Ktorý z dostupných stavebných materiálov a technológií preferovať (2023) ?

Ahojte ! Môj príspevok som založil schválne v tejto sekcií, nakoľko sa úprimne priznám, že som v tejto téme laikom a rád by som si "prediskutoval" horeuvedenú problematiku. Skrz nedostatku vedomostí a skúseností v tejto oblasti považujem taktiež za úplne zbytočné, aby som sa snažil vyhľadávať dostupné materiály a technológie, nakoľko sám tak či tak neviem posúdiť, ktorý by bol najvhodnejší pre budúcu stavbu. Drevo, tehla, VPC tehla, Ypor sú viacmenej pojmy, kde moje vedomosti končia. Nakoľko "katalógy ekodomov z dreva" sledujem už dlhšiu dobu a primárne som sa sústredil na tieto stavby, tak ich vlastnosti do určitého levelu ovládam. Tento druh stavby bol aj mojim zámerom. Avšak nárast resp. postupné vyrovnávanie cien materiálov, ako aj stále sa meniace poveternostné vplyvy ma stále viac a viac nútia prehodnotiť tento zámer. Plánom do budúcna je výstavba prízemného RD na rovnom pozemku, s rovnou strechou, bez designových, technologických či architektonických komplikácii. Želal by som si jednoduchý RD, avšak z materiálu, ktorý by som neľutoval a dokázal nejak aj zaplatiť (predpokladám, že toto je zámerom 99% ľudí...). Našla by sa prosím ochota vyjadriť sa k tejto téme, porovnať, zhrnúť dostupné technológie s eko-drevodomom (kedže ako spomínam, o nich mám aspoň ako takú vedomosť) z hľadiska vlastností, cenovej náročnosti, trvácnosti a faktorov o ktorých nemám ani len vedomie 🙂 ? Ďakujem !
Odpovedať
🤔
Odpovedať