@mio23 P=U.I, I=U/R,
P - vykon [W],
U - napatie [V],
I - prud [A],
R - odpor [ohm],
R kabla je konstantny (nie je to uplne pravda, lebo sa meni s teplotou, ale to mozeme zanedbat).
Takze, P=U.U/R a z toho vyplyva, ze P je zavisle na U, kedze R=konst..
Sprav si skusku spravnosti, zmeraj multimetrom odpor rohoze so znamym vykonom (vlastne je to prikon) a ked ten vykon podelis druhou mocninou napatia (napatie je zname) vyjde ti namerany odpor. Teda mal by :-).
Logicky z toho plynie, ze spotrebujes menej elektriny :-).
@kriloter takto som to nejako myslel: Energetická účinnosť však s narastajúcim rozdielom vstupného napätia U1 a výstupného napätia U2 klesá. Pri veľkom odoberanom prúde I2 vznikajú veľké energetické straty, ktoré sa premieňajú v regulačnom tranzistore T1 na teplo, ktoré je potrebné odvádzať chladením tranzistora.
Cize su tam straty.. neni to 1:1 Najucinejsie by to bolo cez transformator.. ale riesime v podstate nezmysel.. lebo by ti trebalo viac folii ktore chces podimenzovat a to by bolo drahsie.
@kriloter Este ma napadlo, ze ak by to bolo take jednoduche ako tu riesime tak by bol vyrieseny jeden zasadny problem, alebo jedna velka nevyhoda takychto kureni.. A to ze sa neda regulovat ich vykon za jazdy... Proste panel bud ide alebo nejde... Neni riesenie ze ide slabo, ide silnejsie, ide najsilnejsie... Ja som si to v dome rozplanoval na sekcie, ktore sa mozu postupne zapinat ak vykon sa vyhodnoti ako nepostacujuci.. pripoji sa dalsia vetva kurenia... takto docielis pocitovy efekt ze necitis mozno caste zapinanie a caste vypinanie ozarovania... system si casovo odhadne kolko vetiev staci mat pripojenych.. cize kurenie by slo takmer stale ale s primeranym vykonom... ked ide kurenie nepretrzite bez vypinania a teplota je presne taka aku chcem, to je ideal podla mna...
@kriloter A mimo to je podľa mňa blbosť to (cenu) počítať na Watty, lebo keby napríklad bral 200 Wattovú fóliu (neviem cenu, ale dám rovnakú), tak podľa neho by to bolo nasledovne:
21,73 € bez DPH / 200 Wattov = 0,10865 € za 1 Watt
To by bolo ešte lepšie, nie? :-) No je mi to na smiech...
@kriloter no ako myslíš, aj keď chápem, že jemu konkrétne stačí na jeho objekt tá fólia, ktorá má 140 Wattov na 1 m2. Ale to potom existuje aj firma na Slovensku, ktorá má lacnejšie riešenie na 1 m2 pri príkone/výkone 130 Wattov na 1 m2.
@mio23 O.K. :-) Potom v poriadku... Ja len preto, lebo si uvádzal cenu tých 21,73 € a za toho Pána som nevedel, ako si prišiel k Tvojmu výsledku. Ale v poriadku. Vysvetlené ;-)
@kyblicek tak ako to ja pisem zistis najrychlejsie kto ma aku cenu.. lebo jeden ma 140W foliu ale siroku 0,4 metra.. dalsi ma 80W ale siroku 1 meter... dalsi ma 87,5 wattovu a sirku 0.56
@kyblicek@kriloter@zuzankapp
A este jeden zaujimavy poznatok, ale prekontrolujte ma.. Stropne folie su 2,4x lacnejsie na 1 watt ;-) :-p
Stropny 1watt = 0,13 centov
Podlahovy 1watt = 0,32 centov
Tak jedna firma (nebudem menovať) má cenu za 1 m2 - 19,20 bez DPH a je jedno, či sa použije na strop alebo do podlahy - príkon 130 Wattov na 1 m2. Značka Ondolia - nech si každý vygoogli ak chce a má záujem.
@mr79 40 W/m2 ti stačí keď to dáš po celej podlahovej plochy, ale keď to napr. nedáš pod kuchynskú linku a pod., tak sa ti ten výkon(príkon) vyrovná tvojim tepelným stratám (samozrejme, že niečo navyše to bude) a montujú sa cca. 20 cm od steny a tak. Takže celá plocha určite nebude pokrytá. A výkon sa dá samozrejme zmenšiť zapojením sériovo a nie paralelne, prípadne sériovo-paralelne - bez nejakých ďalších investícii navyše...
Ked tak nad tym rozmyslam, celkom elegantne riesenie regulacie elektrickej podlahovky v podstate nezavisle od vykonu rohozi by mohlo byt pomocou 2 termostatov. Jedno cidlo v podlahe, povedzme pod plavackou a druhe kasicke interierove. Jednym termostatom nastavim pozadovanu teplotu podlahy, aby nebola velmi tepla pri vyssich vykonoch rohozi a druhym pozadovanu teplotu v interieri. Obidve budu len spinat/rozpinat obvod. A mam to zregulovane. Akurat pri vyssich vykonoch bude podlahovy termostat castejsie spinat/rozpinat. Odporovemu kureniu to vadit nebude, len to bude narocnejsie na spinaci prvok. Cim vacsia akumulacna hmota nad rohozami, tym mensia frekvencia spinania. Tu sa ale potom potlaca vyhoda rychleho nabehu, kazdopadne ja osobne by som do nejakej rozumnej miery akumulacie siel ... To len taka uvaha, akurat som studnu dokopal, mozno mam upal :-)
@kriloter Aby som uviedol veci na ,,pravú mieru". Výkon podlahovky na 1 m2 môže byť hocikoľko (nezabíjajte ma hneď). Bežne a štandardne sa dodávajú (alebo by sa mali dodávať) termostaty s 2 funkciami. S funkciou nastavenia teploty podlahy (podlahové čidlo) a s funkciou nastavenia priestorovej teploty. Takže si nastavím max. teplotu podlahy napr. 27 stupňov Celzia a priestorovú na 21. Je prakticky jedno, aký výkon použijem na 1 m2. Ide len o to, (ako napísal Kriloter) že termostat mi bude spínať a vypínať pri väčšom príkone fólie napr. 50 krát za hodinu a pri nižšom príkone napr. 5 krát (len pre porovnanie). No a samozrejme ide aj o momentálny príkon fólie. Určite je rozdiel, keď všade zopnú termostaty naraz a mám odber 10 kWh s fóliou s väčším príkonom ako keď mám napr. 5 kWh. Toto sa samozrejme prejaví na hodnote hlavného ističa. A mesačné poplatky zaň nie sú určite zanedbateľné...
@mayka017 Tak ako som uz pisal skuste sa poinformovat, ak mate znamych, v okoli Rimavskej Soboty, alebo Lucenca, nejaka vyvojarska spolocnost má patentovany system na vyuzivanie podlahovych folii. Obchodny partner z tej oblasti mi spominal, ze maju urobenych niekolko desiatok domov, a robia ich na poradovnik pre velký záujem. On sam ma od nich technologiu s vyuzitim 200W folii a spominal, ze za vykurovanie 160m2 domu plati mesacne cca.45€.