Ako riešiť kúrenie v stavanej dvojgaráži?

dat tam podlahovku ako je aj v ostatnej casti domu alebo radiatory?radiatorom by som sa chcel vyhnut len kvoli tomu,ze my budu zavadzat a odoberat miesto potrebne v garazi,ale zas na druhu stranu od podlahovky ma odhovaraju-zevraj sa to tak do garaze nerobi(mozna korozia auta).tak sam neviem.poradte
Odpovedať
Profilova fotka
@michal231 daj "podlahovku na strop" a mas to vyriesene. http://www.kkh.sk/sk-gabotherm/stenov... hlavne ten system KPI10
Odpovedať
Profilova fotka
@michal231 možná korózia auta hrozí v prípade akéhokoľvek vykurovania, kedže v zimnom období si auto nazbiera do podbehov a do ostatných častí zmes snehu,štrku a technickej posypovej soli, a následne pri prechode do teplého prostredia dôjde k topeniu a tým aj pôsobení soľnej zmesi na kovové časti auta. podlahové kúrenie len umocní účinok tohto pôsobenia. osobne by som tam osadil vykurovacie teleso, vhodne umiestnené s termostatickou hlavicou. pustil by som tam rovnakú teplotu média ako má podlahovka, len by som navýšil o určitý index plochu radiátora. pokiaľ máte niekde v blízkosti voľnú zónu s rozdeľovača podlahovky tak ju treba využiť. alternatívou je ešte stenové vykurovanie len je investične náročnejšie.
Odpovedať
@maros_kollar ja mam tiez v celom dome podlahove vykurovanie, ale garaz a satnik maju klasicky radiator na stene. Voda do neho pojde z podlahovky tak v podstate garaz bude iba temperovana. Beriem auto ako spotrebny material pre ktory sa nejake sofistikovane riesenie neoplati robit. Ten radiator tam je skor kvoli rekuperacnej jednotke kde je dolezite aby nebola v miestnosti pod 5 stupnov. To ze sa trosku kvoli tomu vyhreje auto je iba bonus. Zamyslat sa nad tym, ze by to autu malo vadit je nezmysel. Dnesne laky vydrzia dostatocne vela a skoro kazdy vyrobca dava na lak min. 6 rokov zaruku. A kto dnes by drzal auto dlhsie ako 6 rokov? :)
Odpovedať
Profilova fotka
@idom neuveríš ale ja mám auto staršie ako 6 rokov. Samotné auto považujem za vysokoenergeticky náročný výrobok, preto ho nedokážem zaradiť medzi spotrebný tovar. veľmi zaujímavý by bol výpočet uhlíkovej stopy takéhoto výrobku, hlavne v čase kedy nachádzame ropu 2-4 krát pomalšie ako ju ťažíme. môj osobný názor je že auto treba repasovať ako sa dá. Trebalo by si porovnať energetické vstupy do auta, s energetickou úsporou počas celej životnosti, a výsledky by boli aj u tých najúspornejších aút veľmi zaujímavé.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?