Máte niekto skúsenosti s týmito jednotkami? Môj postreh, ten NILAN VP 18 K WT odoberá teplo priamo z odvádzaného vzduchu z domu, čo je cca. 21C. Z toho zohreje vodu za pár hodín 180l a popri tom dokuruje privádzaný vzduch. Kdežto NILAN Compact K odoberá teplo až za rekuperátorom, takže tam bude toho ochudobneného vzduchu treba určite viac. Ale zas má vychytané iné veci a to že ak je kompresor vypnutý, tak vzduch klasicky rekuperuje cez pasívny rekuperátor, kdežto NILAN VP 18 K WT nasáva priamo vonkajší studený vzduch a ten ženie do domu. V tom elektronickom ovládaní pri nilane je to potrebné naozaj precízne nastaviť. Mne sa však tiež NILAN VP 18 K WT páči viac, ale pravdepodobne by som pred ním vložil obyčajný 80% pasívny rekuperátor za 300€ a vyjde lacnejšie ako NILAN Compact K. Rozdiel v cene medzi nimi je cca. 1500€
@monster7843 Ahoj,ja som mal povodne navrhnutu vp 18 ale potom mi dali dobru cenu na compact k...
Neviem ich porovnat ale zatial som spokojny,voda staci pre stvorclennu rodinu a cerstvost vzduchu je na nezaplatenie...
Spotreba elektriky v celom dome je 8kw na den priemer.v poslednych dvoch mesiacoch.pretoze iba tolko tam byvame.
Mam el. podlahovku ale ta sa nespusta pretoze kurim v kachlovej peci raz niekedy podla teploty dva krat za den...
Zohrievat vodu zbytkovym teplom z odpadneho vzduchu je pri pozadovanom vetrani 25 kubikov za hodinu na osobu sa neda. Preto na zohriatie vody bud vetras 300 kubikov za hodinu co je nezmysel (vysusujes si vzduch), alebo sa zapne el spirala a ekonomika TC je v prdeli.
Si pozvany stat pri tej jednotke a sledovat ci sa zapina spirala v druhej ruke mozes mat vlhkomer.bal som sa toho aj ja ale vlhkost sa drzi nad 50% ked sa pri sprcho ani ale pri suseni pradla vlhkost zvysi automaticky za zapne odtah a znizi vlhkost na nadstavenu hodnotu..
Tolko nasa SKUSENOST s compact k
Taka bola otazka ci?
abobo ma pravdu. V lete OK. Vodu mozno stiha, zaroven moze aj chladit "zadarmo". Ale v zime nie je z toho ani kurenie a ani tepla voda. Ked tak, tak iba minimum. Fyzika nepusti...
@abobo tých 25 kubikov je možná to minimum čo by si mal vyvetrať, ale pokial vetráš viac, čo je na tom zlé pokial sa ti späť vracia teplý vzduch a ohrieva ti pri tom vodu. Pri obyčajných bojleroch s tepelným čerpadlom je doba ohriatia vody s 200l zásobníkom do 4 hodín z vody 15C na 55C a to čerpadlo v ňom môže pracovať so vzduchom okolo 15C a prietoku vzduchu 300m/h. Prečo by to nedokázalo toto Nilan zariadenie s rekuperáciou? Pracuje predsa s odpadovým vzduchom cca. 22C teplým a to aj v lete aj v zime .Čítal som viaceré príspevky od ľudí čo tieto kompakty používajú a nik z nich nemal problém z nedostatkom teplej vody alebo suchým vzduchom v zime. Skôr riešili veci so správnym nastavením. Jeden riešil práve to, že voda v zásobníku sa mu príliš rýchlo zohriala. Potom mu tep.čerpadlo vyplo, ventilátory však šli ďalej a dnu mu šiel studený vonkajší vzduch. Výsledok, zlé nastavenie výstupnej teploty v ovládači tepelného čerpadla.
@helmat19 Meral si prosím Ťa niekedy výstupnú teplotu pri vyústeniach do izby pri vonkajšej teplote okolo 0C? Teda neviem ako dobre máš izolované vzd. potrubie. Máš jednotku s tepelným výmenníkom v nádrži alebo nie?
@monster7843 nepotrebujes to komplikovat zbytocne. Rekuperacia nech vetra o vykurovanie a chladenies a postara TC. Pri TC so zemnym vymenikom (vrtom, vodou) sa da chladit aj pasivne, za zlomok ceny beznej klimatizacie. Ked sa chladi strop, alebo podlaha, nevysusuje sa vzduch ako pri chladeni samotneho vzduchu. Ale aj bezne TC vzduch voda dokaze chladit, akurat nie pasivne.
Tieto aktivne rekuperacie su podla mna pasca na prachy :). Nie zeby to nefungovalo, ale ekonomicky prinos mi zatial nito nevysvetlil.
Pozeram ten tvoj popis projektu, to ti niekto navrhoval, alebo to chces ty tak ? Cisto na prvy pohlad sa mi to zda trosku nevyvazene, prilis vela v podlahe a malo v strope.
@majkoj Stavať idem tento rok. V projekte je toho menej, podlaha bola 200mm pod platňou, ja plánujem dať v interiéri ešte 100mm nad platňu teda pod vykurovacie fólie. V podkroví bolo pôvodne 300mm čo chcem zmeniť na 400mm. Prečo je to málo? V spodných miestnostiach ešte plánujem cca. 100-150mm vaty pod plafón v čom bude aj rozvod vzduchotechniky.
@monster7843 ako pisem, na prvy pohlad, nepoznam tvoj projekt. Ale izolacia je ekonomicky navrhnuta vtedy, ked su straty jednotlivymi konstrukciami priblizne rovnake. A kedze podlaha ma na styku vyssiu teplotu ako stena pri navrhovej teplote, tipujem, ze tam bude strata daleko mensia ako pri inych konstrukciach. Detto strecha v opacnom garde. Ale to su domienky, treba sa spytat projektanta ake straty mu vysli.
@monster7843 s podlahou netreba prehanat, ked sa redukuje na polovicu... radsej si poriesit strop, ten niekedy predci aj obvodove steny, pokial ide o plochu...