Reklamácia zle zameraných okien

Potreboval som nové okná a dvere a preto som oslovil predajcu okien. Aby som sa vyhol nedorozumeniam, požiadal som predajcu o zameranie okien a dverí. čo bola platená služba. Predajca okná a dvere zameral, nákresy s jeho mierami som podpísal. Predajca vypočítal cenu, zálohu /polovicu sumy/ som zaplatil. Po dodávke okien a dverí som zistil, že štvoro dverí má iné sklá chcel som v sklách listy do kríža, avšak dodané boli dvere s lištami len horizontálne, vertikálne chýbali, ďalšie dve okná s uhlami boli vyrobené tak, že sa nedali dať ani do otvorov, uhly boli iné /zlé zameranie/, navyše k mahagónovým dverám mi boli dodané biele zamykateľné kľučky. Dodávku som najskôr odmietol prebrať, avšak po telefonickom rozhovore s predajcom, ktorý mi prisľúbil odstránenie závad na svoje náklady, som zásielku prevzal, poznačil som však do dodacieho listu uvedené nedostatky a nezaplatil som zvyšok sumy s tým, že za dodaný tovar zaplatím až po odstránení závad. Teraz mi predajca odmieta uznať reklamáciu a žiada odo mňa doplatenie za okná a dvere, ktoré nemôžem pre ich závady použiť. Nekonal som protiprávne, keď som odmietol zaplatiť za zle vyrobené dvere a okná?
Odpovedať
určite nie, konal si dobre. Tiež mi zle bolo dodaných pár skiel a montážnici tvrdili, že do 2 týždňov to prídu vymeniť. OK, napísal som závady na preberací papier a čakal. Po troch týždňoch nik neprišiel, ale volá pani, že nemajú ešte uhradenú faktúru. Ja s kľudom som odpovedal, že nemám dodané okná ako som požadoval. Vraj faktúru som mal zaplatiť v rámci splatnosti.... Hovorím, že zaplatím až za dodanie nových skiel, alebo vôbec. Do 3-4 dní boli okná vymenené 🙂
Odpovedať
Profilova fotka
@kufa - ak zaplatis, v podstate si skoncil, firma uz nebude nic riesit. so svokrou sme riesili podobny pripad, tahalo sa to po sudoch 4 roky (okres, kraj). +- rovnaky scenar. Tiez sme zaplatili zalohu, ale dodavka bola s chybami. Zhotovitel tvrdil ze chyby to nema. Takze sme napisali reklamaciu a poslali postou doporucene na firemnu adresu. Zhotovitel nic neopravil, ale dal nas na sud, ze sme nezaplatili zvysok zakazky. Skratim to, po 2 znaleckych posudkoch a kontrolnom znaleckom posudku ustavu sudneho inzinierstva to dopadlo tak, ze zhotovitel nam vracia peniaze za spackanu zakazku (opravitelne chyby sa neriesenim reklamacie stali neopravitelne) a my mu po vrateni zalohy vratime okna a dame si ich urobit poriadne. Poucenie? Mali sme referencie, ale majitelia sa pred 2ma mesiacmi pred nasou zakazkou rozkmotrili a nam zostal ten co chlastal. Pritom firma nam pred rokom pred danou zakazkou robila okna bez problemov. Takze sumar: pofotit, popisat zavady a reklamovat a ziadat v zmysle zakona o odstranenie, dovtedy zakazku nepreberat a sumu neuhradzat. Fakturu ti mozu vystavit len za prebratu zakazku bez chyb.
Odpovedať
@kufa vymeranie okien platená služba? biela kľučka na mahagón? Napíš kľudne meno firmy, nech si iní dajú pozor.
Odpovedať
@insed tiez som sa podivoval
Odpovedať
Nedoplacal by som nic. Doplatis a proste zavru pred tebou dvere a nebudu sa tvojou reklamaciou zapodievat. Trval by som na odstraneni chyb a potom by som zvysnu sumu doplatil
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?