Ytong 375 + zateplenie verzus 500

Profilova fotka
Je lepšie použiť hroby 375 + zateplenie alebo 500 bez zateplenia?
Odpovedať
1
2
Toto by aj mna zaujimalo.Nam odporucali dat 50-tku bez zateplenia,ale bojime sa, ze to bude potom praskat. Mate s tym niekto skusenosti?
Odpovedať
@zuzica4 zdravym nam zas poradili 25cm porfix a 20cm polystyren.unas v rodine stavali z 50cm a popraskalo to a nakoniec idu aj zateplovat este.
Odpovedať
ja by som z viac ako 30cm materialu nestaval
Odpovedať
25cm?a bolo to v pohode? ste spokojny?
Odpovedať
Profilova fotka
@doors454 To je podla mňa dosť na hrane. Jeden s rodiny čo ma stavebnú firmu mi odporúčal 375 a zatepliť 10cm polystiren
Odpovedať
Zalezi co od domu cakas (kolko ocakavas ze bude platit za topenie). Pri dodrzani hrubky 500mm su vysledky nasledovne: 1.Ytong 375+Polystyren 125 R = 6.53 m2K/W 2.Ytong 500 R = 4.55 m2K/W Vyhody riesenia 1: Mensia plocha obvodovych murov, tym padom viac miesta alebo menšia (lacnejšia) zakladova doska a samozrejme nizsia cena. (Ytong asi 30€ + polystyren asi 5€) Nevyhody riesenia 1: rosny bod v ytongu (uz zhruba od 4°C, ak planujete aj rekuperaciu nevidim problem). Nevyhody riesenia 2: urcite vyssia cena (zhruba 50€ - neviem presne, dost maly tepelny odpor konstrukcie (tazko sa dostanete na nizkoenergeticku stavbu - samozrejme vsetko je mozne), dost velka zastavana plocha ovodovych murov.
Odpovedať
@martenen co ti odporucil nie je dobra volba
Odpovedať
@martenen Čoto znamená "doporučili"? Povedali aké to má výhody, porovnali ceny, ukázali stavby čo z toho stoja roky...?
Odpovedať
odporucali nam to preto, lebo doytycny robia na stavbach a pouzit ytong 50-tku sa im zda najrozumnejsie z ich skusenosti. Vraj to ma vyhodu v tom, ze sa to nemusi zateplovat,ale otvorene nam aj povedali, ze to pri oknach zvykne praskat,tak sa toho obavame a nevieme co mame urobit. Samozrejme, ze cena pri pouziti 50-tky bude vyssia.
Odpovedať
@zuzica4 doporucili Vam to co sa najmenej predava a este je to aj najdrahsie...robte ako myslite ale este raz Vam poviem a to urcite nie len ja ....viac ako 30cm mur nerieste ...
Odpovedať
Profilova fotka
@stanh my mame nadstaveny starsi dom s PORFIX PLUS P2-420 PDK 375 , myslite si ze pri zatepleni vrchnej casti domu s EPS 5cm alebo 10cm nam hrozia plesne alebo vlhkost v podkrovi? do strechy planujeme dat 15+15cm vlnu. dakujem
Odpovedať
@zuzica4 nechce sa im polystyren lepit? 30cm porobeton a 20cm polystyren
Odpovedať
Článok sa načítava...
@stanh veľmi prosím o vysvetlenie nevýhody 1. riešenia ... " rosny bod v ytongu (uz zhruba od 4°C ", lebo tiež uvažujeme dať na Ytong 375 ... 10 cm zateplenie (rekuperáciu sme neplánovali). Ako, kedy, v čom sa ten rosný bod prejaví? Aké je najvhodnejšie riešenie, keď tú 375 už máme postavenú a uvažujeme to ešte nejak zatepliť.
Odpovedať
@elka48 ak to uvazujete zateplit tak menej ako 15cm nedavajte ...ja osobne by som dal 20 cm EPS
Odpovedať
Profilova fotka
@elka48 odpovedz si sama na otázku - ak ideš zateplovať tak čo lepšie izoluje aby si platila menej za kúrenie - porobeton (ytong) alebo izolácia (polystyrén)? odpoveď je jasná - izoluje lepšie polystyrén alebo aj iná izolácia... z tejto odpovede ti vyplynie aj odpoveď na druhú otázku - dať 30cm ytong alebo 37,5cm ytong? načo chcete všetci dávať hrubší ytong keď ytong neizoluje tak dobre ako polystyrén??? t.z. - múr má byť taký hrubý aby uniesol stavbu, čiže 30cm stačí na 99% bežných stavieb rodinných domov a na to si dajte izoláciu podľa toho koľko chcete platiť za kúrenie - čiže čím hrubšia bude izolácia (ktorá naozaj izoluje - nie ako ytong 375 alebo ytong500) tak tým menej budete platiť v budúcnosti za kúrenie, pretože ti nebude teplo unikať z domu. Čo sa týka tvojej otázky 1.riešenia tak odpoveď je takáto - čím máš hrubší múr, tak tým musíš dať hrubšiu izoláciu aby ti nevznikol rosný bod v múre ale aby ostal v izolácii - takže najväčšia kravina je zatepliť 50cm múr napr. 5 alebo 10cm polystyrénom
Odpovedať
Profilova fotka
@radopp Ano hovoril mi os stavbach čo su postavené 3 - 5 rokov.
Odpovedať
@colliers, @elka48 Keďže vaše riešenie nosných konštrukcií je viac menej rovnaké odpoviem vam spoločne: Pri vašom type muriva a: 5cm EPS - R = 5.13 m2K/W. 10cm EPS - R = 6.38 m2K/W. Tieto hodnotu su celkom slusne, ale....... pri EPS 10cm - uz pri teplotach pod 8 °C (a splneni aj niektorych inych podmienok) sa zacina posuvat rosny bod do vasej nosnej konstrukcie (ytongu) - typ padom sa zacina zhorsovat tepelno izolacna schopnost Ytongu. pri EPS 5 cm - ten isty jav zacina uz asi pri 10 °C. Samozrejme, tento jav sa da eliminovat roznymi postupmi a správnym vetraním (ale ruku na srdce, kto vetra v spalni v zimných mesiacoch v noci?). Ci tam budete mat vlhko, to bude zalezat v znacnej miere od Vas. Ak sa budete snazit udrziavat vlhkost v zdravej norme, myslim, ze 10cm by mohlo byt OK (vzhladom aj na hrubku muriva, ale osobne by som mozno rozmyslal nad 15-20cm EPS, takto by ste posunuli tepelne hodnoty, ktore spominam hore o 5-6 °C nadol, zlepsit tepelnelnoizolacne vlastnosti konstrukcie na 6.88 m2K/W resp. 7.88 m2K/W a znizit výdavky na kúrenie). Značnu pozornosť treba venovat oknám, tieto miesta su na plesne najviac rizikové. Ako spominam hore, rosný bod má vplyv na tepelnoizolačné vlastnosti materiálu, kedže jeho nespravna pozícia zvyšuje vlhkosť v murive a zhoršuje výrobcom deklarované hodnoty (myslim ze pocitane pri 5% vlhkosti). Ohľadom plesní: Plesne ku svojmu rastu potrebuju určité podmienky: 1. Existencia spórov 2. Prítomnosťou kyslíka 3. Vhodná teplotoa 4. Výživný substrát 5. Prítomnosťvody (vlhkosti) Skoro každý interiér prve štyri bez debaty spĺňa: 1. Spóry - jednoducho sa do domu dostanu vzduchom ale prenesenim na hocicom 2. Kyslík - bez neho nemozme ani my 3. Teplota - teplota medzi 10-30°C je pre plesne vyhovujuca 4. Substrat - stačia aj omietky ale usadene castice prachu 5. Vlhkosť - toto je jediný element ktorý vieme ako tak ustrážiť. Očakávana zdravá vlhkosť v interiéri je 40-55%. Všetko pod vysušuje dýchacie cesty, všetko nad 70% može prispievať k tvorbe plesní. Vlhosť sa dá eliminovať správnym a dostatočným vetraním (najlepšie rekuperáciou (núteným vetraním), keďže tá beži stále (aj v noci) a dbaním na detaily pri stavbe hrubej stavby (snažiť sa zabezpečiť čo najvačšiu tesnoť stavby).
Odpovedať
@stanh ďakujem, dúfam, že nám pomôže takéto podobnejšie vysvetlenie. Ďakujem aj za reakcie doors454 a puxo.
Odpovedať
Profilova fotka
@stanh ak sa rosny bod ( vlhkost? ) dostane do porfixu s 10cm EPS uz pri 8°C tak potom bez izolacie je tam pri akej teplote? a v pripade pouzitia napriklad sedeho EPS 12cm ktory ma hodnotu 3.75 m2K/W + porfix plus 375 ktory ma 4.31 cize spolu sa dostanem na hodnotu ak to dobre pocitam na 8.06 m2K/W tak sa rosny bod posunie kam? a v pripade takehoto zateplenia netrva stenam dlhsie sa tej vlhkosti zbavit? ak tomu rozumiem spravne tak vlastne kvoli tomu sa davaju vacsie hrubky izolacii aby sa ta vlhkost vobec nedostala do porfixu? dakujem za odpoved
Odpovedať
@martenen @zuzica4 Ahojte, idete stavat novy dom, a zrejme zivotnu investiciu, tak nech su to dobre investovane peniaze. Ak sa jedna o jednopoldaznu stavbu, urcite nerobit mury hrubsie ako 25cm. Pokial sa jedna o dvojpodlaznu, radsej to skonzultujte so statikom. (ja mam 2 podlazny dom z Porfixu P2-480). A v dnesnej dobe, by som co sa tyka izolacie urcite nesiel pod 20cm. Skladba tohto typu ma vyhodu v tom, ze za tie iste peniaze dostanete dom s radovo lepsimi vlastnostami. Urcite doporucujem precitat vela tu na fore, je tu vela skusenych a schopnych ludi. Kazdopadne ak si date do googla : pasivny dom, urcite nic nepokazite ;) Predsalen idete stavat novy dom, a nie aby bol uz dopredu zastaraly. Za 5 rokov, co zdaleka nieje tak vela, by ste na dom so skladbou 50cm muriva nedostali ani stavebne povolenie... http://www.istavebnictvo.sk/clanky/do...
Odpovedať
super, ludia ste perfektny ;-) tolko informacii..., vdaka vam sa hned lahsie rozhoduje :) dakujeme
Odpovedať
@ colliers pri použití šedého EPS 12 cm sa rosny bod presuva do Porfixu pri zhruba 5°C (ospravedlnujem sa za drobnu chybicku, kedze predchadzajuci vypocet som robil z vlasntností materiálu P2-400 375mm, nie P2-420 375mm. Vznikol rozdiel R 0,1). Ty pocitas s R 4.31. Tato hodnota je pocitana pri 0% vlhkosti, co v beznych podmienkach nie je mozne dosiahnut, pri 5% vlastnosti je to uz len R = 3.83 m2K/W (tuto by som bral viac za relevantnu). Na tepelnoizolačné vlastnosti má vplyv vnútorná, nie vonkašia vlhkosť. Je v podstate jedno, ci zateplite 1cm ale 30cm EPS. Ak bude rosny bod v murive, ma to stále ten istý efekt a to taký, že EPS bráni úniku vlhkosti, preto je potrebné sledovať pozíciu rosného bodu. K tej tvojej poslednej vete: Čím hrubší múr, tým hrubšia izolácia a to kvoli tomu, aby sa zabezpečila teplota múru aspoň 13°C aj v chladných dňoch - tym pádom zabránite zrážaniu vlhkosti. Čím má nosné murivo lepšie tepelnoizolačné vlastnosti, tým horšie sa s použitím EPS správne zatepluje.
Odpovedať
Profilova fotka
@stanh no, zaujímavé teórie. Ešte niečo o bilancii.
Odpovedať
@stanh Mrzí ma, že možno nie celkom správne chápem poslednú vetu „Čím má nosné murivo lepšie tepelnoizolačné vlastnosti, tým horšie sa s použitím EPS správne zatepluje.“, mne z toho vyplýva, že zateplenie narobí niekedy viac škody ako osohu. Postavili sme bungalov z Ytong Lambda 375 (8x11,0m, okná 3-sklá, na strope 20+6cm ISOVER UNIROL PLUS, podlahovka na el.kotol + menší krb/pec v obyvačke), pôvodne sme práve pre deklarované vlastnosti toho muriva nechceli zateplovať vôbec ničím, ale keď všetci naokolo zatepľujú, tak tiež uvažujeme došetriť si na nejaké múdre vylepšenie nášho domu. Bola by som vďačná za doplnenie,či vôbec má význam náš domček zateplovať, a ak áno, tak čím, aby to šetrenie nebolo zbytočné, prípadne výsledok stratový.
Odpovedať
@elka48 Prvá a základná otázka každého staviteľa by mala byť, čo od domčeka očakáva (aké vlastnosti a aké prevádzkové náklady). Podľa momentálne platnej normy STN pre vonkajšie steny: Normalizovaná (požadovaná) norma: R = 3.13 m2K/W Odporúčaná hodnota 1 R = 4.55 m2K/W (Ultra nízkoenergetické budovy) Odporúčaná hodnota 2 R = 6.67 m2K/W (Budovy s takmer nulovou potrebou energie). Toľko k STN (podľa mňa z týchto tvrdení vychádzajú výrobcovia ak tvrdia, že ich materiály netreba zatepľovať). Realita bohužiaľ nie je taká ružová ako teória. Pri stavbe mnoho stavebníkov (jednotlivcov, ale aj firiem) podceňuje detaily a tým pádom dochádza k chybám v konštrukcii, čo následne spôsobuje degradáciu tepelnoizolačných schopností materiálov (vlhkosť), tepelné mosty a netesnosti. Samozrejme treba prihliadať aj na umiestnenie stavby (poloha - región, umiestnenie vzhľadom na svetové strany, veternosť a mnoho iného). Dodatočné zateplenie dokáže (či už čiastočne, alebo v plnej miere - záleží na realizácii) eliminovať tieto chyby, ale použitím zateplenie vyvstavajú nové problémy (rosný bod.....). Veľa ľudí rozmýšľa nad zateplením, nie preto, že to potrebujú, ale preto, že ostatní zateplujú. @elka48 v akom štádiu je vaša stavba? Už tam bývate ale stále staviate?
Odpovedať
@stanh Ešte nebývame, priali by sme si skolaudovať v lete, zatiaľ bez zateplenia, po čase uvidíme, snažíme sa predísť závažnejším problémom, preto ma zaujímajú všetky názory, ostáva už len vedieť sa v nich správne zorientovať.
Odpovedať
Profilova fotka
@stanh vdaka za objasnenie ;-)
Odpovedať
zdravym chcem sa opytat tak mi ideme stavat s porfixu 25cm a zateplenie 20cm f70 vychadza tam 7,8m2k/w je to ok alebo bolo by lepsie dat hrubsiu izolaciu? dakujem za odpovede.
Odpovedať
@martin25 To závisí od toho čím kúriš, aká maximálna hrúbka steny ti vyhovuje, koľko máš financií. Dom sa navrhuje ako celok. Čo tak zverejniť projekt?
Odpovedať
@radopp tak kurit sa bude drevom .splynovaci kotol a akumulacka a v obyvacke krb.
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?