Ahojte, ideme dávať EPS, snažím sa chytiť výšky podľa laseru. Prikladám pravítko na rôzne miesta a niekde je laser na 19cm, niekde na 20 cm. Niekde možno 2o,5. To sú tie vlny oonvibracn3j doske na platni a spoje lepenky.
Čoho sa držať...asi podla HST a vhodovych dverí, že? Všetko ostatné sa dá prispôsobiť.
Ak idem podľa projektu -bude rám dverí a HST vnoreny v poteri 1,5cm. Je to OK?
Dik za rady
@terry25 Už pri vytiahnutí stien si mal na stavbe vyznačil bod nula - teda vyznačiť, kde podľa projektu má byť finálny povrch interiéru a tomu všetko ostatné (stavebné otvory, výšku dverí, HST, vývody vody, vypínače a zásuvky) prispôsobovať.
Keď si to doteraz neurobil, tak to urob aspoň teraz. Výšku "nula" prispôsob tomu, čo je najkritickejšie - teda napr. vchodové dvere - aby sa dali otvárať. A podľa toho urob poter. Ak to nebude vychádzať, že napr. niekde bude poter kvôli izolácii len 3 cm, tak holt - budeš musieť dať o 2-3 cm tenšiu izoláciu podlahy.
A rám dverí vnorený 1,5 cm do poteru určite nie je OK - však to ti nepôjdu otvárať dvere!!!! Ani rám HS portálu by nemal byť vnorený 1,5 cm. Môže byť max. zarovno podlahy, inak tam budeš mať jamu, kde ti nafúka všetko bordel pri otvorenom HS portáli.
@chrobak7
Počkaj, počkaj.....1,5 cm od spodnej hrany rámu myslím...od purenitu. On je posadený na purenite aj dvere. Keď sa položí EPS a zaleje, bude 1,5 cm v betóne . Takže ešte nejaké 4cm bude nad poterom + 1,2-1,5 cm podlaha s podložkou a tak bude trčať rám 3 cm asi.
Výšky sme mali chytene od začiatku, aj patku pod komín sme podľa nej robili aj zásuvky, či vypínače. Po nalepeni izolácie sa viac zvýraznili nerovnosti a ako som behal s pravitkom, hádzalo mi to rôzne výšky. Až teraz vidím, ako ti ukrajinci hladili tu deku 🤭 I keď rohy boli perfektne urobene, lebo keď sme zakladali múry, boli rozdiely v rohoch 2 mm.
@terry25 Aha, tak sme sa zle pochopili. Som myslel, že povrch rámu bude nižšie o 1,5 cm, ako poter. Keď spodok rámu bude v poteri, pričom vrch rámu je nad poterom aj nad budúcou podlahou, tak to je OK.
Deka nemusí byť dokonale rovná. Ja som mal výškové rozdiely na deke aj 2 cm. Nemusíš to ničím podsypávať, dáš na to EPS a betón to vyrovná. Hlavné je, aby dobre vyrovnali poter. Ak sa poter nepodarí a nie je rovný, treba to ešte zarovnať samonivelačným poterom.
A tiež je hlavné, aby hrúbka poteru bola najmenej 5 cm nad rúrkami kúrenia.
@terry25 Ja mám HS portál zapustený v podlahe tak, že koľajnica hore trčí len asi centimeter nad podlahou. Chcel som úplne zapustené - aby bol bezbariérový prechod, ale tiež majstri - nafigu to vymerali, lebo nevedeli, akú výšku má rám HS portálu.
No tie deky....chlapi zamerajú rohy a potom sa niekde objavia vlny, ....ono aj s tou vibracnou latou asi treba vedieť trochu robiť 🤭
Bezbariérový portál som nechcel, zažil som búrku s krupmi, zasypalo terasu a následný prudký dážď sa tlačil do domu. Odvtedy som zástanca vyšších prahov 🤣
Ešte mi prosím poraďte.....ako dilatovat poter? Napr pri vstupe ddáo izieb alebo?
Za ďalšie, da sa robiť poter postupne? Napr. 1/2 domu v jeden a 1/2 druhý deň?
@terry25 poter sa dilatuje dilatacnou paskou. Uz som videl aj dilataciu z tenkeho EPS, ale bezne paskou.
technicky sa da robit poter 1/2 domu a druhy den 1/2 ale kto by to robil? 2x roztahovat masinu a cistit masinu? Bezny dom je robota na jeden den a nikto normalny to robit 2 dni nebude. Ale, nie je problem si spravit sam 🙂, Alebo si najst murara co vie co je vagris a vie miesat beton a hladit ho. Bezna vybava laser,profik to zvladne aj so slaufvahou.
@mgx vagris máme od murovacky obvodových múrov vo vyske 1m od budúcej podlahy, aby sme vedeli, že ideme dookola v správnej výške. Mám rotačný laser, problém s rovinou nebude. Ide o to, že mám veľa štrku a ak ho nechcem roky prehadzovať po pozemku, musím ho nejak použiť.
Len teda musím zohnať viac chlapov.
Takže napr. pás lepiť po obvode stien a zároveň s nim urobiť aj predel medzi miestnosťami?
Mne spravili podkrovny dom asi za 6 hodin od prichodu po odchod. Jedna z mala veci, co som si dal robit a dal by som to robit znova (pripravu som robil sam).
@mgx@terry25 Ak v RD nemá podlahové vykúrovanie, ani žiadne dilatácie poteru nemusí robiť.
Minimálna výška poteru je 4 cm a to aj v prípade podl. vykúrovania.
@petersd kúrenie je podlahové...teda bude @vykricnik aj ja som premýšľal nad strojovymi, dokonca mi urobili poliaci super cenu, ale mám veľa štrku, ktorý mi aj zavadzia pri vstupe na pozemok, predať som skúšal, nikto nechce, resp. chce ale mám mu ho doviezť 120km 🤦🤦 ......a tak, ak nechcem stále platiť UNC a roky ho prehadzovať po pozemku, musím ho použiť. Chlapi v dedine sú, tak budú furikovat.
Snažím sa len nezabudnúť na žiadny detail.
@petersd nerobit dilataciu vo dverach, to by som si ja na tricko nezobral, praskne to aj tak.. ale ak chce niekto riesit prasklinu ktora vnikla ako chcela a potom ju zosivat....
@mgx Ešte aj v nedávnej minulosti sa robili tisíce domov s potermi, bez akejkoľvek dilatačnej medzery,... dodnes stoja a ani žiadne praskliny v poteroch sa nekonajú...
Tak hlopi, zrobili šme 🤭
Pás trčí 8cm, poter nám vychádza od 5-6 cm, čo je akurát. Medzery v prvej vrstve sme penili, tak snáď to bude OK
Dikes za rady
@petersd tisice domov, v ktorych nebolo podlahove kurenie... co dneska uz neplati. staci ze jedna miestnost kuri, druha nekuri (zonova regulacia) a na problem zarobene.... vysledok na fotke...
kolko ma stoji dilatacia v poteri? asi tak 1 euro a minutu roboty. Samozrejme, povinne to nie je...lepsie potom rezat karbobruskou, zosivat a idealne este dodrbat aj podlahovku. Taka slovenska fuserska specialita.
@mgx taká prasklina nemôže sama o sebe ublížiť, ani podlahovke, ani napr. plávajúcej podlahe. (horšie by to už bolo s dlažbou)
Ale inak máš pravdu, dilatačná páska nikomu neublíži - ani peňaženke. 🙂
Ocujte, tá 100ka je mäkká ako čaj 🤷♀️ ale viem, po zabetonovani to bude OK. Pre istotu som dal pod pec XPS.
Neviete ako s tou rúrou?
Potrebujem ju posunúť o 20 cm. Teraz u asi len to hranaté potrubie vrezat do toho styroduru ?