Poplatok za navysenie cielovej sumy pri stavebnom sporeni Wustenrot

Profilova fotka
Ahojte. Nedavno som riesil navysovanie Cielovej sumy v ramci stavebneho sporenia vo Wustenrote, z 10 000 na 60 000 €. Poplatok za navysenie je 1% z rozdielu cielovych sum, v tomto pripade teda 500€. Obchodna zastupkyna Wustenrot mi tvrdila, ze poplatok za toto navysenie bude uctovany az po prideleni cielovej sumy. Co som chapal tak, ze naozaj az vtedy ked sa rozhodnem vyuzivat vyhody stavebneho sporenia formou uveru. Nedavno mi prisiel rocny vypis zo stavebneho sporenia, a tam je uz tento poplatok strhnuty. Je mozne voci tomuto protestovat? Vo Vseobecnych Obchodnych Podmienkach nie je nic take, ako tvrdila obchodna zastupkyna. Takze je to teraz moje tvrdenie proti jej. Pripomienky voci rocnemu vypisu mozem podat do 15 dni od dorucenia. Je nejaka sanca, ze by som uspel a tych 500€ ziskal naspat? Dakujem za nazory, pripomienky a odborne rady. Prajem pekny den
Odpovedať
Nemáš žiadnu šancu. Poradkyňa mohla hovoriť čo len chcela, nemala pravdu. Možno ti to povedala, lebo sa v tom nevyzná dobre, možno preto, aby si si CS navýšil a potrebovala z toho províziu. Ale to je jedno, nie je smerodajné, čo ona povedala, dôležité je, že ten poplatok je splatný pri realizácii navýšenia CS. Pozri si sadzobník poplatkov Wuestenrot stav. sporiteľne bod 2: http://www.wuestenrot.sk/documents/12... Ak si nepotreboval navýšiť CS, nemal si to robiť. Ja som teraz tiež navyšoval (z 9800 na 20.000) a poplatok vyrubili hneď pri navýšení - ja som to ale potreboval, lebo budem brať úver. Odvolanie je zbytočné podávať, zamietnu ti to. Môžeš akurát tak vynadať tej poradkyni, že ti zle poradila (ak to nebolo náhodou tak, že ty si to zle pochopil). Poradcov robí dnes kde kto, všetci vedia len to, že z čoho majú províziu a ako vyplniť žiadosť stavebného sporenia.
Odpovedať
Profilova fotka
S financym poradcom sme spisali reklamaciu. Zistili sme, ze k tomuto ukonu nemam od obchodnicky tzv. "protokol o sprostredkovani fin. sluzieb" . Na nom by malo byt uvedene vsetko podstatne pre klienta, vratane informacie o okamzitom strhnuti poplatku za zmenu CS. Taky isty protokol mam ku vsetkym inym ukonom, ktore som v ramci zmien zmluvy o stav. sporeni riesil. Nedavam tomu tiez velku sancu, ale nic za to nedam.
Odpovedať
@wi5hmaster to, že ti niekto nedal protokol, neznamená, že úkon je neplatný - protokol totiž je síce na ochranu poradu a klienta, ale na druhej strane, ak nie je, vieš síce uspieť aj pred nbs, ale neznamená to, že zmluva bola neplatne uzatvorená, len baba nedostane za to provízku, t.j. nepomohla si a to by mal vedieť aj tvoj poradca - zmluva bola právoplatne aj keď pri využití klamlivej informácie uzatvorená, preto je len na slobodnej vôli toho, kto to vezme do ruky, či to bude stornované alebo nie. Súhlasím však s tým, že nerobiť nič, nie je riešenie :-D
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?