Tak dnes sme sa rozhodli že budeme stavať s Ytongu, no ešte stále sa nevieme rozhodnúť či dať 30tku a zatepliť ju alebo 45-ku bez zateplenia? čo myslíte? Paní projektantka nám poradila 45ku ale je aj za 30tku zo zateplením tak sa akosi nevieme rozhodnúť, čo by bolo lepšie?
Opýtaj sa pani projektantky či by nestačila 25-ka P4-500 alebo P6-500 a zateplenie 25cm. Majú síce menší tepelný odpor ale zato väčšiu pevnosť. Nakoľko ti len poradila tak to nemá prepočítané a strieľa haľa-baľa nakoľko aj bez nej a prepočtov by som pre istotu dal min.30cm. Len tak pre porovnanie:
P2-350 PDK 450x249x599: 54,38 s DPHm2
P2-350 PDK 300x249x599: 38,16 s DPHm2
P6-650 250x249x499 : 37,50 s DPHm2
P4-500 PD 250x249x599: 33,00€s DPHm2
Ceny sú cenníkové nie zľavové.
Urcite tensie murivo a radsej zateplit.
Ak chces znizovat naklady tak skus silku nechat prepocitat statikovy.
Taka silka 200ka tusim 33€/m2.
No praca snou je rovnako narocna ako s obycajnou palenou tehlou.
No vysia nosnost a pevnos.
Zvukova izolacia a velka objemova hmotnost zabezpeci akumulaciu.
PS: porfix je okusok lepsi vlastnostami a je aj lacnejsi nacely dom ma to vyslo cca o tretinu menej...
Tehly su pre buzerantov, zle sa s nimi robi, horsie sa omietaju, zle sa do nich seka fuj jedine ytong. A ked sme pri idealnom svete tak v idealnom svete by mali aj izololovat tepelne nemyslis? :-D
@bozsky_kaja
@sysell
nikto tu nehovori o standardnych tehlach. ked som minule siel okolo stavby RD z tehal, tolko bordelu po rezani, to ani na 10 stavbach z ytongu niet. ak murovany dom, odporucam VPC (KMB Sendwix z Ciech, alebo Kalksandstein z Nemecka).
a preco si myslim, ze by mury nemali tepelne izolovat? lebo by potom bol problem s tepelnou akumulaciou ;-) radsej pekne "jednoliaty" obal zo vsetkych stran z izolantu.
@joxe
vobec som nepisal, ze maju len akumulovat. ale @sysell doplnal moju uvahu o idealnej konstrukcii domu.
ps: keby si mal zabudovane v muroch aj chladenie, akumulacia by ti bola dobra :-p
@bozsky_kaja na druhu stranu, ak sa v lete dom po nikekokych dnoch vyhreje, nie je take jednoduche naakumulovane teplodostat von. Alebo v zime, kym sa zohreju steny... akumulacia je len zotrvacnost. Nevidim v tom ziadnu vyhodu.
@bozsky_kaja Ahoj. Neexistuje pouze jedna ideální konstrukce. To by zákonitě vedlo k zániku všech ostatních. Mě je celkem fuk, jak se kdo rozhodne, ale každý materiál má určité vlastnosti a každý stavebník má své preference a navíc, každý stavebník oplývá jinou dívkou znalostí stavební fyziky a stavařiny obecně. Někdo preferuje akumulaci a někomu naopak akumulace vadí. Někdo si do baráku namontuje topení za 30.000 Euro a někdo tam šoupne přímotopy za pár šupů. Takže obecně - ideální řešení neexistuje. :-D
@joxe
preto treba kvalitne izolovat izolantom :) snad ti uz o rok budem vediet povedat, ako to funguje.
@praoteccech
netvrdim, ze existuje iba jedna idealna konstrukcia, je to moj osobny nazor. urcite by to neviedlo k ziadnemu zaniku konkurencie, nakolko ta vie bojovat napr. cenou. poznam vela zlych rieseni, nie len v stavebnictve, ktore sa predavaju kvoli nizkej cene. vacsina stavebnikov, ktorych som oslovil, su lenivi a nechce sa im stavat netradicne. poznaju svoje (vacsinou ytong, drevo a tehla), nechce sa im stavat z ineho materialu a radsej nezoberu zakazku. ja ich aj chapem - narezat ytong dokaze aj decko, hrubsia stena sa lahsie preda, lebo cim viac pasikov, tym viac adidas... ked im niekto povie, ze chce 175mm obvodovy mur 2podlazneho domu, napriek projektu statiky ti zacnu rozpravat, ze to nejde.
tolko k mojmu rozjimaniu o idealoch :-D
@joxe vsetko zalezi od konkretnej konstrukcie domu, ale akumulacia vyhodu moze mat. Specialne ak mas dom kde su podstatne slnecne zisky. V zime totiz bude za slnecneho dna zisk vacsi ako je aktualna strata domu. Ak prebytocne telo dokazes ulozit do konstrukcie, potrebujes menej v noci, kedy su straty domu podstatne. Ak mas malu akumulaciu musis tieto zisky cez den vypustit von, npr vetranim.
@joxe
presne cisla neviem, su sucastou technickej dokumentacii jednotlivych stavebnych systemov, ale ja stavam tiez na juhu a vobec sa tu nestraca akumulacny efekt. len ho treba zapracovat uz do projektovej fazy a ratat s nim pri navrhu izolacii a vykurovania/chladenia.
@zuzka149 Treba sa tety projektantky opytat, ci sa s tebou podeli o proviziu, co bere od Ytongu za navrhovaie takych nezmyslov. Uplne vazne to hovorim.
@zuzka149
Dobrý deň,
Na túto tému zaznelo na fóre mnoho otázok a odpovedí, ktoré sa opakujú dookola.
Tvárnica Ytong Lambda+ hr.450 mm, má Ru=5,04 m2.K/W, takže ich nie je potrebné zatepľovať a pri správne navrhnutých a zrealizovaných detailoch spĺňajú požiadavky na súčasnú platnú normu aj normu, ktorá bude platiť od roku 2016.
V prípade že sa rozhodnete pre skladbu Ytong hr. 300 mm + tepelná izolácia (aj toto riešenie je možné a nie je zlé) je potrebné konštrukciu a hrúbku izolantu optimalizovať. Závisí kam sa chcete s parametrami Vášho domu dostať a čo od toho očakávate (bežný dom, nízkoenergetický, pasívny) Pretože na celkovom výsledku sa podieľa mnoho faktorov, ktoré vzájomne súvisia a ovplyvňujú sa.
Vplyv má veľkosť objektu, tvar objektu, solárne zisky, orientácia na svetové strany, vzduchová priepustnosť, použitá technika (riadené vetranie s rekuperáciou, ...) a v neposlednom rade aj životný štýl obyvateľov domu.
Pri zatepľovaní domov neplatí „čím viac, tým lepšie“ Bezhlavým zvyšovaním hrúbky tepelnej izolácie sa v určitom bode dostanete do stavu že prínos vs. vynaložené prostriedky sú neúmerné a návratnosť vynaložených investícií sa môže v celkovom horizonte životnosti stavby ukázať ako nevýhodná.
V prípade, že nie ste so službami a odpoveďou projektantky spokojná, odporúčam Vám spojiť sa so špecialistom na teplotechniku stavby a prejsť si s ním jednotlivé možnosti riešené konkrétne pre Váš dom.
S pozdravom technická podpora Ytong
@ytongsk ja len jedno tiez mam ytong ale to je jedno ...chcel by som trosku oponovat co sa tyka tej vety ze : Pri zatepľovaní domov neplatí „čím viac, tým lepšie“ Bezhlavým zvyšovaním hrúbky tepelnej izolácie sa v určitom bode dostanete do stavu že prínos vs. vynaložené prostriedky sú neúmerné a návratnosť vynaložených investícií sa môže v celkovom horizonte životnosti stavby ukázať ako nevýhodná.
toto si povedzte ked budete kupovat auto
ja som staval dom v ktorom som a chcem byvat urcite som ho nestaval preto aby sa my nejake investicie mali vracat ... dom nie je cinska fabrika na vyrobu gumenych medvedikov :-D
@godfather kde je vacsi rozdiel teplot v podlahe alebo v stenach ? a Co ma vacsiu plochu steny ci podlaha ? :)
@ytongsk ano bude to stacit, aby to len tak tak preliezlo cez normu, ktora vyzaduje R 4,54 m2.K/W.
@ytongsk je to presne tak a ja dám tú 500 nech tam vojdu aj vonkajšie žalúzie pod omietkové preklady dám 300 a ostatok žalúzia a izolácia akurát budem musieť zohnať tú pílu na kvádre vraj sa to ťažko píli ručne. môj sused má 375 lambdu a keď sme to merali infra kamerou tak tam nikde nebolo vidno tepelné mosty a teplota na povrchu pri mínus -15 stupňov bola bola -14,5 stupňa
@doors454
Dobrý deň,
samozrejme je to Váš názor, na ktorý máte právo. Zároveň veľa ľudí práve tieto úspory zvažuje.
S pozdravom technická podpora Ytong