Ako spevnit prevysenie so susednym pozemkom - max 1m

Ahojte, potrebujem poradit ako vyriesit prevysenie medzi dvoma pozemkami. Je tam maximalne jeden meter a aj to trocha prehanam. Musim spravit mur z DT so zakladmi do 60cm a vsetko okolo toho? Pride mi to ako kopa roboty kvoli jednemu metru. Nie je nejake menej nakladne riesenie? Bude tam stat obycajne pletivo. Nebudu tam stavby, ani nic podobne. Je to okolo 30m. Dakujem.
Odpovedať
nieco taketo: https://www.premac.sk/svah/elko-r/ alebo nieco taketo: https://www.compassgardendesign.co.uk... (odhliadnuc od toho ze 1m tlaku zeminy uz je slusna rana, tak toto by mohlo pomoct)
Odpovedať
@posadstromzasaddom Môžeš tam spraviť ešte svah, kde vrch bude u suseda k tebe sa to bude zvažovať nejaký 1,5 metra. Prípadne ten svah spevniť svahovkami, do ktorých nasadíš okrasné traviny alebo trebárs jahody: https://www.premac.sk/svah/parkflor-r/
Odpovedať
A keby zabetonujem lesenarske rury (mam ich kopu) a z jednej strany na ne dam hrubsie laty? Ono tam skor ci neskor zemina bude. Je to stavebny pozemok, len to mozno rok-dva potrva.
Odpovedať
@posadstromzasaddom Dočasne to účel splní. Ale tie laty, či dosky či fošne vydržia len určitý čas v závislosti od ich hrúbky, tipujem tak 2-5 rokov. Potom sa rozpadnú a zemina môže popadať na druhú stranu. Jedine, že by si ich nejako ošetril proti pôsobeniu vlhka.
Odpovedať
@chrobak7 možno ich zo strany zeminy natrieť gumoasfaltom a dať nopovú fóliu. Ja som mal 3 roky šalovacie dosky takto ako opora a od strany zeminy som dal len igelitové vrecia čo som mal zo substrátu, postavil som to na každej strane na dlažobné kocky - igelit aj zo spodu, ale tak, aby voda čo naprší odtiekla. Po 3 rokoch som to rozoberal a doskám nič nieje (nezačali hniť ani nič)
Odpovedať
@stefanby Nemas nahodou fotku na inspiraciu?
Odpovedať
@posadstromzasaddom Foto toho dočasného nemám, posielam foto čo som robil foliovnik o 5m vedľa - tam som použil zabetónované stĺpiky a dole je 150mm šalovacia doska a nad ňou už také širšie 40x100mm borovicové dosky. Ale ak to chceš seriózne, tak by som šiel do betónových prvkov - svahovky alebo niečo stálejšie. To drevo čosi vydrží, ale ak chceš robiť svah, tak predpokladám že za 10 rokov sa k tomu nebudeš chcieť vracať. Tak by som to z dreva nerobil... drážka, makadam, užabovať, svahové tvárnice, do nich niečo nasadiť a fertig...
Odpovedať
Stadreko venola maxi.
Odpovedať
Profilova fotka
@marekjahoda Komu sa páči betón tak Premac Elko áno môže byť. Druhá vec je cena. Elko treba založiť do nezámrznej hĺbky, z toho vychádza min. výška 180cm ! 1 elko 100x95x180 stojí s DPH 480,92 Eur. Na 30m je to 14.427,60 Eur !!! V tom nie je započítané : výkopy, úprava podložia, žeriav, roxor na zadnej strane, drenáž za rubom izolácia a všetky práce. Ten drevený variant je pre mňa estetickejší a pokiaľ nebude z dubového dreva či agátu určite lacnejší.
Odpovedať
Profilova fotka
V apríli sme robili v Bratislave - Krasňanoch jeden záhradný vegetačný múrik, prikladám jednoduchý výkres. Používame náš systém vegetačného svahu s čelom z panelov GreenSteel a geomrežami vystuženej zeminy v zásype. panely GreenSteel sú zhotovené z ohýbanej oceľovej sieťoviny. Rozpočet na 30m: materiál : 4rady po 16 ks á 40 Eur/ks + DPH = 3.072,00 Eur V prípade vyššieho požadovaného zaťaženia ( auto, stavba a pod. ) alebo zlého podložia sú potrebné ešte doplnkové geomreže či roznášací vankúš zo štrkodrvy po pätou svahu. Čo nie je v cene : - práca priemerne cca 6000 Eur, záleží od zeminy, členenia múru, lokality a pod. - zemina na zásyp ( ak nie je použitá zemina z výkopu ) - kvalitná zemina za čelom na výsadbu ( ak to charkter výsadby požaduje ) - jednoduchý výkres na realizáciu 100 až 200 Eur alebo dokumentácia pre ohlášku +100 Eur alebo pre SP + 200Eur. Foto počas výstavby aj po výsadbe je možné vidieť na našej profi stránke
Odpovedať
Profilova fotka
Ešte foto podstatne vyššieho vegetačného strmého svahu (70°) z panelov GreenSteel
Odpovedať
Pekne, no to uz je lacnejsie spravit ten zaklad a z lacnych DTciek spravit 3 rady.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@radottrado Áno, ale 3 rady DT sú iba 75cm a nie požadovaných 100cm. To bude 25 cm trčať základ zo zeme ? Skôr by som dal 5 radov DT t.j. 125cm + min. 55 cm základ aby bol v nezámrznej hĺbke. DT by malo byť min. DT25 lepšie DT30. DT25 má hrúbku steny 35mm, ktorá je neúčinná. Čiže DT25 má účinnú hrúbku 250 - 2x35mm = 180mm ( Prešiel som na mm lebo od cca roku 1973 sa u nás v stavebníctve kótuje v mm aj keď tie cm mi boli osobne sympatické ). 180 mm je dostatočná hrúbka ak je tam potrebná výstuž, ktorú kladú naozaj železiari. Pri svojpomocnej výstavbe však zvyčajne tá výstuž je všade len nie tam, kde má byť a skoro vždy len trak zastrčená do obyčajného základu. Základ musí mať spodnú hranu v nezámrznej hĺbke min 800mm. Tá však môže byť vo väčšej nadmorskej výške pri namŕzavých zeminách ( íly a pod. ) aj hodne väčšia. Tvar základu by mal vytvárať spolu s oporným múrom tvar L alebo T, kde širšia strana je na strane zásypu. Mohol by som sa tu ešte rozpisovať o tvare výstuže a iných veciach ale zajtra priložím zopár foto z nepodarených realizácií.
Odpovedať
Profilova fotka
pridávam foto havárií oporných múrov : 1. múr z DT vysoký 2m po nasypaní cca 1,5m sa naklonil a nakoniec padol. Nepomohlo ani odťaženie zeminy. A to stavala firma s dobrými referenciami. 2. Amatérsky múrik vysoký 0,6m. Nakláňal sa postupne cca 5 rokov. Dnes už padol.
Odpovedať
Najlepsie su prefabrikaty tvaru L alebo T ako sa pise vyssie. Je to ale vela zemnych prac a cena prefabrikatu je dost vysoke + problem s logistikou a dopravou na strmi svah. Idealne je mat opornu stenu aspon zo spevnovacimy rebrami a pokial to ide s miernym naklonom proti svahu, pripadne pokial je DT 35 a viac s posunom o hranu kazdej rady DT smerom k svahu + zviazane zelezom. Hlbka zakladov aspon 70cm. Takisto je obrovska pomoc pokial je oporna stena v miernom obluku proti svahu ( v tvare U). Idealne si je vypocitat zemny tlak proti preklopeniu, ci podtrhnutiu ( tento vypocet sa uci v zakladoch stavebnej mechaniky. PS: Takisto je mozne pouzit gravitacnu opornu stenu kde je zlate pravidlo sirka paty je vyska opornej steny a sirka koruny je min 1/3 paty. PPS: osobne DT neoblubujem kedze rady degraduju vplivom mrazov/vody a casom sa rozpadavaju. Zlaty zelezobeton (s kvalitneho betonu... a v podstate uz aj sklolaminatova vystuha je pri tychto stavbach velmi dobra volba). Prajem vela zdaru pri realizacii 😎
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?