Odpoveď na príspevok od matejb96:
Zdravim vás, omylom som zakupil letné pneu. Rozme… @matejb96 môžu, pokiaľ sú zapísané v techničáku. Čo sa týka rovnakého rozmeru, tie musia byť zachované na jednej náprave. ALe nemusia byť rovnaké na všetkých nápravách.Odpoveď na príspevok od zicher:
@matejb96 môžu, pokiaľ sú zapísané v techničáku. … @zicher toto som chcel, že na prednu dám tie nove 195/55 a na zadnu staré 195/65. Je to fabia IIOdpoveď na príspevok od starysomar:
Tie nebudú zapísané - povolené skrz rôzny priemer… @starysomar zapisane ich mam, lebo zimne mam 195/55 a letné 195/65Odpoveď na príspevok od matejb96:
@zicher toto som chcel, že na prednu dám tie nove… @matejb96 inak striedas takto po 2 ks, nove vzdy na zadnu. Vsetci ta budu presviedcat o opaku, ale patria dozadu. Prednu napravu drzis v rukach, zasna sa len vezie.Odpoveď na príspevok od matejb96:
@starysomar zapisane ich mam, lebo zimne mam 195… @matejb96 Zakázané to nie je.. A čo nie je zakázané, za to ťa pokutovať nemôžu. Ak sú dané rozmery v TP, si v práve. Musíš dodržať pravidlo- na jednej náprave musia byť pneumatiky jedného výrobcu a jedného rozmeru. Na vozdile môžu byť namontované iba pneumatiky rozmerov zapísaných v TP. Pravidlo o tom, že je zakázané, ak predná ma iný rozmer ako zadná, som nenašiel. A je to logické. Predstavte si, že máte tatru 8x8, máte tam pneu, ktorá sa poškodí.. Už sa však nevyrába. Takže by ste kvôli jednej poškodenej pneu museli kupovať dalších 7. Nemalo by to logiku. Preto je podstatné mať na jednej náprave rovnaké. ALe nie všetky. To sa týka aj rozmerov, nie je to nikde zakázané. A čo je v TP zapísané, je povolené.Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@matejb96 inak striedas takto po 2 ks, nove vzdy … @sousedekovci89 ak máš len prednú nápravu hnaciu -nedotáčavé je výhodnejšie tam dať s hlbším dezénom, dnes sú rozšírenejšie, rýchlejšie bezpečnejšie prejde zákrutu, pred zákrutou spomaliť , v strede zákruty pridať , kto má na aute kontrolu všetkých otáčok a od toho sa odvodzujú bezpečnostné systémy, musí mať všetke rovnaké, auto vyrovnáva , nezablokuje prednú nápravu, kontroluje tlak vo vštkých,ak sa zmení len na jednej ihned upozorní a nepretáča menej zaťažené, to pribrzdí aby neprešmykovaloOdpoveď na príspevok od duzu:
@sousedekovci89 ak máš len prednú nápravu hnaci… @duzu unka mi pointa toho co su tymchcel povedat. Ak to ze hlbsi dezen dopredu tak blbost. Ibazeby si tuzil potom aby ti v necekanej chvili zadok obehol predok. Sa cudujem inak ze toto pravidlo ktore plati na drvivu vacsinu dnesnych aut (pohon vpredu) neucia na automechanikovi. Este som nenasiel servis kde by ma nepresviedcali ze nove patria dopredu.Odpoveď na príspevok od zicher:
@matejb96 Zakázané to nie je.. A čo nie je zakáza… @zicher nie jedného výrobcu ale rovnaké prevedenie podľa označenia na pneu na jednej nápraveOdpoveď na príspevok od duzu:
@sousedekovci89 ak máš len prednú nápravu hnaci… @duzu ano súhlasím. Systém porovnáva otáčky kolies na jednotlivých nápravách medzi sebou. ALe napríklad nerovnomerná zaťaženie vozidla nákladom urobí podstatne väčšiu obvodovú odchýlku.. Navyše aj výška samotného dezénu obdratej a novej gumy je značná. A to až do takej miery, ako je rozdiel medzi výškou profilu 55 a 65mm.Odpoveď na príspevok od duzu:
@zicher nie jedného výrobcu ale rovnaké prevedeni… @duzu rovnakej konštrukcie. výrobcu som nemal spomínať.. máš pravdu.Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@duzu unka mi pointa toho co su tymchcel povedat… @sousedekovci89 len ak je auto pretáčavé , predbieha zadok predok v zákrute, dostaneš hodiny a otočíš sa,ak ihned nezareaguješ, tak sa správali staré škodovky so zadným pohonom, stačí že pustíš plyn , nemusel si ani brzdiť , najhoršie pred daždom. ked sa robia s prachu guľôčkyOdpoveď na príspevok od duzu:
@sousedekovci89 len ak je auto pretáčavé , predb… @duzu pisem ze pohon vpredu a miesas tu skodovky 120 a p.. Kazde bezne auto dokaze byt aj pretacave aj nedotacave. Len moze mat inde hranicu. Ale lepsiu gumu potrebujes pri autach s prednym pohonom vzdy vzdau, preto prrdnu nspravu drzis v rukach. Zadnu ovladat nedokazes a preto tam potrebujes co najlepsiu gumu, aby si robila svoju robotu.Odpoveď na príspevok od zicher:
@duzu ano súhlasím. Systém porovnáva otáčky koli… @zicher ked meníš niektorú pneumatiku ktorá má len o málo rôzny obvod niekedy i pri zmene zimné letné, musí sa resetovať systém a nastavý sa na správne , ináč vyhodí ihned chybu, že máš na niektorom nesprávny tlak, na starom som musel pri nastupovaní kontrolovať či niektoré nesfúklo , toto ťa ihned upozorní, pribrďuje pri myškách, neroztancuje auto a na snehu ľade pribrďuje nezaťažené, samozrejme len do určitej rýchlostiOdpoveď na príspevok od duzu:
@zicher ked meníš niektorú pneumatiku ktorá má le… @duzu ano, ale pochybujem, že na fabii.. Teda záleží od ročníka, ale fabia asi nie....Tá má štandardné čidlo-točí sa, stojí-ABS povolí. Neviem, ako posledné modely, ale čo mám ja poslednú dvojkovú, tak také vymoženosti nemá.Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@duzu pisem ze pohon vpredu a miesas tu skodovky … @sousedekovci89 choď si to vyskúšať kde je voľná väčšia plocha na mokrej vozovke alebo zľadovatelej len neviem kde dnes zoženieš auto len so zadným pohonom, jazdím cez 50r a všade u mňa veľké zákruty, vyskúšaš napr. na Šturci cesta medzi BB a MT, tak to viem porovnaťOdpoveď na príspevok od matejb96:
Zdravim vás, omylom som zakupil letné pneu. Rozme… @matejb96 Nie,nemôžete. Ako osoba,držiteľ VP,by si to mal ovládať.Odpoveď na príspevok od starysomar:
Počas 45 rokov a skoroo milióna km som odjazdil k… @starysomar to núdzové som si už vyskúšal na náhradnej pneu , je užšia aby zabrala menej miesta v kufri,môže sa použiť len na dojazd po najbližší servis a len do 80 km/hodOdpoveď na príspevok od starysomar:
Počas 45 rokov a skoroo milióna km som odjazdil k… @starysomar klobúk dolu, ja som to nenašiel a bol som presvedčený, že s tým by problém byť nemal. ospravedňujem sa za zavádzajúce informácie. @matejb96 tak ako píše starysomar.. nemôžu.Odpoveď na príspevok od zicher:
@duzu ano, ale pochybujem, že na fabii.. Teda zál… @zicher to len novšie lepšie autá ,teraz mám zánovný Renault Captur, na prvej Fábii som sa popálil bola to HTP 3 valec, už nikdy viac tam odchádzalo všetko možné ešte v záruke, aj ked tvrdia že dnešné 3 valce sú lepšie,Odpoveď na príspevok od starysomar:
Počas 45 rokov a skoroo milióna km som odjazdil k… @starysomar Samozrejme,úplný súhlas. Ja používam na šport.vozidle vpredu 245/ 35 r19,vzadu 265/35 r 19. Ale je to od výrobcu v techn.špecif.vozidla. Žasnem nad niekt.témami...Odpoveď na príspevok od duzu:
@sousedekovci89 choď si to vyskúšať kde je voľná … @duzu nasmykal som sa dost na kurze bezpecnej jazdy- Nedotacavy smyk, pretacavy smyk, nudzove brzdenie... ver mi ze tam nejdes len pre zabavku, za kazdy nedostatok ta poriadne pucuju pretoze za cas straveny tam sa ti snazia odovzdat maximum.Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@duzu nasmykal som sa dost na kurze bezpecnej jaz… @sousedekovci89 to je super mať tieto skúsenosti. Ja už som pár áut zodral, ale nikdy si nenechám ujsť trošku sa vyřádit na prvom snehu na jednom víkedovom opustenom parkovisku. ALe úprimne poviem, že najlepšie auto na školu šmyku je stará škodovica 120 so zadným ťažkým náhonom. Len s ňou bolo treba mať jemnú nohu na brzde.. Lebo ľahký predok a žiadne ABS. ALe zábava najsamlepšia!Odpoveď na príspevok od zicher:
@sousedekovci89 to je super mať tieto skúsenosti.… @zicher vtedy neboli žiadne bezpečnostné systémy, na cestách menej aut,najlepšia v hlbokom snehu, zastavili ma policajti na starej Volge , tam bol síce motor v predu ale pohon v zadu, a šmýkalo,to bolo ťažké , tak to nechali tam a išli so mnouOdpoveď na príspevok od zicher:
@sousedekovci89 to je super mať tieto skúsenosti.… @zicher veru ja by som to dal mozno aj ako povinnost absolvovat kazdemu kto ma vodicak v nejakom case. Niet na to si bezpecne skusit nebezpecne situacie ako sa auto sprava. Ja som bol na Slovakiaringu a tamsme mali aj teoriu a az potom sa islo jazdit. Vsetko prechadzali aj posed, zrkadla...