Prišla Vám upomienka z Orange za číslo, ktoré už ani neviete, že existuje, odporúčam neplatiť ju

Pozdravujem, v ostatných dňoch mi prišla listom upomienka, že mám údajne voči operátorovi nedoplatok 7,- €, a to za číslo, ktoré nepoužívam už veky a za ostatných 5 rokov neviem ani kde je SIM karta. Tak som zavolala na call centrum za účelom zistiť, čo to má znamenať. Tam mi zamestnankyňa oznámila, že operátor Orange sa rozhodol zrušiť paušál, kde nebol mesačný poplatok a jednostranne ho nahradiť paušálom, kde je mesačný poplatok 1,- €. Vraj som o tom bola informovaná mailom (na adresu, ktorú som im dala pre 15 rokmi a dávno k nej nemá nikto prístup). A že ak teda nesúhlasím s týmto postupom mám napísať reklamáciu. Ešte stále nahnevaná, že čo toto má znamenať, že operátor sa jednostranne rozhodne zmeniť mi zmluvu. A mimochodom je u nás v rozpore s právom, aby bola zmluva uzavretá mlčky, tzn. ak nevyjadrím nesúhlas, tak sa zmluva považuje za uzavretú, som napísala reklamáciu. Nasledujúci pracovný deň mi volali z Orange, že teda bol vystavený dobropis a číslo rušia. Vzhľadom na uvedené by som týmto len chcela odporučiť všetkým, komu prídu obdobné upomienky, síce na nie veľmi vysokú sumu, ale predsa, aby tieto neplatili a obrátili sa minimálne na reklamačné oddelenie operátora Orange, nakoľko toto je vrcholne protispotrebiteľský postup, protiprávne konanie zo strany operátora a osobne to považujem za hyenizmus zo strany tohto operátora. Nie že by ma 7,- € zruinovalo, ale určite ich viem minúť aj príjemnejšie. Neviem či vzhľadom na aktuálnu situáciu je operátor Orange v tak zlej ekonomickej situácii, že musí takto získavať peniaze alebo len skúšajú, čo si môžu voči ľuďom dovoliť....
Odpovedať
@nekalepraktiky a to len kvôli tomu si si zakladala účet na MS? 🤔 Že si nevieš dať naporiadok svoje záväzky? 🙂
Odpovedať
Profilova fotka
Podobnu skusenost som mal s nimi pred casom, potom som prestupil, niekedy mam pocit, ze skusaju, co im prejde. Treba byt obozretni.
Odpovedať
@sousedekovci89 ja mám svoje záväzky na poriadku, nakoľko ako píšem vyššie Orange túto zmluvu uzavrel jednostranne, bez môjho súhlasu. Navyše sú si očividne vedomí svojho protiprávneho konania, nakoľko predmetný záväzok obratom zrušili; a účet na MS som si zakladala kvôli tomu, aby som o tejto nekalej praktike operátora informovala ľudí, nakoľko si myslím, že na takéto podvodné praktiky treba upozorniť, aby sa ľudia nenechali oklamať... ospravedlňujem sa ak sem tento príspevok podľa Vás nepatrí, ale považujem tento portál aj za informačný kanál pre verejnosť, tak som si dovolila ho sem pridať. Určite je možné z Vašej strany osloviť admina s požiadavkou, aby ho prípadne vymazal pre nepatričnosť.
Odpovedať
@nekalepraktiky mne urobilo O2 presne toto iste cca pred rokom, rovnaky postup. Asi chceli preriedit zoznam simiek v obehu. A popri tom vyskusali, co im prejde.
Odpovedať
Profilova fotka
Ahojte, príspevok tu nateraz nechávam, nakoľko sa podobné situácie môžu týkať akéhokoľvek dodávateľa internetových služieb či TV, takže sa táto téma okrajovo môže týkať aj bývania/domácnosti. Beriem to ako príspevok pre tých, ktorí sa ocitnú v podobnej situácii ale aj ako memento pre tých, ktorí zabúdajú meniť a aktualizovať svoje kontaktné údaje. Stáva sa to totiž napríklad aj na našej stránke a potom riešim dávno zabudnuté e-mailové adresy, do ktorých už ani nie je prístup a ktoré boli použité pri registrácii a podobne. 🙂 Ak má niekto iný názor alebo mu táto téma a diskusia príde úplne mimo vôd MS, pokojne mi príspevok nahláste spolu s dôvodom a prejdeme si to. 🙂 Ďakujem a prajem pekný deň. Miška, 4nets Team
Odpovedať
@nekalepraktiky zrus si aj ucet v banke pre istou. Banka jednostranne meni zmluvne podmienky a len ti to oznami elektronicky. Ouuu ved to spravil aj Orange, tak to mi potom nevychadza... To ze si ty nemala na storocnom cisle uvedene aktualne kontaktne udaje za to tiez moze orange? To je tak ked ani nemas sajnu co operatorov stoji to ze musia drzat cislo dakomu co ho nevyuziva...
Odpovedať
dnes je to tak daj peniaze a nestaraj sa /vsade tak/suolujme stat co nedal
Odpovedať
@nekalepraktiky Predpokladam, ze ste mali cas na reakciu a mohli ste odstupit od zmluvy bez sankcie z dovodu nedodrzania podmienok povodnej zmluvy. Aspon tak to bolo u mna. Informovali ma viacnasobne, na fakture, do SMS a mozno neprezeniem, ked poviem, ze asi 3 mesiace dopredu mi dali vediet, ze idu daco robit s mojim cislom. Ak menite kontaktne udaje, je, zial, Vasa zodpovednost iniciovat ich aktualizaciu. Ale to sa stava, stalo sa to aj mne, stane sa to xy dalsim. Riesenie Orange vnimam tak, ze vlastne chapu, aky ma dana situacia kontext a snazili sa tuto neprijemnu chvilu pre Vas sprijemnit tym, ze poplatky odpustili i ked nemuseli, pretoze ste vcas nezareagovali z dovodu neaktualnych kontaktnych udajov.
Odpovedať
@somecheck - vytvoril som si tu účet len aby som mohol odpísať, inak čítam iba záhradkársku časť Predpokladáte že autorka je stále v Orange a vôbec ste si nevšimli že to číslo už nemá a k schránke nemá prístup. Takže Váš argument že informovali "na faktúre, SMS, alebo že idú niečo robiť s mojím číslom´" iba dokazuje že neviete čo píšete. Každý operátor mal kedysi "paušál", ktorý mal nahrádzať dobíjanie kreditu. jediné čo bolo treba, bolo mať 15 rokov a občiansky - deckám sme ich predávali pomaly na stovky. Pri podpise zmluvy musel byť rodič, ktorý nedával údaje, iba podpísal zmluvu (reálne sme nikdy nekontrolovali či je to rodič - príkaz zhora bol predať čo najviac, nie kontrolovať občianky). Autorka nepíše koľko má rokov, ale kľudne to mohlo byť jej prvé číslo s tým, že rodičia sa nechceli babrať s kreditom, ale chceli jej platiť faktúry bez viazanosti (neviem či je tu niekto kto si pamätá potrebu kupovať kartičku, či s Primou CD, s kreditom a potom volať na číslo kde bolo treba vyťukať 16 miestne číslo kartičky) Moju prvú súkromnú mail schránku som si založil asi 25 rokov dozadu práve cez vtedajsiu novinku orangemail.sk, vtedy to bola skvelá služba ktorá teraz už neexistuje, dokonca aj s SMS notifikáciou na novú správu, lebo múdre telefóny vtedy ešte neboli. Deckám sme takéto schránky vytvárali spolu s predajom týchto SIM kariet, lebo sme to mali povinné, prihlasovacie údaje boli v zmluve. Pochybujem že mnohé decká vôbec vedeli ze niečo také majú - vtedy sa chodilo do predajne "kupovať mobil za korunu". Ak je autorka jedno z tých "deciek", tak sa k tej schránke už nemá ako dostať a číslo je dávno vypnuté ako píše... Ak Orange posielal upozornenie iba na ten mail, tak si neviem predstaviť nič iné ako úmysel vytiahnuť z ľudí peniaze, keďže sami dobre vedia ze tá služba už neexistuje. Keď prišiel na SK trh O2, všetci sme si objednávali reklamné SIM karty s 5 korunovým kreditom zadarmo. Kredit sa minul, karta šla do koša - nikoho netrápilo čo je s číslom. Oni to ale zobrali rozumne a čísla po nejakom čase automaticky rušili, namiesto ťahania peňazí z ľudí za vymyslenu zmenu služby.
Odpovedať
@palo18 nemusia číslo držať, nikto a nič im to neprikazuje. Prima karty sa rušili po dvoch rokoch, paušály nie lebo sa dajú faktúrovať. V banke treba súhlas na oznamovanie elektronicky, platí to aj na operátorov. Keď sme predávali tieto "paušály za nula korún", žiadne elektronické oznámenia neexistovali. Jediný spôsob elektronického oznamovania totiž boli SMS a tie vtedy boli často drahšie ako poslať list a faktúru poštou.
Odpovedať
ak je to viac ako 10 rokov straca to platnost
Odpovedať
@fero1956 akurat mi nie je jasne, preco orange prerabal zjavne dlhodobo nepouzivane cislo z “dobijania” na pausal. Myslim, ze je tam zakotvena nejaka podmienka pravidelneho dobijania a to prave preto, aby cislo nezaniklo. Autorka zjavne nic nedobijala, napriek tomu bolo cislo aktivne... 🤔
Odpovedať
Článok sa načítava...
@bigjamajko ale ona píše že to bol paušál za nula. O2 to mal napríklad ako "O2 fair" - platí sa iba prevolané. A Orange sa rozhodol, že to zmení na paušál s mesačnou sumou. Okrem toho že to je proti ich vlastným podmienkam ktoré boli k tomu paušálu pôvodne, stavím dôchodok na to že to ani nemôžu robiť.
Odpovedať
@bigjamajko paušály sa prerábajú pravidelne, je nákladné držať veľa rôznych paušálov v systéme a počítať pre ne poplatky zvlášť podľa starého cenníka. Lenže na takú zmenu sa vyžaduje súhlas vlastníka čísla a ak vlastník súhlas nedá, môže operátor iba vypovedať zmluvu. To je jediné čo mu zákon umožňuje.
Odpovedať
@fero1956 Nepoužívané číslo zo strany klienta automaticky neznamená odpojené číslo u operátora. To číslo bolo aktívne, avšak za paušálny mesačný poplatok 0 eur. Bol som úplne v rovnakej situácii, problém totiž to je, že paušál za 0 eur zmenili na paušál za 1 eur mesačne. Keďže upomienkový proces u nich začína pri dlžnej sume nad 5 eur, tak ako klient sa o nejakej faktúre dozvieš po pol roku, keď tam máš účet 6 eur za 6 mesiacov, keď ti príde domov list. (Ak máš nesprávny mail, samozrejme ti ju každý mesiac posielajú na mail, kde nemáš prístup, takže vlastne nevieš o faktúrach) Zas a znova, problém boli neaktuálne kontaktné údaje z mojej strany, za čo Orange nenesie zodpovednosť. Mne sa ich prístup páčil, zavolal som, vysvetlili sme si, číslo som šiel na predajňu zrušiť a 6 eur mi odpustili. Proste z toho v zápale emócií každý spraví fópá a hodí to na Orange, avšak úprimne a ruku na srdce, aj v elektrárňach máte neaktuálny mail? Ak áno, je to váš problém.
Odpovedať
btw, keď som už tu, dnes mi mal doviesť kuriér zásielku, ale keď mi volal, som niečo robil a nezdvihol som mu, volal som mu až za nejaké dve hodiny a pýtal som sa ho čo to je, keďže som nič neobjednával, vravel že je to zmluva na elektrinu a plyn! Nemám slov...
Odpovedať
Ďakujem za príspevok,mne pomohol. Presne takáto upomienka mi prišla v piatok. S mužom sme pred viacerými rokmi prešli do O2 a všetky záväzky s Orange sme vyrovnali. Takže toto je maximálna drzosť žiadať 7e. Niežeby som ich nemala, ale prečo o nich nepovedali, keď sme od nich odchádzali? Vtedy to nebolo treba vyrovnať? Až teraz po x rokoch??? Ďakujem, ušetrili ste mi hrabanie sa v papieroch, rovno napíšem reklamáciu. Pekný deň.
Odpovedať
@nekalepraktiky Je to len a len vaša chyba, lebo pri zmene ponuky slúžieb, alebo programu, vám dáva operátor možnosť neakceptovať to a ukončiť s ním zmluvu. To, že ste nereagovala, bral operátor ako váš súhlas so zmenou paušálu a preto absolútne nechápem prečo sa nad tým pozastavujete. Je vašou chybou, že si neaktualizujete u operátora svoje kontaktné údaje a že ste tam mali neaktuálnu mailovú adresu. Vôbec sa tu nejedná o nekalú praktiku, ale o úplne bežný postup aj v iných firmách. PS Sa tu potom ani netreba čudovať, že tu má dezinfo scéna také kvalitné podmienky na rast, keď mnohí ľudia najskôr píšu na net a až potom rozmýšľajú.
Odpovedať
@somecheck Toto ma nebaví, vedel som že si nemám robiť účet. Vy mladí sa furt len hádať chcete. Orange ZMENIL ZMLUVU. To sa cez e-mail nedá. Nijako. Ešte aj teraz vyžadujú podpis na papier alebo SMS kód. Elektrárne rovnako vyžadujú podpis. Ak nepodpíšem, príde mi list poštou že mi hrozí odpojenie, nie e-mail.
Odpovedať
@stowasser spýtal som sa na to známeho právnika. To čo píšete sa volá "konkludentný súhlas" a pri takýchto zmluvách nie je legálny. Radšej sa spýtajte aj vy.
Odpovedať
Profilova fotka
@somecheck Fópá -> Faux pas 😊
Odpovedať
@fero1956 @nekalepraktiky treba ale vedieť čo človek podpísal, lebo napríklad keď podpisujete zmluvu na účet v banke, súhlasíte s cenníkom banky, VOP a tiež s tým, že môže cenník jednostranne zmeniť napríklad. nepoznám znenia zmlúv operátorov (mám kredit dodnes) ale neprekvapilo by ma to, keby to bolo riešené veľmi obdobne a potom ani ten známy právnik nemusí mať tak celkom pravdu 🙂
Odpovedať
@fero1956 Každý na to máme iný názor, ale to je úplne v poriadku, sme ľudia a názory sa líšia. Ja som dal ten svoj, Vy svoj. Ja to akceptujem, určite sa nehádam. V konečnom dôsledku si to každý vyrieši po svojom.
Odpovedať
Hmm ja by som podal sťažnosť, za to nedáš nič, no aspoň pre taký ten dobrý pocit, by som ju podal. Inak je fajn si dávať pozor aspoň na zmenu kontaktných údajov, keďže oni nemôžu vedieť, že ty niečo už roky nepoužívaš
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?