Podlahové kúrenie a sadrokartónové priečky naň.

Profilova fotka
Zdravím všetkých majstrov. Potrebujem radu ohľadom kotvenia sadrokartónovej konštrukcie do anhydrit poteru s podlahovým kúrením. Ide mi konkrétne o toto: nakoľko ide o rekonštrukciu nemal som možnosť spraviť najskôr konštrukcie potom poter, lebo boli katastrofálne krivé podlahy tak som zvolil najskôr poter a potom na rovine priečky. Chcem robiť aj obvodové múry systémom predsadených stien čiže priami záves o stenu strop a podlaha učko aby som nezabral moc priestoru s cw-čkom. A ide o to že podlaha je v pohybe nakoľko kúrením sa pne. Chcem sa opýtať či nebude praskať sadrokartón na stenách keď konštrukciu pevne zakotvim o podlahu. Ak áno tak ako problém vyriešiť?
Odpovedať
@techmont v open space kancelariach sa to robi podobne, Ak chces ma istotu treba narezat poter pod prieckami. Ja to mam presne tak ako ty a bez narezania a nic nepraska.
Odpovedať
Profilova fotka
@tom329 a obvodové si tiež dával? Lebo ja som rozmýšľal ich upevniť na stenu priamym závesom, hore a dole učko, ale to dolné neupevniť ale nechať to iba voľne položené a nech sa pod ním podlaha pohybuje. Čiže stena by držala iba v hornom učku a na priamom závese a jeden záves by som dal aj tesne nad to spodné učko. Alebo normálne ukotviť do zeme?
Odpovedať
Profilova fotka
@techmont 1) v miniizbe rozmerov 4x4 m ako mas ty je pohyb betonoveho poteru minimalny. Ak ak je, osadenie tak ako predpisuje vyrobca str.31 https://www.rigips.sk/sites/gypsum.ee... nevyhoda tohto systemu ze zbytocne stracas cm z izby+cena. vhodne tam, kde su steny krive >5cm atd. Kotvenie spodneho profilu riesit tak, aby si neposkodil rurky. 2) je prilepit tabule sdk o stenu osadzovacou maltou (napr. knauf perlfix) tak, aby spodnym poterom bola dilatacna medzera co ja viem 0.5-1cm. Ak chces extra nosnost, do zatuhnutia perlfixu mozes kotvit aj hmozdinkami. vyhoda je cena a rychlost oproti predsadenej montazi.
Odpovedať
Profilova fotka
@mgx no steny sú totálne krivé čiže musím riešiť aj za cenu zmenšenia izby. On aj malý pohyb dokáže spraviť prasklinu a preto sa chcem tomu nejako vyhnúť. V kútoch mi to nevadí ale v spojoch napr. v strede steny by to bol pre mňa problém. Rúrky mám tak rozložené aby v prípade kotvenia boli úplne mimo čiže trafenie nehrozí, ide len o to či keď to spojím z podlahou ktorá sa hýbe nebude praskať stena. Lebo mám aj väčšie izby a tam už to bude dosť behať.
Odpovedať
@techmont mal si to urobiť od zeme. Neviem si predstaviť čo tam mohlo byť aby si to nerobil od zeme.
Odpovedať
Profilova fotka
@igor256 asi lopatami ťahaný betón no total krivé najvyšší bod 18cm najnižší 25,5cm nános stavebného odpadu a poter, no proste celé zlé. Najjednoduchšie mi prišlo to vyrovnať pieskom polystyrén 5 a 6, podlahovka a zrovnať anhydrit.
Odpovedať
Profilova fotka
Moja predstava.
Odpovedať
@techmont obvodove som nerobil ale tie tusim kotvis len do steny, pozri nejake rigips video. Ak ti to velkosti izieb dovoluju a budes zateplovat z vonku, tak stoji za zvazenie aj zateplenie z vnutra. taka 50 CW by na to urcite posluzila. Ak nechces riesit zateplenie, tak mozes zvazit drevenu konstrukciu na stenu.
Odpovedať
Profilova fotka
@tom329 no neviem či ešte aj zvnútra zatepľovať lebo obvodové steny majú 35cm. pálena plná tehla a na na nej 20cm. polystyrén. Videá som pozeral, všade kotvia ale nikde není definované či kotvia na poter alebo na betón. Lebo väčšinou sa kotví do betónu len mne situácia dovoľuje iba na poter, preto potrebujem nejakú radu alebo skúsenosť ako na to. Všade sú len také všeobecné video návody.
Odpovedať
@techmont no u teba je to už jedno, vo všeobecnosti ak by aj niekto iný si to chcel takto uľahčiť tak nie všetko čo je jednoduchšie je aj lepšie. Takéto riešenie je zlé čo sa týka prenosu hluku a otrasov cez podlahu. Mal si si radšej vymurovať spodok dať viac murovacej malty urobiť jednu radu ytongu do roviny a na to následne sadrokartón alebo domurovať po strop. Čo sa týka pohybu je zanedbateľný, SDK stena znesie čosi. UW profil normálne primontujete o zem. V podstate by ho stačilo nalepiť na mamut. Potom pozor, CW profily sa do UW neskrutkuju. Na steny by som sadrokartón radšej lepil ak neuchadzaju moc. Je to potom pevnejšie a lepšie na nosnosť.
Odpovedať
Profilova fotka
@techmont vacsia izba je kolko, 4x8m? to je z pohladu betonovy konstrukcii dilatacne nic a ty mas len betonovu mazaninu vnutri miestnosti. V mieste priecky (ak teda hovorime ze priecka je v strede miestnosti) nebude chodit nikde, teda urcite nie v medziach, ktore by sposobili praskliny. nechce sa mi to kreslit, ale je to bezna stavebna fyzika. K tvojim napadom len tolko: 1) CD profil je na priecku uplne nevhodny kvoli priecnej tuhosti a inym veciam (nebudem to tu rozpisovat vsetko je na webe) a na priecku sa pouziva CW a overeny system osadenia ktory mas pre laika popisany v manuale rigipsu. Vymyslat vlastne riesenia (navyse totalne zle) je cesta do pekla. 2) vysvetlujes mi tu ze mali prehyb spravi prasklinu (co je samozrejme), a ty sa pytas ci mozes priecku polozit len tak bez pripevnenia o podlahu 🙂. Staci akekolvek namahanie v pozdlznom smere (idealne v strede priecky) a nepripevnena konstrukcia cestuje prec. Prasklina je samozrejma (okrem ineho) 3)pouzitie priameho zavesu mi pripada, ze ty si este s sdk nepracoval a toto su len teoreticke vyplody bez toho, aby si nejaky dom SDK vyrovnaval. Su len 2 cesty, bud sa drzat osvedceneho manualu alebo si zaplatit niekoho, kto stavbe rozumie (nieco ako stavbyveduci). Takze este raz: plavajuci poter v strede miestnosti "stoji" a na rohoch su posuny tak male (v ramci beznych dimenzii) ze to riesi dilatacny pas. Zvysle konstrukcie SDK na stenach na vodorovny poter nepripevnujes (je to v manuale popisane aj vysvetlene). Priecky riesis tak, ze na UW profil nalepis podlepovaciu pasku a cez diery a hmozdinky pripevnis do poteru tak aby si nenavrtal rurku. Ak to inak v kritickych miestach nejde (lebo trubka), treba prilepit na mamut, ale inde co su diery hmozdinky (staci aj 6x35, ale musia byt nahusto). Zvisle CW profily das s dilataciou, musia byt schopne sa "kolajniciach" hybat (kuk videa). SDK pripevnujes podla manualu. Rohy osetris na to urcenou paskou, bud lacnejsou natupo alebo Aquabead (to nema sancu prasknut). K tebou zvolenemu postupu betonovania poteru v celom dome naraz a postavenie priecok neskor je to bezna vec (hlavne pri stavbe typu openspace). Urcite jednoduchsie, ako stavat priecky, robit 10 miestnosti a potom riesit okruhy. Ak ta dispozicia nebavi, zburas suche priecky kladivom za poobedie a o 3 dni ma veduca nove byvanie.
Odpovedať
Ja mam prizemie podobne riesene, brutus krive steny som neomietal ale postavil sdk predsadenku cd+ud, priame zavesy kde sa dalo alebo kus cd na stenu a sdk medzi to... Nasledne hladky sdk podhlad. V ploche absolutne ziadne praskliny, v kutoch male vlasocnice, ale nerobil som systemovy kutovy detail s paskami. A vzhladom na brutus rekonstrukciu spojenu s podchytavanim zakladov, som sa bal, ze to urobi viac skody ako osohu. Do kutov by som teraz akurat dal silikonakryl a nie obycko akryl.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Doplnim ze ud k podlahe (cement poter) ukotvene, ud pri strope vzhladom na krivost nepouzite.
Odpovedať
Profilova fotka
@mgx priečky som neriešil s CD ale CW ja riešim obvodové steny s cd ako predsadená stena a to som hlavne potreboval vedieť či môžem spojiť účka s podlahou. Chápeš CD budú ukotvené o pevný obvodový múr a ešte ho upevním o podlahu ktorá dilatuje. Iba to chcem vedieť či nespraví niečo.
Odpovedať
Profilova fotka
@paulus33 a tiež to máš kotvené do poteru s podlahovým kúrením? Stropné učko si potom dával na tie cd na stene?
Odpovedať
Profilova fotka
@techmont v manuale co som ti poslal mas o predsadenych stenach celu kapitolu (konkretne cislo osem. Musis vediet co chces, ci predsadenu stanu volne stojacu, spriahnutu alebo len suchu omietku s osadzovacim lepidlom. V kuse tu verklikujes o dilatacii ktorej vobec nerozumies , ale vsak nejde o centimetre a po druhe dolny profil tvori s podlahou jeden dilatacny celok. Doska je od nich oddelena naspodu 1cm dilatacnou skarou s tmelom. Takze ak aj nieco praskne (co nepraskne), tak prasklina je za soklovou listou. Vo vlastnej prerabanej zrucanine som takto osobne o sadrokartonoval asi 200 beznych metrov, takze ver mi ze to takto funguje. Este raz, dolny profil sa do poteru/betonu kotvi, pozri si manual, pozri si videa od vyrobcov (KNAUF,RIGIPS). Ked neveris, najdi si stavbyveduceho alebo niekoho zo stavebnym vzdelanim...
Odpovedať
Profilova fotka
@mgx Ježiš, sorry ja som kukal ten manuál a nezobrazovalo mi to tu ôsmu kapitolu nejako mi to zle stiahlo. Toto mi dosť pomohlo diky ti moc 👍😉
Odpovedať
Profilova fotka
@techmont v pohode. na webe je aj vela dobrych videi od rigips/knauf, v podstate to mas krok-za-krokom vysvetlene.
Odpovedať
Profilova fotka
@mgx najlepšie je to mať aj tak vysvetlené od človeka ktorý to má doma a vie čo to robí v realite.
Odpovedať
@techmont ano ud je kotvene natlkackami, cement poter+podlahovka, rekonstruovany dom ktory bol brutalne podmoceny so statickou poruchou. Horny ud som nedaval,nebolo treba ak pozries ako to mam ukotvene k stenam, ud pred zaklopenim boli v top rovine, plus vodorovny podhlad to pekne cele stuzil. Mam 4 deti a drzi to... @mgx pravdu mas, ja mu radim to, co robime bezne po stavbach a funguje to, mam cez 20r prax ako stavebny dozor 😉 a neurobil by som si doma nic co nemam rokmi overene...
Odpovedať
Profilova fotka
@paulus33 no na ten vodorovný podhľad som sa pýtal že na tie zvislé cd si dal ud pre podhľad? Alebo najskôr sadroš a potom ud pre podhľad.
Odpovedať
@techmont Najprv okapotoval steny a potom ud po obvode pre podhlad 😉
Odpovedať
Profilova fotka
@paulus33 super dík moc 👍😉
Odpovedať
Profilova fotka
@paulus33 ešte taká otázka môže sa to robiť aj tak že najskôr strop aj sadroš a potom učko na podhľad a na poter a potom cd....?
Odpovedať
@techmont Takto sme to nikdy nerobili v praxi.
Odpovedať
Profilova fotka
@paulus33 jasné ja len pre zaujímavosť či je to možné, ale diky moc za radu.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?