Benzín zo stilka: Použitie v mopede 2Takt - je to bezpečné?

Z motirovej pily mi ostalo dost nariedeneho benzinu a momentalne ho neviem pouzit. Mozem to naliat do mopedu 2takt aj ked tam pouzivam iny olej?
Odpovedať
Vyliat z pily asi nie. Zarobeny do pily? Dost by som sa zamyslel - otacky a stredna piestova rychlost pily a mopedu je dost rozdiel. Ak uz pokusat osud - dorobit ten benzin olejom pre ten moped. No zvazit co bude vacsia skoda - par litrov benzinu alebo pripadne poskodeny motor.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Vyliat z pily asi nie. Zarobeny do pily? Dost by …
@starysomar ok tak to radsej nie.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od lucan21:

@starysomar ok tak to radsej nie.
@lucan21 obidva motory su dvojtakt,nevidim v tom ziadny problem. Pracoval som v horach,benzin do pily aj do motorky som mal zarobeny v jednom kanistry.Rob ako vies,ja v tom problem nevidim.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od hilux:

@lucan21 obidva motory su dvojtakt,nevidim v tom …
@hilux ok, som tiez myslel ze 2takt su obe motory, tak som to bral ze to mozem pouzit. Mozno ho budem orimiesavat postupne do motorky. Len pre istotu.
Odpovedať
Profilova fotka
@lucan21 maximalne otacky hobby motorovej pily su 12.000, profi (napr. moj dolmar) ma az 15000, pri reze 12.000. Pracovne otacky bezneho mopedu su 5000-8000, maximalne 11.000. Olej z motorovej pily (nepouzity) sa bezne pouziva bud do krovinorezu alebo do mopedov (do babety pred 30timi rokmi urcite). Do nejakeho zavodneho 2taktu by som to asi nedaval, do bezneho priblizovadla problem nevidim (aspon teda nie dlhodobo). 2taktny olej stihl splna normu API-TC / JASO FD / ISO L-EGD
Odpovedať
Oleje sa vyvíjajú, menia - majú svoje určenie. Kedysi bol M2T, neskôr M2T Super. Ten by som dnes do modernej píly isto nepoužil. Záleží aj aký moped - aký olej. Kto chce nech si dá. Mal som obe Babetty - jedno aj dvojrýchlostnú, neskôr moped s variomaticom. Pred veľa rokmi som použil olej určený do motorovej píly do benzínu pre Wartburg. Pridrel som motor. Vtedy som ešte nepoužíval istú technológiu, ktorá dokáže zabrániť zadretiu aj pri kritickej strate mazania. Znova - kto che, nech si dá no osobne zvažujem čo napísať a "neradím".
Odpovedať
Ako chlapci sme do babiet bezne miesali benzin stihlackym olejom. Ucel splnilo babetty dlhodobo fungovali. Dolezite je hlavne mat spravne namiesany pomer.
Odpovedať
zase robíte z niečoho vedu? Cca Píla 1:50, babeta 1:33, primiešam olej a jazdím, potvrdzujú aj "vedci" zo SAV
Odpovedať
Dvojrychlostny Manet Korado
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od lucan21:

Z motirovej pily mi ostalo dost nariedeneho benzi…
@lucan21 nerobte tu z toho vedu. samozrejme, že to ide použiť. bežne to robím, x rokov. záleži iba na pomere. moderné motory potrebujú menej oleja, lebo majú kľukové futro a čapové zloženie piestu na ihličkových ložiskách. staré motory potrebovali viac oleja, lebo mali mosadzné púzdra. ak dodržíte pomer pre daný motor, pokojne môžete použiť. t.j. do motorky bude asi treba trošku viac oleja šplechnúť. zvykne sa dávať 1:40. píly majú ihličkové ložiská, potrebujú menej oleja, zvykne byť 1:50. staré motorky potrebovali veľa oleja 1:33, vtedy ešte neexistovali ihličkové ložiská. čo sa valca týka, tak v tom nie je veľký rozdiel. čo sa týka pílových olejov, tak sa vyrábajú s dôrazom na čo najnižšiu dymivosť a škodlivosť spalín. ale v mazaní je rozdiel minimálny. mám doma tri motorové píly, krovinorez, babetu, jawu 250 a všade pchám x rokov rovnaký olej bez rozdielu, teraz mám nejaký castrol. maximálne môžete pri zvýšenom množstve mať problém so zakarbonovanou sviečkou, rozobrať, vykefovať a idete dalej.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od lucan21:

Z motirovej pily mi ostalo dost nariedeneho benzi…
@lucan21 Ako starý motorkár sa prípájam ku kolegom vyššie, ktorí radia nedramatizovať situáciu a nerobiť z toho vedu. Kedysi sme mali v kanistry namiešaný benzín a používali do všetkého - od Stadiona 05 počnúc a končiac niekde pri ťažiarskej Husqvarne/Stihlke. A poväčšine to bol obyčajný (dnes podceňovaný) M2T. Keďže kanister mal "univerzálne" využitie, pre istotu sme tam namiešali viac oleja, niekedy aj 1:20. Aj Ty teraz, dolej trochu oleja do tej zmesi, čo už máš.... kľudne ešte jednu pomerovú dávku stilackého oleja... a tu Ti garantujem, že nič sa Tvojej Babetke nestane. Max. ak bude trocha viac dymiť, nič viac. @zicher Ihličkové ložiská boli aj v starých motoroch, nie je pravidlom, že staré motory = klzné mosadzné ložiská/čapy,... a nové motory = ihličkové. Typ ložiska sa odvíjal od parametrov a účelu použitia motora. Napr. staré pomalobežné motory v cestných Jawach, CZ-tách - pérakoch, kývačkách, panelkách a pod... mali v pieste čap+ mosadzné púzdro,... ojnica v kľuke bola na valčekoch... a kľuka bola na obyčajných guličkových ložiskách... Krosy mali "vysoko otáčkové" motory a oni mali už aj v pieste ihličky.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@lucan21 Ako starý motorkár sa prípájam ku kolego…
@petersd moja Jawa 21 (Pionier) zožrala čo som do nej nalial a že som jej dával všeličo, napriek tomu sme spolu najazdili okolo 30 000km, kým som ju dal synovcovi. Dnes sa treba viac báť toho pančovaného "benzínu" ako jeho pomeru s olejom
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Oleje sa vyvíjajú, menia - majú svoje určenie. Ke…
@starysomar Tak to Ti "gratulujem", lebo Wartburgový motor bol nezmar, všežravec, čo svojím výkonom položil na lopatky väčšinu aut, čo boli na vtedajších cestách. Sám som kedysi mal aj Wartburga. Jednoduchá konštrukcia - ráno som začal robiť GO motora: bez kladkostroja, bez montážnej jamy,.... sám vyhodil motor, rozobral, pomenil čo bolo treba, poskládal, nahodil,... a večer už som sa vozil na zgeneralkovanom aute.... Neskutočný a jednoduchý pracant, na Wartburga dodnes nedám dopustiť.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od foox:

@petersd moja Jawa 21 (Pionier) zožrala čo som do…
@foox Nebohý oco občas doniesol z roboty acetón. Ja ako žiak - študent som peniažky na benzín nemal, nuž moje motorky zožrali aj ten acetón. 🤣 Aj olej sme liali do benzínu, kto - aký mal.... aj M6AD,... aj prevodový,.... ja som raz vyskúšal aj olej do šijacích strojov. Všetko fungovalo, nič sa nezadrelo. 🤣 Raz ktosi prišiel s nápadom, že "veď nafta je mastná a aj horí".... Nuž vyskúšala sa do motorky aj zmes benzín + nafta (a žiaden olej) 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 (bola to Jawa 250, alebo 175 - už nepamätám)
Odpovedať
Do starého dvojtaktného mopedu s "poctivým" piestom a valcom s liatinovou vložkou v pohode. Na začiatku nebolo napísané, do akého. Do paškvilov s kratučkými piestami a valcami s mikropovlakom Nikasilu na hliníku neuškodí opatrnosť.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Do starého dvojtaktného mopedu s "poctivým" piest…
@starysomar pisal som Manet Korado dvojrychlostny
Odpovedať
Článok sa načítava...

Odpoveď na príspevok od petersd:

@lucan21 Ako starý motorkár sa prípájam ku kolego…
@petersd nehovorím o starých kroskách, tiež som bol vlastníkom dvoch z nich. Hovorím o naozaj starých motoroch povojnovej dvojtaktovej éry, kde sa používali výhradne mosadzné púzdra. Ale v podstate máš pravdu. Ide o to, ako je motor skonštruovaný, podľa toho sa mieša a výrobca motora odporúča pomer. A je pravda, že ked som nemal iný, ako decko som miešal do benzínu všetko, čo som otcovi našiel v garáži. Od motorového , cez prevodový, tlmičový, až po prídavok červenej brzdovej kvapaliny, aby spaliny pekne voňali. Mazalo všetko a nezadrel som žiadnu. ALe do jawy 90 a jawy 125/516 som dával predpisové M2T, tam by som šuvix nedal. Dnes pridávam kvôli vôni ešte ricínový olej z lekáre, vtedy to bol úzky profil, aby som na veterán zrazoch zaujal nielen motorkou, ale aj smradom.. Ale mám aj veľkého 4T 650 jednobuch, tam už olej do benzínu riešiť nemusím.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od zicher:

@petersd nehovorím o starých kroskách, tiež som b…
@zicher No, Jawy 90 boli sami o sebe veľmi citlivé motorky. Mal som ich zo 10. Nápad z Považskej Bystrice vynikajúci, ale nedotiahnutý do konca - neskutočne porúchové. Myslim, že aj preto skončila ich výroba. Keď sme už pri nich, tak dodnes nepoznám "výhodu" rotačného šupatka, ktoré Jawa tuším prvykrát implementovala do svojich motoriek. Podľa mňa to však bolo, aj so spadovým karburátorom, zbytočné a komplikované riešenie
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od zicher:

@petersd nehovorím o starých kroskách, tiež som b…
@zicher ""Dnes pridávam kvôli vôni ešte ricínový olej z lekáre, vtedy to bol úzky profil, aby som na veterán zrazoch zaujal nielen motorkou, ale aj smradom.."" Jáj, to boli časy keď som ja pridával ricínový olej do modelárskych motorov... Ten smrad /pre nás vôňa/ sa nedá zabudnúť... Teraz veľakrát cítim olej z výfukov pri obchodnom reťazci-pozostatok vyprážaných rezňov...😀
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@zicher No, Jawy 90 boli sami o sebe veľmi citliv…
@petersd problém bol v medzisegmente náhodu odtrhoveho ramienka. pri tých vysokých otáčkach dochádzalo k nepresnosti času predzápalu. Rotačné šupatko bola bomba. Reálne vyrobilo ďalších 20 kubíkov objemu. To bolo pre 75 kilovú motorku so 60 kilovym pubertiakom raketa. Tá motorka ma naučila jazdiť po zadnom.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od zicher:

@petersd nehovorím o starých kroskách, tiež som b…
@zicher na Jawe 90 Cross mali ojnicne puzdra zivotnost biednu.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od zicher:

@petersd problém bol v medzisegmente náhodu odtrh…
@zicher mal som aj Piaggio Bravo - s rotacnym, karbec za motorom - tahalo ako...slo dvihnut na,zsdne ;)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od technik007:

@zicher ""Dnes pridávam kvôli vôni ešte ricínový …
@technik007 kupujem to po litroch
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

@zicher na Jawe 90 Cross mali ojnicne puzdra zivo…
@starysomar to na všetkých zavodakoch
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od zicher:

@starysomar to na všetkých zavodakoch
@zicher - pre určité zvýšenie výkonu a podstatné zvýšenie životnosti používam roky do všetkých svojich motorov niečo iné.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od lucan21:

@starysomar pisal som Manet Korado dvojrychlostny
@lucan21 - až neskôr...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

@zicher - pre určité zvýšenie výkonu a podstatné …
@starysomar ja neodporúčam veľké množstvo, dávam do jednej nádrže asi 10ml. ricinák má vysokú teplotu horenia, veľká časť nezhorí a môže "lepiť" motor.. Maže to, to je pravda, nezadrieš.. Ale zalepíš výfuk, hnus, samá vazelína. Treba s mierou.
Odpovedať
Proti zadretiu a pre mnohe dalsie vyhody pouzivam nieco ine. Ricinak sa daval pred desatrociami ked neboli lepsie moznosti.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Proti zadretiu a pre mnohe dalsie vyhody pouzivam…
@starysomar ja to nedávam proti zadretiu, ale výhradne kvôli vôni. Výkon starej panenky zvyšovať nepotrebujem a isto ju ani nezadriem. Ale ty sa pochváľ co dávaš, celkom ma to zaujíma.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Proti zadretiu a pre mnohe dalsie vyhody pouzivam…
@starysomar mne nejaký kamoš poradil super vec, do 350-tky do motora že nalej lubrifilm. Nejaké špeci mazadlo. Bolo to úplne zbytočné, lebo Jawa nemala motorovú časť mazanú olejom-iba prevodovku. To bol dvojtakt, takže nijako som valcom nepomohol.. Ale zato som si dojebabral motorku- musel som ten lubrifilm vypustiť, lebo mi začala prešmkyovať spojka.. Takže som sa nechal nabulíkať na hovadinu, ktorou som si vlastne posral motorku.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?