Extra ľahký topný olej - skúsenosti, vytápanie haly

Zdravím, nemá niekto skúsenosť s používaním, kúpou extra ľahkého topného oleja (ELTO) Chceme vyskúšať ako náhradu nafty do ohrievača Master na vykurovanie haly. Jedinú informáciu čo sa týka predaja na svk mi dali z OMV a to. Minimálny odber 5.000 litrov, cena cca ako nafta. Čo ma nepotešilo. Moja otázka teda je. Dá sa zohnať lacnejšie ako nafta? Dá sa zohnať aj v menších objemoch? Dík
Odpovedať
Profilova fotka
@pistikus Myslím, že všetci čo obchodovali s ľahkými vykurovacími olejami sú buď už po smrti, alebo v base... :-D Do ktorej skupiny sa chceš pridať? :-D :-D :-D
Odpovedať
@jamk1 no asi práve preto, je na svk taká mienka o tom oleji. V zahraničí bežná vec. Bežné používanie. Napr. V írsku. Som zdvihol telefón. Povedal chlapíkovi: Privez mi 1000 litrov na tú a tú ulicu do domu. Faktúru som našiel v schránke. Hotovo. U nás zahalené rúškom hmly. ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@pistikus s tou cenou je to inak, LV nie je zaťažený spotrebnou daňou ako nafta, takže cena je cca polovičná(staršie údaje) ale nechcú ho moc distribuovať, lebo sa používa na pohon diesel motorov. Ale aj tak by to bolo drahé vykurovanie.
Odpovedať
@jan45 Potrebovali by sme ho na občasné tzn. max. 30 dní do roka. vykurovanie haly. Máme naftový ohrievač s priamym spaľovaním s výkonom 44 kW. Spotreba je 3,72 kg/h. Pri fúkaní teplého vzduchu cca 60¨použiteľného času. By bola spotreba cca 600 kg. Lacné to nie je pri nafte. Neviem však cenu topného oleja. Ak by to bolo 3/4 ceny už to má význam a je to bez akýchkoľvek investícií. Ako inak riešiť príležitostné a výkonné vykúrenie haly? cca 600 m3 Ešte som pozeral na teplovzdušné kachle. Podobný výkon cca 2.700 € plus komín výška cca 5 metrov + drevo.
Odpovedať
Profilova fotka
@jan45 Napríklad v Rakúsku predávajú vykurovaciu naftu bežne na čerpacích staniciach. Ak motorová nafta stála 1,10€/l, tak vykurovacia stála 0.70€/l. Bola úplne rovnaká, ako nafta motorová, len bola farbená na červeno. Kľudne si ju mohol každý do auta natankovať, ale robili sa prísne kontroly, hlavne dodávkových a nákladných vozidiel. Ak niekomu zistili, že jazdil na vykurovaciu naftu, tie pokuty za to boli v rádoch 10-tisícov €. Riskovali to hlavne Slováci, Maďari, Poliaci, Rumuni, ktorí to bežne tankovali do áut, akože "nevedeli" že to je vykurovacia nafta. Pred nejakým časom zaviedli v Rakúsku na pumpách taký poriadok, že výdajné stojany na vykurovací olej sú uzamknuté a môže sa tankovať iba za asistencie obsluhy čerpacej stanice. Tým sa zabránilo priamemu tankovaniu vykurovacej nafty do áut. Nikoho ale nezaujíma, ak príde niekto s prívesom a na ňom bude mať 200-litrové sudy a natankuje do nich vykurovaciu haftu, čo s ňou potom spraví. Či ju naozaj použije na kúrenie, alebo si ju doma naleje do auta. Má to však ešte jeden háčik. ak vznikne pri cestnej kontrole dôvodné podozrenie, že vodič používal v minulosti na prevádzku auta vykurovaciu naftu - nariadi sa expertíza. To farbivo v nafte je také dokonalé, že stačí natankovať raz vykurovaciu naftu a všetko, s čím došla do styku bude zafarbené na červeno. Hadice, trubky, vstrekovacie čerpadlo, trysky - proste všetko. Tá farba je taká účinná, že aj po rokoch jazdenia na riadnu motorovú naftu toto sfarbenie nezmizne. :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@pistikus A prečo neskúsiš vykurovanie starým olejom? Toho je všade dostatok, dokonca ho dostaneš zadarmo. Druhá vec je, či to je legálne. My sme tak ešte za socíku a potom aj pár rokov po revolúcii vykurovali zväzarmovské dielne. :-)
Odpovedať
@jamk1 viem, že je farbená. Rozprával som priamo s ľuďmi s OMV. Oni ju vozia z Rakúska. Jedine koncovým zákazníkom však a ako som písal. MIn. 5000 litrov. Čo máš furt s tým tankovaním. Ja to ozaj chcem na vykurovanie. :-p
Odpovedať
Profilova fotka
@pistikus Niečo takéto. https://dom.bazar.sk/22084147-pec-na-... Dokonca aj pre Tebou požadovaný objem 600m3 to dostačuje :-)
Odpovedať
@jamk1 akurát pozerám video s inštruktážou k tomu. Je to legálne?
Odpovedať
@jamk1 vyzerá to dobre, ale je to dosť hlučné a potrebný je komín. ten ohrievač, ktorý máme sa dá umiestniť von a rukávom priviesť teplý vzduch do vnútra. Ešte pozisťujem viac.
Odpovedať
Profilova fotka
@pistikus Vieš, že mi je to úplne jedno, načo ju použiješ. Len som to spomenul. A bol by pre Teba problém raz za mesiac si spraviť cestu za hranice a doviezť na vozíku 3-4 200 litrové sudy vykurovacej nafty z Rakúska?
Odpovedať
@jamk1 trochu ano. Nakolko to potrebujem na vych. slovensko a preprava takeho mnozstva podlieha adr myslim
Odpovedať
Článok sa načítava...
@pistikus To je myslím ešte podlimitné množstvo. Muselo by sa to prepočítať, ale pri nafte je limit niekde okolo 1500 litrov, možno aj viac. Druhá vec je, že ma dva krát buzerovali nemecký colníci, keď som prevážal naftu v kufri auta, že ju mám mať v bandaskách menších ako 10L. To ale kvôli clu, alebo DPH... nepamätám si už. Ale iné som chcel napísať. Vygúglil som toto: "Podmienkou vykurovania kvapalným palivom je zmluvný vzťah s dodávateľom takéhoto paliva. " Možno preto sa to bežne nepredáva.
Odpovedať
@roboza Myslim ze kupou v obchode uzatvaras kupnopredajnu zmluvu. Takze zrejme staci mat blocek.
Odpovedať
Kúp si ohrievač na propán-bután. 10 kg PB fľaša stojí 10 eur, keď som to počítal tak 1 kWh z PB stojí 0,078 eur. Z nafty okolo 0,12 eur. To už môžeš rovno kúriť elektrinou.
Odpovedať
@ mathew112 no neviem. Jeden z predajcov požaduje toto: Za účelom spracovania objednávky a vyskladnenie tovaru k odberateľovi je zo strany odberateľa potrebné vystaviť a na adresu dodávateľa doručiť nasledujúce dokumenty: kompletnú objednávka s údajmi odberateľa, názov odberateľa, adresu, IČO, DIČ, č. účtu, IBAN/SWIFT, kontaktnú osobu, tel.číslo, dátum odberu, cena, výpis z OR SR, názov príjemcu – adresa, IČO, DIČ v prípade, že nie je taký istý ako odberateľ, názov prepravcu – adresa, IČO, DIČ, druh vozidla, ŠPZ, meno vodiča, č. OP, uviesť číslo NK (colná nomenklatúra) pod ktorým by mal byť tovar expedovaný. Ak by mala byť iná ako súčasná NK Široká frakcia pod NK č. 27 10 19 99, Ťažká frakcia č. NK 27101943, potrebujeme požiadať o nové ZIN (záväzná informácia od Finančnej správy SR), v prípade odberu tovaru Široká frakcia pod NK č.: 27 10 19 99, je potrebné zabezpečiť prepravu izotermickou cisternou tak, aby teplota pri dodaní tovaru neklesla pod 35 st.C, účel predaja – použitie minerálneho oleja: – ak ide tovar do daňového skladu (v tomto prípade je nutné uviesť číslo DS a povolenie na prevádzkovanie daňového skladu a predložiť kópiu dokladov), – ak je odberateľ konečný spotrebiteľ a v prípade, ak je odberateľ zároveň aj konečný spracovateľ, je potrebné uviesť účel spracovania, – ak ide tovar do voľného obehu, tak od Colného úradu potvrdenie a povolenie o predaji do voľného obehu, na aký účel sa použije minerálny olej – č. potvrdenia a doklad potvrdzujúci zaistenie spotrebnej dane – predložiť kópiu dokladov, – či tovar je kupovaný na ďalšie spracovanie. Pri pravidelných odberoch je výhodnejšie požiadať Colnú správu o tzv. Odberný poukaz. Ak by malo byť iné, ako súčasné nomenklatúrne zaradenie napr. Široká frakcia pod NK č.: 27 10 19 99, potrebujeme požiadať o nové ZIN (záväzná informácia od Finančnej správy SR.)
Odpovedať
@roboza uz som zistoval. Pouzity olej je nebezpecny odpad a nemozevsa spalovat, musi sa oficialne odovzdat, spracovat. Kotle co predavaju maju certifikat na naftu, lahky topny olej alebo recyklovany tazky topny olej. (Spali samozrejme aj olej po hranolkach) Tieto oleje sa daju na svk zohnat asi za takychto podmienok: Original z rakuska lahky topny olej cez omv. Cena +- ako nafta. Na svk cez firmy co recykluju oleje. Tazky topny olej cena cca 600 eur za tonu co je cca 1.200 litrov vratane spotrebnej dane a este nejakeho poplatku a dph. Predaj neregistrovanym zakaznikom na min. ziv. prostr. len v obaloch do 120 litrov. Za jeden obal 30 eur. Tzn. Plus 300 eur k tone. Lahky topny olej maju ho len vynimocne ( musi splnat prisnejsie limity - podoba sa nafte) celkova cena za tonu cca 800 + tie nadoby. Kedze sa jedna o obcasne vykurenie priestorov a teda zhanam nieco priamotopne. Oslovili ma este teplovzdusne kachle. Je tam vsak dost vysoka investicia. Dalsou moznostou je plynovy ohrievac, ktore su uz tiez s paradnymi vykonmi. Ide o to ale ze nie je to take lahke ako uvadza @ragnar 10kg flasa stoji min. 13 eur a spotrebovali by sme ju za den. Tzn. 30 dni kazdy den menit flasu. Kus otravne. Jedine 35kg flasu a nechat si ich priviezt. Moznosti je teda dost. Nejde mi ani tak o najnizsie prevadzkove naklady ale investicne. Za 30 dni 400 eur je ok. Ale 2.500 za teplovzdusne kachle a plus min. 700 za komin je navratne v dlhsej dobe.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?