Prenájom bytu - ako riešiť dane?

Dobrý deň.Chcela by som zacat prenajimat byt, ale neviem co vsetko si mam odratat ohľadom daní. Vedel by mi niekto napisat presne co sa tam zadáva? Ďakujem
Odpovedať
Tak neviem či je toto najvhodnejšie fórum ake tak v krátkosti. Predpokladam, ze byt nie je zaradený v obchodnom majetku a prenajímam ho ako fyzická osoba. Do výdavkov mozes v takom pripade započítat: - odmenu advokáta za pravne úkony, odmena účtovníka či realitky - energie a ostatne sluzby (súvisiace s chodom spoločných priestorov) No a to je v podstate všetko. Ono to nie je až tak jednoduché je tam veľa “ale” a to sa mi do jedneho prispevku rozpisovať nechce. Ak však čakáš, zle si budeš môcť dať do nákladov opravy bytu, či príspevok do fondu opráv či poistenie, tak to ťa sklamem, to nemôžeš. V princípe si nemôžeš ani nákup zariadenia do bytu započítať do výdavkov. Jedina svetla vec je, že do výšky 500€ ročne máš takýto príjem oslobodený od dane
Odpovedať
@beyonce85 este je podstatne, ci to robis len ako registrovana na DU, alebo na zivnost. Mala by si si precitat na nete info, je toho naozaj vela. Ak to chces robit poctivo a nie ako 90% ludi na cierno (co sa im teda vobec necudujem), tak sa priprav, ze stat ta zderie aj z poslednych gati.. Prijem z prenajmu je sice super vec, ale teda podmienky v tomto state su viac ako zalostne. Ten prijem do 500 euro oslobodeny od dane je priam vysmech.
Odpovedať
@beyonce85 napr. tu su celkom dobre informacie https://www.financnasprava.sk/sk/obca...
Odpovedať
@peter0 prečo si nemôže dať do výdavkov úrok ak je na byt hypotéka, dan z nehnuteľnosti, poistenie nehnuteľnosti
Odpovedať
Profilova fotka
@skpeter mozes ak je v obchodnom majetku cize firemny Ak je sukromny tak nie a preto ze je to tvoja nehnutelnost a ostava ti. Presne podobne to maju zivnostnici s autami z dani si ho odpisat mozes iba ak je na firmu a pre socialku a zdravotku sa to berie ako by si tie peniaze mal co aj mas vo forme majetku a tym padom ti zvysia odvody.
Odpovedať
Však môžem ako Daňovník - FO nepodnikateľ prenajímanu nehnuteľnosť zaradiť do svojho obchodného majetku a viest evidenciu podľa zákona o dani z príjmu a potom si môžem uplatňovať odpisy, úroky, poistky a ďalšie výdavky. Vo svojej evidencii v podstate stačia dva sheetx v Exceli jeden karta majetku a druhý súpis príjmov a výdavkov
Odpovedať
@wolodymyr Môže ho zaradiť aj ako nepodnikateľ. Akurát v prípade predaja do 5 rokov od jeho vyradenia z obchodného majetku výdavkom pre určenie dane z príjmu bude vstupná cena znížená o odpisy. V prípade nezaradenej nehnuteľnosti do majetku je okruh daňovo uznaných výdavkov pri prenájme limitovaný, napríklad nemožno zahrnúť poistenie, fond opráv atď.
Odpovedať
Áno z toho dôvodu sa zaradiť do obchodnému majetku vyplatí tomu kto so je naozaj istý že nebude nehnuteľnosť predávať najbližšich 5 rokov! Inak sa nedoplatí na daniach a odvodoch.
Odpovedať
@draik aký by bol výpočet dane z predaja takéhoto napr bytu, príklad; Kúpený v roku 2000 za 50000 a predaný v 2020 za 200000. Keďže je akurát v polovicu odpisovania jeho zostatková účtovná hodnota je 25000. Bude dan a odvody vypočítané z rozdielu 200000-25000 = 175000€? To znamená Dán a odvody vo vyske 59500€?
Odpovedať
@skpeter Bude počítané z daného rozdielu, daň však bude ešte vyššia, keďže spadne do sadzby 25%.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?