Nevznikne kondenzácia v dodatočnej izolácii medzi SDK a parozábranou ?

Strechári. Viď obrázok je odporúčaná ešte dodatočná izolácia medzi SDK a parozábranou. Nebude v tejto dodatočnej izolácii kondenzovať vnútorná vlhkosť? Pre lepšie pochopenie pozri aj záver videa. https://www.youtube.com/watch?v=s_cpY...
Odpovedať
@pripad001 hrubku izolacie pod parozabranou treba zvazit tak, aby za nou smerom do exterieru bola teplota stale nad rosnym bodom.
Odpovedať
@pripad001 tu som to riesil nedavno: http://www.modrastrecha.sk/forum/zate...
Odpovedať
Profilova fotka
@pripad001 lepšiu izoláciu ako je vzduchová medzera tam nevložíte
Odpovedať
@jan45 Ďakujem, dokonalé. Uzatvorená vzduchová medzera medzi SDK a parozábranou vlastne tvorí ideálny izolant. @gashtaan Ďakujem. Diskusiu som si čítal. No nedočítal som sa ako si to nakoniec zrealizoval. Nápiš. Ja staviam v TT, znamená prepočty by sa mali s BA zhodovať. 36:6, (6:1) resp 36:8 (4,5:1) by malo byť v pohode. Ak bol tvoj zámer v nehorľavom medzičlánku má izolácia zmysel, no ak si ja chcem zvýšiť izoláciu, tak jan45 to dotiahol do dokonalosti. Nechápem, ale načo vo videu nabádajú na dodatočnú izoláciu? Bussines?
Odpovedať
@pripad001 nakoniec davam 6cm vlny, 8cm uz nevychadzalo v pohode. Aj keby som neriesil protipoziarne vlastnosti, pouzil by som izolaciu, podla mojeho nazoru "vzduch je najlepsi izolant" je blbost. Teda, je to pravda pre male hrubky vzduchovej medzery, ved preto sa aj pouziva izolacia, lebo v nej je vzduch uzavrety v maly "komorach", ale tvoja 8cm medzera rozhodne nie je tento pripad...
Odpovedať
@pripad001 naco je nad vatou kontaktna folia a plny zaklop?
Odpovedať
@pripad001 http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky... Ako vidis v clanku, tym horsim vlnam (lambda 0.040) sa vzduchova medzera vyrovna pri 3mm medzere... potom to uz ide prudko dole.
Odpovedať
@gashtaan prosim ta a ked nemam vatu medzi parozabranou a sdk to vadi? Nad parozabranou mam 40cm vaty s L 0,039. Priestor nad vatou je ciastocne odvetravany a je tam aj mala medzera medzi vatou a osbckami..
Odpovedať
@lubomird co by to vadilo, je to proste len nevyuzity priestor :)
Odpovedať
@peto99 To je obr a systém od isoveru. Ja idem napchať 20cm izolácie UNIROLL medzi kleštiny na ktorých mám z vrchu natlčené laty a do kríža pod ňu 16cm UNI (to je max čo tento systém dovolí) nad parozábranu a zavesený SDK. No a medzi parozábranou a SDK ostáva voľných oných 8cm čo tu riešim. Paropriepustnú fóliu mám pod škridľami v neobývanom podkroví. Plný záklop som nedával. Riešim to tu, lebo si to asi urobím sám. Dostal som totiž ponuky na indiánčiny s KNAUF insulation 22cm x 2 uchytávané na viazací drôt s parozábranou jak rešeto, alebo fúkanú celulózu ak už mám spomenuté obitie zhora. Povedal som si dosť. :-)
Odpovedať
@pripad001 ja by som zodvihol konstrukciu SDK, aby tam nebolo 8 cm. Vybavene. A konstrukcia moze byt samonosna s minimom uchytov o krokvy. Dolezitejsie je mat vatu ZHORA na kliestinach, aby sa neochladzovali
Odpovedať
@gashtaan ...vypadá to ozaj tak, že máš pravdu. Ďakujem. Znamená, že tá 6cm tam asi nezhnije, ale čo to zaizoluje.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@peto99 pomúrnicou som si dvihol strop o 12,5 cm, čo mi dviha aj obytný priestor projektovaný z 2,5m na 2,63m, tak tych 8 ho znižuje. No a kedže klieštiny mám už otlčené pochôdznymi latami zvrchu ich asi nezateplím :-(
Odpovedať
@pripad001 ja mam 275, a dal by som aj viac. Laty sa zhora daju lahko zhodit. Zatepli zhora, medzeru zuz dvihnutim SDK. Ja som inak radsej zafukal.
Odpovedať
@gashtaan ci tam nebude kondenz nad vatou...?
Odpovedať
@lubomird pokial mas nad vatou prevetravanu medzeru nema byt preco... tu sa ale riesi kondenzacia vlhkosti este pred parozabranou, to je uplne ina situacia.
Odpovedať
@peto99 zafúkanie aj vybratie lát má logiku, no 15 ročný syn sa už teší na brigádu, jak si zarobí ak odrieknem firmy na lyžovačku, tak musím urobiť kompromis. No a ten neobývaný priestor bude skladisko dievčenských topánok, tak by som to musel znova cez nejaké kontralaty zas len latami otĺcť späť. Inak tie kleštiny mám v tvare 2x vedľa seba s 8cm medzerou na kánt položené 20x4cm fošne, tak to ochladzovanie hádam nebude také tragické. Inak ďakujem za rady, človek sa učí najlepšie na vlastných chybách :-).
Odpovedať
@gashtaan prosím ťa , zrealizoval si tebou opisované zateplenie za pomoci rigips závesu ako je v obr hore? Resp aký máš názor na toto. V rigips mi odobrili takúto zostavu, no sadrokartonári .... 1. Krokvovy zaves 320 2. CD na ktorom bude nalepená parozábrana 3. Priamy záves skrutkovaný do CD 4. CD 5 SDK doska @peto99 peto, ...poprosím názor na neštandardné rigips riešenie. (CD-Priamy záves) @jan45 .. poprosím názor na neštandardné rigips riešenie. (CD-Priamy záves)
Odpovedať
Profilova fotka
@pripad001 neviem si to predstaviť, 250mm vaty musí niečo niesť, ak tam bude drôt, je riziko poškodenia fólie, ak sú tam rozvody tiež, dal by som závesy, rozvpdy, vyplnil vatou, fóliu sdk
Odpovedať
Vďaka za odpoveď. 200+220. Nad fóliou ostane priestor 30 kde izoláciu prichytím. Ten krokvový záves má po celej dĺžke dierky, cez ktoré uvažujem možno nie ako píšete drôt, ale dajakým plastovým špagátom prichytiť. Spojenie CD a priameho závesu namiesto závesov zvažujem, lebo nechcem priečky ťahať až do izolácie prípadne po kleštinu, no hlavne nechcem fóliu riešiť sólo pre každú izbu. Idem na to zložito, zle? Tiež premýšľam, že so závesmi sa dá jednoduchšie nastavovať výška a komínový efekt priečky by sa mohol dať eliminovať vymurovaním z Ytongu prípadne prelepiť poslednú tehlu fóliu.
Odpovedať
@pripad001 ak mas paniku z prederavenia folie skrutkami, bojis sa zbytocne. Skrutky su natesno, pretmelene, a pretrete farbou. Unik pary minimalny. Zavesy CD cez foliu su vacsi problem. Najlepsie je urobit samonosny rost uchyteny o steny, a s minimom zavesov o krokvy. Ja mam drahu vario membranu deravu, napriek tomu si plni funkciu dostatocne. Kondenz hore nemam. Variomembrana je v lete paropriepustna.
Odpovedať
@pripad001 Ludia, viac hladajte a citajte aj ostatne diskusie! Riesilo sa to tu viackrat... Napr.: http://www.modrastrecha.sk/forum/zate...
Odpovedať
@jaro_v Ak tak mi daj pls link, kde sa riešila táto konkrétna skladba. 1. Krokvovy zaves 320 2. CD na ktorom bude nalepená parozábrana 3. Priamy záves skrutkovaný do CD 4. CD 5 SDK doska
Odpovedať
@pripad001 Myslel som, ze podstatne je vyriesit tvoj problem ako spravne umiestnit parozabranu a uchytit izolaciu... Tak ako si napisal, je to nestandardne riesenie. Podla mojho nazoru navyse ten druhy sposob (krokvovy zaves - CD - priamy zaves) bude dost labilny. Chapem, ze je rychlejsie nacvaknut CDcko na zaves, ako skrutkovat (uvodny nacrt). Nehovorim, ze sa to takto spravit neda, ale riesenia navrhovane vo vlozenom odkaze budu lacnejsie a lepsie; J.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 5 rokoch
@gashtaan Ahoj, prosím chcel by som rovnako ako ty dať cca 6cm dodatočnej izolácie pod parozábranu... chcem sa spýtať mal si s takým spôsobom dáky problém?? alebo v pohode,? Ďakujem za info
Odpovedať
@matejmt28 odporucam si o tom nieco postudovat, lebo tvoja otazka znaci, ze si to zatial neurobil
Odpovedať
@gashtaan preštudoval som dosť... len som sa chcel spýtať na reálnu skúsenosť ak ste to dávali takým spôsobom s treťou dodatočnou izoláciu pod parozábranu v max hrúbke cca 1:5 z celkovej či je konštrukcia po rokoch u Vás v pohode. Nič viac nič menej. Mám možnosť dať aj 180+160 kvalitnej izolácie, bez tretej vrstvy, kde by bola len medzera na elektricku inštaláciu. Aj to je možnosť úplne vynechať tretiu vrstvu.
Odpovedať
@matejmt28 ok beriem, len ta otazka vypalila trochu zle, kedze samotny udaj 6cm je uplne irelevantny. U mna v pohode, ak dodrzis ten pomer, nemas sa ani ty coho obavat.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?