dobry vecer...... co moze byt pricinou ze bol odpaleny nulak v rozvodnej skrini aspon myslim ze tak sa ta skrina vola kde je aj elektromer.....vdaka za odpovede
@santos950
Nie 230V je 1-fázove a 400 3-fázové. A i tak pti trojfazovom rozvode bude 230 medzi lubovolnou fazou a zemou a 400 medzi fázami. Teda +/- 10%. Aby sme boli presný toto je ale efektívna hodnota. Maximalna je vyššia. Každopadne i tak v kazdom momente je v zasuvku ine napätie kedže sa používa stiriedavý prúd a ten ma sinusoidovy priebeh.
Ak chces vedet viac kup si hocaku knizku-zaklady elektrotechniky.
No bežný motor môže isť na dve fázy ale iba chvilku. Potom uz nepojde.
@duzu@majkoj myslel dat vonkajsiu zasuvku na samostatny okruh a vypinať ju isticom v rozvadzači ak ho nepotrebuješ.
Napr taka indukčná doska (samozrejme nie vserky) potrebuje 3 fazy- resp 3.-tiu na trubu.
Takisto ze sa zapaja do trojuholnika a na rozbeh do hviezdy. Moze byt aj len do D aj iba do Y prip. Lomena hviezda či frekvenčný menič alebosofthštartér.
@technik007 ,@majkoj, AL vodič je vynikajúci po domáci rozvod, spoj je lisovaný, hliník z vonkajšieho vedenia na hliník po rozvádzač na zarezávaciu skrutku,
na vnútornú inštaláciu je lepšia med i pre iné vlastnosti, menší merný odpor, tým môže byť tenší , a pre ohyb nie je tak krehký, no časom oxiduje i med, vytvára sa kysličník,
v norme TNC nereaguje žiadna ochrana, prepäťová nie je povinná
@lukino55555 na indukčnú dosku pre funkciu stačí jedna fáza, obvod sa uzatvára len od jednej fázy cez cievku na nulák, ak máš 40A nepotrebuješ druhú fázu, ty vypínaš stále vonkajšie zásuvky? podľa normy stačí ak majú vyhovujúce prevedenie a krytie
@duzu ..súhlas ale i tak je rozdiel ak oxiduje Cu alebo Al..Cu nestratí nič zo svojej "hrúbke" vodiča ako Al..jasné že na prívod /vonkajší/ rozhoduje Al alebo Cu predovšetkým cena.. :-)
@technik007 hliník sa síce topí , stráca na objeme , no len pri špatnom istení ak sa dá silnejší istič pre príslušný prierez a samozrejme pri nedokonalom spoji, úplne to vylúčiť nejde , no dá sa to eliminovať vhodným výberom a prevedením hlavne zásuviek kde je vyšší odber
@santos950 môžu byť , no nie je to už praktické , ak sa vyskytne skrat istič znova nahodíš, no poistku by si mal vymeniť , nie opraviť prepojom, niekedy dávno ističe neboli a dávali sa len poistky
To je len rozlíšenie patrón. Keď sa ti vypáli poistka a pri vyberaní stratíš terčík, tak medzi tými rezervnými, čo má niekto možno nakope rýchlejšie nájde podľa farby novú, ako lupou hľadať vyrazenie na pliešku, či bola 10, 16, či 20 ampérová. A ešte sú aj hrúbkou krku patróny rozlíšené. Patróny s najmenšou amperickou hodnotou sú najtenšie, s najväčšou najhrubšie, aby sa nedala väčšia, napr. 20A, strčiť namiesto menšej, napr. 16A...
Niektorí výrobcovia aj ističe takto farebne rozdeľujú...
@dedo758 na istič to nestačí , lebo sú v rôznom prevedení podľa viacerých hodnôt, preto musí byť uvedený konkrétny typ,poistka je väčšinou veľmi rýchla
@duzu iste ze by stacila aj 1 faza. ale ten istič s takou hodnotou.... na zapade by sa nedoplatili.
Ja som nepisal ze to tak robim. Len ze to tak myslel majkoj ako riešenie na to kradnutie elektriky susedmi.
@lukino55555 ako som pozeral cenník tak rozdiel je len pri vyššej sadzbe , vtedy je poplatok za OM podľa veľkosti ističa ,naviac musí byť trojfázový, pri DD2 sa nerozlišuje poplatok podľa veľkosti ističa, a v ZSE je len pre indukciu výhodnejšia sadzba DD2, stále sa ešte neplatí poplatok za rezervovanú kapacitu podľa veľkosti hlavného ističa,
to kradnutie nie je nebezpečné pre život v sieti TNS ak zapojíš na 2 fázy, lebo na kolíku je vždy zem, nebezpečné je to len pre určité spotrebiče, lebo zvýšené napätie je len v živej časti spotrebiča, miesto nuláka je druhá fáza
@duzu ale samozrejme, ze to nebezpecne je, pretoze cokolvek tam pripojis moze zacat horiet. Ak zasuvku vypnes isticom ked si prec, kradnut z tade sa nebude...
@majkoj to môže i na jednu zvlášť u cigošov , kde je inštalácia odfláknutá , zázrak , že vôbec ide, citlivé na vyššie napätie je len niektorá elektronika, väčšinou sa skúša i na nej izolačný odpor 500V a v pohode vydrží ,zdroj býva oddelený od ostatnej časti, robil som to 5 rokov, len niektoré čínske zdroje veľmi šetria a na štítku by malo byť upozornenie , chýba vtedy označenie pre EU
naviac 2 fázy sa tam môžu dostať i ked to tak nezapojíš, cez nulák dostaneš časť druhej fázy ak sa odpáli na vstupe a nie je pozpájanie kovových častí
@santos950 no ak by si zapojil led na taký istý výkon ako klasickú žiarovku osvetlíš i kostol, klasická žiarovka i kúri a časť výkonu nie je na svetlo ale na teplo, LED sú na studené svetlo viac energie ide len na svetlo a len minimum na teplo, preto stačí na rovnaké osvetlenie nižší výkon, iné je porovnanie za investíciu , v konečnom dôsledku nemusí byť svietenie cez Ledky lacnejšie ak sa zapne nech svieti celý večer, viac škodí časté vypínanie
@duzu izolacny odpor 500V , a mna ucili ze odpor je v ohmoch :). Ale srandu bokom, verim, ze rozdiel medzi izolacnym a prevadzkovym napatim ti je jasny. To ze nieco je skusane na izolacne napatie 500V znamena, ze ked sa toho chytis, neskope ta. To ale vobec nezarucuje, ze pripojenie 400V na napajanie, nesposobi poziar.
@santos950 7 W LED svieti ako 50 W halogénka. Dnešné LED majú dobré svetlo, dlhú životnosť, kvalitné spektrum a sú chladné. Halogénky sú dnes otrasné, niektoré zhoria do pár mesiacov = dokurwené, ich svetlo sa chveje, pripália luster, žerú elektrinu. Nekupuj vláknové = fiber LED, tiež majú krátku životnosť = novinka v oblasti LED kurwítok. Kúp žlté LED, nie modrobiele - kazia spánok.
@santos950 Bežne sa predávajú dobré LED, fiber je rarita, pochybujem že to niekde predávajú, len sa spýtaj či to nie je fiber Pred kúpou si daj LED vyskúšať, uvidíš ako silne svieti a akú má farbu.