Ako zatepliť zaklad pred betonovaním?

Zdravim Vedel by mi niekto poradit akym sposobom by som mohol zateplit zaklad , aby som mal co najmenej odpadu z XPS pri zatepleni zakladu pred betonovanim ? Moj plan bol : 1.vykopat vykop pre zakladovy pas - oznacene cervenou na obrazku dole 2.kamenny zhutneny nasyp 3.vlozit XPS do vykopu kde by zaroven sluzil aj ako stratene debnenie - oznacene zltou na obrazku dole 3.bleskozvod 4.zaliat betonovy zaklad Problem je ze XPS sa predava v rozmere 600x1250 , keby ze ho ulozim na vysku , bude siahat do vysky 1 radu ytong tvarnice - v takomto pripade akym sposobom by sa uchytila hydroizolacia o prvy rad ytongu z vonkajsej strany ,kedze je tam XPS ? Samozrejme je este moznost zrezat XPS do vysky zakladovej platne, ale to je vlastne moja otazka na Vas ako tomu zamedzit aby zredukovat odpad . XPS by sa musel zrezat na vysku cca 25 cm po obvode ,obvod je 38 metrov , co je odpad 9 m2 pri hrubke XPS 24 cm . Ulozenim XPS na sirku , nebude siahat do dostatocnej hlbky zakladaveho pasu .
Odpovedať

Odpovedať
@romanc daj tam eps... Naco zbytocne izolovat viac ako 50 cm. Kukni moj album. ;-)
Odpovedať
http://www.modrastrecha.sk/blog/mio23... a ďalšie... :-)
Odpovedať
Tu nic nevyspekulujes. 9 m2 odpadu je nic, pouzijes to niekde horsie veci budes musiet ozeliet. Osobne by som radsej pridal jeden rad DT, je lepsie mat nejaky sokel. Apropo robil som salung z EPS (2x 8cm lepene PUR) a poviem ti jedno ak chces dodrzat rozmery musis sa vyhrat s kadejakymi kolikmi a podperami ktore zafixuju ten polystyren. Mal som kadetade vysprajcovane, podlozene aj tak som na niekolkych miestach utekal od snurky o par cm. tak som potom vsetko nad zemou odrezal a prilepil na sokel z dvoch radov DT, pekne do snurky. samozrejme vsetky medzery dobre vypenit.
Odpovedať
@romanc izolovat vlhke dtcka meter v zemi 24cm xps je defraudacia penazi. Ta hrubka nie je podlozena ziadnym vypoctom, alebo simulaciou. Dalsia nezrovnalost projektu je zlozenie podlahy. Mate tam odhadom 25cm a zaroven vam nevadi, ze mate schody polozene priamo na doske. Ste bohaty clovek, ale zial davate peniaze nespravnym smerom. To radsej prerobte projekt a tych usetrenych partisic eur venujte na charitu.
Odpovedať
@stowasser DTcka nebudu vobec pouzite , schody budu kotvene do vnutorneho nosneho muru ,presne kvoli tepelnemu mostu . Ta hrubka je podlozena PHPP vypoctom .
Odpovedať
@stowasser cenovu ponuku za zakladovu dosku NA KLUC mam 5340 eur , v cene su vykopove prace , hutnenie betonu a strku , beton 32 m3 (poschodovy dom , podorys 10,5x8,5) ,kary rohoze , debniace tvarnice (ktore nepouzijem), Synthos XPS hrubky 240mm (2x120) , kamenny zhutneny nasyp , uzemnenie . Myslim ze az taka defraudacia penazi tam nieje ako spominas :-) jasne , dalo by sa pouzit menej XPS , a cena zakladov by mohla klesnut o 500 eur dole , ale dom je projektovany ako pasiv .Cena 1225 eur za 57 m2 240 mm hruby polystyren XPS je si myslim velmi dobra. Takze s hrubkou izolacie som uplne spokojny , kedze hrubky izolacie boli naprojektovane na cely dom ,aby splnal MOJE poziadavky na tepelnu stratu. Fasada 300 mm , strecha 500-700mm (plocha strecha) , podlaha 240 mm. @niless tak ako vravis , odpad vyuzijem :-) zvysky 240 x 250mm pouzijem pri montazi okien , kedze budem robit predsadenu montaz okna . Ze ma to skor nenapadlo , pred otvorenim diskusie :-)
Odpovedať
@dedo758 na modrejstreche snad nieje jediny diskusny clanok , ktory by som necital :-) , nemohol som najst moj specificky "problem" , kedze dom bude bezbarierovy , skoro bez sokla , chcel som vediet ci nahodou niekto to vedel poriesit bezodpadovo , bez rezania XPS . Ale uz som sa rozhodol , ze to jednoducho zrezem a odpad sa pouzije okolo okien pri predsadenej montazi
Odpovedať
@romanc ak chcete minimalizovat odpad, tak mate jednoduche riesenie: potrebujete cca 45 platni, 15 ks rozrezte pozdlzne na dve polovice a lepte ich vodorovne na spodnu cast zakladu a na to nalepte vodorovne celu platnu xps. Takto ziskate izolaciu na vysku 900mm bez akehokolvek odpadu. PS Moj osobny nazor je ale aj tak taky, ze izolovat obvodove mury 30cm izolacie, kde je v zime teplotny rozdiel cca 35st je diametralne ine, ako izolovat zaklad 25cm miesto, kde je teplotny rozdiel ovela nizsi.
Odpovedať
@romanc 300 mm fasada? 500-700 mm pod strechu? Podlaha 240 ???? Neprehanate to? 300 mm daval Mio pod tatrami, ale u Mihaľovcu? Dolezitejsie su okna, detaily na streche a vsetko okolo vzduchotesnosti. Pod strechu je podla mna 0,5 m strop, potom uz zacina vyhadzovanie penazi. To navysovanie tep. odporu muriva, strechy a podlahy ma prakticky zmysel len do urcitej hrubky potom je to len o teoretickom hrajkani sa s vypoctami ktore tazko niekde sa preukazu. Realne uspory treba hladat potom inde, napr. v spotrebe TUV a najma jej ohreve. Kazdy tu tlaci na pilu dosahovat co najnizsie spotreby na kurenie ale ak aj date pod strechu, na podlahu a na fasadu co zamyslate dostanete sa na uroven ze 1/3 spotreby el. energie bude na kurenie, 1/3 ohrev TUV a 1/3 ostatne spotrebice. A napr. malo ludi vie ze znizenim teploty na ktoru ohrieva bojler vodu (nieco nad 50 C) eliminujete tvorbu vod. kamena (zvysi sa zivostnost) a znizi spotreba. A realne nastavit aj objem bojlera resp. rezim spotreby TUV. Aj zmenou dodavatela viete tiez usetrit kolega odisiel od ZsX k *NELU a uspora podla ceny za kWh v NT vychadza 90 € pri jeho realnej rocnej spotrebe, t.j. o jednu mesacnu platbu menej. Takze odporucam radsej sa obzerat po realnych usporach, Vase hrubky izolacii podla mna uz neusetria to co zamyslate.
Odpovedať
@niless Myslim ze Mio isiel do hrubky izolacie az na 400 mm na fasadu a do izolacii podlahy . Ja som sa rozhodol pre pasiv , preto tie hrubky izolacie . Obvodove murivo je porobeton hrubky 250 mm. Na streche budu spadove dosky (plocha strecha), hrubka je v najnizsom bode 500 a 700 v najvyssom . Samozrejme detaily ohladom vzduchotesnosti su poriesene , kvoli ucinnosti rekuperacnej jednotky . Tak isto su poriesene detaily ohladom tepelnych mostov , tienenie , priestupy cez obvodovy mur atd . Poriesene su aj rozmiestnenia kupelni/wc kvoli dlzke rozvodov teplej vody atd atd ... Som si vedomy ze na dosiahnutie pasivu su ine podmienky pri tatrach a ine v 114 m n.m. . Co sa tyka uspor na kureni , toho sa vobec neobavam , skor problem u Mihalovci je prehrievanie v lete . Aj preto je ta extra izolacia (podporena aj tienenim zapadnych a juznych okien). podla PHPP by som nemal prekrocit teplotu 25 stupnov pocas roka aj vdaka extra izolacii .
Odpovedať
@niless @stowasser @megdesign Dakujem Vsetkym za rady a nazory . izolaciu zakladu poriesim sposobom , vid obrazok dole . Okapovy chodnik bude nizsi ako na obrazku , kedze bude splnat iba funkciu hygienicku , aby sa nespinila fasada od zeminy . Sokel na dome nebude viditelny , co je to co som aj chcel .
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
postav na doske a nie na pasoch a mas to vyriesene najlepsie ako sa da a bez tepelnych mostov. ;-)
Odpovedať
@abobo ahoj , chcel som to riesit sposobom ako si to riesil ty , na penoskle , len je to dost nakladne pre mna . 3 cenove ponuky som dostal na cca 16 000 eur co je 3x viac ako mam teraz cenovu ponuku na zakladanie na pasoch . Aj keby som odpocital naklady , ktore odpadnu pri doske/penoskle , ako menej izolacie do podlahy na prizemy ,tym padom menise plochy omietok atd atd , stale by to bol velky rozdiel .
Odpovedať
Profilova fotka
@romanc sak sprav sam s dakimi 2 pomocnikmi a budes na polovici... ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@romanc pri tvojom podoryse 10.5 * 8.5 mas zastavanu plochu cca 90 m2 a xps co das okolo domu tak ma cez 50m2, radsej by som ho dal pod dom..ten synthos co mas ma nejakych 250 - 300 kpa to by mohlo stacit ked stavas z ytongu sice su tam zb strop aj strecha to by trebalo preratat ale nemyslim ze by ta to vyslo drahsie v tvojom pripade ked ides 130 * 24 *38 xps davat (len) okolo domu
Odpovedať
@jblaze ahoj , , nakoniec pojdem len do 0,9*0.24*38 co bude cca 34 m2. Ale viem presne co myslis , Musel by som dat prepocitat zakladovu dosku , co by este nebol az taky problem , kedze kopat som chcel zacat az koncom juna , len mam trocho obavy ohladom XPS pod zakladovou doskou , neviem aky to bude mat dopad z dlhodobeho hladiska desiatok rokov . Inak vobec nie som proti zakladaniu doska-xps , len by som potreboval viac historickych udajov uz z existujucich stavieb .
Odpovedať
Profilova fotka
@romanc postavis a uvidis. ;-) Nic sa nestane, ak bude unosny podklad, kvalitny XPS a dobre vyarmovana doska.
Odpovedať
@abobo no mozno dalsi dom postavim na xps a doske alebo penoskle a doske :-).Zatial ostanem pri tych pasoch . Uz teraz sa bude vela okoloiducich v Michalovciach udivovat pri stavbe , ze naco tolko izolacie , ked 10 cm staci :-) A potom to tak vyzera , ze v Michalovskom okrese podla centralneho registra energetickych certifikatov http://www.inforeg.sk/ec/SearchEC.aspx z 341 skolaudovanych novostavieb rodinnych domov od roku 2009 je iba 13 v kategorii A :-) a od zaciatku tohto roku po sprisneni normy to bude este horsie :-) Kolega stavia asi 5 km od Michaloviec ,zatial izoluje zaklad hrubkou 20 cm , ale obhliadky stavby ma ako keby to bola nejaka atrakcia :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@romanc ako myslis, ale zbytocne si to komplikujes a nikdy to nebude tak dobre ako na doske. Neni sa coho bat, to neni stavba raketoplanu :-)
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?