková bilancia je rovnaká toto ako ked porovnávaš účinnosť rádiátorov zohrievaných el . kotlom a konvektory, rádiátory sú lepšie len preto ,že sa elektrina vypína na hodinu za tú dobu nevychladnú ,konvektory vychladnú ihned po vypnutí ale po zapnutí zas rýchlejšie hrejú
Odpovedať
Profilova fotka
Ďalšia výhoda radiátorov je tá, že si budete vedieť prerobiť systém vykurovanie aj na iný zdroj, bez veľkých prerábok a aj financií. Teda Ak Vás omrzí platiť nehorázne peniaze za elektrinu.
Odpovedať
Profilova fotka
@adam_janka ANO je tepla par hodin. Nemeral som kolko ani ma to netrapi
Odpovedať
@jooohny súhlasím s týmto tvrdením, avšak nevzťahuje sa to len na radiátory, ale na každý systém, ktorý využíva vodu ako teplovodivé médium, teda aj podlahové a stenové vykurovanie. Ja osobne vidím viacero nevýhod teplovodného vykurovania, kde je použitá elektrina na ohrev vody oproti priamovýhrevnému el. systému rohoží/kábla, avšak má tu výhodu, že sa dá prejsť na ohrev vody plynom, biopalivom, resp. tuhým palivom. Dá sa dokonca doplniť o podporu solárnymi panelmi. Z tohoto dôvodu musí byť priamovýhrevný el. systému rohoží/kábla súčasťou celkovej koncepcie nahradenia tepelných strát domu. Vtedy sa počíta s tým, že nebude dôvod prejsť na iný zdroj energie.
Odpovedať
Článok sa načítava...
waw debata ako hrom...tiez by som potrebovala poradit. Mame siete daleko od pozemku plyn a kanalizaciu by sme museli tahat po hranicu pozemku cca 60-70m. Tiez som uvazpovala o dotiahnuti elek. a tym by sme aj kurili (podlahovka v bungale cca 100m2)..kombinacia krbu+prieduchy. Namiesto kanalizacie COV alebo zumpa??? Ake by boli naklady na dotiahnutie vsetkych sieti? =-) PORADTE prosim dakujem
Odpovedať
@erina ja to mám tiež 70 m staviam bungalov 130m2, kanalizaciu som zrušil bude COV, plyn tiež budem kurit elektrikou, zaleží ako je to tam vysporiadane s tými sietami či su siete na druhej strane cesty alebo na tvojej alebo nedajbože kanalizacia ide stredom cesty jak u nás. COV je velmi otazna momentalne či ti ju vobec povolia treba zistit na miestnom urade!!!!
Odpovedať
@erina11 - asi to bude tak ze tento rok kazdy kto pojde stavat bude rozmyslat na el. kurenim ked plynova pripojka stoji take nehorazne peniaze. Ja ti mozem povedat ze nas plynova pripojka bude stat 1 500e - pripojka teda rura dotiahnuta na nas pozemok 8,5m od hlavnej vetvy. Je to uz komplet suma s dokumentaciu, zameranim, vyhotovenim, materialom a 280e pretlacanie popod cestu. Pripocitaj si dalsie peniaze za plynovu skrinu, revizu, pripojenie do domu a material. A teraz mozes prejst na diskusiu ohladne vyhodnosti, navratnosti a nakladov na el. kurenie :)
Odpovedať
Prosím vás viete nám niekto poradit ohladom kurenia.pozemok je v Rakusku v Bergu.Bude to drevostavba.tepelna strata domu je cca 2,6 kW,rocna spotřeba energie na kurenie 5,9MWh.pripojenie na plyn tu nieje,takže su moznosti elektrika , pelety alebo tep čerpadla.zvazovali sme tep čerpadlo vzduch - voda ktoré by vyšlo cca 10 000 eur ale sám technik mi povedal ze je treba si zvážit pri tejto tepelnej strate či sa to vobec oplati kedze návratnost oproti elek.kotlu by bola asi 15 rokov.a to ma to čerpadlo asi taku životnost.rozmyslame nad elektrokotlom a na ohřev vody solar.este rozmyslame nad photovoltaikou, na strechu vyde asi 16 panelov.ak ma niekto s photovoltaikou skusenosti či sa to vobec oplati,hlavně neviem ako je to tu v Rakusku nechám si poradit.dakujem
Odpovedať
@erina11 Dobrý den. Všecho začíná výpočtem tepelných ztrát a matematickým porovnáním celkových nákladů za jednotlivá topná média. Čili musíte si na Vaši tepelnou ztrátu, lépe na potřebu tepla na topení za rok napasovat jednotlivé ceny. V případě, že máte nízké tepelné ztráty, tak je ten abslutní rozdíl menší, jak u tepelných ztrát vyšších. Navíc u dvoutarifové sazby je na topení 20 hodin nízký tarif, který se využívá i u ostatní spotřeby.Čili obecně mohu pouze doporučit, aby si každý nejdříve spočítal, co to bude obnášet v nákladech na provoz a teprve potom vyčíslil nějaký rozdíl a podle toho rozdílu se rozhodl pro konečné řešení - buď pouze elektriku, nebo kombinace plyn+ elektrika. Elektriku musí mít každý. A protože neznám ceny jednotlivých energií, ani TZ Vašich domů, tak zase pouze informativně - já mám dům po totálním zateplení s TZ 4,5 kW a přešel jsem na elektriku, i když mám i plyn. A ještě dodatek - u Vašich domů není problém TZ snížit pod 3 kW a potom plyn řešit nemusíte. A potom, jestli to teplo budte do podlahy dodávat přez teplou vodu z elektrokotle, nebo budete ohřívat přímo podlahu topným kabelem, je šumafuk. Skutečná spotřeba bude stejná. S pozdravem Laďa
Odpovedať
@marikoo ano budeme musiet aj podtlacat pod cestu..+ dalsie naklady :-( Behnem na urad a poinformujem sa na tu COV a uvidime. Mozno ak dobre zateplime tak tie naklady ny vykurovanie nebudu az take strasne. Teraz v 3izb. byte platime vsetko 150e.
Odpovedať
@adam_janka @ladajaskva DAKUJEM :-)
Odpovedať
@jeryko ročná spotreba na kúrenie 5,9 MWh sa mi zdá neprimerane vysoká vzhľadom na tepelnú stratu domu 2,6kW. Podľa čoho bola vypočítaná? V PHPP? Budem teda vychádzať z toho že má dom potrebu na kúrenie 5900 kWh. V prípade použitého elektrického vykurovacieho systému budú prevádzkové náklady vo výške 820€ ročne v prípade ceny za kWh 0,14 centov ak sa premení celá energia na teplo. Ak by bol výkon vykurovacej sústavy rovnaký ako tepelná strata 2,6 kWpri - 12°C, musel by ísť 24h denne aby udržal rovnakú teplotu. Ty však potrebuješ zohladniť aj straty vetraním a taktiež teplotu nižšiu ako - 12°C. Ak to zjednodušíme, tak výkon nastavíme na dvojnásobok straty, teda 5,2 kW, čo v priemere znamená 52W na m2 pri 100m2 podlahovej plochy v prípade vykurovacích rohoží umiestnených v lepidle dlažby. Takéto kúrenie stojí okolo 4000 € aj s termostatmi v jednotlivých miestnostiach. Sníma to teplotu vzduchu ako aj teplotu podlahy. Samozrejme nemusíš dať rovnaký výkon do každej miestnosti. Do severných dáš výkonnejšie, do južných slabšie. Na ohrev teplej úžitkovej vody si môžete kúpiť kvalitný bojler (300 €). Ľahká obsluha, nízke obstarávacie náklady. V prípade zostavy solárnych panelov na ohrev TUV to vychádza nasledovne: 5000€ kompletná sada pre 2-3 ludí ušetrí približne 50% energie (závisí od ponuky slnečného žiarenia počas roka, hlavne vo vykurovacom období). To znamená ak by boli ročné platby v prípade bojlera 150€, v prípade solárneho ohrevu to vyjde o polovicu menej, teda 75€. Logicky návratnosť takejto investície je 63 rokov (4700€ / 75€), nehovoriac o nutnosti stavebných príprav. Celkovo ťa vyjde kúrenie a ohrev okolo 4300€ počiatočná investícia a 970€ ročne prevádzkové náklady, záleží od spotreby teplej vody a ako dokážeš regulovať kúrenie. Ďalej môžeš ušetriť na nižšej cene za kWh v prípade plne elektrifikovného domu a nižšej sadzbe za nočný prúd. V prípade tepelného čerpadla vzduch/voda, budem vychádzať z ceny 14 000 € (napr. Innotec LW81A s HT1 + systémová doska pre podlahové vykurovnie ) vrátane ohrevu TUV. COP factor má 3,5, čo znamená, že pri spotrebe 1kW vyprodukuje teplo rovnajúce sa 3,5kW. To znamená, že 29% tepla pochádza z elektriny a 71% pochádza zo vzduchu. Celkovo ťa vyjde kúrenie a ohrev 14000 € počiatočná investícia a 282€ ročne prevádzkové náklady (29% z 970 €). Teoretická návratnosť oproti vykurovacím rohožiam je 14,5 r odhliadnuc od servisných nákladov. Upozorňujem, že výpočty sú zjednodušené. Treba ešte zohladniť spôsob užívania domu (celodenné, alebo 10h tam nik nie je, lebo ste v práci, deti v škole), počet členov rodiny (viac ludí produkuje viac tepla, spotrebuje viac teplej vody), počet spotrebičov čo generujú teplo/ovplyvňujú sadzbu za kWh. Región v ktorom sa dom nachádza (sú bežné mrazy -30 °C?), spôsob vetrania (oknami/rekuperáciou) a ďalšie faktory. Čo sa týka peliet a fotovoltaiky, tak s tým nemám skúsenosti.
Odpovedať
@unaghy - nesuhlasim len s jedinym.... mame 3 ponuky na el kurenie a kazda firma robil cenove ponuky pre vykon 7kW a vykon 11,5kW .... najvyssia cena bola 2 800e (aj s pracou)...... ta by som skresal Vasu sumu 4 000e... ..a hovorim o vykurovani kablami... priamovyhrevne vykurovanie by vyslo v prvotnych investiciach este lacnejsie....
Odpovedať
@unaghy : pises toto: Ty však potrebuješ zohladniť aj straty vetraním a taktiež teplotu nižšiu ako - 12°C Tepelna strata je kompret strata prestuppom a vetranim. Takze tam nic pridavat netreba. Predpokladam ze tam bude aj rekuperacia - inak by sa taka nizka TS nedala dosiahnut. Ak nie tak je to zle spocitane (a firma by to mala vediet) Neviem odkial beries ze je to pre -12. Ale dajme tomu ze ano. tak pri -20 by to bolo : (21 - (-20))= 41. Takze 2.6/33 * 41 = 3.5 kW. Takze vykon 4 kW, alebo 40 W na m2 pri 100 m2 je dostatocne. Potreba na kurenie: Priemerna teplota pocas vykurovacieho obdobia je ale podstatne vyssia v Bergu bude +3 a viac. Ale berme 0. teda 2.6/33 * 21 = 1.65 kW. Za cely den bude 1.65 * 24 = cca 40 kWh za den. pri 150 dnoch - vykurovania (viac to nebude) je to cca 6000 kWh - lenze tu nie su zohladnenen ziadne tepelne zisky (vnutorne ani solarne). Takze realne to moze byt len cca 3 az 4 MWh. Celkovo pri tomto by som kaslal na drahe tepelne cerpadlo - nenavratna investicia
Odpovedať
@adam_janka pri výkone som vychádzal z tepelných stát 2,6kW, u vás to môže vyjsť ináč. Treba si ešte uvedomiť, že max. výkon je nastavený tak aby pokryl max. straty pri -24°C, poväčšine času však bude vykrývať menšie straty. Ďalej rozdiel medzi 5kW a 10kW je hlavne v tom, že pri 10kW systém je zapnutý dvakrát kratšiu dobu ako pri 5kW a vytvára väčšiu teplotu podlahy ako pri 5kW. Ja osobne preferujem podlahu ohrievanú na 26°C počas 2 hodín (nižší výkon) ako podlahu ohriatu na 29°C počas 1 hodiny a 22°C počas druhej hodiny, keď je systém vypnutý (vyšší výkon). Spotreba počas 2h bude pri oboch rovnaká. Toto je príklad pri priamovýhrevnom. Čo sa týka ceny, tak tam vstupuje okrem samotných rohoží aj cena za termostaty (ak chceš do každej miestnosti), poprípde špeciálna zbernica na centrálnu reguláciu, ďalej špeciálne tepelnoizolačné dosky pod rohože, teplotné senzory, hydroizolačné fólie do miestností, kde hrozí kontakt väčšieho množstva vody z podlahou a špeciálna prepäťová ochrana. Bez nej akékoľvek väčšie prepätie môže "odpáliť" celé kúrenie, čo záruka nepokrýv. Ak sa jedná o akumulačné, tak len špeciálna akumulačná vrstva v hrúbke 10 cm stojí okolo 18€ za m2 (aj s robotou). Ďalej potrebuješ zaplatiť elektrikára, ktorý premeria napätia a straty systému po položení a následne aj po zaliatí a dá ti pečiatku do záručného listu. Cena 2800 € mi príde málo, popýtal by som sa viac na technické podklady k materiálu a čo všetko je v cene. V prípade, že cena víde aj tak nižšie než som písal, tak je to ďalší bod k dobru pre tento typ kúrenia.
Odpovedať
@mr79 pre oblasť južného Slovenska sa tepelná strata počíta pre vonkajšiu teplotu -12°C. Je to niekde v STN normách.
Odpovedať
@unaghy - ja osobne mam cenu 2 800e aj s 15ks termostatmi a pracou - napojenie a meranie. Nie som si vedomi o akej specialnej akumulacnej vrstve s hrubkou 10cm (to akoze poter ma byt 10cm vysoky??) hovoris. Prepatova ochrana - to je otazka: chcem to akurat riesit - co by stala taka vec (neviem ci to je riesene nejakym isticom alebo cim). Ale ta cena je naozaj vo vsetkych pripadoch aj s kablami, termostatmi a pracou.
Odpovedať
@adam_janka v prípade akumulačného sa dáva 6-10cm, pri poloakumulačnom sa dáva do 6cm. Pri primovýhrevnom sa dáva len tenká vrstva flexibilnej nivelačnej zmesy, ktorá zakryje káble alebo sa káble umiestňujú priamo do lepidla na dlažbu. Prepäťová ochrana sa rieši ističom.
Odpovedať
@unaghy - bavime s o kabloch ktore idu do poteru, ano? este som nepocul ze by niekto daval vacsi poter ako 6cm - ci uz sa jedna o kable alebo trubky (s vodou) .
Odpovedať
ističom môžeš riešiť len prúdovú ochranu,nie prepäťovú-ta je v prípade káblov nepotrebná ,iba ak na elektronickú reguláciu spínania,ja ju nemám ani tam a to ide už 20r
Odpovedať
@duzu - no vsak preto ta otazka... naco mi je v cistych kabloch ktore vykuruju nejaka ochrana?
Odpovedať
@adam_janka len prúdová aby vyplo pri skrate, napätie znesú aj daleko vyššie i do 500V
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?